Nieuwe pc en ssd - hulp a.u.b.

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
boebel
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik zou een nieuwe desktop pc willen kopen van hp.
HP Envy h8-1410eb Azerty op de site van coolblue . http://www.computerstore.be/product/230 ... zerty.html

Betreft:
Intel Core i7 3770
10 GB werkgeheugen
1 TB harde schijf
NVIDIA GeForce GT 640 (3 GB)
Windows 8

Er zit wel geen ssd in, maar als ik die achteraf toevoeg, heb je dan ook een externe, snelle ssd?
Ik lees dat die ingebouwd moet worden, maar dat lijkt mij vrij moeilijk.
Kan ik dan ook Windows 8 copiëren naar mijn ssd die ik acchteraf toevoeg en hoe?

Ik speel af en toe een spel zoals 'The Sims' , 'Sim City', maar vooral veel internet o.a. facebook.
Als jullie een betere pc cofiguratie weten. Laat het gerust weten.
Een € 1000 heb ik er gerust over + ssd.

Dank u voor de komende hulp!

Mvg,
boebel
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Er zit wel geen ssd in, maar als ik die achteraf toevoeg, heb je dan ook een externe, snelle ssd?
Ik lees dat die ingebouwd moet worden, maar dat lijkt mij vrij moeilijk.
Kan ik dan ook Windows 8 copiëren naar mijn ssd die ik acchteraf toevoeg en hoe?
Extern bestaat wel maar in de kinderschoenen dus om concreet te antwoorden: Nee
Moeilijk? als je 4 a 8 vijsjes kan vast draaien en 2 kabeltjes aansluiten lukt dit. (en je kan je niet vergissen van kabels :-) )

In principe wel denk ik als je een volledige copy maakt van je c schijf naar je ssd maar ikzelf weet het niet 100% zeker. (met software zoals acronis backup)
(hp zal de c shijf 1Tb geven en de ssd is maar 240gb werkt dat als er bv maar 127gb op de c staat?)

Dus als ik in mijn pc de 120gb ssd vervang door eentje van 240 is dat perfect doenbaar met acronis?
1) schijf dupliceren naar de 240
2) 120 eruit 240 op zelfde sata slot van de 120
3) opstarten en we zijn terug weg?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Voor u doeleinden lijkt deze pc wel aan de zeer zware kant.
Een i5 lijkt mij beter? Ieder geval zal ik aan de hand van uw "doelen" een betere configureren die stuk goedkoper is en gerichter is.

Een voorbeeldje en MET SSD :)
http://www.alternate.be/html/product/AL ... 8/1044162/?
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Je kan een bootdisk niet zomaar "kopiëren". Je mist dan namelijk de UEFI-partitie van Windows 8. Imaging-tools à la Acronis True Image kunnen daar mogelijk mee om, maar simpeler is gewoon Windows 8 terug te installeren, met de SSD als primaire disk. Ik weet niet of je installatiemedia mee krijgt bij deze pc? HP kennende waarschijnlijk niet en moet je een die vanuit een recovery-partitie zelf opbouwen...

Denk er ook aan dat SSD's kleiner zijn dan een traditionele interne HDD en mogelijk dus brackets nodig hebben om in te bouwen (zitten er waarschijnlijk wel bij). Die dingen inbouwen is even simpel als een meccano-set voor 5-jarigen en is niet iets dat je per sé door een vakman of je neefje moet laten uitvoeren :). Kabel-ellende is tegenwoordig flink versimpeld met dunnere, flexibele kabels.
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 64 keer

Hmm

Als u een beetje wilt internetten en af en toe wat games wil spelen (zoals de nieuwe simcity?)
Heeft u in principe genoeg aan een veel minder sterke CPU, ik zou er wel een externe gpu in steken, dan gaat het beeld veel spoepeler (grafisch).

Een leuke setup:
- Moederbord: Gigabyte GA-B75M-D3H = 77,28€
- CPU: intel i5 3470 3.2 GHz = 183.16€
- Cpu cooler: scythe mugen 3 rev. B (stiller, cooler) = 38,90€
- Ram: Kingston HyperX 2*4GB 1333Mhz = 50,51
- GPU: xfx HD7750 (grafisch zorgt voor betere performance in films en games) = 72,03
- HDD: WD blue 1TB @ 7200 tpm (puur voor storage) = 63,51
- SSD: Crucial M4 128GB (boot schijf) = 108,69
- DVD: standaard dvd reader/writer = 19,50
- Kast: Cooler Master elite 335U
- PSU: Corsair CX 600 watt (voeding, geeft alle onderdelen elektriciteit)

Totaal een kleine 740 Euro.
En dan gaan je websites even snel of sneller want er zit direct een SSD in!
Games gaan heel snel, hier zit een dedicated gpu in (beter als de gt640).
Prijzen naar power4pc.be

Moet je wel nog een os en evt. andere software voor halen.

