iPhone 5 en LTE

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
jeroen.db
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2013, 07:32
Bedankt: 2 keer

axs schreef:@jeroen.db: uitleg van de eerste helpdeskmedewerker klopt nochtans ... is officieel nog steeds niet beschikbaar voor iphone5 gebruikers op het proximusnetwerk.
Inderdaad officieel is het nog steeds niet beschikbaar maar als ik zelf een GC sim heb kunnen ze da toch gewoon activeren zonder vragen te stellen ze bieden het immers aan! Ze moeten toch ook in hun achterhoofd houden dat mensen die met GC sim zitten deze vooral gaan gebruiken om te surfen op 3G en nu of in de toekomst 4G.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Ik heb nooit de vraag gekregen welk toestel ik had. Gewoon vragen of LTE geactiveerd staat op het nummer. En desnoods uw vraag vriendelijk herhalen of een andere medewerker proberen. Op zich hebben de helpdesk-medewerker(s) gelijk, officieel is er nog geen ondersteuning. De mens doet zijn job maar.
Kubbie92
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:45
Bedankt: 5 keer

jeroen.db schreef:Wa ne dwaas die van proximus bel hier juist voor de LTE functie te activeren .
Hij vraagt welk toestel dak heb zeg iPhone 5 hij zegt dat geen LTE mogelijk is op ne iPhone 5
Kheb tegen hem gezegd dat hij ma op userbase is moest kijken hij wou het nog altijd niet activeren.
Dan ma 5 minuten later nog is weer gebeld en dan wouden ze me wel helpen.Wa ne service. :eek:

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Grappig eigenlijk... ik had een heel lieve mevrouw aan de lijn. 2 minuten praatte ze vol dat het niet mogelijk is, maar ze heeft 'm geactiveerd. En dan op het einde zei ze: 'binnen een paar minuutjes is het actief: veel plezier met 4G op je iphone 5' :D
Kubbie92
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:45
Bedankt: 5 keer

chrismaert schreef:Weet er iemand hoe de iPhone met deze nieuwe carrier file reageert in het buitenland ?
In Nederland werkte mijn roaming vandaag hoe het moest. Vodafone 3G in Hulst als je dat bedoelt?
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Ik heb een procedure gevonden om de carrier bundle terug te verwijderen zonder een restore te moeten doen.
De instructies zijn aangepast en hier en daar nog wat verduidelijkt:

https://www.dropbox.com/s/0ycfdoe6r76as ... musLTE.pdf
chrismaert
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 jan 2013, 21:25

Inderdaad dat bedoelde ik. Werkt de iPhone nog correct in het buitenland, dus roamt hij wel op andere netwerken.
Bedankt voor je antwoord.
Kubbie92 schreef:
chrismaert schreef:Weet er iemand hoe de iPhone met deze nieuwe carrier file reageert in het buitenland ?
In Nederland werkte mijn roaming vandaag hoe het moest. Vodafone 3G in Hulst als je dat bedoelt?
chrismaert
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 jan 2013, 21:25

nickz schreef:Ik heb een procedure gevonden om de carrier bundle terug te verwijderen zonder een restore te moeten doen.
De instructies zijn aangepast en hier en daar nog wat verduidelijkt:

https://www.dropbox.com/s/0ycfdoe6r76as ... musLTE.pdf
Wow, mooie handleiding. En het verwijderen zal ik vanavond eens proberen op mijn Mac.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

nickz schreef:Ik heb een procedure gevonden om de carrier bundle terug te verwijderen zonder een restore te moeten doen.
De instructies zijn aangepast en hier en daar nog wat verduidelijkt:

https://www.dropbox.com/s/0ycfdoe6r76as ... musLTE.pdf
Héél netjes!
Zou wel "Engels" vervangen door "English" :)
Voor de rest : erg netjes!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Ik heb het speciaal voor jou veranderd Krisken :wink:
Jean-Paul van iPhoneclub.nl heeft al gevraagd of hij het mag gebruiken om een artikel over te schrijven, dat vandaag of morgen zou verschijnen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Owla we hebben een BV erbij :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
chrismaert
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 jan 2013, 21:25

