Lancering Weepee TV

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

@heist_175, ze blinken toch al uit op al die punten. Niet? :lol:

WeePeeTV schreef:Tablets, smartphones, laptops... Wij ondersteunen élk recent toestel dat op internet kan.
Bron: WeePeeTV

Dus echt élk toestel.
Behalve mijn Android tablet (van enkele maanden oud) dan ...
Nog iemand hier een probleempje mee?

Met de app van 42wim werkte het wel.
Zij het dat WeePeeTV intussen al minstens twee maal de onderliggende URL's heeft aangepast.
Met als gevolg dat de app van 42wim heden ook niet meer werkt...


Edit: Ik heb net gezien dat 42wim sinds 25 januari een nieuwe app heeft geplaatst op zijn site: http://blog.42.be/p/weepeetv.html.
Deze app doet het momenteel.
Ook van "wptvscraper" is er blijkbaar een nieuwe versie.
Straks eens testen als ik tijd heb.
Zou WeePeeTV dan toch enige medewerking verlenen aan 42wim? Minstens een abo? :?
42wim
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 jan 2013, 23:16
Bedankt: 18 keer

Nee, toch niet, ik heb zelf mijn abo nog verlengd. En aangezien ik zelf graag een werkende app heb ... :)
Maar ben wel benieuwd wat die Rumble te bieden heeft. Vrees wel dat dat volledig geDRM'ed gaat zijn, maar we zullen zien.

[Mod Edit] liever geen quote als je antwoordt op de vorige post
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Dus u betaalt voor een abonnement? Weepee heeft u nog niet eens gecontacteerd of u getrakteerd op een gratis abonnement?

Jongens toch..
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

heist_175 schreef:Of WP kan uitblinken in ondersteunde platformen, flexibiliteit (pay-per-day), betalingsmogelijkheden (paypal, ...), etc...

Idd, ik denk dat ze in de toekomst daarmee zich het best kunnen onderscheiden van Rumble! Buitenlandse of minder "mainstream" zenders is fijn, maar voor het grotere publiek totaal niet interessant.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

fryelectro schreef:1. Xbmc support (live tv)
2. Vier + wijftv
3. Betere pricing!
4. Hd
5. Open Api of betere support voor 3rd party apps!

Voor mij mag het ook in deze volgorde.

Wat betreft aparte setopbox: hou je daar aub NIET mee bezig. Dit is net een troef die je kan uitspelen tegen de klassieke BGC en Telenet decoders. Die bakken vreten stroom, maken het complex omdat ze coax en/of een apart netwerk nodig hebben en de mensen zijn die beu. In Duitsland is het bijvoorbeeld de norm om ook DTV aan te bieden via de ingebouwde interfaces van het toestel zelf, eventueel met gebruik van het CI(+) slot. Het wil nu lukken dat BGC vandaag aankondigt van die decoders te willen afstappen.

Zet dus zoveel mogelijk in op apps voor XBMC en Android (=Google TV), want die dingen komen straks meegeleverd op de TV (LG komt met 7 Google TV's dit jaar) en XBMC is zodanig bekend dat het ook draait op de Raspberry Pi en vele OS'en. Op die manier zou je bijvoorbeeld met een "reference model" setopbox kunnen komen die klanten zelf in elkaar kunnen steken, bijvoorbeeld op basis van die Raspberry Pi. Desnoods lever je die dingen toch out-of-the-box, maar ik zou zeker niet de zoveelste grijze doos op de markt gaan brengen met yet-another-remote-control. Laat de mensen gebruik maken van hun smartphones en tablet als remote control.
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dus iedereen die WeePeeTV wilt, moet maar een nieuwe TV kopen? En best niet een goedkoop geprijsd toestel?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

@kenw00t
alles wat je beschrijft doe ik nu met mijn android stick... wptvdroid... droidmote.

https://play.google.com/store/apps/deta ... rver&hl=en


xmbc staat er ook op, dus klaar voor een weepeetv plugin
stick kost 70€ voor een quadcore, je vind er al vanaf 45€


Het warm water is dus al uitgevonden.
Laatst gewijzigd door bambipower op 30 jan 2013, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

@krisken: Ik weet niet wat jij duur vindt, maar een Samsung TV met apps is gemakkelijk te vinden voor 500 euro. TV's zijn heel goedkoop geworden de laatste jaren.
En daarbij, wat kost die Raspberry Pi? Dat is een peulschil vergeleken met die onnozele decoders die je moet huren.

