iPhone 5 en LTE

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
JanVdE
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 sep 2012, 11:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

lowieken schreef:Of gewoon blij zijn met 3G. Dat is toch ook al snel he
Ik ben pas blij als alle functies waarvoor ik veel geld betaald hebben ook effectief werken.
lowieken
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 nov 2012, 12:44
Bedankt: 25 keer

Jan,

dan kunt ge evengoed beginnen over de kreupele BlueTooth implementatie op iPhones.
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Ik heb vooral geleerd van niet meer teveel uit te geven voor
zaken waarvan beloftes gemaakt worden voor toekomstige functies.
Tegen dat het zover komt is het meestal geêvolueerd en riskeer je
zelfs compatibiliteit problemen op die ooit duur betaalde hardware.

Ook zo voor 4G; binnen een paar maand standaard op courante gamma.
Ben er ook al lang over om overal proefkonijn voor te spelen.
En vooral Apple heeft ook nog andere nadelen die mij ervan afkeren.
tripkip
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 jan 2011, 13:53
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 22 keer

http://www.themobilerevolution.be/2012/ ... olution%29

Dus hopelijk komt die carrier 13.5 update ook naar iPhone in 6.1!!
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

Dus gewoonde Carrier settings 13.5 bestand van een ipad mini met ios 6.0.2 kopieren en via itunes op de iphone 5 zetten.... en problem solved niet ?
Greetz cyberbug

Afbeelding
tripkip
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 jan 2011, 13:53
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 22 keer

Mooie theorie maar hoe krijg je de carrier settings van die iPad mini af? (geen JB ..)
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

cyberbug schreef:Dus gewoonde Carrier settings 13.5 bestand van een ipad mini met ios 6.0.2 kopieren en via itunes op de iphone 5 zetten.... en problem solved niet ?
Dat carrier bestand gaat wellicht niet gesigned zijn voor gebruik op de iPhones, als je het al gekopieerd zou krijgen... tis natuurlijk altijd het proberen waard! :)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Verschillen die carrier settings niet altijd tussen iPad en iPhone?
Persoonlijk zit ik op Proximus 11.0, maar ik heb dan ook maar een iPad 2 dus ik moet me geen zorgen maken over 4G :)
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

Als het niet zonder jailbreak van een iphone te halen valt, kan het mischien op 1 of andere manier uit het firmware update bestand geextract worden ?
En moeten de carrier settings per device type gesigned worden ? Zelf heb ik er geen idee van eigenlijk.
Greetz cyberbug

Afbeelding
tripkip
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 jan 2011, 13:53
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 22 keer

Misschien terug allen samen even Apple bellen en nu leuren dat we wel 4G hebben op onze iPad mini (of je er nu een hebt of niet) maar niet op je iPhone 5.
Dan kunnen ze al niet meer beginnen over het "unsupported carrier" verhaal.
blacky5000
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jan 2010, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Zitten die carrier settings niet allemaal in de backup folder? Als je backupt op pc tenminste, niet iCloud
tripkip
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 jan 2011, 13:53
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 22 keer

Must read voor iedereen.

http://beaugil.es/2012/10/ios-carrier-b ... mystified/

Short ivm 13.5 op iPad mini:
- We krijgen die ipcc file waarschijnlijk niet te pakken, tegenwoordig worden deze carrier updates ofwel via de iOS update ofwel over the air geupdate. En dus niet meer via iTunes. Als het via iTunes is dan kan je die ipcc file ergens in een folder vinden.

- Maar stel dat je de ipcc file hebt en de LTE toggle enabled, dan nog krijg je dat niet op je iPhone 5 omdat de carrier settings gesigned moeten worden. En helaas pindakaas, dat is iets wat alleen Apple kan doen.
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
Twitter: tendonsie
Locatie: Wervik, België
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

iOS 6.0.2 op de iPad Mini gezet.

