Switch van Scarlet naar Belgacom

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Hallo,

Ik heb sinds de lente van 2012 ergens een abonnement internet+tv bij Scarlet aan 46 euro. Hiernaast heb ik ook nog een Generation Connect aan 20 euro. Nu wou ik misschien overstappen naar Belgacom naar een comfort pack tv+internet+smart20 proximus. Vooral omdat hier een 250MB aan mobiele data bijzit die ik zou kunnen gebruiken op m'n iPad (en ik bespaar nog eens 5 euro voor 8 maanden, dan zien we weer verder..).

Nu zijn mijn vragen de volgende: dien ik nog altijd m'n abonnement bij Scarlet op te zeggen of doet Belgacom dit voor mij? (zoals bij m'n overgang van Mobistar naar Proximus het geval was) Hoe/waar geef ik m'n decoder en modem terug?
En een bijkomende vraag: wat met de belwaarde die ik op m'n GC kaartje nog heb staan? Best opmaken of kan dat gecrediteerd worden op m'n eerstvolgende factuur? Ik neem aan van niet...

En dat installatiepakket dat ze je willen verkopen (aan 29 of 30 euro), MOET je dat aankopen? Ik heb alle draden en stekkers al liggen aangezien ik hier al op VDSL zit.
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

Allereerst: welkom bij de overschakelclub! Ik heb het gevoel dat er velen stilletjesaan bij scarlet vertrekken: het prijsverschil met BGC is te laag geworden gezien alle extra's die je daar krijgt.

Let wel goed op met die 250mb gratis data met intenet overal: bij overschrijding van de gratis data word er aan 0,10€ per MB gefactureerd. Er is daarbij geen optie om datapakketten te kopen die minder kosten per MB en er is ook geen optie om extra verbruik onmogelijk te maken. Mijn eerste factuur: 300mb overschrijding of dus 30€ meerverbruik. Na heel hard van mijn oren te hebben gemaakt bij de klantendienst dat er geen mogelijkheden zijn je dataverbruik beperkt te houden en 10 cent per mb absurd is heb ik dit volledig gecrediteerd gekregen maar dit lukt zowiezo maar eenmalig. Op 3g zit je enorm snel aan meerverbruik....let dus goed op!

Aangezien je enkel internet en tv hebt bij scarlet en dus geen telefonie kan je volgens mij het best:
-belgacom online aanvragen
-eens je van belgacom een installatiedatum hebt gekregen zeg je direct scarlet op (dat kan tegenwoordig ook eenvoudig per mail of via het contactformulier op hun website) met uitdrukkelijke vermelding van de gewenste stopzettingsdatum (de werkdag vóór dat belgacom langskomt) In principe dienen ze die datum te respecteren voor facturatie....let dus goed op wat men je tracht aan te rekenen.

Scarlet stuurt je enige tijd na de stopzetting een brief met daarin wat stickers die je op de doos moet kleven om de decoder kosteloos terug te sturen per post. Je belkrediet zou kunnen worden overgenomen en word dan gecrediteerd van je factuur: viewtopic.php?f=79&t=36453&p=469978#p469978 Dit gaat immers om een gelijkaardige situatie waarbij eva van belgacom dit bevestigd. Ik zou echter voor alle zekerheid voor je omschakeling enkele bewijsstukken creëren waarmee je het krediet wat je had kan aantonen. Hiermee kan je dan de klantendienst bellen voor moest dit niet automatisch correct verlopen.

Het installatiepakket is in mijn opinie belgacom's nieuwe manier om toch op verdoken wijze installatiekosten aan te rekenen en toch overal "gratis installatie blablabla reclame te maken". Indien je (zoals velen) immers al alle benodigdheden hebt voor vdsl2 is dit pakket geheel overbodig. Toch ben je verplicht om dit af te nemen want via deze kti verkrijg je ook de belgacom decoder en het enige alternatief om deze te krijgen is comfort installatie (of hoe het ook noemt) wat nog veel meer kost. Zie: viewtopic.php?f=43&t=34920 De aanbeveling van krisken in deze thread: "bel eens naar de klantendienst" of langsgaan in een belgacom winkel kan mogelijk werken maar waarschijnlijk verlies je op die manier weer de "bestel online" promotie waardoor het een nuloperatie word. Aanvaarden dus die 29€ vrees ik....verder milieugewijs ook zonde: overbodige hardware leveren aan klanten die dan in de kast verdwijnt of ongebruikt de vuilbak in gaat. Mogen ze eens herdenken dat systeem!