@bambipower: Mooi! Ik ben echter al een half jaar de aankoop van een TV aan het uitstellen wegens de trage implementatie van Google TV door fabrikanten. Ik wil geen apart bakske of stick. Dat zijn in principe lapmiddelen om de tekortkomingen van de TV mee op te lossen. De meeste TV's met hun eigen app store zijn volgens de reviews niet vooruit te branden. Samsung beloofde in september nog dat het in 2012 nog een Google TV zou uitbrengen. Sindsdien niets meer gehoord. LG heeft op CES nu 7 Google TV's getoond. Prijs en releasedatum zijn nog niet bekend, maar ik hoop dat het voor "binnenkort" is. :-)
Afbeelding
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

inderdaad, mooi... mocht ik aan vervanging toe zijn met mijn tv, dan zou ik ook zo eentje willen. Maar mijn tv is 3jaar oud... nog superdegelijk gerief. Nog 'te nieuw' om nu al te vervangen.

Ik ben ook benieuwd wat voor hardware die nieuwe tv's gaan krijgen. Met mijn android stick kan ik gedownloade 1080p films easy afspelen via xmbc... ben benieuwd of dat ook gaat lukken met die tv"s. Een android stick is volgens mij toch net iets meer. Mochten die tv's dat toch aankunnen, dan zal je dat ook zien in de prijs.
de koe zegt boe
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

500 euro voor een toestel dat amper gebruikt word vind ik veel. Ik hier staat nu nog steeds een Daewoo breedbeeld (met beeldbuis dus). Ik besef dat ik ook wel eens een upgrade ga moeten uitvoeren en dat er dus hier vroeg of laat ook wel eens een "platte" in huis zou kunnen komen. Maar dan dacht ik eerder aan rond de 300 euro, niet aan 500 euro. Wij willen gewoon af en toe eens naar TV kunnen kijken, ook naar zenders zoals BBC (dus analoog mogen wel al vergeten, kijken nu BBC via een omwegje op de laptop). Maar zoveel kijken we hier niet tv! Dit komt neer op elke week een uurtje of 5 maximaal. Dus is een goedkopere TV goed genoeg. Ook hebben we geen toestel aan de lopende meter nodig...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Krisken, als dit jouw tv-gedrag is, behoor jij niet tot de doelgroep van Weepee TV :)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Waarom niet? Moeten we allemaal een knoert van een TV toestel hebben in de living? Ik begrijp dat - puur voor de elektriciteit - het leuker is voor sommigen hier ochten ze het UTP poortje op hun TV ten volle kunnen benutten ipv een decoder. Echter is daar meteen één nadeel mee verbonden : geen twee smarttv's zijn hetzelfde, zelfs niet van hetzelfde merk! Je moet ns zoeken in de posts van weepeetv zelf : is al eens ter sprake geweest... Daarom dat men - bijvoorbeeld met een Rasp PI - dit zou kunnen oplossen : verbruikt amper stroom, en toch kwalitatief goed.

@meon : welke tv provider zou jij mij dan aanraden?

Vereisten:
- BBC, Nat Geo, Discovery, één, canvas
- te bekijken op een gewone tv (laten we de oude bak die hier staat even vergeten: ik bedoel op een normale, niet al te dure, niet al te grote flatscreen)
- Sat gaat niet ivm plaatsing van appartement
- bgc en kabel aanwezig, alsook limietloos internet
- vod is leuk, maar niet noodzakelijk
- rode knop toestanden niet noodzakelijk

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

bambipower schreef:inderdaad, mooi... mocht ik aan vervanging toe zijn met mijn tv, dan zou ik ook zo eentje willen. Maar mijn tv is 3jaar oud... nog superdegelijk gerief. Nog 'te nieuw' om nu al te vervangen.

Ik ben ook benieuwd wat voor hardware die nieuwe tv's gaan krijgen. Met mijn android stick kan ik gedownloade 1080p films easy afspelen via xmbc... ben benieuwd of dat ook gaat lukken met die tv"s. Een android stick is volgens mij toch net iets meer. Mochten die tv's dat toch aankunnen, dan zal je dat ook zien in de prijs.

ik heb al enkele jaren een smart tv maar gebruik het eigenlijk niet. Zelfs mt Android zou ik passen, dat die stick soepel 1080p kan afspelen komt door een chip die speciaal dient voor bepaalde codecs, daar gaat de quadcore cpu zich echt niet met bezig houden. Het nadeel => nieuwe gangbare codec = nieuwe tv nodig, geef mij dan maar een stick of eigen XBMC setopbox :)

Sent from my Lumia 900 using Board Express
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

Het zou allemaal eenvoudiger zijn indien er een ééngemaakt framework was voor apps op Smart TV's. Nu zijn verschillende modellen soms zelfs anders, bij dezelfde fabrikant. Zelfde probleem heb je op android, totale fragmentatie.