Nu ik begrijp dat dit chinees lijkt :P
Maar ik raad je wel aan een custom pc te halen, goedkoper, beter, sneller!
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Windows 8 (oem) niet vergeten, ook iets rond de 100€ dat er bijkomt. Ik verkoop men pc's niet meer zonder licentie. Of met open source.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
Bedankt: 113 keer
Provider

Toen ik mijn nieuwe Intel SSD hier had kon je op de website van Intel een backup/kloon programma downloaden en het was ook van Acronis.
Dit heb ik ook gedaan en toen heb ik mijn oude SSD van 60 GB gekloond en alle data (inclusief besturingssysteem Win7) overgezet naar de nieuwe grotere SSD van Intel.
Dat proces was zeer eenvoudig een paar klikken en alles was ok.
Wicky
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 10 keer

Intel Data Migration als ik me niet vergis: http://www.intel.com/support/go/ssdinstallation/

-Eric-
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Idd ik kon niet op de naam komen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 207 keer
Contacteer:

gunmaster schreef:Hmm

Als u een beetje wilt internetten en af en toe wat games wil spelen (zoals de nieuwe simcity?)
Heeft u in principe genoeg aan een veel minder sterke CPU, ik zou er wel een externe gpu in steken, dan gaat het beeld veel spoepeler (grafisch).

Een leuke setup:
- Moederbord: Gigabyte GA-B75M-D3H = 77,28€
- CPU: intel i5 3470 3.2 GHz = 183.16€
- Cpu cooler: scythe mugen 3 rev. B (stiller, cooler) = 38,90€
- Ram: Kingston HyperX 2*4GB 1333Mhz = 50,51
- GPU: xfx HD7750 (grafisch zorgt voor betere performance in films en games) = 72,03
- HDD: WD blue 1TB @ 7200 tpm (puur voor storage) = 63,51
- SSD: Crucial M4 128GB (boot schijf) = 108,69
- DVD: standaard dvd reader/writer = 19,50
- Kast: Cooler Master elite 335U
- PSU: Corsair CX 600 watt (voeding, geeft alle onderdelen elektriciteit)

Totaal een kleine 740 Euro.
En dan gaan je websites even snel of sneller want er zit direct een SSD in!
Games gaan heel snel, hier zit een dedicated gpu in (beter als de gt640).
Prijzen naar power4pc.be

Moet je wel nog een os en evt. andere software voor halen.

Nu ik begrijp dat dit chinees lijkt :P
Maar ik raad je wel aan een custom pc te halen, goedkoper, beter, sneller!
Ik vind het voorstel van Titanium toch wel beter, 800 € en Windows 8 inbegrepen. De configuratie die de TS voor ogen heeft is redelijk overkill voor hetgeen hij wil kunnen doen.
boebel
Member
Member

Ik weet toch nog niet goed wat te doen.
M'n pa zei iets van een all-in-one bij Medion, maar hem zie ik pas morgen.
Bij Windows 8 hoort toch best een 'toutch screen'?

Nu heb ik een Acer.
Windows 7 64 bit
I5 750 processor
6 GB DDR3
1 TB harde schijf
super-multi DVD
Geforce GT220 - 1024 Mb.

Ik moet het scherm als 'touch sreen' en als gewoon sreen kunnen gebruiken. Ook muis en toetsenbord.
Dat kan ik ook wel wat als 'touch screen' gebruiken aangezien ik een persoon met een handicap ben.

Bedankt ook voor alle hulp!

Mvg,
boebel
Nr10
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 20 keer

Puur qua SSD:

- OCZ VERTEX
- SAMSUNG 840pro

Prijs/kwaliteit
- SAMSUNG 840
- Corsair Neutron GTX
vuurvos
Erelid
Erelid
Contacteer:

boebel schreef:Bij Windows 8 hoort toch best een 'toutch screen'?
Niet noodzakelijk
Nu heb ik een Acer.
Windows 7 64 bit
I5 750 processor
6 GB DDR3
1 TB harde schijf
super-multi DVD
Geforce GT220 - 1024 Mb.
Wil je deze vervangen of wil je een tweede kopen ?
Ik moet het scherm als 'touch sreen' en als gewoon sreen kunnen gebruiken. Ook muis en toetsenbord.
Dat kan ik ook wel wat als 'touch screen' gebruiken aangezien ik een persoon met een handicap ben.
Wat is jouw handicap ? Ik bedoel, wat moet je tot nu doen op je Acer die iemand zonder handicap niet hoeft te doen ? Je spreekt over touch screen, muis én toetsenbord ? Ik begrijp je handicap niet goed ? Zou je iets meer info willen geven ?
Laatst gewijzigd door vuurvos 02 feb 2013, 17:13, in totaal 1 gewijzigd.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer
Recent bedankt: 3 keer

