iPhone 5 en LTE

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Kubbie92
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:45
Bedankt: 5 keer

lowieken schreef:Werkt FaceTime/iMessage/tethering nog met die custom ipcc file?
Ja hoor. Geen enkel probleem bij mij :)
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

kdhoe schreef:De carrier.plist van de algemene Carrier Bundle nemen en deze combineren met de override bestanden.
Ik heb een ipsw-bestand voor de iPhone 4 gedecrypteerd (aangezien er voor de iPhone 5 nog geen decryptiesleutels bekend zijn) en de carrier.plist uit Unknown.bundle gehaald. Vervolgens deze in jouw ipcc-bestand gestoken (in de plaats van de carrier.plist van Proximus voor de iPad). Poging om de ipcc dan op de iPhone te zetten leverde volgende foutmelding op "De iPhone '(...)' kan niet worden bijgewerkt. Er zijn geen ondersteunde simkaarten voor deze carrierbundel."
In die carrier.plist zit inderdaad een lange lijst met netwerkcodes (soms in combinatie met prefixen van simkaartnummers) maar niet deze van Proximus. Dat wil dus zeggen dat er helemaal geen carrier.plist bestaat met algemene instellingen voor onbekende netwerken.
Ook het ongeldig maken of volledig verwijderen van carrier.plist was geen oplossing. Wie mms wil kunnen blijven ontvangen en versturen zal dus moeten wachten op een jailbreak en CommCenter patch, zodat we ongesigneerde carrier bundles kunnen gebruiken.
cave
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jan 2013, 00:45
Bedankt: 2 keer

Ik zal morgen eens een test doen in Antwerpen (Zuid-Ledeganckkaai) ! De switch is allesinds al enabled ! Thx for the info !
ImageUploadedByTapatalk 21359417656.668475.jpg
(273.61 KiB) 42 keer gedownload
cave
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jan 2013, 00:45
Bedankt: 2 keer

ImageUploadedByTapatalk 21359441317.350333.jpg
(61.34 KiB) 1817 keer gedownload
Boven 3G / Onder LTE
ImageUploadedByTapatalk 21359441333.468139.jpg
(108.16 KiB) 1817 keer gedownload
Gebruikersavatar
kaas2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

gaat het nu met elke iphone 5? of heb je er een jailbreak (als die al bestaat voor 6.1) voor nodig?
Undertaxxx25
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 11 keer

Gaat met elke iPhone 5 (GSM) versie, geen Jailbreak nodig en is uiteraard ook nog niet beschikbaar momenteel (Zondag word gezegd). Je hoeft alleen de ipcc in te laden via iTunes (ALT + Update), daarna kan je gebruik maken van LTE/4G op de reeds voorziene locatie's (alleen grootsteden momenteel).

OPGELET: Met die aangepaste ipcc bestand verlies je de mogelijkheid om te MMS'en. Ook kan de provider niet meer handmatig geselecteerd worden en tethering instellingen zijn niet meer aanwezig maar tethering kan nog wel gebruikt worden. Maar wie zend er anno 2013 nog MMS'en. :wink:
chrismaert
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 jan 2013, 21:25

Een andere nadeel in mijn geval is het verlies van de "3G aan/uit" knop.

Jammer dat Apple geen 2 knoppen voorziet. Een knop om LTE aan/af te zetten en een knop om 3G aan/af te zetten.

Ik zit in een gebouw waar de ontvangst van 3G binnen niet optimaal is, hierdoor switcht mijn iPhone constant tussen Edge en 3G. Het is niet alleen slecht voor de autonomie van de batterij maar ik krijg hierdoor ook moeilijk ontvangst. Daardoor zette ik altijd 3G uit binnen in dit gebouw waardoor ik stabiel op Edge bleef (weliswaar op tragere snelheid).
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
Twitter: tendonsie
Locatie: Wervik, België
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

Volledig gelijk heb je chrismaert.

Zelfde situatie bij mij soms. Edge, 3G constant door elkaar.
Batterij loopt lekker snel dan.

En tussenin de Edge en 3G soms een mini tijdje geen ontvangst dan, zonde.