nickz schreef:Ik heb het speciaal voor jou veranderd Krisken :wink:
Jean-Paul van iPhoneclub.nl heeft al gevraagd of hij het mag gebruiken om een artikel over te schrijven, dat vandaag of morgen zou verschijnen.
SUPER !! Hoe meer ruchtbaarheid hier aan gegeven wordt hoe beter. Zou ook leuk zijn moest heel dit gedoe in een grote Belgische krant verschijnen. Niemand met connecties ?
wewe
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2013, 17:53

nickz schreef:Ik heb een procedure gevonden om de carrier bundle terug te verwijderen zonder een restore te moeten doen.
De instructies zijn aangepast en hier en daar nog wat verduidelijkt:

https://www.dropbox.com/s/0ycfdoe6r76as ... musLTE.pdf

Die remove werkt niet bij mij. Iphone 5.
Het blijft op carrier 14.1.1 staan en dus met LTE schakelaar en geen MMS mogelijkheden.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Het probleem is nu opgelost in samenwerking met wewe.
Er staat een nieuwe versie van Proximus_be_v14.1.1_remove.ipcc op Dropbox.
Zijn er nog mensen die het zien zitten om dit eens te testen?
Je hoeft enkel stap 5 tot 7 opnieuw uit te voeren, maar dan met het bestand Proximus_be_v14.1.1_remove.ipcc.
Daarna je iPhone herstarten en je zou terug op "Carrier 14.0" moeten zitten.

Achterliggende technische uitleg:
Proximus_be_v14.1.1_remove.ipcc bevat een bijna lege carrier.plist (uiteraard zonder geldige handtekening). Omdat het versienummer (14.1.2) hoger is, vervangt het versie 14.1.1. Bij het herstarten van je iPhone wordt het automatisch verwijderd omdat de handtekening ongeldig is. Hierdoor maak je opnieuw gebruik van de standaard carrier settings "Carrier 14.0".
Laatst gewijzigd door nickz 30 jan 2013, 00:13, in totaal 1 gewijzigd.
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 25 keer

Ik weet niet of het toeval is, maar sinds de installatie van de IPCC, haal ik ook veel hogere snelheden via 3G. Waar ik vroeger ong 3-6Mbit haalde, haal ik nu steeds 8Mbit+

Nog iemand met deze ervaringen?

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bijlagen
image.jpg
(208.29 KiB) 38 keer gedownload
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Proximus heeft volgens een ander topic hier op Userbase HSPA+ in sommige gebieden geactiveerd.
Daaraan zal de snelheidswinst waarschijnlijk te wijten zijn;-)
chrismaert
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 jan 2013, 21:25

@nickz

Heb de remove procedure geprobeerd en het werkt inderdaad. Ik zie nu terug Carrier 14.0 staan, LTE switch verdwenen, en terug mogelijk om MMS en tethering instellingen in te vullen.

Thanx
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Bedankt om het te testen, chrismaert!

Nu alleen nog wachten op een jailbreak + CommCenter patch. Daardoor wordt het mogelijk om een ongesigneerde carrier bundle (met MMS-instellingen én LTE-switch) in te laden.

In tussentijd zou ik iedereen aanraden om zijn SHSH blobs (in mensentaal "handtekening") voor iOS 6.1 op te slaan met TinyUmbrella. Dit maakt het mogelijk om ten allen tijde de software op je iPhone naar versie 6.1 te herstellen, ook als Apple intussen een update zou hebben uitgebracht die jailbreaken onmogelijk maakt. Wanneer er een update voor iOS 6.1 wordt uitgebracht, is het niet meer mogelijk om deze handtekening nog op te slaan, want dan stopt de server van Apple voorgoed met het ondertekenen van iOS 6.1.
Ferry22
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2013, 19:41

kan iemand een IPCC file maken met Telenet als carier? als die er voor proximus is, gaat deze er voor Telenet ook zijn. en niet zeggen ze hebben nog geen 4G ik weet het! ik heb de IPCC er op gezet, met me Proximus kaartje heb ik een LTE knop. steek ik me Telenet er in niet meer

thanks!
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Uit je bericht maak ik op dat jij regelmatig wisselt van simkaart (Proximus <-> Telenet).
Verschijnt de LTE-switch niet opnieuw als je je Proximus-simkaart terugplaatst?
Ferry22
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2013, 19:41

ja dan heb ik me LTE switch terug :-) vermoedelijk is er iets waar je ipcc bestanden kan maken, en de lte knop zichtbaar kan krijgen
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Neen, we gebruiken het ipcc-bestand van Proximus voor de iPad (vandaar dat het geen MMS-instellingen bevat). Je kan zelf geen ipcc-bestanden maken, want deze moeten door Apple gesigneerd zijn (tenzij je een jailbreak + CommCenter patch hebt).

