android gsm met goede camera

Plaats reactie
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

M'n vrouw haar gsm is aan vervanging toe. We zoeken een Android toestel, met deftige camera want die gebruikt ze nogal dikwijls. Budget van pakweg 200 euro. Verder eigenlijk weinig vereisten... Iemand suggesties?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Er zijn er honderden... Heb je een voorkeur om in een winkel of iop een online shop te kopen? Misschien heb je een winkel dicht bij je deur waar je voorkeur naar uit gaat?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Online is geen probleem. Heb nogal goeie ervaringen met Coolblue bijvoorbeeld. Ik kan daar natuurlijk gewoon alle toestellen rond die prijs gaan uitzoeken, maar dat zegt niets over de camera kwaliteit, vandaar mijn vraag naar ervaringen...
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Op Coolblue kwam ik al op 47 simlockvrije toestellen tussen de 170 en 250 euro met minstens 2 megapixel camera. Maar met megapixels op zich ben je natuurlijk niet veel.

Een "goede camera kwaliteit" is natuurlijk nog steeds een breed begrip. Zoek je een toestel dat snel foto's kan trekken van redelijke kwaliteit of gaat het puur om de kwaliteit.
Compromissen zul je in de budget reeks natuurlijk "altijd" hebben, zeker op dat vlak. Maar ik denk dat je met een toestel dat niet HTC al een heel end komt. Mijn ervaring is dat die gemiddeld gezien altijd wat slechter presteren dan de concurrentie en als ik mij niet vergis heb ik dat -weet niet meer waar- onlangs nog eens gelezen.

Is 250 echte teveel, dan kan je misschien kijken in een andere (web)shop, ervaring leert me dat de prijzen bij coolblue wel eens 10 euro hoger ligt omwille van de "gratis verzending".

Misschien ook even dit bekijken (geen idee of dit het het zoeken naar een toestel zal vergemakkelijken, maar 't maakt het begrip van "goede camera kwaliteit" toch al wat duidelijker):
- Geen compromissen op kwaliteit in het mate van het mogelijk met dat budget
- Balans tussen snelheid/gebruiksgemak/kwaliteit
- Compromissen sluiten voor de kwaliteit ten voordele van snelheid/gebruiksgemak?
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Als bezitter van HTC kan ik bevestigen dat deze maar een erg belabberde camera hebben. Geen idee wat de kwaliteit van andere merken is, maar mijn 2 HTC's slagen er niet in deftige foto's te maken, zelfs niet in min of meer perfecte omstandigheden...
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Heb een jaartje geleden enkele getest, speciaal in functie van de kwaliteit van de camera omdat net onze dochter geboren was en we een smartphone wouden voor 'on the fly' de speciale momenten vast te leggen in afdoende kwaliteit.
Ik kwam toen uit met de Samsung Galaxy S2. Was ook boven de prijs die we hadden vooropgesteld, maar de uitstekende kwaliteit in vergelijking met andere heeft ons over de streep getrokken en we hebben het ons nog niet beklaagd. Kwaliteit is prachtig en overstijgt ook onze gewone canon compact camera.... die we nu zelfs niet meer gebruiken.
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer

Hey, Sony heeft redelijk deftige cameratelefoons. Heb zelf 2 Sony toestellen en vind kwaliteit foto's degelijk. (Vooral daglicht).
Mvg
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Klopt, sony's hebben meestal een carllens :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Dus HTC best ontwijken, en Sony en Samsung Galaxy in de gaten houden. Bedankt alvast voor de tips!
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 55 keer

Mijn HTC Sensation XE heeft wel een goede camera. Ik denk dat het bij HTC wat afhangt van het budget.
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Zelfs de top modellen hebben in vergelijkende reviews vaak een camera die net weer minder scoort. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de camera niet goed is, wel dat er beter kan bestaan in dezelfde (prijs)klasse bij de concurrentie
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

NickG schreef:Als bezitter van HTC kan ik bevestigen dat deze maar een erg belabberde camera hebben. Geen idee wat de kwaliteit van andere merken is, maar mijn 2 HTC's slagen er niet in deftige foto's te maken, zelfs niet in min of meer perfecte omstandigheden...