Hopelijk heb je er wat aan.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Enorm bedankt voor deze uitgebreide reactie!
Wel vreemd dat je dat data gebruik niet kan limiteren, maar goed 9 van de 10 zit ik toch op wifi met die iPad dus ben daar niet zo bang van.

Wat betreft die opzeg: het is dus niet zo dat je nog een maand op voorhand moet opzeggen? Stel dat Belgacom nu zegt dat ze binnen 2 weken installeren dan is het zelfs niet mogelijk om 1 maand op voorhand op te zeggen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

De nieuwe telecomwet zegt uitdrukkelijk dat je na 6 maand altijd en zonder vooropzeg kan opzeggen, op de door jou gewenste datum.
De nieuwe Scarlet voorwaarden zeggen dat:
    - als je een datum opgegeven hebt, deze datum gerespecteerd zal worden (mits technisch haalbaar).
    - als je géén datum opgegeven hebt, er een termijn van 30 dagen zal gehanteerd worden.
De term "mits technisch haalbaar" is niet wettig: wat de facturatie betreft moet de gewenste opzegdatum gerespecteerd worden, zelfs als deze datum technisch niet haalbaar is (= afsluitdatum).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Ik had het net zelf even opgezocht! Toch bedankt.
Gaat men iets doen aan mijn fysieke lijn ? Want ik heb nu een perfecte 50mbit lijn en die wil ik alles behalve kwijt eigenlijk. Of is het gewoon een puur administratieve switch?
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

Dat zal afhangen van de samenwerking tussen BGC en scarlet denk ik:

In mijn geval had ik een "do it yourself" installatie gevraagd (en dus ook de starterskit per post ontvangen). Toch belde BGC mij op voor een afspraak te regelen wanneer de technicus kon langskomen (kosteloos dan wel). Ik begreep uiteraard niet waarom omdat dit perfect vanop afstand door hun omgeschakeld moet kunnen worden. Ondanks dat de ene een dochteronderneming van de andere is: zolang scarlet niet officieel (technisch allicht) mijn verbinding (en in mijn geval weliswaar ook het telefoonnummer) had vrijgegeven konden ze op datzelfde koperpaar de installatie niet vervolledigen aldus de telefonist.

Technieker kwam dus langs om mij op het andere koperpaar te installeren. Gevolg voor mij was niet direct een profielverlaging (30/6 zoals voorheen) maar mijn SNR (signal-noise-ratio die de potentiele snelheid van verbinding mee bepaald) ging wel omlaag. Het zou dus wel kunnen dat ik in de toekomst sneller op bvb 50/6 had kunnen komen op mijn vorige koperpaar.

Trouwens: je 50/6 is enkel nuttig zodat je internet tegen de maximale snelheid: (30/4 scarlet en 30/3 BGC als ik mij niet vergis) blijft gaan wanneer ook je tv-decoder aanstaat. Voor echte 50/6 ook voor internet alleen kan je enkel bij EDPnet terecht.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Dat is wel minder. En ja, het feit dat TV kijken eindelijk het internet niet meer beïnvloed is inderdaad de reden waarom ik graag m'n 50mbit wil behouden natuurlijk. Nu zit ik wel in het midden van de stad (Antwerpen) op zeer korte afstand van de ROP (228m volgens VDSL tool) dus heb ik niet zoveel schrik van potentiële problemen maar toch. Het probleem met die VDSL is en blijft dat men je geen enkele snelheid garandeert en dat zelfs 16mbit profielen "goed genoeg" zijn volgens hen en dat het altijd een gok is. We zullen het er maar op wagen :)

En voor andere geïnteresseerden: ik heb net nog eens contact opgenomen met Belgacom, de klantendienst bevestigd dat de belwaarde op m'n GC kaartje gewoon gecrediteerd zal worden bij m'n eerste Belgacom factuur!
Medion
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 feb 2006, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Ik zou graag ook de overstap van Scarlet naar Belgacom doen. 'k Heb een paar dagen geleden een online aanvraag gedaan voor een Belgacom 'Pack Comfort' (krijg ik 10% korting op via werk, dus komt maar op €2/maand meer uit dan Scarlet One), en verwacht dat ik binnenkort wel door Belgacom zal gecontacteerd worden.

Mijn vrouw had onlangs wel eens met Scarlet gebeld ivm de opzegtermijn, en daar vertelden ze ons dat we idd op ieder moment kunnen opzeggen (zijn al bijna 2 jaar klant), maar dat het best is om de datum van opzeg zodanig te kiezen dat die dezelfde is als de datum van facturatieperiode? Klopt dit, of maakt dat eigenlijk niet uit (want is niet altijd praktisch mogelijk natuurlijk, zeker niet om te regelen met datum aansluiting Belgacom)? Wat dan als Scarlet bvb ergens midden in een facturatieperiode de afsluiting doet, krijg je dan een halve maand terugbetaald of is dat 'wishful thinking'?