Generation Connect kaartje dat ze al hebben geactiveerd voor 4G ingestopt.
APN: internet.proximux.be

Zone Gent met 4G

-> Still no 4G ...
jimbrechts
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 nov 2012, 17:59
Bedankt: 1 keer

Ik zag nu dat de iPad mini de juiste carrier update heeft.
Dus ik dacht, ergens moet die 13.5 .ipcc file te vinden zijn.

Maar blijkbaar is sindskort die website van apple met de .ipcc files offline?
http://iphonediags.apple.com/

Toen ik daar op aan het google'n was kwam ik heel veel posts tegen waar de uitleg staat om je "Carrier logo" te veranderen.
Dit zit natuurlijk ook in de .ipcc file.
zie mijn Google search, http://goo.gl/AxJwF

Daar zie je hoe ze je uitleggen hoe je die .ipcc file moet aanpassen.
Daarna moet je de "carrier-testing" op true zetten.

Dus als ik het goed begrijp is hun .ipcc file op dat moment toch ook niet meer gesigned?
Of zie ik het helemaal fout?

Volgens mij is die "carrier-testing" een functionaliteit voor de providers om zelf hun .ipcc files te testen.
Dus in de zin van "Provider x lanceert 4G, pas uw .ipcc file aan en probeer het al eens voor de public release".
Maar vermoedelijk krijgen alleen "trusted partners de uitleg om deze .ipcc files te maken".

Misschien heb ik het fout, ik dacht er gewoon aan...
correct me if I'm wrong.
tripkip
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 jan 2011, 13:53
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 22 keer

"Only the APN settings are being signed; other settings can still be modified without needing to patch commcenter."

http://theiphonewiki.com/wiki/Carrier_Bundle
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

tripkip schreef:"Only the APN settings are being signed; other settings can still be modified without needing to patch commcenter."

http://theiphonewiki.com/wiki/Carrier_Bundle
Uit dezelfde WIKI: "iOS 4.x changes: All carrier bundle settings are now signed, not just the APN settings"
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 25 keer

In theorie kan de iPhone LTE krijgen via de IPCC van de iPad mini. Ik krijg deze alleen niet te pakken. :s

Ik heb een oudere versie van de Proximus IPCC gedownload via http://ax.phobos.apple.com.edgesuite.ne ... ck/version

Dit is nog een IPCC voor iOS 5 (Proximus carrier versie 12.1). Ik heb eerst de versie gewijzigd in 13.2 en dan via iTunes geupload naar mijn iPhone. Deze werkt perfect. Alleen MMS werkt niet meer. Dit is normaal aangezien de iPad hiervoor geen ondersteuning heeft.

Moest iemand hier aan de nieuwste versie geraken (13.5), dan kan het zijn dat de LTE switch verschijnt op de iP5.
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Raar, wat een klant allemaal moet doen om een bepaalde voorziene optie van een toestel toch maar werkende te krijgen. Ik zou er niet mee kunnen lachen als ik dat geld geïnvesteerd zou hebben in een toestel... Eenzelfde thread kunt ge u toch niet voorstellen bij andere elekronische apparaten?
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

lowieken
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 nov 2012, 12:44
Bedankt: 25 keer

axs,

Aangezien de iPad mini WEL al op proximus LTE kan, is uw link niet meer relevant.
Bovendien is hij wellicht nooit relevant geweest maar a bunch of nonsense.

Jo
lowieken
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 nov 2012, 12:44
Bedankt: 25 keer