Als de LTE-switch opnieuw verschijnt als je je Proximus-simkaart plaatst, wat is dan eigenlijk het probleem? Het zou totaal zinloos zijn om een LTE-switch te hebben bij Telenet, want ten eerste dan ben je dan je 3G-switch kwijt, en ten tweede zou je batterij alleen maar sneller leeg gaan als je LTE laat aanstaan, aangezien dat niet beschikbaar is bij Telenet, maar je iPhone er dan wel regelmatig naar zal gaan zoeken.

Ik raad trouwens iedereen die LTE geactiveerd heeft voor Proximus aan om dit uit te schakelen als je je langere tijd buiten een LTE-dekkingsgebied bevindt. Dit komt de batterijduur ten goede.

Op de website van Belgacom staat een kaart met de 2G, 3G en 4G dekkingsgebieden (indoor en outdoor), die je overigens gerust met een korreltje zout mag nemen. Op BIPT: Sitebeheer kan je zelf zien waar er zich zendantennes bevinden en welke technologieën deze ondersteunen. Als je op een zendersite klikt krijg je aan de linkerzijde een lijst met operators en één of meerdere links per operator. De laatste link is steeds het meest recente dossier. In de meer recente dossiers vind je één of meerdere van onderstaande codes terug in de kolom "Zendantenne type" van de tabel "Zendantennes":
G9 = GSM 900 MHz = 2G
G18 = GSM 1800 MHz = 2G
U21 = UMTS 2100 MHz = 3G
L18 = LTE 1800 MHz = 4G
Kubbie92
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:45
Bedankt: 5 keer

Dat kaartje van Proximus ivm 4G dekking klopt ook niet bepaald ;). Daarnet moest ik toevallig iemand gaan halen in Deurne (woon zelf in Wilrijk). In Wilrijk niets gezien.. op de ring ook niets gezien. In Deurne 1 straat. Toen ik op de Singel reed: 4 - 5 strepen LTE. Op 't Kiel: Schijfstraat: binnen 4-5 strepen en LTE! Wauw toch wel.

Nu moet ik er wel even bij zeggen dat sinds ik die carrier update heb gedaan, ik ondervind enkel een positieve verandering in mijn batterijduur en het is geen schijn.. Sinds die enkel naar LTE zoekt en niet constant Edge-3G verbruikt hij precies minder...
Bijlagen
LTE!.jpg
(64.92 KiB) 33 keer gedownload
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Zou die verbetering van de batterijduur niet eerder te wijten zijn aan de update naar iOS 6.1? Ik heb nog al reacties gelezen van mensen die een duidelijke verbetering hebben opgemerkt na de update.
Dat hij minder zou zoeken durf ik toch te betwijfelen. Zoals je zelf al zegt schakelt hij vaak tussen LTE en 3G, en wanneer er geen LTE is zal hij nog steeds zoeken naar 3G en/of EDGE. Het verschil is dat er nu drie netwerken zijn om naar te zoeken (2G, 3G en 4G), terwijl vroeger maar twee (2G en 3G).
Kubbie92
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:45
Bedankt: 5 keer

Zou die verbetering van de batterijduur niet eerder te wijten zijn aan de update naar iOS 6.1? Ik heb nog al reacties gelezen van mensen die een duidelijke verbetering hebben opgemerkt na de update.
Dat hij minder zou zoeken durf ik toch te betwijfelen. Zoals je zelf al zegt schakelt hij vaak tussen LTE en 3G, en wanneer er geen LTE is zal hij nog steeds zoeken naar 3G en/of EDGE. Het verschil is dat er nu drie netwerken zijn om naar te zoeken (2G, 3G en 4G), terwijl vroeger maar twee (2G en 3G).
Dat zou wel eens kunnen natuurlijk.. In ieder geval: ik ben er wel tevreden mee.