Hoe kan de opzeg dan eigenlijk gebeuren? Ik lees hier dat het via contactformulier op de Scarlet-site gaat (iemand een linkje, want kan het zelf niet direct vinden?), of via email. Nu hadden ze van Scarlet wel tegen mijn vrouw verteld dat het enkel schriftelijk gaat, of klopt dit niet?
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Ik heb aan Scarlet een mail gestuurd met de vraag om op te zeggen op 29 januari 2013. Gisteren dus. Vandaag is natuurlijk mijn Scarlet nog actief, wat had je gedacht.. Belgacom zou vandaag actief worden (technieker komt langs vandaag).

Nu heb ik dus duidelijk vermeld welke datum ik wenste voor deactivatie en wat krijg ik als antwoord (vandaag 30 januari)?

"blablabla......Ik heb echter het nodige gedaan om uw opzeggingsaanvraag te verwerken. Voor de behandeling van de opzeggingsaanvraag dient u rekening te houden met 1 maand vooropzeg.
U zal hierover nog een schriftelijke bevestiging ontvangen."

Die vooropzeg is toch niet meer wettelijk hé, of zie ik het fout?
Ze waren er ook snel bij om mij te vragen waarom ik weg ga en of ze mij en gratis maand abonnement konden aanbieden.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Er is nog altijd een opzegtermijn. Je kan niet van dag op dag opzeggen.
Minimum contractduur is teruggebracht tot 6 maanden, maar er geldt nog altijd een opzegtermijn van 30 dagen.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

hier: http://www.belgium.be/nl/nieuws/2012/ne ... comwet.jsp , zegt men het volgende:

Voortaan kan de abonnee een contract schriftelijk opzeggen, per brief of langs elektronische weg (een e-mail versturen, een vakje aanvinken in een formulier op een website, een sms sturen naar een nummer dat door de operator speciaal voor opzeggingen werd ingesteld, …). Er is dus geen aangetekende brief meer nodig en er moeten ook geen rechtvaardigingsgronden meer worden aangehaald. Het contract wordt onmiddellijk geschorst op het door de abonnee gekozen moment. De operator moet zo snel mogelijk een einde maken aan de betrokken dienst, rekening houdend met de techniek, en de abonnee hiervan een schriftelijke bevestiging bezorgen.

Begrijp ik dat dan verkeerd?
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

:? Dan hebben ze mij verkeerd ingelicht precies. :oops:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Devilzown schreef:Dan hebben ze mij verkeerd ingelicht precies. :oops:

Ze? Of lees je het Forum niet ? Dit is hier al veelvuldig besproken :wink: .

Om nog eens kort te herhalen: na de contrcatduur van min. 6 maanden, kan je op elk ogenblik opzeggen, en dit zonder opzegtermijn. Bij Scarlet doen ze het volgende
    a) als je een einddatum opgeeft, wordt die gerespecteerd (indien technich mogelijk).
    b) als je géén einddatum opgeeft, hanteren ze één maand.

powaq schreef:Nu heb ik dus duidelijk vermeld welke datum ik wenste voor deactivatie en wat krijg ik als antwoord (vandaag 30 januari)?

"blablabla......Ik heb echter het nodige gedaan om uw opzeggingsaanvraag te verwerken. Voor de behandeling van de opzeggingsaanvraag dient u rekening te houden met 1 maand vooropzeg. U zal hierover nog een schriftelijke bevestiging ontvangen."

Gewoon reclameren als je de laatste factuur krijgt, en weigeren om nog verder te betalen dan de gevraagde opzegdatum.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Medion
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 feb 2006, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Blijkbaar is het overstappen toch niet zo eenvoudig als ik dacht, zelfs niet van dochterbedrijf naar moederbedrijf..

Ik heb nu net mijn brief ontvangen van Belgacom waarin ze de leveringsdatum van de bbox2 (+ BGC TV decoder?) bevestigen, en deze is 7/02/13. 'k Heb even met Belgacom gebeld om te vragen wanneer de daadwerkelijke activatiedatum dan zal zijn, en daar zeiden ze dat het 27/02/13 gaat zijn.

Daarna direct naar Scarlet gebeld, en daar vertelden ze dat ik op 25/02 mijn laatste factuur zal krijgen, maar dat er dus al voor maart betaald zal worden, dus dat ik 'van hun diensten gebruik kan maken' tot 25/03.