Allez waarom is die vorige post hier nu verdwenen? mods?
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Het feit dat de iPad mini wél met LTE van Proximus kan verbinden en de iPhone 5 niet, is onrustwekkend genoeg. De gewone iPad heeft in het verleden ook al carrier updates ontvangen voor Proximus, de iPhone nog nooit. De reden zou kunnen zijn dat Mobistar geen exclusieve verkoopsrechten heeft op de iPad, maar wel op de iPhone. Als dit de reden is, vrees ik dat je met een iPhone nooit zal kunnen verbinden met LTE van Proximus, tenzij mits tussenkomst van de E.U. wegens concurrentievervalsing.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Ze zullen het vroeg of laat wel toelaten. Als LTE gemeengoed is geworden(zoals 3G momenteel) dan zullen ze niet anders kunnen dan het toelaten.
Maar dat kan wel nog een aantal jaren duren(alleen de huidige topmodellen bevatten LTE, en de gemiddelde mens doet toch meerdere jaren met een smartphone).
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Ik weet alleszins al dat ik nooit nog een product van die rotte, arrogante Apple zal aanschaffen. Ik heb de laatste tijd al meerdere mensen die van plan waren om een iPhone te kopen dit afgeraden. De Samsung Galaxy S3 4G en Sony Xperia Z lijken mij betere alternatieven als je LTE wilt, of eventueel de Nokia Lumia 920, maar dat is met Windows Phone 8 en daar zijn dan weer veel minder apps voor.
Laatst gewijzigd door nickz 17 jan 2013, 20:45, in totaal 1 gewijzigd.
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Toch ironisch dat het Belgacom LTE netwerk door Apple moet goedgekeurd
worden voor de iPhone, terwijl hetzelfde netwerk voor de iPad wel kan.
Dit lijkt meer op een klucht, waarmee ze eigenlijk hun klanten pesten.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Moest ik niet al mijn apps voor iOS gekocht hebben, had ik geen iPhone 5 maar een Galaxy SIII gekocht. :wink:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

powaq schreef:Over APNs gesproken, heeft er nog iemand last van dat zijn iPhone op Proximus af en toe de APN en MMS instellingen vergeet. Ik heb het nu 2x gehad op nog geen 2 weken geen tijd. Geen updates gedaan of wat dan ook... Zelfs telefoon niet aan/uit gezet (of Airplane mode).
Nooit gehad bij Mobistar, dit probleem.
Is hier al een fix voor eigenlijk ?
Mijn vrouw heeft sinds 3 weken een iPhone 5. Vandaag zat ze ineens zonder mobiele data met de melding dat ze geen data-abonnement heeft. Tijdje later viel ineens mijn frank dat ik hier iets gelezen had ivm settings die verdwijnen. Ik keek dan en inderdaad, ook bij haar dat probleem. Als zoiets 2x per maand gaat voorkomen zou het al rap op mijn zenuwen werken, en dus bij mijn vrouw zeker en vast :D. Snap eigenlijk niet dat ik er daar niets meer over te horen valt. Nog liever buggy wegenkaarten dan dit waar iedereen last van heeft.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Dat is niet enkel bij Proximus, dat is bij meerdere niet-partner providers. Vermoedelijk ligt het dus daar aan.
Op de iPad nog maar 1 keer gehad trouwens, dus dacht dat het al lang in orde was :?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ja wat is dat nu met het verdwijnen van de APN instellingen telkens??? :(

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Zorba schreef:Moest ik niet al mijn apps voor iOS gekocht hebben, had ik geen iPhone 5 maar een Galaxy SIII gekocht. :wink:
Met de 90 euro die de GSIII LTE (699-100 euro cashback) goedkoper uitkomt dan de iPhone 5 had je waarschijnlijk al de apps opnieuw kunnen kopen voor Android EN had je nu ook gebruik kunnen maken van 4G :-D :banana:
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Daar heb je wel een punt :P

APN instellingen verdwenen bij mij ook random, maar de laatste tijd niet meer. Kan aan de laatste update liggen (enkel iPhone 5 & iPad Mini).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer

Ivm die verdwijnende apn settings: onze mobile viking vrienden hebben een goeie oplossing gevonden: http://blog.mobilevikings.com/?p=2797

Voor proximus zal het dus ook wel werken:-)

Succes!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Artikel: Test-Aankoop start rechtszaak tegen Apple

Ik heb onderstaand bericht naar Test-Aankoop gestuurd en ik raad iedereen aan om hetzelfde te doen. Alleen zo maken we kans dat Test-Aankoop deze schandalige praktijken aanklaagt voor de rechtbank. Het contactformulier vind je hier. Vervolgens klikken op "Ik wens advies als consument of een vraag te stellen van juridische, fiscale of financiële aard." en de formulieren invullen (stap 1 en 2).
Beste,

Het doet me genoegen op Nieuwsblad.be te lezen dat jullie een rechtszaak aanspannen tegen Apple i.v.m. schendingen van de garantiewetgeving.