Enkel 1 negatief punt: al mijn iMessageberichten en Facetime gaat via mijn mailadres: voor mensen in het buitenland is dat wel even een probleem, maar als je het meldt kan iedereen zich ernaar aanpassen natuurlijk...
tripkip
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 jan 2011, 13:53
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 22 keer

Vraag me af of Belgacom wel degelijk op de hoogte was van het feit dat Apple LTE niet toelaat op het Proximus netwerk vanwege slechte LTE dekking en dus snel batterij legen. Verklaart meteen waarom Belgacom er niets over zou zeggen.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Kubbie92 schreef:Enkel 1 negatief punt: al mijn iMessageberichten en Facetime gaat via mijn mailadres
Dat kan je instellen he:
- Instellingen > Berichten > Sturen en ontvangen
U bent bereikbaar voor iMessage via: hier kan je gerust alles aanvinken
Start nieuwe gesprekken vanaf: hier je gsm-nummer aanvinken
- Instellingen > FaceTime
U bent bereikbaar voor FaceTime via: hier kan je gerust alles aanvinken
tripkip schreef:Vraag me af of Belgacom wel degelijk op de hoogte was van het feit dat Apple LTE niet toelaat op het Proximus netwerk vanwege slechte LTE dekking en dus snel batterij legen. Verklaart meteen waarom Belgacom er niets over zou zeggen.
Wie zegt dat dat de echte reden is? Denk je dat de LTE-dekking zo goed is in al die andere landen waar het wel geactiveerd is voor de iPhone?
Ik denk nog steeds dat Mobistar (als Apple-partner) hier voor iets tussen zit. Ik heb in ieder geval al vernomen dat men bij Mobistar absoluut niet kan lachen met het feit dat wij LTE zelf hebben kunnen activeren voor Proximus.
Racingboy
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jun 2009, 14:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Vreemd genoeg stuur ik nu ook enkel via m'n emailadres.

Ik kan m'n gsmnummer zelfs niet meer selecteren bij: start nieuwe gesprekken vanaf.
tripkip
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 jan 2011, 13:53
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 22 keer

nickz schreef: Wie zegt dat dat de echte reden is? Denk je dat de LTE-dekking zo goed is in al die andere landen waar het wel geactiveerd is voor de iPhone?
Ik denk nog steeds dat Mobistar (als Apple-partner) hier voor iets tussen zit. Ik heb in ieder geval al vernomen dat men bij Mobistar absoluut niet kan lachen met het feit dat wij LTE zelf hebben kunnen activeren voor Proximus.
Nee natuurlijk weten we niet of dat de echte reden is. Maar het zou een goede kunnen zijn :-)
Ik kan me inbeelden dat Mobistar nu even zo doet :bang: :bang:
Laatst gewijzigd door tripkip 30 jan 2013, 12:54, in totaal 1 gewijzigd.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Racingboy schreef:Ik kan m'n gsmnummer zelfs niet meer selecteren bij: start nieuwe gesprekken vanaf.
En wel nog bij "U bent bereikbaar voor..." of daar ook niet meer?
tripkip schreef:Ik kan me inbeelden dat Mobistar nu even zo doet :bang: :bang:
Ja, die hadden natuurlijk gehoopt op €€€ op het moment dat zij als eerste LTE zouden kunnen aanbieden op de iPhone 5 :lol:
Kubbie92
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:45
Bedankt: 5 keer

nickz schreef:
Kubbie92 schreef:Enkel 1 negatief punt: al mijn iMessageberichten en Facetime gaat via mijn mailadres
Dat kan je instellen he:
- Instellingen > Berichten > Sturen en ontvangen
U bent bereikbaar voor iMessage via: hier kan je gerust alles aanvinken
Start nieuwe gesprekken vanaf: hier je gsm-nummer aanvinken
- Instellingen > FaceTime
U bent bereikbaar voor FaceTime via: hier kan je gerust alles aanvinken
Dat je dat kan doen: dat weet ik ook wel. Echter: die optie is weggevallen. Ik kan enkel mailadressen selecteren.

