Hoi,
Is er iemand onder jullie die ook een Synology DS213+ (of gelijkaardig model) heeft draaien ?
De DS213+ gaat na 10 minuten bij mij in HDD slaapstand en een minuut later in Systeem slaapstand.
De WOL (Wake On Lan) optie staat aangevinkt in DSM.
Heb ondertussen ook een patch van Synology (via de support) ontvangen, die deze WOL beter zou moeten regelen.
Maar merk daar voorlopig nog niet zoveel van.
Probleemschets:
- Ik slaag er niet in, om de DS213+ uit zijn Systeem slaapstand te krijgen vanaf een lukrake pc.
- Met de magicpacketfree windows tool lukt het me wel.
- Met de mc-wol dos tool niet.
Ik zou echter graag een "eenvoudige" DOS tool, dit "magic packet" laten verzenden. Zodat ik bij het opstarten van een bepaalde pc (bv de HTPC) de NAS mee uit zijn slaapstand laat komen. Maar niet bij het opstarten van andere pc's (Dekstop, Laptop).
Heeft er iemand van jullie hier ervaring mee ?
Bij het verzenden van een Magic packet wordt het Mac adres meegegeven.
Alsook het lokaal IP adres (optioneel), subnet mask (255.255.255.0) en eventueel ook een poort.
Welk poortnummer de DS213+ hiervoor gebruikt weet ik niet. Standaardpoorten voor WOL lijken 7 of 9 te zijn.
Ik kan maar weinig informatie (m.b.t. de DS213+) op het internet hierover vinden.
Groetjes,
Gent32m
WOL Synology DS213+
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Het laatste zinnetje op deze site is wel interessant:
http://www.synology.com/support/faq_sho ... s&q_id=437
J.
http://www.synology.com/support/faq_sho ... s&q_id=437
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Gent32m
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
- Bedankt: 118 keer
Blijkbaar is het een algemeen probleem. Zal misschien opgelost geraken bij een volgende DSM release.
Ik krijg hem alvast uit diepe slaap met die Windows Tool.
Zal thuis eens verder moeten googlen naar een "lichte" (command line) dos tool.
Groetjes,
Gent32m
Ik krijg hem alvast uit diepe slaap met die Windows Tool.
Zal thuis eens verder moeten googlen naar een "lichte" (command line) dos tool.
Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Uzzi schreef:Ik zie niets 'raars' in dat laatste zinnetje :
* Nadat je WOL ingesteld hebt, moet je eens rebooten
* De NAS moet stroom hebben (doh !)
Ik lees dat toch anders:
Je NAS moet proper afgesloten zijn dmv de power button of de shutdown van de DSM, er staat zelfs niets over rebooten bij, maar soit, de topicstarter heeft een algemeen probleem ontdekt en is tevreden.Wake on LAN works only after DiskStation is shut down properly by pressing the Power button or selecting Shutdown from the DSM management UI
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Gent32m
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
- Bedankt: 118 keer
Eureka
Het is gelukt via de dos tool: mc-wol.exe <mac address> /a <ip-address>
Synology gaf me ook nog deze patch op de huidige (4.1-2668) DSM firmware (voor de DS213+)
De combinatie werkt alvast.
Groetjes,
Gent32m

Het is gelukt via de dos tool: mc-wol.exe <mac address> /a <ip-address>
Synology gaf me ook nog deze patch op de huidige (4.1-2668) DSM firmware (voor de DS213+)
De combinatie werkt alvast.
Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).