Beste forumleden,
Ik twijfel tussen 2 cisco routers.
Zijn er hier leden die ervaring hebben met volgende toestellen:
- Cisco ISA500 series
- Cisco RV220W
In grote lijnen hetzelfde, de ISA500 series hebben echter ook UTM mogelijkheden.
Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan? Al iemand positieve ervaringen met UTM?
Ik vrees dat bovenop de extra kost het ook niet mogelijk gaat zijn om 120mbps uit een Telenet Fibernet XL te halen.
Alle advies/meningen welkom
Cisco Router met of zonder UTM
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Ik heb destijds enkele maanden gekeken naar de RV220W wat op papier een mooi toestel was... maar de firmware (is trouwens geen Cisco iOS) bleef toen gewoon rampzalig, versie na versie... geen idee hoe het ondertussen is. In ieder geval ben ik toen voor een Routerbord gegaan en heb daar eigenlijk nog geen seconde spijt van gehad.
De ISA500 is natuurlijk een klassieker bij bedrijven... maar geen idee of het voor persoonlijk gebruik is of niet ?
Welk aspect van UTM spreekt je trouwens aan... aangezien er wel wat alternatieven voor bepaalde onderdelen.
De ISA500 is natuurlijk een klassieker bij bedrijven... maar geen idee of het voor persoonlijk gebruik is of niet ?
Welk aspect van UTM spreekt je trouwens aan... aangezien er wel wat alternatieven voor bepaalde onderdelen.
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
- Bedankt: 227 keer
- Contacteer:
Op basis van het modelnummer (RVxxx) lijkt dit mij een Linksys-toestel te zijn.
Ik kan r2504 enkel maar bijtreden wat de deugdelijkheid van de firmware betreft...
Ik kan r2504 enkel maar bijtreden wat de deugdelijkheid van de firmware betreft...
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 17 keer
Het is voor een klein bedrijf.
UTM volledig benutten zodat veiligheid maximaal is in combinatie met extra software.
Ze willen vooral klaar zijn voor als ze 'telewerken' gaan invoeren.
Deze 2 toestellen leken mij dan nog beter wat firmware betreft, tegenover de concurrentie...
Bedankt al voor de reacties!
UTM volledig benutten zodat veiligheid maximaal is in combinatie met extra software.
Ze willen vooral klaar zijn voor als ze 'telewerken' gaan invoeren.
Deze 2 toestellen leken mij dan nog beter wat firmware betreft, tegenover de concurrentie...
Bedankt al voor de reacties!
Everything that has a beginning has an end.