Van Proximus naar Mobistar

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Jeefff
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hallo.

Ik ben eens aan het rondkijken of ik kan besparen op mijn GSM factuur. Ik ben momenteel bij Proximus, dit is altijd al zo geweest trouwens en nooit problemen mee gehad. Ik heb een Pay&Go kaart met het Generation tariefplan, hoewel mijn herlading maandelijks automatisch gebeurd. Dit kost mij 15 euro.

Hier een overzichtje (Generation 15)
http://www.belgacom.be/nl/prive/product ... _otc_dup_1
Die 10 euro is niet van toepassing bij mij, dit is enkel voor nieuwe klanten (denk ik).
Bellen doe ik zeer weinig, en de 5000 smsen zijn mij ook te veel. Mobiel internetten doe ik wel tamelijk veel, maar dat doe ik (voorlopig) nog met een gewone GSM, dus geen smartphone op een EDGE netwerk, hoewel dit binnekort wel kan veranderen als ik een smartphone koop.

Nu heb ik gezien dat ik bij Mobistar voor 10 euro 33 min kan bellen (met het krediet dan) en 300 smsen heb en 10 Mb internet. Omdat ik bij Proximus de 5000 smsen toch niet opgebruik, lijkt dit mij voordeliger. Ook zou ik gratis kunnen facebooken en twitteren. Dit is eigenlijk het enige dat ik mobiel doe. Nu is mijn vraag ook nog of ik dit via de facebook en twitter website moet doen, of dit ook gratis is als ik een Facebook en Twitter app gebruik die geinstalleerd is op mijn GSM. Ik veronderstel van wel?
Hier een overzicht van Mobistar. http://www.mobistar.be/nl/aanbod/herlaa ... tempo-text

En hoe zit het met de dekking van Mobistar? Zal ik verschil merken moest ik overstappen van Proximus?

En wat denken jullie van het tariefplan?

Mvg. Jeff
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Jeefff schreef:Nu is mijn vraag ook nog of ik dit via de facebook en twitter website moet doen, of dit ook gratis is als ik een Facebook en Twitter app gebruik die geinstalleerd is op mijn GSM. Ik veronderstel van wel?
De mobiele websites zijn normaal inbegrepen voor gratis verbruik. De officiële applicaties kan ik niet bevestigen. Ze staan ook niet in de algemene voorwaarden vermeld. Volgens deze webpagina zijn de officiële applicaties wel inbegrepen, dat lijkt mij ook logischer.
Jeefff schreef:En hoe zit het met de dekking van Mobistar? Zal ik verschil merken moest ik overstappen van Proximus?
De beste (3G-)dekking vind je nog steeds bij Proximus. Als je intensief surft, zal je waarschijnlijk wel een kwaliteitsdaling merken. De vraag is natuurlijk of je daarmee kan leven, voor vele is dit geen probleem. Voor andere dan weer wel. Je vindt hier een overzichtskaartje, maar echt betrouwbaar is dat ook niet. Bekijk het eerder als indicatie. Het kaartje van Proximus vind je hier.
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Ben zelf al sinds 1997 bij Mobistar, maar heb wel mijn abo vorige maand opgezegd en over laten zetten naar een pre-paid kaart. Voor bellen en sms's heeft Mobistar een perfecte dekking, nooit problemen gehad in al die jaren. Voor mobiel internet echter vind ik ze zwaar onderdoen voor de rest de laatste tijd. Nu, let op, op zich is de dekking ok, hoewel ik altijd maar max 2-3Mbps haal, meestal zelfs maar rond de 1 Mbps en heel vaak op EDGE gegooid wordt. En daar vind ik nu net het probleem liggen. Als ik nu kijk hoe Proximus maar vooral Base het laatste jaar rasse schreden vooruit hebben gezet naar sneller mobiel internet heb ik de indruk dat Mobistar stil blijft staan. Dit kan aan mij liggen en aan de plaatsen waar ik vooral mijn gsm gebruik, maar die indruk heb ik toch.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

je kan bellen naar proximus en zeggen dat je denkt van over te stappen om die reden.
Uit commercieele reden kunnen ze de promo toekennen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Jeefff
Starter Plus
Starter Plus