Smsen naar mij en gewoon ballen kan nog steeds, dus dat is geen probleem.
Kubbie92
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:45
Bedankt: 5 keer

nickz schreef:
Racingboy schreef:Ik kan m'n gsmnummer zelfs niet meer selecteren bij: start nieuwe gesprekken vanaf.
En wel nog bij "U bent bereikbaar voor..." of daar ook niet meer?
tripkip schreef:Ik kan me inbeelden dat Mobistar nu even zo doet :bang: :bang:
Ja, die hadden natuurlijk gehoopt op €€€ op het moment dat zij als eerste LTE zouden kunnen aanbieden op de iPhone 5 :lol:
Haha.. Waarschijnlijk. Wie zegt dat ze niet de beste LTE- dekking gaan bieden.. Proximus 3G, maar Mobi LTE.. Kan op zich wel. Proximus moet nu ook niet verwachten dat de rest eeuwen blijft achterlopen e ...
De grootste winnaar van heel dat spel zal volgens mij Telenet worden :). Die hoeven niets te doen, enkel te betalen aan Mobistar..
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Kubbie92 schreef:Echter: die optie is weggevallen. Ik kan enkel mailadressen selecteren.
Al eens geprobeerd van iMessage uit te schakelen en opnieuw in te schakelen? Als er dan een melding verschijnt dat er een sms moet worden verstuurd om iMessage te activeren moet je op OK drukken. Je moet ook nog belkrediet hebben op dat moment. Als je op Annuleren drukt of niet genoeg belkrediet hebt, kan je enkel berichten sturen via je e-mailadres.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Even vergelijken hé :)

Mobistar : http://corporate.mobistar.be/go/nl/Netw ... luties.cfm
Proximus : http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... a_id/14815

Mobistar heeft blijkbaar goed geinvesteerd in de walen. Dan zie je nog een streepje antwerpen-brussel-mons maar dat is het ook. Ook qua geplande werken zie ik niet veel geel (beetje ter hoogte van brugge-zeebrugge-knokke). Echter zie je op het kaartje geen verschil in 3G en 4G...beetje jammer...

Proximus (één level inzoomen) : Gent, Antwerpen, Leuven, Mons, Namur, Hasselt, Liege

Wat mij opvalt : het zijn vooral proximusgebruikers die LTE willen. Van mobistargebruikers met een iphone5 hoor je hier...niks? Heeft Mobistar LTE ondertussen in de lucht?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Kubbie92
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:45
Bedankt: 5 keer

nickz schreef:
Kubbie92 schreef:Echter: die optie is weggevallen. Ik kan enkel mailadressen selecteren.
Al eens geprobeerd van iMessage uit te schakelen en opnieuw in te schakelen? Als er dan een melding verschijnt dat er een sms moet worden verstuurd om iMessage te activeren moet je op OK drukken. Je moet ook nog belkrediet hebben op dat moment. Als je op Annuleren drukt of niet genoeg belkrediet hebt, kan je enkel berichten sturen via je e-mailadres.
Nope.. Nog steeds gewoon mailadres en je hoeft geen smsen te sturen. We hebben precies ineens een manier ontdekt om niet te moeten betalen voor stomme smsjes richting Engeland :D
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

krisken schreef:Wat mij opvalt : het zijn vooral proximusgebruikers die LTE willen. Van mobistargebruikers met een iphone5 hoor je hier...niks? Heeft Mobistar LTE ondertussen in de lucht?
Dat komt waarschijnlijk omdat de meeste Proximus-klanten bij Proximus zijn omdat ze kwaliteit en snelheid verwachten. Mobistar-klanten zijn mensen die tevreden zijn met een bagger netwerk :lol:
Kubbie92 schreef:Echter: die optie is weggevallen. Ik kan enkel mailadressen selecteren.
Ik heb nu zelf ook even iMessage getest met de nieuwe carrier bundle, en inderdaad, ik kan ook geen gsm-nummer meer selecteren en bij het opnieuw inschakelen van iMessage krijg ik zelfs de melding i.v.m. activering via sms niet meer. Na het verwijderen van de carrier bundle en herstarten kreeg ik onmiddellijk die melding en na bevestiging had ik even later opnieuw mijn gsm-nummer als afzender.
Kubbie92
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:45
Bedankt: 5 keer

krisken schreef:Even vergelijken hé :)

Mobistar : http://corporate.mobistar.be/go/nl/Netw ... luties.cfm
Proximus : http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... a_id/14815

Mobistar heeft blijkbaar goed geinvesteerd in de walen. Dan zie je nog een streepje antwerpen-brussel-mons maar dat is het ook. Ook qua geplande werken zie ik niet veel geel (beetje ter hoogte van brugge-zeebrugge-knokke). Echter zie je op het kaartje geen verschil in 3G en 4G...beetje jammer...

