Enkele telefoontjes naar de helpdesk brachten geen oplossing, wel steeds de belofte dat de telefoonlijn de volgende dag opnieuw actief zou zijn. Het betrof een fout aan de zijde van Belgacom (technisch is de lijn helemaal ok, een fout bij de administratie blijkbaar).
Enkele dagen later en nog steeds geen oplossing rijd ik naar een Belgacom winkel, in de hoop dat ze mij daar meer info kunnen geven waarom mijn vaste lijn niet meer actief is. De vriendelijke verkoopster kijkt in het systeem en komt tot de lachwekkende vaststelling dat ik geblokkeerd sta als wanbetaler met een openstaande schuld van 0,00 euro! Ik ben nog maar net 1 week nieuwe klant en wordt hiermee geconfronteerd!
Weer enkele telefoontjes verder, ik geraak zelfs niet meer binnen op de standaard helpdesk nu, ik word direct omgeleid naar de financiële dienst omdat ik facturen niet zou hebben betaald... (in mijn e-services geen openstaande facturen, ook telefonische bevestiging van Belgacom dat er ook geen factuur bestaat voor mij als net nieuwe klant!)
Niemand kan mijn lijn activeren of achterhalen waarom deze zonder reden werd geblokkeerd!
Gisteren, nog maar eens een telefoontje naar de helpdesk, krijg ik een vriendelijke man met kennis van zaken aan de lijn. Wij huren een appartement en nu blijkt dat een oude huurder op dat adres een wanbetaler blijkt te zijn die het geschopt heeft tot de officiële zwarte lijst. Ik kom vervolgens te weten dat klantnummers gelinkt zijn aan een adres en ik heb automatisch de klantnummer overgenomen van die oude huurder en wanbetaler.
Ik vertel dat ik een nieuwe huurder ben (ik kom zelfs van een andere provincie) en alle bewijzen en verhalen ten spijt kan en mag mijn lijn niet worden geactiveerd. Een laatste nieuw telefoontje naar de helpdesk voor hulp (waarbij de medewerker grof, onbeleefd en ronduit schandalig reageerde) moet ik de samenstelling van mijn gezin bewijzen en het feit dat ik geen banden heb met een oude huurder. Hierop antwoordde ik beleefd dat ik niet zomaar in de geschiedenis kan graven van de huurders van het appartement en dat ik het vreselijk vind om als nieuwe klant hier zo mee te worden geconfronteerd. Vervolgens smijt de operator de telefoon neer met de laatste woorden: "zoek het maar uit, geen actieve lijn als we geen bewijs zien dat u hier niets mee te maken hebt!"
Ik ben verbolgen, geschoffeerd en bijna ten einde raad. Zelf heb ik bij mijn vorige provider nooit te laat een factuur betaald. De omschakeling naar Belgacom verliep correct en in een goeie verstandhouding.
Een klacht werd ingedien bij de ombudsdienst voor telecom. Volgens het laatste telefoontje van Belgacom lijkt het ernaar dat mijn lijn niet snel actief zal worden, ook al heb ik niets maar dan ook helemaal niets te maken met wanbetaling of problemen bij Belgacom.
VERSCHRIKKELIJK! geen woorden voor
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)