Wij gebruiken thuis de belgacom siemens Santis 50 router, met een PC card voor een notebook en een USB adapter voor een PC met XP.
De PC die met de USB adapter vertoonde soms kuren, dwz internetpaginas openen was onmogelijk, terwijl de verbinding in orde was (100% ontvangst, geldig IP adres, etc, gechecked met netstumbler) terwijl email wel of niet werkte.
Laatst verergerde dit probleem en nu geeft de verbinding er helemaal de brui aan. Windows slaagt er maar niet in zichzelf een geldig IP adres te laten toewijzen via de DHCP van de router. Bovendien is het uitschakelen van de verbinding onmogelijk, men krijgt dan de melding "uitschakelen onmogelijk omdat de netwerkverbindingen waarschijnlijk gebruik maakt van protocollen die geen plug&play ondersteunen" terwijl alleen het TCP/IP protocol is geïnstalleerd.
Op de laptop werkt de verbinding met dezelfde instellingen wel goed.
Driverupdate en firmwareupdates halen niks uit.
Iemand een idee?
XP IP probleem WLAN
ik ben zelf geen fan van MS produkten maar heb vastgesteld dat WinXP wel eens eigenwijs durft te zijn met Wireless LAN.
Als ik me niet vergis kan je in de properties van je netwerk (kaart) ergens instellen dat Windows de settings bepaalt of dat je je standaard driver gebruikt.
Indien "gebruik windows settings" is aangevinkt moet je zelf nog een paar instellingen aanbrengen zoals codering, enz
ik zal morgen eens op een winxp rondneuzen hoe dat juist weer in zijn werk ging
succes
Als ik me niet vergis kan je in de properties van je netwerk (kaart) ergens instellen dat Windows de settings bepaalt of dat je je standaard driver gebruikt.
Indien "gebruik windows settings" is aangevinkt moet je zelf nog een paar instellingen aanbrengen zoals codering, enz
ik zal morgen eens op een winxp rondneuzen hoe dat juist weer in zijn werk ging
succes
-
- Member
- Contacteer:
vulture schreef:Wij gebruiken thuis de belgacom siemens Santis 50 router, met een PC card voor een notebook en een USB adapter voor een PC met XP.
De PC die met de USB adapter vertoonde soms kuren, dwz internetpaginas openen was onmogelijk, terwijl de verbinding in orde was (100% ontvangst, geldig IP adres, etc, gechecked met netstumbler) terwijl email wel of niet werkte.
Laatst verergerde dit probleem en nu geeft de verbinding er helemaal de brui aan. Windows slaagt er maar niet in zichzelf een geldig IP adres te laten toewijzen via de DHCP van de router. Bovendien is het uitschakelen van de verbinding onmogelijk, men krijgt dan de melding "uitschakelen onmogelijk omdat de netwerkverbindingen waarschijnlijk gebruik maakt van protocollen die geen plug&play ondersteunen" terwijl alleen het TCP/IP protocol is geïnstalleerd.
Op de laptop werkt de verbinding met dezelfde instellingen wel goed.
Driverupdate en firmwareupdates halen niks uit.
Iemand een idee?
netwerken via USB zijn nooit echt super heb ik al gemerkt. Heb je de drivers geinstaleerd ?
Alle netwerkinstellingen zijn in orde, gedoublechecked via adaptereigenschappen in het hardware menu, WEP key, SSID, kanaal, alles staat correct ingesteld.
Joe, ik zeg toch, driverupdates halen niks uit. Bovendien gaat het niet om een netwerk met USB, maar een WLAN adapter die via USB op de PC is aangesloten.
Joe, ik zeg toch, driverupdates halen niks uit. Bovendien gaat het niet om een netwerk met USB, maar een WLAN adapter die via USB op de PC is aangesloten.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Welke usb adapter heb je? Ik heb me ook een siemens santis aangekocht en 2 siemens usb adaptertjes en dat werkte ook langst geen kanten. Na een paar keer bellen naar de helpdesk raadden ze me aan ze om te ruilen voor de linksys usb adaptertjes omdat er nogal veel problemen zijn met die van siemens, sinds ik die linksys dingetjes heb werkt alles perfect. ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)