Proximus (één level inzoomen) : Gent, Antwerpen, Leuven, Mons, Namur, Hasselt, Liege

Wat mij opvalt : het zijn vooral proximusgebruikers die LTE willen. Van mobistargebruikers met een iphone5 hoor je hier...niks? Heeft Mobistar LTE ondertussen in de lucht?
Feit; maar dat kaartje van Proximus klopt rond Antwerpen van geen kanten. Gisteren wat rondgereden in Antwerpen:

- Wilrijk: niets
- Deurne: Enkel Bisschopenhoflaan aan de Pizza Hut (wel regio vd bedrijven, dat is mss de reden)
- Ring: 45 minuten in de file gestaan: enkel thv Craeybeckxtunnel even LTE

Wel in Antwerpen, Kiel: Schijfstraat: zelfs binnen 4 - 5 strepen!
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Kubbie92 schreef:We hebben precies ineens een manier ontdekt om niet te moeten betalen voor stomme smsjes richting Engeland :D
Dat kon je daarvoor ook al, door op Annuleren te drukken wanneer die melding verscheen, maar dan zat je met hetzelfde probleem: geen iMessage via je gsm-nummer en niet bereikbaar via iMessage op je gsm-nummer... Die sms naar de U.K. dient juist om je gsm-nummer te verifiëren, zodat je niet kan sturen via een vals nummer of iMessage-berichten voor een ander nummer kan onderscheppen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Jij ook gebruikerservaring met Mobistar toevallig?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Nee, maar al genoeg ervaringen van andere mensen gehoord.

Ik heb even in carrier.plist gekeken en ik kan daar niet direct een key vinden die het iMessage-probleem zou kunnen veroorzaken, tenzij misschien de key "CarrierOverridesSmsSupport" waar je op internet praktisch niets over terug vindt, maar die wel specifiek voor de iPad lijkt bedoeld te zijn.