Wij zijn van plan om in te zetten op apps met Android als grote prioriteit. Smart TV's volgen op basis van onderhandelingen en makkelijke integratie. Er komt ook een Set Top Box, eigenlijk een manier om een TV met internet te verbinden.

XBMC heeft als probleem dat het qua security en encryptie totaal niet voldoet. Voorlopig laten we dat nog even aan de kant liggen.

De platformen waar het native op werkt, iPad, iPhone en Mac (Safari) zijn qua apps minder prioritair.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

weepeechris schreef:XBMC heeft als probleem dat het qua security en encryptie totaal niet voldoet. Voorlopig laten we dat nog even aan de kant liggen..

Wat is dan onvoldoende? Er zijn platformen die het namelijk wel aanbieden zonder problemen, het is een open platform dus die vereisten kunnen toch in de app geimplementeerd worden?
Voor mijn part een app die samenwerkt met een weepeetv service op mn pc, dat ik gewoon kan zappen maar dat alles eerst via men pc loopt. Het is een veel gevraagde app, dus het kan klanten opbrengen ;-)

Sent from my Lumia 900 using Board Express
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ik heb gelezen dat de ontwikkeling van de weebox zal gebeuren in samenwerking met iminds : http://www.iminds.be/nl

Tzijn natuurlijk mijn zaken niet, maar tlijkt me allemaal zonde van het budget. Ik denk dat er meer knowhow hier op userbase zit, dan daar op iminds 8)

Waarom wordt de weebox 'zo groot' gezien?
de koe zegt boe
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik ken iMinds totaal niet, maar wat is zo verkeerd aan hun dan?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

Er zijn waarschijnlijk wel veilige oplossingen voor XBMC, maar ik wou vooral even laten weten wat voor ons nu de prioriteiten zijn. We willen eerst en vooral zorgen voor een goede beleving op Android en Windows, onze grootste zwakte op het moment. Gelukkig is er de uitstekende app van 42wim.

Onze features zijn altijd een kwestie van rechten enerzijds en development anderzijds. Dus het is niet omdat iets er (nog) niet is dat het niet zal komen. :)

Waarom zien we de Weebox zo groot? Omdat het een oplossing is voor élke TV met hdmi of usb-aansluiting.

De doelgroep die wij altijd voor ogen hadden, waren de cord cutters en digital natives. Mensen die geen TV-abonnement hebben of er vanaf willen, maar wel een flexibele oplossing zoeken voor TV. Natuurlijk zijn heel wat van die mensen bereid om zelf een soort STB te maken, maar wij willen zo snel mogelijk een manier om het op elke TV te laten werken. Dus ook op de TV in de slaapkamer of in de kamer van de kinderen, wat vaak geen Smart TV is.

Waarom die samenwerking met iMinds? (het vroegere IBBT) Omdat we er enorm veel uit leren. Wat wil de gebruiker, wat moet voor ons de prioriteit zijn, hoe kunnen we doel X bereiken op een zo praktisch mogelijke manier, wat doen we fout.

Natuurlijk is Userbase voor ons een belangrijke plaats voor feedback, maar we willen het zo breed mogelijk. En hou er ook rekening mee dat het soms een tijdje kan duren voor feedback omgezet kan worden in de praktijk. :)
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Dus iMinds is verantwoordelijk voor het onderzoek, maar de technische engineering zit volledig bij WeePee zelf?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Waarom brengen jullie geen Weepee TV branded Android stick uit met pre-installed WeepeeTV app en remote control ? Dit is een snelle & goedkope oplossing die op elke TV met HDMI connectie werkt. Een android app moeten jullie toch maken...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Klopt. Google TV is immers gebaseerd op Android en je krijgt toegang tot de Play Store, dus een Android app is zeker iets dat zal renderen op lange termijn.
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

weepeechris schreef: Natuurlijk zijn heel wat van die mensen bereid om zelf een soort STB te maken, maar wij willen zo snel mogelijk een manier om het op elke TV te laten werken. Dus ook op de TV in de slaapkamer of in de kamer van de kinderen, wat vaak geen Smart TV is.

