Ik heb sinds enkele weken "Internet on Mobile" van Mobistar en kan zeer moeilijk mijn verbruik controleren.
De website m.mobistar.be/account geeft regelmatig geen info op mijn smartphone, op de klantenzone van mobistar.be kan ik bijna nooit inloggen, klik ik op registreren komt de site er niet door, rechtstreeks verbruik opvragen via #123# geeft ook geen resultaat en een appje om het verbruik te controleren bestaat niet...
Is dit een algemeen probleem bij Mobistar en is er enige info of ze met dit probleem bezig zijn of doe ik iets fout... ?
Opvragen dataverbruik regelmatig problematisch.
-
- Pro Member
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
- Twitter: tendonsie
- Locatie: Wervik, België
- Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
- Bedankt: 40 keer
- Contacteer:
Ik had ook dit probleem toen ik even een Mobistar kaartje aan het testen was.
En de counter refresht ook niet zo snel.
Ik ging gewoon naar de site, of drukte die ## toets in.
Denk niet dat ze ermee bezig zijn, nog niets van gehoord.
En de counter refresht ook niet zo snel.
Ik ging gewoon naar de site, of drukte die ## toets in.
Denk niet dat ze ermee bezig zijn, nog niets van gehoord.
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
-
- Plus Member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 08 aug 2011, 17:09
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
voor data verbruik ik onavo voor android, weet niet wat voor toestel jij hebt...
sinds vandaag sta ik op 0b resterend wat ik bizar vind
heb een data abonnement via mijn werk
sinds vandaag sta ik op 0b resterend wat ik bizar vind
heb een data abonnement via mijn werk
- bollewolle
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
- Twitter: bollewolle
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 89 keer
Heb dat ook al gemerkt. Dezelfde data op hun eigen website is ook nooit up to date, echt wel vervelend. Ben nog maar net overgestapt van Panter 30 abo naar pre-paid Internet On Mobile en als ik naar hun m.mobistar.be/account pagina ga of via de pc naar hun website sta ik nog altijd op Panter 30 :s Via #123# zie ik trouwens enkel maar de stand van mij oplaadbedrag, maar niet de hoeveelheid data of sms'en die overblijven.
Trouwens, ook een MMS sturen lukt mij voorlopig niet, krijg een sms terug dat er onvoldoende saldo opstaat terwijl er nog 15 euro beschikbaar is.
Denk dat ik na deze maand eens elders ga kijken (na ongeveer 15j Mobistar).
Trouwens, ook een MMS sturen lukt mij voorlopig niet, krijg een sms terug dat er onvoldoende saldo opstaat terwijl er nog 15 euro beschikbaar is.
Denk dat ik na deze maand eens elders ga kijken (na ongeveer 15j Mobistar).
- pm
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
Android heeft precies veel opties voor het dataverbruik te checken bij Mobistar... ikzelf heb een iPhone en heb nog geen appje hiervoor tegengekomen op iOS.
Als mijn data op is en ik ben hiervan niet op de hoogte vrees ik dat ze het geld van mijn belwaarde zullen gaan gebruiken voor data.
Dat hun data teller niet snel update of als je herlaad dat je dan enkele uren moet wachten voor de activatie van die data daar kan ik nog wel mee overweg, maar mijn verbruik niet kunnen checken soms voor dagen aan een stuk is niet werkbaar...
Zoals het er nu naar uitziet gaat er niet snel iets veranderen rond dit thema denk ik, ik heb de 3 providers nu getest en ik denk dat ik terug naar Proximus ga gaan (Generation Connect). Is wel 5 euro duurder maar hun "Hello!" verbruiksappje is tenminste deftig en misschien heb ik dan ook weer minder last om een stabiele 3g connectie op te zetten.
Als mijn data op is en ik ben hiervan niet op de hoogte vrees ik dat ze het geld van mijn belwaarde zullen gaan gebruiken voor data.
