Petitie: Vrije hardwarekeuze Telenet Digitale TV

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Naar aanleiding van vorig onderwerp: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=102&t=32263
werd een petitie gestart: http://www.petities24.com/vrije_hardwar ... igitale_tv

Wil je digitale tv kunnen kijken zonder overbodige, plaatsinnemende, stofvergarende, nodeloos stroomverbruikende, opgedrongen digibox/digicorder oplossing? Wens je verschillende digitale tv’s te voorzien zonder verplichte digibox met elk hun kosten en activering? Wil je tenvolle genieten van de mogelijkheden van uw nieuwe TV? Teken dan deze petitie!

We zien wel waar dit ons brengt...
Laatst gewijzigd door woutervh 22 jan 2012, 17:48, in totaal 1 gewijzigd.
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Mijn stem staat er bij ... :-)
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

hun manager van het jaar doet toch zijn zin...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

En geen vrije hardwarekeuze = €€€ en zo word je manager van het jaar :-)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

wied schreef:hun manager van het jaar doet toch zijn zin...
Hun manager van het jaar doet zijn zin, omdat de mensen toch bij Telenet blijven.
Alle petities, fb-groepen, ludieke acties ten spijt, als mensen op het eind van de dag gewoon bij Telenet blijven, verandert er niks(ik weet ook wel dat satelliet geen altenatief is voor iedereen, wegens de schotel, IPTV(Belgacom/Scarlet) geen standaard is dus een deocder is ook nodig en DVB-T ook al goed om zeep is geholpen door de manager(maffialeider lijkt mij meer op zijn plaats te zijn) van het jaar. Maar das het enigste dat werkt.
Als iedereen van die petities morgen overschakelt, moet Telenet iets doen, en dan kunnen ze bv, decoderloos positioneren tegenover Belgacom, waar dit niet kan.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Overstappen op satelliet is de beste petitie tegen de dichtgetimmerde Digibox.
En vergeet je kabelabonnement niet op te zeggen, want met die 15 euro per maand zijn de analoge klanten de grootste financiers van dat hele Digiboxmonopolie.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Hallo ....
Kunnenn we aub on-topic blijven ?
  • - Discussies over de "manager van het jaar" kunnen verder gezet worden in de beteffende topic
    - Voor discussies over kabel versus satelliet bestaan ook al heel wat topics.

Deze topic gaat exclusief over die petitie "Vrije hardwarekeuze Telenet Digitale TV"

Bedankt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik kan je wel ergens begrijpen maar anderzijds wat verwacht je dan ?
Dat telenet op ieder merk ondersteuning zal geven ?

Wat zal er gebeuren

Nu box is stuk je krijgt een andere
dan zal het zijn nee het is onze schuld niet het is de schuld van de fabrikant en de fabrikant het is de schuld van telenet.
Met andere woorden de gebruikelijke paraplupolitiek
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

proximusboyke schreef:ik kan je wel ergens begrijpen maar anderzijds wat verwacht je dan ?
Telenet geeft vandaag toch ook geen ondersteuning op je analoge TV tuner... net zo min moet men dan ondersteuning geven op je digitale TV tuner... als men tenminste netjes de DVB-C standaard volgt (en dat dit kan bewijst het feit je vandaag kan kijken naar een handje vol zenders die niet geencrypteerd zijn).
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer

proximusboyke schreef:ik kan je wel ergens begrijpen maar anderzijds wat verwacht je dan ?
Als je wagen defect is ga je toch ook niet naar je leverancier van de benzine (of diesel) van je wagen. Benzine/diesel moet voldoen aan normen die gekend zijn door de fabricanten van wagens en deze fabricanten gebruiken deze normen om hun motoren te ontwikkelen. Je koopt toch ook geen wagen bij je benzinepomp die enkel met dit ene merk benzine werkt!

Als je GSM defect is ga je toch ook eerst naar je verkooppunt van je GSM. Als daar blijkt dat het probleem bij je SIM-kaart ligt dan moet je je telefoonprovider contacteren voor een nieuwe SIM-kaart. Anders ligt het probleem bij je GSM en heeft je telefoonprovider daar niets mee te maken. Tenzij natuurlijk je uw telefoon gekocht hebt bij je provider en dan komen we in de buurt van wat Telenet doet met hun koppelverkoop van DIGITALE TV,s en DIGIBOXEN. Er bestaan in het buitenland telefoonproviders die GSM's verkopen die enkel op hun netwerk werken ... zoals in de USA waar Tenenet z'n eigenaar woont.

DVB-C, CAM's en smartcards zijn een internationale standaard (zoals benzine/diesel en SIM-kaarten). Telenet heeft deze NIET uitgevonden. Het enige wat telenet doet is een koppeling maken tussen de smartcard en het serienummer van de digibox. Daardoor kun je enkel op hun digibox naar de versleutelde DVB-C kanalen kijken.