Code: Selecteer alles

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple//DTD PLIST 1.0//EN" "http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd">
<plist version="1.0">
<dict>
	<key>APNEditabilityTypemask</key>
	<integer>1</integer>
	<key>AllowEDGEEditing</key>
	<true/>
	<key>CarrierBookmarks</key>
	<array/>
	<key>CarrierName</key>
	<string>Proximus</string>
	<key>CarrierOverridesSmsSupport</key>
	<true/>
	<key>CarrierOverridesSmsSupportWhitelist</key>
	<array>
		<string>8196</string>
		<string>8997</string>
		<string>8950</string>
		<string>8325</string>
		<string>8697</string>
	</array>
	<key>MaxBluetoothModemConnections</key>
	<integer>5</integer>
	<key>NotRegisteredResetWaitPeriod</key>
	<integer>60</integer>
	<key>OTASoftwareUpdate</key>
	<dict>
		<key>MaxBytesOverCellular</key>
		<integer>209715200</integer>
		<key>SoftwareUpdateOptInRequired</key>
		<true/>
	</dict>
	<key>ShowCallForwarded</key>
	<false/>
	<key>ShowCallForwarding</key>
	<false/>
	<key>ShowDialAssist</key>
	<false/>
	<key>ShowTTY</key>
	<false/>
	<key>StatusBarImages</key>
	<array>
		<dict>
			<key>AllowPrefixMatching</key>
			<false/>
			<key>CarrierName</key>
			<string>Proximus</string>
			<key>FullScreenOpaqueImage</key>
			<string>FSO_CARRIER_Proximus_1only_.png</string>
			<key>StatusBarCarrierName</key>
			<string>Proximus</string>
			<key>TransparentShadowedImage</key>
			<string>TS_CARRIER_Proximus_1only_.png</string>
		</dict>
		<dict>
			<key>AllowPrefixMatching</key>
			<false/>
			<key>CarrierName</key>
			<string>BEL PROXIMUS</string>
			<key>FullScreenOpaqueImage</key>
			<string>FSO_CARRIER_Proximus_1only_.png</string>
			<key>StatusBarCarrierName</key>
			<string>Proximus</string>
			<key>TransparentShadowedImage</key>
			<string>TS_CARRIER_Proximus_1only_.png</string>
		</dict>
	</array>
	<key>SupportedSIMs</key>
	<array>
		<string>20601</string>
	</array>
	<key>SupportsNITZ</key>
	<false/>
	<key>VVMIgnoresIntlDataRoaming</key>
	<false/>
	<key>VisualVoicemailServiceName</key>
	<string>none</string>
	<key>apns</key>
	<array>
		<dict>
			<key>apn</key>
			<string>internet.proximus.be</string>
			<key>password</key>
			<string></string>
			<key>signature</key>
			<data>
			TptVjX3ejFyLQQ809kJMH79+DW4JLN3OFAkoAtRp4JHsiaNwMuwQ
			C5pBGf7R8oSik2vkIyLX16UTqbzMuCDGEgpR1GVh4MqsicM9hK+A
			nisVaw66ETKczX4Gc5TQyinfFQZF0Fn1Q17lXnFHaHDyFpNY8995
			PKuwRNDfhWrHNdA=
			</data>
			<key>type-mask</key>
			<integer>49</integer>
			<key>username</key>
			<string></string>
		</dict>
		<dict>
			<key>apn</key>
			<string>internet.proximus.be</string>
			<key>password</key>
			<string></string>
			<key>signature</key>
			<data>
			Z91Fo+eKpkA+U9g+LE+yGklrs33C6V9ZiU4nxtMavpFVfeRZQpE+
			d+mZQFltLtX1IWbz4lWG4fgBvPSmp6qtiP1BSDO2wRZW28Je17Wo
			Jv1bshftnFEBEk8wWegOxswzdQMeCis2++essJguPgVkWDT7Rcc8
			YuDTy+muRURGZvs=
			</data>
			<key>type-mask</key>
			<integer>48</integer>
			<key>username</key>
			<string></string>
		</dict>
		<dict>
			<key>apn</key>
			<string></string>
			<key>password</key>
			<string></string>
			<key>signature</key>
			<data>
			oOxJ+Rll/uNJbGC9x0w9fhgOdMUam9TeME/xDXYkpx3QFgG7Jt3s
			KmDn1pmYrlMROSOM6ZqwysJZh+S21+LrEy87mtAioZ0iNtBJ5scQ
			Bn9YSjIKlDcgzk9MDrVnNujmu2ynopjhXBGXfQOxI0nIoP/L2r/J
			aJfsAvpwGAWgYvE=
			</data>
			<key>type-mask</key>
			<integer>0</integer>
			<key>username</key>
			<string></string>
		</dict>
	</array>
	<key>signature</key>
	<data>
	Z/Ckp93uPPDVJOvy2yMrwQzeIg3QJkDHc7F4cvd9z3ifne+v9oE0h3ksY1G0X2UCnsrP
	uUKgylParMIypRaqQ4FgP0hxZhIfX4vRzIaPJlGvJpFqb7/BXpLDciGWZMkhhbXg0V8y
	JVwSXK7rBpvxqaet3b0K7R+M9b+ggzSLS2Y=
	</data>
</dict>
</plist>
Ik heb de waarschuwing in het document met de instructies om LTE te activeren nu ook aangepast. Het is jammer dat er zo veel beperkingen ontstaan door deze carrier bundle. Nog even wachten op een jailbreak en CommCenter patch en dan kunnen we carrier.plist zelf beginnen aanpassen en de beperkingen opheffen.
Kubbie92
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:45
Bedankt: 5 keer

Nee, maar al genoeg ervaringen van andere mensen gehoord.

Ik heb even in carrier.plist gekeken en ik kan daar niet direct een key vinden die het iMessage-probleem zou kunnen veroorzaken, tenzij misschien de key "CarrierOverridesSmsSupport" waar je op internet praktisch niets over terug vindt, maar die wel specifiek voor de iPad lijkt bedoeld te zijn.



Ik heb de waarschuwing in het document met de instructies om LTE te activeren nu ook aangepast. Het is jammer dat er zo veel beperkingen ontstaan door deze carrier bundle. Nog even wachten op een jailbreak en CommCenter patch en dan kunnen we carrier.plist zelf beginnen aanpassen en de beperkingen opheffen.
Ik denk dat ik voor de eerste keer na 3 jaar eens ga jailbreak'en dan ..

Ik vind het wel straf dat je gewoon kan tetheren zonder de instellingen te moeten invullen ...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”