hallo ik heb een vraagje weet er soms iemand welke modem dat gebruikt word voor basic internet ?
Mvg
Basic Internet Modem
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
In princiepe gebruikt TN voor alle formules dezelfde modem... de combi modem/router/wireless.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Klopt.r2504 schreef:In princiepe gebruikt TN voor alle formules dezelfde modem... de combi modem/router/wireless.
Ik ken iemand met BasicNet (20 €/maand) en zelfs die heeft een combi modem gekregen.
Je moet het uitdrukkelijk vragen om hem niet te krijgen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je hebt nu al 3 keer hetzelfde antwoord gekregen, en telkens zeg je dat het niet waar is.
Waarom stel je de vraag dan hier op het Forum, als je antwoord toch niet wilt geloven ???
Waarom stel je de vraag dan hier op het Forum, als je antwoord toch niet wilt geloven ???
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik had al een modem, een Motorola , van de digitale tv alleen opstelling. Toen ik Basic internet nam 2 maanden geleden is die behouden. Heb ik trouwens niets op tegen aangezien die goed werkt.
-
- Deel van't meubilair
Ik ken ook verschillende nieuwe klanten (zelfs al meer dan 8 maanden geleden) met een Basic shake die een combi hebben dus wat pcfreak zegt is gewoon fout.MarkDM schreef:Ik ken iemand met BasicNet (20 €/maand) en zelfs die heeft een combi modem gekregen.
En als wij uit praktijkervaring zeggen dat het niet zo is ? Waarom vraag je het trouwens als je denkt het beter te wetenpcfreak49 schreef:Sorry hoor maar je moet mij niet geloven maar een een technicus en inspecteur hebben het zelf vertelt
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
Omdat ze bij mij een modem komen plaatsen zijn een combi modem/router/wifi, ik moest het volgens de technicus een fibernet of fibernet XL abonement nemen om deze modem te krijgen ik weet het niet beter ik vertel gewoon wat ze me vertel hebben dat is alles hoor
-
- Deel van't meubilair
Waarom heeft men hem dan toch geplaatst als het volgens de technieker niet mocht ?pcfreak49 schreef:Omdat ze bij mij een modem komen plaatsen zijn een combi modem/router/wifi
-
- Deel van't meubilair
Dat is ook een combi modem/router/wireless (maar slechts Eurodocsis 2 omdat je geen hogere snelheden nodig hebt).pcfreak49 schreef:als ik een basic internet neemt dan was deze modem niet dan was deze SVG1501
In dat opzicht heb je dus gelijk... je krijgt geen Eurodocsis 3 toestel... maar functioneel is er geen enkel verschil.
-
- Deel van't meubilair
En waarom moet jij Eurodocsis 3 hebben ?
Je reactie/beslissing is totaal absurd... je bent tevreden met Basic internet en neemt dan maar Fibernet omdat je een modem zou krijgen die je uiteindelijk gewoon niet nodig hebt ! Beide modems zijn namelijk van mogelijkheden gewoon identiek... Eurodocsis 3 heb je alléén nodig voor hogere snelheden (die je toch niet zou hebben gehad bij Basic internet).
Je reactie/beslissing is totaal absurd... je bent tevreden met Basic internet en neemt dan maar Fibernet omdat je een modem zou krijgen die je uiteindelijk gewoon niet nodig hebt ! Beide modems zijn namelijk van mogelijkheden gewoon identiek... Eurodocsis 3 heb je alléén nodig voor hogere snelheden (die je toch niet zou hebben gehad bij Basic internet).