Het is jammer dat de iPhone dan niet zo slim is om dat te beseffen,
dat ze nu eens iets voorzien die dat bijhoud en zegt van "ollaaaa hier switch ik, ik ga automatisch ingrijpen"
wouter88
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jun 2007, 16:32

Op twitter krijg ik dit antwoord van Belgacom (Eva):

Binnenkort volgt er een update, alleen is het nog niet zeker of 4G hiermee actief komt te staan. Nog even geduld aub. Mvg Eva
chrismaert
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 jan 2013, 21:25

Volgens mij is Eva nog niet op de hoogte dat de update naar 6.1 er gisteren kwam en bedoelt ze dus die update.

Het zou me verwonderen dat Apple nu nog even vlug iets aanpast.
keyben85
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2013, 10:16

Euhm bij mij werkt het hier niet in Antwerpen :s

Heb Ipcc vervangen en de LTE switch staat op aan. Enkel blijft naast proximus een 3G staan en niet LTE.

Doe ik nog iets verkeerd?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Ik heb daarstraks contact gehad met PX customer service, waar men mij wist te vertellen dat, zelfs als je een compatible abo hebt, het niet zeker is dat je nr enabled is voor LTE.
Dit is ondermeer het geval voor sommige reeksen van Generation Connect, waar ikzelf ondermeer ook in val. Men kan dit wel manueel activeren, duurt enkele uren. Dus als je denkt dat je in 4G gebied zit, een compatibel tariefplan hebt, en een correct ingesteld toestel hebt, maar geen LTE ontvangst, best even naar de 6000 bellen, en vragen of men nakijkt of LTE wel enabled is.
chrismaert
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 jan 2013, 21:25

Bij mij werkte het in Antwerpen niet binnen in huis en niet in mijn straat. Pas op het einde van mijn straat op de singel veranderde de 3G naar LTE.

En toen ik deze ochtend naar mijn werk reed via de singel waren er enkele plaatsen op de singel waar LTE terug 3G werd.

Ik ben geen expert maar ik denk dat er enkel goede LTE ontvangst is op open plaatsen zonder al te veel hoge gebouwen in de buurt.
chrismaert
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 jan 2013, 21:25

Inderdaad, bij mij is dit begin november reeds geactiveerd bij Proximus. Ik heb Generation Connect en bij mij stond LTE af. Hebben ze dan manueel aangezet.

FlashBlue schreef:Ik heb daarstraks contact gehad met PX customer service, waar men mij wist te vertellen dat, zelfs als je een compatible abo hebt, het niet zeker is dat je nr enabled is voor LTE.
Dit is ondermeer het geval voor sommige reeksen van Generation Connect, waar ikzelf ondermeer ook in val. Men kan dit wel manueel activeren, duurt enkele uren. Dus als je denkt dat je in 4G gebied zit, een compatibel tariefplan hebt, en een correct ingesteld toestel hebt, maar geen LTE ontvangst, best even naar de 6000 bellen, en vragen of men nakijkt of LTE wel enabled is.
keyben85
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2013, 10:16

Bedankt voor de reacties. :)

Ook gebeld naar Proximus en inderdaad blijkbaar moesten ze het nog activeren. Hopelijk werkt het zo meteen wel.

Thx!
jeroen.db
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2013, 07:32
Bedankt: 2 keer

Das super nieuws hopelijk kan'k morgen ook genieten van LTE in Merelbeke . :lol:
Verder Iemand al getest in Merelbeke ? Iemand enig idee als ge in buitenland zit of da een probleem kan opleveren als het netwerk alleen automatisch kan geselecteerd worden ?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

jeroen.db schreef:Das super nieuws hopelijk kan'k morgen ook genieten van LTE in Merelbeke . :lol:
Verder Iemand al getest in Merelbeke ? Iemand enig idee als ge in buitenland zit of da een probleem kan opleveren als het netwerk alleen automatisch kan geselecteerd worden ?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ook Merelbekenaar? :)
De broer van mijn vriendin heeft een iPhone 5, en ging prima (omgeving ringvaart brug)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
kenhermans
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2013, 12:28

Lap, ik zit hier te popelen van ongeduld, heb m'n iPhone kabeltje niet bij! :bang:
Afbeelding
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