ik heb zowel de htc one x als de htc desire x beide hebben gewoon een fantastische camera !? Eerder had ik de wildfire maar die trok inderdaad op geen zak !
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Ik heb de HTC Desire S en die camera is toch echt geen hoogvlieger :?
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Heb zelf een HTC Desire X en ik ben echt verschoten van de camera, ik gebruik deze ondertussen meer dan mijn panasonic point&shoot toestel.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Maar de Desire X is wel zo'n 100 euro boven het budget hé :-)
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 17 mei 2005, 15:13
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

voor 200 euro zal je geen smartphone vinden met een uitstekende camera
SamSung Galaxy S7 Edge

Base

Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Er heeft ook niemand gezegd dat we een toestel zoeken met een "uitstekende" camera hé. Ik zoek een "degelijke" camera. Het logisch dat je bij een smartphone van 500 euro een betere camera mag verwachten (in theorie dan toch).
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

ik000ike
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 17 mei 2005, 15:13
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

lijkt een clone van de galaxy note , chinese makelij .
op welke frequentie werkt deze phones ? 1.900 , 2100 of andere ?
SamSung Galaxy S7 Edge

Base

Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Ik zou niet te veel verwachten van die Chinese gsm'kes. Die processor bevat een zeer slechte GPU. MediaTek staat niet erg bekend om zijn SoC's. Dit kan ook invloed hebben op de camera bij het foto's maken en bij het filmen. Als ik een Chinese telefoon zou moeten aanraden rond die prijsklasse zou het de Newman N2/Freelander i20 zijn. Zelfde SoC als de Galaxy S3, 13MP camera, ... 220 euro hiervoor vind ik echt niet veel. http://www.antelife.com/freelander-i20- ... phone.html

Ik dacht er eerst aan deze aan te schaffen, maar heb een goedkope aanbieding voor een Galaxy S3 gekregen.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Die Freelander i20 lijkt me wel een ferm toestel! Maar ik sta een beetje wantrouwig tegenover het bestellen van zo'n toestellen bij een chinese verkoper... en ik denk dat m'n vrouw een 4.7" scherm ook wat veel van 't goeie vindt...
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Sasuke schreef:Heb zelf een HTC Desire X en ik ben echt verschoten van de camera, ik gebruik deze ondertussen meer dan mijn panasonic point&shoot toestel.
BMaster schreef:Maar de Desire X is wel zo'n 100 euro boven het budget hé :-)
Enkel en alleen vandaag voor €200:

http://www.ibood.com/be/nl/
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

ik heb die ibood aanbieding ook gezien, maar de camera op de desire x is volgens de review op gsmarena ook weer niet om over naar huis te schrijven:
The 5 MP camera onboard the Desire X does okay in terms of speed of focus and capture but leaves something to be desired in terms of image quality. The amount of resolved detail is hardly worth writing home about, as it seems that the overly aggressive noise reduction wipes out most of the fine detail. Colors aren't very accurate, either, and there's notable fringing.
Langs de andere kant wordt er natuurlijk wel vergeleken met andere toestellen in een hogere prijscategorie, dus valt het misschien nogal mee...
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 17 mei 2005, 15:13
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

SamSung Galaxy S7 Edge

Base

Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Het is jammer dat je niet een paar weken geleden met deze vraag bent gekomen. dan had ik het kunnen zeggen dat je best het volgende had gedaan.

Samsung Galaxy S3 mini heeft een zeer goede camera en was de afgelopen weken te krijgen bij telenet voor 1Euro met abbonment, maar dit is wat ik gedaan hebt:

Kostprijs S3 mini = 1 eur
1 maand abbonment = 20 eur
opzeggen met restwaarde na 1 maand = 177

Dus voor 198 had je een goed toestel in huis gehaald ik heb ook een 2de keer deze truuk uitgehaald voor de Samsung S3 zelf

Kostprijs S3 = 199 eur
1 maand abbonment = 20 eur
opzeggen met restwaarde na 1 maand = 177
cashback samsung = -100 Eur

Totaal van 296 eur

Wetende dat je dit toestel voor 600 euro in de winkels vind had dit mooi geweest.

Het is nog 2 dagen solden bij telenet dus als je nog een winkel vind die een S3 / S3 mini op stock heeft kan je hetzelfde proberen.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

de samsung galaxy s3 (mini) staat toch niet in het lijstje van smartphones bij king of kong???
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 17 mei 2005, 15:13
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

2 weken geleden stond hij er nog , waarschijnlijk is de voorraad uit :)
SamSung Galaxy S7 Edge

Base

Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”