Lichttherapie bij zware vorm eczeem

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Hallo,

Ik heb reeds enkele jaren last van een ernstige vorm van eczeem op mijn lichaam ... Nu ben ik afgelope week weer op consultatie geweest bij de dermatholoog in het UZA te Edegem en nu werd er mij UVB bestraling voorgeschreven ... Dit zou ik 4 weken moeten doen, 2x/week en ze zei er wel bij dat dit NIET wordt vergoed door het ziekenfonds .... klopt dit wel? Want ik heb al wat liggen googlen en heb het gelezen dat het bij vele gevallen WEL wordt vergoed, zelfs bij depressie .... Waarom dan bij mijn eczeem niet??? Kan er iemand hier een woordje uitleg bij geven?

Groetjes
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

test eerst of het degelijk werkt en dan zou ik zelf zo'n apparaat kopen !? http://shop.goodlite.nl/dermalight-1000 ... elamp.html
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Bij je ziekenfonds en eventueel je bijkomende verzekering gaan informeren. Kan zijn dat de ene het terugbetaalt en de andere niet. Veranderen van ziekenfonds is trouwens best makkelijk, indien je er eentje zou vinden die het wel terugbetalt...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Ofloo schreef:test eerst of het degelijk werkt en dan zou ik zelf zo'n apparaat kopen !? http://shop.goodlite.nl/dermalight-1000 ... elamp.html
Ben niet van plan om zoiets te kopen hoor ...
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Omdat het voor de ene aandoening onomstoten vaststaat dat het helpt, en voor de andere aandoening niet of nog niet.
En soms zijn er wat extra voorwaarden aan verbonden eer je terugbetaling kan krijgen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

fiestaboyke schreef: Want ik heb al wat liggen googlen en heb het gelezen dat het bij vele gevallen WEL wordt vergoed, zelfs bij depressie ....
Ik geloof niet dat de behandeling met lichttherapie bij depressie terugbetaald zou worden, een consultaie bij een psycholoog wordt niet eens terugbetaald.
Maar lichttherapie bij (winter-) depressie is gewoon (fel) licht, en is dus geenszins vergelijkbaar met een PUVA of UVB behandeling van psoriasis (ultraviolette straling).
Als je ermee doorgaat is het aan te raden om goed je ogen te beschermen, niet met een goedkoop zonnebrilletje, maar met een degelijke UV veiligheidsbril !
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

ik weet niet over welke bedragen we hier spreken (vermoedelijk vrij veel), maar in hetzelfde geval zou ik een maand of 2 een alternatief proberen dat max. 100€ kost. En baadt het niet, dan schaadt het zeker niet : paardemelk capsules (te verkrijgen/bestellen bij natuurwinkel/apotheker). Kan helpen bij bepaalde huidaandoeningen, maar elke aandoening/persoon/situatie is anders, dus garanties zijn er niet. En als je het geluk zou hebben dat het helpt, dan is ineens de oorzaak aangepakt (ergens vanbinnen) ipv. het gevolg (aan de buitenkant, het eczeem).
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”