Net een half uur aan de telefoon gehangen met Apple:
Technieker:
  • Apple controleert de werking van het netwerk
  • De dekking van Belgacom schiet te kort, als er maar 1 of 2 antenne's in een stad staan moet er te vaak gewisseld worden. Ook omdat de dekking binnenshuis dan meestal tegenvalt. De batterij van een iPhone 5 zou dan maar 3-5 uur kunnen meegaan.
  • De kwaliteit van het bellen moet gewaarborgd worden, bij een iPad Mini moet je gewoon even wachten als er wat mis gaat. Bij een iPhone valt de verbinding dan weg.
Supervisor:
  • Er zijn geen afspraken tussen Apple en een Belgische of Nederlandse provider voor LTE/4G. Er moeten afspraken zijn. Kijk maar naar http://www.apple.com/iphone/LTE/ . Die afspraken zijn er blijkbaar wel voor de iPad Mini.
  • Het hoofdkantoor gaat over die afspraken.
  • De opmerking dat het wel gewoon werkte als je die ipcc file overzet heeft hij vakkundig ontweken.
  • De supervisor had al meerdere klachten over LTE van Belgacom verzamelt.
Heb dan maar een klacht ingediend, dat Apple zich niet moet moeien met mijn unlocked toestel. Kreeg nog de opmerking dat als er maar voldoende klachten waren dat dat dan wel door het hoofdkwartier bekeken zou worden.
jeroen.db
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2013, 07:32
Bedankt: 2 keer

[Afbeelding Post made via mobile device ][/quote]
Ook Merelbekenaar? :)
De broer van mijn vriendin heeft een iPhone 5, en ging prima (omgeving ringvaart brug)[/quote]

Woon zelf kort bij brussel, werk zelf niet zover van het station van
Merelbeke aan de kaart van Belgacom te zien
Is't net op't randje ...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Station Merelbeke is een raar iets :) Stationsgebouw = grondgebied Merelbeke, sporen = grondgebied Gentbrugge en Rangeerterrein = grondgebied Melle :)
Maar inderdaad 't is op het randje!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Undertaxxx25 schreef:Gaat met elke iPhone 5 (GSM) versie, geen Jailbreak nodig en is uiteraard ook nog niet beschikbaar momenteel (Zondag word gezegd). Je hoeft alleen de ipcc in te laden via iTunes (ALT + Update), daarna kan je gebruik maken van LTE/4G op de reeds voorziene locatie's (alleen grootsteden momenteel).

OPGELET: Met die aangepaste ipcc bestand verlies je de mogelijkheid om te MMS'en. Ook kan de provider niet meer handmatig geselecteerd worden en tethering instellingen zijn niet meer aanwezig maar tethering kan nog wel gebruikt worden. Maar wie zend er anno 2013 nog MMS'en. :wink:
Ik heb instructies geschreven die ook geschikt zouden moeten zijn voor mensen die iets minder technisch onderlegd zijn, zowel voor Windows als voor Mac OS X:

https://www.dropbox.com/s/0ycfdoe6r76as ... musLTE.pdf

Iedereen is vrij deze link of het PDF-document te delen. Indien je een fout zou vinden, laat het dan even weten, dan kan ik het aanpassen.

"wie zend er anno 2013 nog MMS'en"? Mensen zonder smartphone. Vertel me nu niet dat je zo geen mensen kent, want zelfs "anno 2013" zijn er nog véél mensen die geen smartphone hebben.
chrismaert schreef:Jammer dat Apple geen 2 knoppen voorziet. Een knop om LTE aan/af te zetten en een knop om 3G aan/af te zetten.
Dat zou te ingewikkeld worden voor de gemiddelde Apple-gebruiker en het past dus niet binnen de "Apple-filosofie". Als je Apple-producten koopt kan je je helaas aan dit soort beperkingen verwachten.
Laatst gewijzigd door nickz 29 jan 2013, 13:53, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Uiteraard, het was te denken. LTE stond niet geactiveerd op mijn nummer. De klantendienst (6000 - 3 - 3) heeft het actief gezet en normaalgezien zou ik binnen een kwartier moeten kunnen testen. :bang:


En we hebben LTE gehad op de iPhone. Binnenshuis, maar die is weer verdwenen, jammer dat het vooral voor buitenshuis zal zijn.
Laatst gewijzigd door sirWard 29 jan 2013, 14:19, in totaal 1 gewijzigd.
chrismaert
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 jan 2013, 21:25

