Binnenkort gaat een vriend van mij verhuizen en hij wil zijn EDPNet lijn mee verhuizen.
Klantendienst bij Belgacom zegt hem dat de laatste actieve Belgacom aansluiting in 2007 was. Nu is het huis in 2008 verbouwd en we zijn onlangs gaan kijken en zien geen zichtbare kopen het huis binnenkomen in de plaats waar de nutsvoorzieningen zijn. Nu is Telenet nemen natuurlijk geen alternatief aangezien zijn werkgever EDPNet wil betalen voor hem maar hij vraagt zich toch af in hoeverren Belgacom in opdracht van EDPNet zomaar even terug een kopen komt binnensteken.
Wie betaalt deze kosten als het voetpad een stuk open moet?
Geen zichtbare Belgacom aansluiting.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Jijzelf, als je een belgacom product neemt zijn deze kosten normaal ook zelf te betalen.Wie betaalt deze kosten als het voetpad een stuk open moet?
(Als er ooit belgacom gelegen heeft zal het er nog wel zitten maar waarschijnlijk afgeknipt aan de bron(waar ie het huis binnenkomt.)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
Is Belgacom niet verantwoordelijk voor de installatie tot aan het potje in de muur?
Enig idee van de kostprijs?
Enig idee van de kostprijs?
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Dat voetpad is logischerwijs openbaar domein en dus hoef je je geen zorgen te maken over de kostprijs van dat deel van de werken.
Op privéterrein ben je natuurlijk helemaal zelf verantwoordelijk voor het behoud van de bestaande aansluitingen. Zoek dus maar al het originele bouwplan van het huis om die Belgacom-koperdraad op te sporen. Die koperdraad komt bijna altijd binnen vlak naast de aansluitkabel van de electriciteit. Zoek en je zult vinden.
In het uiterste geval, kan je eventueel een voortijdige installatie aanvragen op voorwaarde dat op privéterrein alle nodige voorbereidingen zijn getroffen:
kostprijs 30 euro: http://www.belgacom.be/nl/prive/klantvo ... s_construc
Nota bene: informatiebrochure over de Belgacom-aansluiting met een Smarttube geschikt voor VDSL2 én fiber to the home: http://www.cheyns.be/cmsfiles/news/BGC- ... Cheyns.pdf
Op privéterrein ben je natuurlijk helemaal zelf verantwoordelijk voor het behoud van de bestaande aansluitingen. Zoek dus maar al het originele bouwplan van het huis om die Belgacom-koperdraad op te sporen. Die koperdraad komt bijna altijd binnen vlak naast de aansluitkabel van de electriciteit. Zoek en je zult vinden.
In het uiterste geval, kan je eventueel een voortijdige installatie aanvragen op voorwaarde dat op privéterrein alle nodige voorbereidingen zijn getroffen:
kostprijs 30 euro: http://www.belgacom.be/nl/prive/klantvo ... s_construc
Nota bene: informatiebrochure over de Belgacom-aansluiting met een Smarttube geschikt voor VDSL2 én fiber to the home: http://www.cheyns.be/cmsfiles/news/BGC- ... Cheyns.pdf
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
http://www.belgacom.be/bwt/Login.action ... _locale=nl
als je als nieuwe klant invult en je krijgt 0 zal er geen aansluiting zijn, andere gevallen zal er ooit wel iets geweest zijn
als je als nieuwe klant invult en je krijgt 0 zal er geen aansluiting zijn, andere gevallen zal er ooit wel iets geweest zijn
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
Dat er een aansluiting is of geweest is, dat weet ik met zekerheid. Ik weet alleen niet waar ze toekomt ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Kan evengoed beton over gegoten zijn..
Is Belgacom niet verantwoordelijk tot aan de VDSL Splitter?
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Kan evengoed beton over gegoten zijn..
Is Belgacom niet verantwoordelijk tot aan de VDSL Splitter?
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
als er ooit een geweest is zal je de gewone aansluitkosten betalen maar meestal is er een promo gratis
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
beetje moeilijke vraag vind ik dat:sardonis schreef:Is Belgacom niet verantwoordelijk tot aan de VDSL Splitter?
1) er is een kabel geweest (dus BGC heeft braafjes de kabel binnengebracht)
2) bij de renovatie is er door DERDEN (dus niet bgc) eigenlijk een kabel van BGC verwijderd
3) jouw huis is nog steeds jouw eigendom (ook al is de kabel van BGC totaan het terminatiepunt eigendom van BGC)
dus sja... wie is er dan de schuldige...
eigenlijk degene die bij de renovatie de BGC kabel verwijderd heeft (en dan nog eens niet aan BGC heeft laten weten dit gedaan te hebben)
geen idee of je ervoor zal moeten betalen, maar je zal er toch waarschijnlijk problemen mee gaan hebben.
(in termen van oplevering van de aansluiting en dagen verlof dat je moet nemen)
een kabel opnieuw binnenbrengen, waar er volgens BGC reeds eentje binnenzit, loopt wel meer dan eens fout.
(wat verwacht je anders: BGC hun systeem zegt de kabel is er, de klant - die in de meeste gevallen de kabel niet herkent - zegt van niet...)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
Ja hier hebben we dus al schrik voor eh..
Van het kastje naar de muur etc.. pfff
Van het kastje naar de muur etc.. pfff
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
Ik zou het via EDPnet proberen te regelen dat ZIJ belgacom contacteren met de vraag een nieuwe invoer op te leveren op jouw adres.
Dat bespaart jezelf dan iig al wat hoofdpijn.
Maar ik zou me wél verwachten aan 1x een afspraak dat er een gewone technieker komt opdagen (die dus niks kan doen),
dan 1x een lasinterventie (ik zou de kabel en het grachtje voorzien tot aan de rooilijn, kan je gelijk zélf al bepalen waar alles binnenkomt),
en dan nog 1x een interventie van een technieker (tenzij de lasser de jumperingen uitvoert, en je een volledige DIY hebt van edpnet, waarbij na de lasinterventie alles dan zou moeten werken)
Dat bespaart jezelf dan iig al wat hoofdpijn.
Maar ik zou me wél verwachten aan 1x een afspraak dat er een gewone technieker komt opdagen (die dus niks kan doen),
dan 1x een lasinterventie (ik zou de kabel en het grachtje voorzien tot aan de rooilijn, kan je gelijk zélf al bepalen waar alles binnenkomt),
en dan nog 1x een interventie van een technieker (tenzij de lasser de jumperingen uitvoert, en je een volledige DIY hebt van edpnet, waarbij na de lasinterventie alles dan zou moeten werken)