En dat is dan ook 10 euro per kamer?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Enkel indien je betaalt per jaar. :wink:
Anders 11€ of 12€ (prepaid per drie maand of per maand).

WeepeeTV is geen betamax hoor.

=========
Los van de abonnementsprijs moet men ook rekening houden met het dataverbruik per account en de weerslag hiervan op je breedbandinternetverbinding.
En kleine rekenoefening heb ik hier vroeger reeds gemaakt voor één account.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

bambipower schreef:stick kost 70€ voor een quadcore
Waar?
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

weepeechris schreef:Het zou allemaal eenvoudiger zijn indien er een ééngemaakt framework was voor apps op Smart TV's.


Hopen dat de Smart TV Alliance (http://www.smarttv-alliance.org) hiervoor een oplossing gaat bieden, voorlopig bestaat deze groep uit LG en TP Vision (philips), Toshiba, Qualcomm, Panasonic en IBM.

http://tweakers.net/nieuws/86454/panaso ... iance.html
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Petrikske schreef:
bambipower schreef:stick kost 70€ voor een quadcore
Waar?

http://www.geekbuying.com/item/Unii-GK8 ... 12807.html
de koe zegt boe
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Waarom brengen jullie geen Weepee TV branded Android stick uit met pre-installed WeepeeTV app en remote control ? Dit is een snelle & goedkope oplossing die op elke TV met HDMI connectie werkt. Een android app moeten jullie toch maken...



Een van de beste ideeën die ik ooit gehoord heb!
Pico
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 mar 2007, 19:56
Locatie: Belgium
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 25 keer

Al surfend deze site gevonden:
http://pluggy.cymtv.com/be/

Iemand hiermee ervaring?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

het lijkt me maar een gewone android stick.... je krijgt er geen zenders door, maar zorgt dat je bvb op facebook kan via je tv
de koe zegt boe
kweker
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jan 2013, 09:04
Bedankt: 2 keer

weepeechris schreef:
Waarom zien we de Weebox zo groot? Omdat het een oplossing is voor élke TV met hdmi of usb-aansluiting.



Dan zijn jullie niet veel anders dan de andere tv providers die een settopbox willen aansmeren aan de klanten. Veel klanten beschikken al over hardware en hebben meestal wel nog oude hardware liggen die zou voldoen voor IPTV.
Hebben jullie dan geen vrouwen die klagen over teveel kabels en apparaten rond de tv? Om nog maar niet te spreken over het aantal afstandsbedieningen.

Jullie focus moet liggen op apps en niet op een plasdoos . (Peebox of Weebox is alletwee plasdoos :| ).
Als er apps zijn die goed werken, kun je die beschikbaar maken voor iedereen, en mensen zonder technische background kunnen dan een settopbox kopen met die app voorgeinstalleerd.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

@kweker...

je leest dingen die hij niet gezegd heeft. Een android stick zal bvb ook voldoende zijn...
de koe zegt boe
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

kweker schreef:
weepeechris schreef:
Waarom zien we de Weebox zo groot? Omdat het een oplossing is voor élke TV met hdmi of usb-aansluiting.



Dan zijn jullie niet veel anders dan de andere tv providers die een settopbox willen aansmeren aan de klanten. Veel klanten beschikken al over hardware en hebben meestal wel nog oude hardware liggen die zou voldoen voor IPTV.
Hebben jullie dan geen vrouwen die klagen over teveel kabels en apparaten rond de tv? Om nog maar niet te spreken over het aantal afstandsbedieningen.

Jullie focus moet liggen op apps en niet op een plasdoos . (Peebox of Weebox is alletwee plasdoos :| ).
Als er apps zijn die goed werken, kun je die beschikbaar maken voor iedereen, en mensen zonder technische background kunnen dan een settopbox kopen met die app voorgeinstalleerd.