Een kleine opmerking op je handleiding. Heb even geprobeerd om de netwerkinstellingen te herstellen met “Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen”

Dit lijkt echter niet te werken. Ik heb nog altijd de LTE knop. Vreemd. Ik herinner me namelijk vroeger ook ooit mijn carrier-file zo opnieuw ingesteld te hebben en toen lukte dit wel.

nickz schreef:
Undertaxxx25 schreef:Gaat met elke iPhone 5 (GSM) versie, geen Jailbreak nodig en is uiteraard ook nog niet beschikbaar momenteel (Zondag word gezegd). Je hoeft alleen de ipcc in te laden via iTunes (ALT + Update), daarna kan je gebruik maken van LTE/4G op de reeds voorziene locatie's (alleen grootsteden momenteel).

OPGELET: Met die aangepaste ipcc bestand verlies je de mogelijkheid om te MMS'en. Ook kan de provider niet meer handmatig geselecteerd worden en tethering instellingen zijn niet meer aanwezig maar tethering kan nog wel gebruikt worden. Maar wie zend er anno 2013 nog MMS'en. :wink:
Ik heb instructies geschreven die ook geschikt zouden moeten zijn voor mensen die iets minder technisch onderlegd zijn, zowel voor Windows als voor Mac OS X:

https://www.dropbox.com/s/0ycfdoe6r76as ... musLTE.pdf

Iedereen is vrij deze link of het PDF-document te delen. Indien je een fout zou vinden, laat het dan even weten, dan kan ik het aanpassen.

"wie zend er anno 2013 nog MMS'en"? Mensen zonder smartphone. Vertel me nu niet dat je zo geen mensen kent, want zelfs "anno 2013" zijn er nog véél mensen die geen smartphone hebben.
chrismaert schreef:Jammer dat Apple geen 2 knoppen voorziet. Een knop om LTE aan/af te zetten en een knop om 3G aan/af te zetten.
Dat zou te ingewikkeld worden voor de gemiddelde Apple-gebruiker en het past dus niet binnen de "Apple-filosofie". Als je Apple-producten koopt kan je je helaas aan dit soort beperkingen verwachten.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Wat staat er dan bij "Instellingen > Algemeen > Info > Aanbieder" na de reset? Kan je terug aan de APN-instellingen voor internet en mms?
chrismaert
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 jan 2013, 21:25

Bij mij staat daar "Proximus 14.1.1"

Heel vreemd. Hij heeft dus de originele niet terug gezet.

Bij APN instellingen staan enkel de vakken voor Mobiele data. De vakken MMS en thetering staat er niet bij.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

En je Wi-Fi instellingen zijn wel weg veronderstel ik? Dan zou die carrier bundle enkel terug verwijderd kunnen worden door een volledige restore (al dan niet met terugzetten van reservekopie)?
chrismaert
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 jan 2013, 21:25

Inderdaad mijn wifi instellingen zijn wel weg. Lijkt er inderdaad op dat ik LTE enkel wegkrijg met een volledige restore.

Ik zou wel graag weten of ik de enigste ben met dit "probleem" of als dit een algemeen "probleem" is.

Dus als er iemand zin heeft om ook te proberen ;-)
jeroen.db
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2013, 07:32
Bedankt: 2 keer

@Krisken hed gij zelf al de LTE functie op uwe iPhone 5 gezet ?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MichaelVdV
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jan 2013, 14:32
Bedankt: 1 keer

Je moet inderdaad een volledige restore doen om de oude carrier settings terug te krijgen.
jeroen.db
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2013, 07:32
Bedankt: 2 keer

Wa ne dwaas die van proximus bel hier juist voor de LTE functie te activeren .
Hij vraagt welk toestel dak heb zeg iPhone 5 hij zegt dat geen LTE mogelijk is op ne iPhone 5
Kheb tegen hem gezegd dat hij ma op userbase is moest kijken hij wou het nog altijd niet activeren.
Dan ma 5 minuten later nog is weer gebeld en dan wouden ze me wel helpen.Wa ne service. :eek:

[Afbeelding Post made via mobile device ]
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