IK ben voor het ogenblik in Berlijn en was gisteren in de Mediamarkt. Daar staan HD-Recorders van bv. Panasonic, Sony,... met ingebouwde Blu-ray of DVD players met DVB-C tuner. Deze toestellen zijn 10x beter/flexibeler dan Digicorders maar door de beperking van Tenenet enkel bruikbaar in Belgie voor de niet versleutelde DVB-C kanalen zoals een-HD, Canvas HD, Arte,... Jammer!
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

johan van die gsmsgeef je nu een goed voorbeeld
een vriend van mij schakeld over van base naar jim.
Zijn iphone na paar uur volledig plat.
raar maar kan gebeuren om een lang verhaal kort te maken zijn batterij ging tenhoogste 2 uur mee.
Aplle zei dat het de simkaart was. base zei dat het aplle was.
Proef op de som genomen pay en go kaart ingestoken batterij terug 2 dagen .
Tegen dat base snapte dat de oorzaak de simkaart was ja dan waren we al een week verder.
Dit is belgisch en dit zie ik ook gebeuren met zo een digiboxen recorders.
Let op ik ben ook geen voorstander hé van die boxen maar ik zie de probleem zo al voor mij, als je ziet van telenet dat het nooit hun schuld is van hun internet kan ik het mij levendig voorstellen wat er zal gebeuren. :-D
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer

Ik vrees dat een dergelijk petitie niet veel zal teweeg brengen tenzij deze massaal in de media komt zoals kranten, TV (VOLT?), internet, Test aankoop,... Dit kan misschien gebeuren naar aanleiding van het schrappen van een reeks analoge kanalen die op komst is?

Heeft er iemand van UB relaties om dit op gang te brengen?

Er waren al gelijkaardige acties, klachten bij de Europese commissie wegens koppelverkoop,... die allemaal een stille dood gestoven zijn.

Wat mij ook verbaast is dat de HW-fabrikanten zoals Panasonic, Sony, Philips, Loewe,... dit zomaar pikken omdat hun volledige Belgische markt van VCR-recorders en analoge HD-recorders is verdwenen door de opkomst van de Digicorders.

Hoeveel mensen weten bv. dat Loewe TV's maakt met ingebouwde HD recorders die DVB-C/T/S kan opnemen en kan delen met andere TV's ? (=opnames delen tussen digiboxen, tiens van waar zou Telenet dit idee gepikt hebben???). Indien dit zou werken met alle digitale kanalen zouden de TV fabrikanten deze innovatieve features veel meer kunnen uitspelen.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Er wat producenten bij betrekken en media-aandacht kan inderdaad een boost geven. Jammer genoeg moet je daar al contacten voor hebben, liefst zo hoog mogelijk.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

johan.devos schreef:Ik vrees dat een dergelijk petitie niet veel zal teweeg brengen tenzij deze massaal in de media komt zoals kranten, TV (VOLT?), internet, Test aankoop,...
Tja... en dan mag Telenet mooi z'n verhaaltje komen doen over support van je TV, de geeiste encryptie vanuit Hollywood, ... zonder dat er een kritische tegenpartij is die deze argumenten kan weerleggen. In dat opzicht heb ik het niet zo begrepen op de consumenten programma's.
johan.devos schreef:Wat mij ook verbaast is dat de HW-fabrikanten zoals Panasonic, Sony, Philips, Loewe,... dit zomaar pikken omdat hun volledige Belgische markt van VCR-recorders en analoge HD-recorders is verdwenen door de opkomst van de Digicorders.
Die vraag stel ik me soms ook wel eens... maar wat stelt de Belgische markt voor hun voor... zo goed als niets dus.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

Heb de aankondigingstekst wat aangepast naar aanleding van de vandaag aangekondigde Teletenne-oplossing...
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

Naar aanleiding van het 1-jarig bestaan van deze petitie :bdaysmile:, heb ik nog eens gepolst bij Telenet wat de huidige status is. De hoopgevende reactie luidt als volgt:
Geachte Heer,

De plannen worden inderdaad heel concreet!
We gaan in op de behoefte van een belangrijk segment dat een eenvoudige oplossing verwacht voor kwalitatieve digitale TV.
U begrijpt dat we geen exacte details over lanceringsdatum kunnen delen, maar u zal hier inderdaad hier meer over zien gebeuren vanuit Telenet.

Alvast dank voor de interesse,
Alhoewel er geen concrete gegevens worden gegeven, blijken ze er toch mee bezig te zijn...
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Proficiat met uw éénjarig bestaan!

En verder de druk op de ketel trachten te houden hé.
't Is niet de TN er "mee bezig is" dat er ook werkelijk iets gebeurd waar de consument iets van ziet/merkt (cfr DVB-T).
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

...
U "begrijpt" dat we geen exacte details over lanceringsdatum kunnen delen, maar u zal hier inderdaad hier meer over zien gebeuren vanuit Telenet.
...
euhh Nee, dat begrijp ik niet :-)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”