Zodat enkel mensen met een tv van 500+ euro kunnen kijken?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
kweker
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jan 2013, 09:04
Bedankt: 2 keer

Nee geen apps voor smarttv's, dat is iets volledig anders. Je kan idd niet verwachten dat iedereen een smarttv heeft.
Apps voor android, of xbmc plugins.
android sticks heb je tegenwoordig onder de 50 euro, en veel mensen hebben misschien al een htpc thuis of een oude laptop die dienst kan doen als.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

weepeechris schreef:Er zijn waarschijnlijk wel veilige oplossingen voor XBMC, maar ik wou vooral even laten weten wat voor ons nu de prioriteiten zijn. We willen eerst en vooral zorgen voor een goede beleving op Android en Windows, onze grootste zwakte op het moment. Gelukkig is er de uitstekende app van 42wim.

@kweker... er is dus geen probleem... een android app werkt ook op een android stick.
de koe zegt boe
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

@Kweker maak je geen zorgen, die apps komen er. De Weebox is een oplossing voor de mensen die gewoon een plug en play oplossing voor hun TV willen. Doe je dat in de plaats daarvan met een goedkopere Android stick en de toekomstige Android app? Prima. Gebruik je Apple TV via airplay (wat nu al kan)? Ook prima. En de Smart TV-apps komen er ook aan.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

krisken schreef:Zodat enkel mensen met een tv van 500+ euro kunnen kijken?

Allez, ik heb speciaal voor jou een TV gevonden met apps voor minder dan 300 euro. :roll:
Ik vraag mij eigenlijk wat je verwacht van een TV in het allerlaagste segment. Nogmaals, TV's zijn er door de jaren heen serieus goedkoper op geworden. Ik heb onlangs nog een factuur gevonden van begin de jaren 90 voor een 32 inch Philips kleurenbeeldbuis met 1 enkele scart ingang aan 37000,- BEF. Als je dat bedrag indexeert zou je nog achterover vallen. Ik begrijp dus eigenlijk niet wat er zo wereldvreemd is aan een TV die duurder is dan 500 euro. Sommige mensen hebben daarmee hun smartphone nog niet betaald.
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Mocht een tv nu het equivalent zijn van 37000frank, dan zou er hier geen tv staan...zo simpel is het?
Als je daar dagdagelijks naar kijkt dan is dat een leuk iets en valt die prijs nog te overwegen. Echter als je daar eens om de zoveel tijd naar kijkt is het een investering die je zo goedkoop mogelijk houd.

Ik vergelijk het met een auto : doe je dagdagelijks honderden km's en ben je meer op de baan dan thuis, dan koop je beter een auto waar je goed in zit, wat comfort heeft, wat meer leuke snufjes, etc. Maar dan zit je ook in een duurder segment! Is het voor de wekelijkse boodschappen en om rond te kerk te rijden dan volstaat een tweedehandswagen van 1000 euro ook.

Ik zie niet in waarom ik honderden euro's zou moeten investeren in een nieuwe tv terwijl er hier thuis amper tot niet naar gekeken word. Dat die CRT beeldbuis die hier nu staat ferm out-of-date is akkoord, maar dat ik 500 euro moet neertellen voor weepeetv te kunnen kijken is er over... Kan ik een goedkopere nemen en een andere tv provider zoeken die daar wel op past, inclusief decoder.

Overigens : de goedkoopste van jouw link is in Tilburg...ik ga niet even tot daar rijden hoor :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Even een vraagje tussendoor:
Zie viewtopic.php?f=101&t=36686

Wie kan mij bevestigen dat WeePeeTV werkt in het buiteland?
Op frontpage van Userbase destijds stond het volgende:
In het buitenland?
WeePeeTV wordt momenteel wel in België gelanceerd, maar het platform is vanaf het begin voorzien op Internationaal gebruik. WeePeeTV zélf is, in tegenstelling tot alternatieve oplossingen zoals Yelo en TV Overal, wél in het buitenland te gebruiken. Er is echter voor bepaalde zenders wel region-locking waardoor toegang tot content beperkt wordt tot Belgische IP's.


Op de site van WeePeeTV zie ik nu:
Werkt dit ook in het buitenland?
Neen, WeepeeTV werkt enkel in België. Maar we denken aan een specifiek product voor Expats. Om op de hoogte te blijven, kunt u zich inschrijven op de mailinglijst.


Wie geeft mij het correct antwoord? :-)
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

WeepeeTV is een dienst bedoeld voor gebruik in België. Er komt ook een versie voor expats, waar bepaalde kanalen uit gefilterd zijn. Dit is immers een issue met rechten voor sommige zenders.

Daarom zijn een aantal zenders ook geblokkeerd op basis van geo ip.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Kan je zeggen welke zenders niet beschikbaar zijn in het buitenland en welke wel ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”