Bij deze zou ik graag een ander probleem met Apple aankaarten. Proximus biedt sinds 5 november 2012 4G-diensten aan in acht steden. Nu heeft Apple haar 4G-apparaten zodanig geprogrammeerd dat zij eerst hun toestemming moeten geven voordat deze apparaten met een bepaald 4G-netwerk kunnen verbinden. Voor de iPad mini hebben zij reeds deze toestemming gegeven, dus deze klanten kunnen probleemloos verbinden met het 4G-netwerk van Proximus. Op de iPhone 5 is dit echter nog steeds niet mogelijk.

Zoals u wellicht weet heeft Mobistar in België de exclusieve distributierechten op de iPhone en daar wringt allicht het schoentje. Aangezien Proximus geen Apple-partner is inzake de iPhone, krijgt de iPhone 5 wellicht ook geen "carrier update" die toegang tot het 4G-netwerk van Proximus mogelijk maakt.

Mijns inziens zijn zulke praktijken verboden in Europa. Aangezien de iPhones die hier verkocht worden simlockvrij zijn, moeten ze kunnen verbinden met elk netwerk dat hardwarematig ondersteund wordt (zowel 2G, 3G als 4G). Indien dit niet het geval is vanwege een softwarematige blokkering, door een overeenkomst met Mobistar, dan is er duidelijk sprake van concurrentievervalsing en valse productspecificaties/advertentie.

Ik hoop dan ook dat dit aan de aanklacht toegevoegd kan worden, want vele Proximus-klanten die een iPhone 5 hebben aangeschaft komen nu bedrogen uit.

Met vriendelijke groeten,

[JE EIGEN NAAM]
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
Twitter: tendonsie
Locatie: Wervik, België
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

Voila ook even gedaan nickz.

Hopelijk krijg ik nu ook geen spam brieven van Test-Aankoop in de bus.
(Wat ze soms wel doen)
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Ik heb geen iPhone maar dit werd met véél plezier ingevuld.
tripkip
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 jan 2011, 13:53
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 22 keer

Bedankt voor de template, done.
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Klanten blijven idd niet altijd alles pikken:
http://www.zdnet.be/nieuws/146861/apple ... -5-verkoop

Apples aandelenprijs staat op het laagste punt in een jaar. Aanleiding is de berichtgeving over orders voor iPhone 5-onderdelen die teruggeschroefd zijn.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Vandaag deze mail gekregen van Test-Aankoop:
Dossiernummer :100824807-00

17-1-2013

Geachte Mevrouw, Mijnheer,

Wij melden u goede ontvangst van uw bericht. Het spijt ons te vernemen dat u problemen ondervindt met Apple: deze heeft nog geen toestemming verleend aan Iphone5 gebruikers om op het 4Gnetwerk van Proximus te gaan.
Wij zulen deze zaak overmaken aan onze bevoegde diesnt, die dit onder de loep zal nemen.
Wij danken u alvast voor de informatie.
Met vriendelijke groeten,

Dienst Individuele Hulpverlening
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Uit de Apple conference van Q1 results:

""Next week," said Tim Cook, "we're adding 36 more carriers for LTE support. These carriers will be in countries that we are not currently supporting LTE."

Zou het?! :banana:

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
kaas2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

http://www.macrumors.com/2013/01/23/app ... countries/


edit: zorba was mij blijkbaar voor.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”