MichaelVdV schreef:Je moet inderdaad een volledige restore doen om de oude carrier settings terug te krijgen.
En blijven de oude settings dan ook als je een reservekopie terugzet (die gemaakt was toen je de nieuwe settings had)?
jeroen.db schreef:Wa ne dwaas die van proximus bel hier juist voor de LTE functie te activeren .
Hij vraagt welk toestel dak heb zeg iPhone 5 hij zegt dat geen LTE mogelijk is op ne iPhone 5
Kheb tegen hem gezegd dat hij ma op userbase is moest kijken hij wou het nog altijd niet activeren.
Dan ma 5 minuten later nog is weer gebeld en dan wouden ze me wel helpen.Wa ne service. :eek:
Aan mensen die nog moeten bellen: zeg gewoon dat je een Samsung Galaxy SIII 4G (i9305) hebt, dan vermijd je tijdverlies en discussies met eigenwijze medewerkers.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

@jeroen.db: uitleg van de eerste helpdeskmedewerker klopt nochtans ... is officieel nog steeds niet beschikbaar voor iphone5 gebruikers op het proximusnetwerk.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Dat is waar, maar dan zou hij die 4G-toegang toch moeten activeren als je dat vraagt, want normaal gezien zou dat standaard al geactiveerd moeten zijn als je een tariefplan hebt waar 4G inbegrepen is. Zeker als je dan ook nog eens vermeldt dat het wel degelijk mogelijk is om (op onofficiële wijze) LTE te activeren op de iPhone 5...
pieterjan
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 okt 2012, 19:40
Locatie: Hoegaarden

Heb ook moeten bellen om mijn 4g te activeren, ze hebben mij niet eens gevraagd welke gsm ik had...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet - Telenet Fibernet 60
Mobiel - Generation Connect
MichaelVdV
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jan 2013, 14:32
Bedankt: 1 keer

nickz schreef:En blijven de oude settings dan ook als je een reservekopie terugzet (die gemaakt was toen je de nieuwe settings had)?
Als je een restore doet worden gewoon de settings van je backup (van icloud in mijn geval) gebruikt als het dat is wat je bedoeld?
chrismaert
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 jan 2013, 21:25

Weet er iemand hoe de iPhone met deze nieuwe carrier file reageert in het buitenland ?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

My 2 cents...

Eerst en vooral: Je moet idd een full restore doen om de ipcc file (en de LTe switch dus) terug weg te krijgen. Dat ter info.

Dan dit: Na even rondrijden en bellen in Gent, begrijp ik Apple hun standpunt nu wel volledig. Proximus hun 4G netwerk is gewoon niet klaar om de iphone te enablen met 4G in belgie. Waarom?

4G is op het moment heel erg storingsgevoelig, de dekking die er is, is bijlange niet zo goed als hun coverage maps doen geloven:

1) de coverage is echt heel plaatselijk, letterlijk op 50 meter afstand van full signal naar geen signaal. In de buitenlucht.
2) je toestel is constant aan het switchen is tussen LTE en 3G, wat enorm veel accu verbruikt (enorm. veel.)
3) bij elke overgang valt je verbinding volledig weg, op een ipad is dat niet zo erg, bij een iphone vallen je gesprekken ook weg.

Dus, ja sure, de snelheden zijn tof, maar geef mij toch maar het (veel) stabielere 3G netwerk... :)

Afbeelding
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

MichaelVdV schreef:Als je een restore doet worden gewoon de settings van je backup (van icloud in mijn geval) gebruikt als het dat is wat je bedoeld?
Wat ik bedoel is of de nieuwe carrier bundle mee wordt opgenomen in de reservekopie. M.a.w. als je een reservekopie maakt terwijl je de nieuwe carrier bundle al op je iPhone hebt, vervolgens een volledige restore doet en de reservekopie terugzet, staat de nieuwe carrier bundle er dan ook meteen weer op?
MichaelVdV
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jan 2013, 14:32
Bedankt: 1 keer

nickz schreef:Wat ik bedoel is of de nieuwe carrier bundle mee wordt opgenomen in de reservekopie. M.a.w. als je een reservekopie maakt terwijl je de nieuwe carrier bundle al op je iPhone hebt, vervolgens een volledige restore doet en de reservekopie terugzet, staat de nieuwe carrier bundle er dan ook meteen weer op?
Daar ben ik niet zeker van, ik heb voor de zekerheid een backup gebruikt die ik de dag ervoor nog had gemaakt met de oude carrier bundle.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”