Toen ik met dat verhaal afkwam van dat ik normaal toch een opzegdatum mag opgeven, indien die voor hun 'technisch haalbaar' is, vertelde de vriendelijke dame me dat dit voor mobiele telefonie idd het geval is, maar voor de andere (telefonie, VDSL, digi-TV) blijkbaar niet mogelijk is. Beetje vreemd dat het tot 25/03 zou moeten duren om me 'af te sluiten'... Iemand die weet of ze het bij Scarlet wel bij het juiste eind hebben? De definitie 'technisch haalbaar' is natuurlijk ruim te interpreteren door hun...?

Soit, op zich geen ramp om nog een maand langer bij Scarlet te zitten hoor, dan moet ik alleen Belgacom inlichten dat de datum van 27/02 mag verschoven worden naar 25/03.
Medion
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 feb 2006, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Even een korte update. 'k Heb vandaag nog maar eens met zowel Scarlet als Belgacom gebeld, en bij Scarlet wisten ze mij te vertellen dat de aanvraag voor 'nummerportering' reeds door Belgacom is gedaan, en dat dit gepland staat om op 23/02 te doen.

Volgens de uitleg van de Scarlet medewerker kan dit tot een dag of 4 duren, vandaar dat ze wsch uitkomen op 27/02, de dag dat Belgacom vooropgesteld heeft als mijn activatiedatum. Nu, dat is volgens Scarlet dan ook de reden waarom ik toch nog een nieuwe factuur zal krijgen, welke loopt van 25/02 tot 25/03 (dit omdat 27/02 reeds voorbij 25/02 valt). Vind ik al bij al een vreemde uitleg...

't Kan natuurlijk kloppen, maar de vraag is dan natuurlijk of ik dan of ik dan mijn centen voor die periode van 27/02 -> 25/03 nog terug zal zien van Scarlet (ik veronderstel dat ik best die factuur eerst betaal, en dan achteraf het geld zal moeten zien terug te krijgen)?

Wat ik ook zeker nog eens wou vragen hier: aangezien de aanvraag voor nummerportering dus reeds bij Scarlet was binnengekomen (heeft Belgacom gedaan), neem ik aan dat ik zelf niet meer hoef op te zeggen (dus geen opzegmail naar Scarlet sturen)? Heb ik zelf ook eens (telefonisch) bij Belgacom nagevraagd, en die konden me garanderen dat zij dat voor hun rekening nemen (en ook het beste is, omdat anders dus die nummeroverdracht in de soep kan draaien). Wou het toch nog eens hier bevestigd zien (en desnoods bel ik nog wel eens met Scarlet). Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Medion op 06 feb 2013, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Medion schreef:'t Kan natuurlijk kloppen, maar de vraag is dan natuurlijk of ik dan of ik dan mijn centen voor die periode van 27/02 -> 25/03 nog terug zal zien van Scarlet (ik veronderstel dat ik best die factuur eerst betaal, en dan achteraf het geld zal moeten zien terug te krijgen)?

Scarlet kan jou géén enkele dag méér factureren dan tot op de dag van de opzegging, dus tot 27/2
Ik zou alleen het niet-betwiste deel van de factuur betalen (2 dagen), ofwel wachten van betalen tot je een crediet nota krijgt, en dan het verschil betalen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Medion
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 feb 2006, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

philippe_d schreef:
Medion schreef:'t Kan natuurlijk kloppen, maar de vraag is dan natuurlijk of ik dan of ik dan mijn centen voor die periode van 27/02 -> 25/03 nog terug zal zien van Scarlet (ik veronderstel dat ik best die factuur eerst betaal, en dan achteraf het geld zal moeten zien terug te krijgen)?

Scarlet kan jou géén enkele dag méér factureren dan tot op de dag van de opzegging, dus tot 27/2
Ik zou alleen het niet-betwiste deel van de factuur betalen (2 dagen), ofwel wachten van betalen tot je een crediet nota krijgt, en dan het verschil betalen.


Ok, bedankt voor info, ik zal het wel zien hoe het uitdraait. Beste is idd misschien om af te wachten tot creditnota komt.

Trouwens: had ik geweten dat BASE Snow er aan stond te komen (moet de berichtgeving in de dagen voor de lancering gemist hebben), dan had ik wellicht daarvoor geopteerd. Verschil tss Scarlet en Belgacom was klein geworden, daarom dat ik dan liever Belgacom had (voor o.a. Fon), maar nu Base Snow toch wel een stuk onder de prijs van Scarlet One duikt (aantal televisiekanalen even buiten beschouwing gelaten) begin ik toch te twijfelen...