@boebel

Waarom spring jij niet eens binnen in een degelijke computerwinkel in jouw buurt ?
Leg uit wat je met je systeem wil doen, de winkel van dienst kan dan perfect inspringen op jouw noden (en betaal jij niet teveel aan wat je nooit gaat gebruiken)

Over touch, ik moet het eerste scherm nog tegenkomen dat goed werkt met win8. Alle schermen op de markt zijn helemaal nog niet aangepast aan het windows 8 "vegen vanuit de rand".
Windows 8 (zowel het pc als het tablet gedeelte) is mooi op papier, in de praktijk trekt het nog op geen kl_ten.(ttz, zet er een start knop op en je hoeft nooit meer in de metro interface te zijn zolang deze maar half werkt)
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

En je moet constant je scherm reinigen want het gaat anders altijd vol staan met vingerafdrukken.
vuurvos
Erelid
Erelid
Contacteer:

iceke schreef:... zet er een start knop op en je hoeft nooit meer in de metro interface te zijn zolang deze maar half werkt)
Meon heeft een prachtartikel gemaakt over Windows 8 alternatieve startknop progjes, lees hier.
boebel
Member
Member

Misschien zal ik best toch maar een paar maanden wachten, omdat een ssd nog wat te nieuw, weinig opslag capcsiteit heeft en nog duur is.
Dan zal ik nog maar even met m'n Acer'ke.

Vriendelijk bedankt voor alle hulpen ik schaam me een beetje omdat ik jullie hulp nog niet heb kunnen gebruiken.

Mvg,
boebel
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Opletten met SSD's en BIOS van HP. Sommige Probooks geven wel eens problemen bij bepaalde OCZ en Samsung SSD's.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

boebel schreef:Misschien zal ik best toch maar een paar maanden wachten, omdat een ssd nog wat te nieuw, weinig opslag capcsiteit heeft en nog duur is.
Dan zal ik nog maar even met m'n Acer'ke.

Vriendelijk bedankt voor alle hulpen ik schaam me een beetje omdat ik jullie hulp nog niet heb kunnen gebruiken.

Mvg,
boebel

tegenwoordig heb je het systeem op een SSD staan, en een normale schijf voor je data. Overigens ben ik wel voorstander om een computerwinkel in je omgeving eens te bezoeken, ipv zomaar en met weinig kennis een pc via internet aan te kopen. De kans is groot dat je goedkoper uitkomt.
vuurvos
Erelid
Erelid
Contacteer:

boebel schreef:Misschien zal ik best toch maar een paar maanden wachten, omdat een ssd nog wat te nieuw, weinig opslag capcsiteit heeft en nog duur is.
Dat is ondertussen toch wel achterhaald en is de beste aankoop die je ooit zal kunnen doen, éénmaal een SSD wil je nooit meer je systeem en veelgebruikte progs op een HDD zetten. De allerlaatste technologie, een Samsung 840 serie met 120 GB kost +/- 90 € (inclusief transport), zie hier
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 118 keer

Beter een systeemschijf met programma's op SSD van pakweg 256GB of meer (<160 zou ik niet gaan) + een grotere externe harddisk of NAS voor je data opslag (of gewoon een extra SATA 7200rpm 3.5" schijf als je over een desktop praat). Zet je files niet in My Documents of verhuis die folder naar een ander pad.

Zo hou je je data netjes gescheiden van je systeempartitie en is het makkelijk je systeem terug te recoveren via een imaging tool zoals bijvoorbeeld Acronis true image voor het geval je bijvoorbeeld een virus of dergelijke hebt. Zo'n tool laat ook toe data/systeempartitie exact te migreren naar een andere schijf (e.g. van HDD naar SSD) indien nodig, en je kan gelijk wat van je courante software in een image integreren (ik stel gewoonlijk voor een "naakte" image te maken en eentje met wat extra software in die je vaak gebruikt).

Een core i5 is voor de meeste toepassingen ruim voldoende qua snelheid. CPU is meestal echt geen belemmerende factor. Dit is voor de meeste gebruikers een component dat zwaar "underutilised" is ... Ik zou persoonlijk eerder aandacht besteden aan een goede kwaliteit scherm met hoge resolutie en een degelijke SSD, en een redelijke middenmoter aan dedicated graphics (geen chipset graphics). Je zal hier veel meer geniet van hebben en zo kan je de prijs misschien nog wat in check houden.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”