Dat hun data teller niet snel update of als je herlaad dat je dan enkele uren moet wachten voor de activatie van die data daar kan ik nog wel mee overweg, maar mijn verbruik niet kunnen checken soms voor dagen aan een stuk is niet werkbaar...
Zoals het er nu naar uitziet gaat er niet snel iets veranderen rond dit thema denk ik, ik heb de 3 providers nu getest en ik denk dat ik terug naar Proximus ga gaan (Generation Connect). Is wel 5 euro duurder maar hun "Hello!" verbruiksappje is tenminste deftig en misschien heb ik dan ook weer minder last om een stabiele 3g connectie op te zetten.
-
- Pro Member
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:05
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 15 keer
Ik heb het Mobistar support een paar maanden geleden via twitter gevraagd of er een app om het verbruik enzo te checken op komst was en hun wantwoord was ja dat ze er aan bezig zijn.
Er wordt gewerkt aan een smartphone app. Residentiële klanten kunnen voorlopig de mobiele website gebruiken: http://t.co/Nw30Nwq9
- pm
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
Merci voor die info remus, zal hun dan ook eens een tweet sturen of er nieuws over is.
EDIT:
Hieronder de respons, toch nog positief dat ze ermee bezig zijn.
MobistarNL: Voorlopig hebben we nog geen exacte datum. Maar je zal het zeker lezen via Twitter als het zover is
EDIT:
Hieronder de respons, toch nog positief dat ze ermee bezig zijn.
MobistarNL: Voorlopig hebben we nog geen exacte datum. Maar je zal het zeker lezen via Twitter als het zover is
Laatst gewijzigd door TiTanium 26 dec 2012, 16:55, in totaal 2 gewijzigd.
Reden: dubbeltje samengevoegd. Graag volgende keer via de knop "WIJZIG" de nodige zaken bijvullen aub. (indien u post de laatste is)
Reden: dubbeltje samengevoegd. Graag volgende keer via de knop "WIJZIG" de nodige zaken bijvullen aub. (indien u post de laatste is)
- pm
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
Ter info, kreeg net toch een sms van mobistar met de informatie dat ik 90% van de 2GB heb verbruikt. (Op 100% verbruik zou er terug een sms komen staat erbij)
Na deze info te krijgen kan ik dan ook vlot herladen met m-banxafe via het #123# menu.
Dan is het alleen nog wachten op het iOS appje van Mobistar om het verbruik te controleren. (En natuurlijk ook wachten hoe het 4G netwerk van Mobistar gaat uitdraaien in 2013)
Na deze info te krijgen kan ik dan ook vlot herladen met m-banxafe via het #123# menu.
Dan is het alleen nog wachten op het iOS appje van Mobistar om het verbruik te controleren. (En natuurlijk ook wachten hoe het 4G netwerk van Mobistar gaat uitdraaien in 2013)
-
- Plus Member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 08 aug 2011, 17:09
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
zoek anders even op datamonitor in de app store?
ik denk dat je dan wel verschillende apps kan vinden.
onavo of 3G watchdog kijken gewoon hoeveel data er via 3g passeert
dit communiceren niet met mobistar
ik denk dat je dan wel verschillende apps kan vinden.
onavo of 3G watchdog kijken gewoon hoeveel data er via 3g passeert
dit communiceren niet met mobistar
- pm
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
Merci elmariachi2920, ik heb nu ook voor het herladen het verbruik metertje in "instellingen/algemeen/gebruik/gebruik mobiel netwerk" gereset.
Geeft hetzelfde resultaat als de genoemde appjes vermoed ik?
Geeft hetzelfde resultaat als de genoemde appjes vermoed ik?