-
- Member
Maar omdat je vrij kunt downloaden (Fair Use Policy') dat heb je niet met het basic internet want dan heb je maar 100GB tot je beschikking, en ook voor de snelheid
en ik had een Eurodocsis 2 modem maar die is stuk gevallen op de grond die geplaatst is door een technicus die hij geplaatst heeft zonder te boren
en je heb toch altijd een modem nodig voor internet access is het nu Eurodocsis 2 of Eurodocsis 3 er zitten verschilen in de modem op het gebied van snelheid wireless en op de kabel.
en ik had een Eurodocsis 2 modem maar die is stuk gevallen op de grond die geplaatst is door een technicus die hij geplaatst heeft zonder te boren
en je heb toch altijd een modem nodig voor internet access is het nu Eurodocsis 2 of Eurodocsis 3 er zitten verschilen in de modem op het gebied van snelheid wireless en op de kabel.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Zal ik deze totaal onzinnige en absurde topic maar sluiten?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Deel van't meubilair
Wat heeft dit dan nog te maken met je initiele vraag over "Basic Internet Modem" ?pcfreak49 schreef:Maar omdat je vrij kunt downloaden (Fair Use Policy') dat heb je niet met het basic internet want dan heb je maar 100GB tot je beschikking, en ook voor de snelheid
Als ik het nu begrijp wil je geen Basic internet, maar komt je toch vragen welke modem je dan krijgt, om dit dan weer tegen te spreken (terwijl de functionaliteit identiek is), om te vertellen dat je dan toch maar Fibernet hebt genomen omdat je een modem zou hebben die je niet nodig hebt... om dan uiteindelijk te vertellen dat je Fibernet wil
-
- Member
Waarom ik de vraag stelde Basic internet modem is omdat ik niet wist welke modem dat ze gingen plaatsen EURODOCSIS 2.0 of EURODOCSIS 3.0 zoals je vermelt hebt zijn ze identiek met hier en daar wat aan passingen aan zoals de snelheid op de kabel als draadloos is verschilende met een Motrola EURODOCSIS 2.0 combi en CBN EURODOCSIS 3.0 combi
eerst was ik het van plan om basic internet te kiezen maar toen dacht ik dan zit je beperkt op het gebied van download limit 100GB en snelheid en weet ook niet of het mogelijke was deze als tweede modem te nemen sorry voor het misverstand
eerst was ik het van plan om basic internet te kiezen maar toen dacht ik dan zit je beperkt op het gebied van download limit 100GB en snelheid en weet ook niet of het mogelijke was deze als tweede modem te nemen sorry voor het misverstand
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Geen idee eigenlijk, ik heb recent nog bij iemand met basic een modem only gestoken, en dat was idd een ander kastje dan de ons zo bekende monoliet. Met lampjes vooraan ipv aan de zijkant, en icoontjes ipv tekst. Nu heb ik er niet op gelet of dit gewoon een nieuwer model was, of een eurodocsis2 ipv 3.
Ik zou het wel raar vinden dat ze nog docsis2's plaatsen, aangezien dat alleen maar meer overhead vormt als die mensen ooit zouden willen overschakelen, of als de snelheden verhogen en docsis2 obsolete wordt, dan moeten die alsnog vervangen worden.
[ Post made via mobile device ]
Ik zou het wel raar vinden dat ze nog docsis2's plaatsen, aangezien dat alleen maar meer overhead vormt als die mensen ooit zouden willen overschakelen, of als de snelheden verhogen en docsis2 obsolete wordt, dan moeten die alsnog vervangen worden.
[ Post made via mobile device ]
-
- Deel van't meubilair
Volgens mij gaat men ervan uit dat mensen die kiezen voor Basic net dat bewust hebben gedaan (zeker omdat hun PR machine constant laat geloven dat je Fibernet nodig hebt) en vermoedelijk niet op korte termijn dit gaan veranderen.ITnetadmin schreef:Ik zou het wel raar vinden dat ze nog docsis2's plaatsen, aangezien dat alleen maar meer overhead vormt als die mensen ooit zouden willen overschakelen
Eurodocsis is steeds backwards compatible en beide standaarden werken dus perfect samen (in tegenstelling tot het initiele CDLP protocol dat men gebruikte). Het zal dus nog wel enkele jaren duren voor er echt een nood is om die modems te vervangen.ITnetadmin schreef:of als de snelheden verhogen en docsis2 obsolete wordt, dan moeten die alsnog vervangen worden.