Installatiepakket van Belgacom staat hier al, en de nummerportering is reeds aangevraagd, maar 'k weet bvb niet of ik er nu nog 'onderuit' zou kunnen (best misschien even de algemene voorwaarden op de brieven van Belgacom eens bekijken :wink: ) ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Onderuit kan je altijd als je alles stopzet. De dienst is nog niet geleverd ....
Maar dat zal zeker niet zonder problemen gaan, met risico dat je telefoonnummer kwijt bent, dagen zonder internet zet, enz ...

Snow loopt niet weg (toch niet als het blijft vriezen :)). Ik zou dus alles laten doorgaan, en na 6 maand kan je de situatie opnieuw evalueren en eventueel overstappen op Snow ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Medion
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 feb 2006, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Ja, is waar, Snow zal nog wel even blijven bestaan, en als ze misschien toch ooit beslissen het installatiepakket betaalbaar te houden (die €199 na de lanceringsperiode vind ik al een beetje aan de hoge kant), kan ik volgend jaar nog eens alles evalueren.

Maarrrrrr: eerst van Scarlet af zien te geraken, en da's minder makkelijk dan verwacht. 'k Heb vandaag een brief gekregen met de melding dat ik dus klant blijf tot 25/03. Dit terwijl Belgacom aangegeven heeft me om 27/02 aan te zullen sluiten, en dat Scarlet hier ook van op de hoogte is gebracht (reeds op 07/02, door Belgacom).

Ik dan maar gebeld naar Scarlet, om (nog maar eens) mijn verhaal te doen, en te wijzen op hun algemene voorwaarden (ben even op 'hold' gezet, die kerel was zelf ook precies niet echt op de hoogte van hun algemene voorwaarden). Zij zijn van mening dat ze me nog een extra maand kunnen aanrekenen, omdat de aanvraag tot nummeroverdracht door Belgacom gevraagd is om door te gaan op 27/02.

Ik weet niet wat er dan zo moeilijk te verstaan is aan '30 dagen vooropzeg' (maximaal, dus als er geen datum opgegeven is). 07/02 (aanvraag binnengekomen bij Scarlet voor nummeroverdracht) + 30 dagen komt volgens mij ergens uit op 09/03, maar blijkbaar zitten ze bij Scarlet nog steeds met die facturatieperiodes in hun hoofd...

Na een 15' geduldig mijn verhaal te doen (en was al 3de keer dat ik daarvoor belde) heb ik dan toch lichtjes mijn geduld verloren, en gezegd dat ik niet van zin was om voor een volledig maand te betalen, maar enkel tot wanneer ik hier afgesloten wordt van de 'Scarlet diensten'. Maar ja, in zo'n geval verwijzen ze je dan toch door om klachten schriftelijk te melden... Weet ik straks dus weer wat doen ;-)

Edit: weet er trouwens iemand of en hoe ik een klacht via email kan sturen naar Scarlet, of dient dit toch nog schriftelijk te gebeuren?
Laatst gewijzigd door Medion op 11 feb 2013, 14:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Je hoeft bij Belgacom toch geen zes maand te wachten? Voor zover ik weet kan je daar, net zoals bij Telenet, direct weer weg.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Medion schreef: weet er trouwens iemand of en hoe ik een klacht via email kan sturen naar Scarlet, of dient dit toch nog schriftelijk te gebeuren?

- Heb je al een factuur gekregen? Zoniet kan je niet klagen ...
- Als je de factuur gekregen hebt, best de factuur betwisten (officiëel heet dat "protest aantekenen") via een aangetekende brief (adres: zelfde adres als op jouw factuur).
- Het niet-betwiste gedeelte van de factuur betalen (= maandbedrag * aantal dagen internet / 30).
- Indien geen bevredigend antwoord > klacht bij de Ombudsman.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Medion
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 feb 2006, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

philippe_d schreef:
Medion schreef: weet er trouwens iemand of en hoe ik een klacht via email kan sturen naar Scarlet, of dient dit toch nog schriftelijk te gebeuren?

- Heb je al een factuur gekregen? Zoniet kan je niet klagen ...
- Als je de factuur gekregen hebt, best de factuur betwisten (officiëel heet dat "protest aantekenen") via een aangetekende brief (adres: zelfde adres als op jouw factuur).
- Het niet-betwiste gedeelte van de factuur betalen (= maandbedrag * aantal dagen internet / 30).
- Indien geen bevredigend antwoord > klacht bij de Ombudsman.


Philippe, probleem zou normaal gezien opgelost moeten zijn ('k moet natuurlijk nog afwachten tot eind deze maand of het ook zo zal zijn), zie ook deze topic: viewtopic.php?f=48&t=35822&p=475279#p475279
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”