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
De beste die ik toen het nog van belang was gebruikte was iNetusage (iOS/Jailbreak). Daar kon je buiten de algemene stats ook nog stats per applicatie zien, zeer cool was dat...
http://www.idownloadblog.com/2011/06/14 ... data-hogs/
http://www.idownloadblog.com/2011/06/14 ... data-hogs/
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Plus Member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 08 aug 2011, 17:09
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
ik vermoed van wel maar weet dit niet zeker
bij de apps wordt de teller per maand automatisch op 0 gezet en krijg je ook een waarschuwing als je dicht bij je limiet bent, maar vermoedelijk ligt dit net iets anders bij een herlaadkaart dan bij een abbonement
bij de apps wordt de teller per maand automatisch op 0 gezet en krijg je ook een waarschuwing als je dicht bij je limiet bent, maar vermoedelijk ligt dit net iets anders bij een herlaadkaart dan bij een abbonement
-
- Plus Member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 19 aug 2010, 20:59
- Twitter: SandersBert
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Normaal gezien kan je gemakkelijk je dataverbruik en smsjes aflezen via #123#
Voor datagebruk doe je #123# dan kies je 1 "Budget" en dan 2 "Multimediebundels (Of kies #123*12#)
Voor het aantal smsjes doe je #123# dan kies je 1 "Budget" en dan 1 "Belwaarde" (Of kies #123*11#)
Het aantal sms kan je ook raadplegen via *123*#
Voor datagebruk doe je #123# dan kies je 1 "Budget" en dan 2 "Multimediebundels (Of kies #123*12#)
Voor het aantal smsjes doe je #123# dan kies je 1 "Budget" en dan 1 "Belwaarde" (Of kies #123*11#)
Het aantal sms kan je ook raadplegen via *123*#
Laatst gewijzigd door -KoeKe- 06 jan 2013, 12:02, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1613
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Omdat het in dezelfde lijn ligt, vraag ik het in dit topicje.
Mijn zus klaagt dat haar verbruik (bel, sms, data) pas na 1 à 2 dagen wordt aangepast. Dit is vervelend omdat ze vaak op de grens van haar gratis belminuten zit, zeker wanneer het einde van de maand nadert.
Dit is zowel online als via #123#. Is dat nog bij mensen?
Mijn zus klaagt dat haar verbruik (bel, sms, data) pas na 1 à 2 dagen wordt aangepast. Dit is vervelend omdat ze vaak op de grens van haar gratis belminuten zit, zeker wanneer het einde van de maand nadert.
Dit is zowel online als via #123#. Is dat nog bij mensen?
-
- Plus Member
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:08
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 14 keer
ik ervaarde dezelfde problemen tijdens mijn maand test.
De data is niet real-time.
Tevens wordt je gratis bundle van 2GB niet onmiddellijk geactiveerd. Ik heb meerdere uren moeten wachten.
Mobistar was wel zo vriendelijk om mijn krediet terug op te waarderen omdat ik alles kwijt was doorbetalend data verbruik.
Ps : de nummer van de helpdesk van Mobistar op de SIM kaart is een betalend nummer. Ook daar ging mijn krediet dus aan op.
Snap niet dat ze op die manier te werk gaan.
De data is niet real-time.
Tevens wordt je gratis bundle van 2GB niet onmiddellijk geactiveerd. Ik heb meerdere uren moeten wachten.
Mobistar was wel zo vriendelijk om mijn krediet terug op te waarderen omdat ik alles kwijt was doorbetalend data verbruik.
Ps : de nummer van de helpdesk van Mobistar op de SIM kaart is een betalend nummer. Ook daar ging mijn krediet dus aan op.
Snap niet dat ze op die manier te werk gaan.
-
- Plus Member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 19 aug 2010, 20:59
- Twitter: SandersBert
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Het activeren van je bundel duurt altijd wel een tijdje.
Voor de realtime update van de hoeveel data dat je verbruikt hebt was bij mij binnen 5 minuten veranderd (hiervoor heb ik als test mijn data verbinding aangezet, naar m.google.be gegaan en daarna mijn data verbinding weer uitgeschakeld)
Voor de realtime update van de hoeveel data dat je verbruikt hebt was bij mij binnen 5 minuten veranderd (hiervoor heb ik als test mijn data verbinding aangezet, naar m.google.be gegaan en daarna mijn data verbinding weer uitgeschakeld)