Liefst blijf ik gewoon bij Proximus, maar het probleem is dat ze voor Pay&Go niet bepaalt surfvriendelijke opties hebben. Enkel voor smsen...
driesve
Elite Poster
Elite Poster

Voor €10/maand kan je momenteel een Generation MTV abonnement afsluiten. Je krijgt 500 MB, onbeperkt aantal SMSen en 100 belminuten. Al kan ik je ook wel volgen dat dit lichtjes overkill is als je op zoek bent naar 300 SMSen + mobiel internet. Voor de rest ken ik geen interessante formules bij Proximus die 300 SMSen bevatten en mobiel internet voor te Facebook'en voor minder dan €10/maand.

Als je natuurlijk niet intensief internet gebruikt, dan is het Mobistar netwerk wel voldoende. Bij Mobistar kan je voor €8/maand genieten van 300 SMSen, 25 MB (onbeperkt Facebook) en 30 minuten als je een abonnement van 6 maanden neemt. Je krijg ook nog 1 maand gratis, dus op jaarbasis is het nog iets goedkoper. Natuurlijk is 25 MB redelijk beperkt, zeker met een smartphone. Anders eens uitkijken naar Internet On Mobile of Mobile Vikings?

Kortweg, zou ik het volgende eens bestuderen, afhankelijk van uw verbruik.
<= 500 MB
Generation MTV: €10/maand
2 Gb
Mobile Vikings/Mobistar Internet On Mobile: €15/maand of Proximus Generation Connect voor €20/maand.
Laatst gewijzigd door driesve 09 jan 2013, 22:10, in totaal 1 gewijzigd.
Jeefff
Starter Plus
Starter Plus

Lijkt mij dat Proximus Generation abbonement wel intressant. Maar hoe lang zit ik dan vast aan een contract, en met die opzegkosten...
driesve
Elite Poster
Elite Poster

Het is geen vaste contractduur, als ik het mij goed kan herinneren*. Je kan op ieder moment opstappen zonder opzegvergoeding. Het promo tarief van €10/maand blijft 20 maanden geldig.

(* Wacht best op een tweede bron die dit kan bevestigen)
Jeefff
Starter Plus
Starter Plus

Zoals hier vermeld dus: http://userbase.be/nieuws/telecom/958-g ... n-proximus

Dan valt het wel te overwegen. Kan ik nog altijd overstappen als ik dat wil...

Dingen waarmee ik rekening moet houden om geen hoge factuur te krijgen? Ik ben al Proximus, dus ik denk dat ik weinig verkeerd kan doen?

Want ik heb voor 60 euro krediet op mijn GSM staan, wat gebeurt hiermee? Heb ik dan zogezegd 6 maanden gratis abbonement?
_°GroovYTuner°_
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 2 keer

Uw krediet van 60 euro vervalt dan denk ik.
Grtz
xXx
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Jeefff
Starter Plus
Starter Plus

Ik heb intussen Generation MTV 15 bestelt!
Proximus
ISP Official
ISP Official
Twitter: proximus
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste,

Nu u uw aanvraag hebt gedaan voor Generation MTV zal het krediet van op uw prepaid kaart worden overgeplaatst naar uw klantennummer en wordt dit maandelijks van uw factuur verminderd. Er zijn ook geen vaste contracten meer.
Zoals hier al vermeld is de promo van vijf euro twintig maanden geldig.

Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groeten,
Eva

Jeefff schreef:Zoals hier vermeld dus: http://userbase.be/nieuws/telecom/958-g ... n-proximus

Dan valt het wel te overwegen. Kan ik nog altijd overstappen als ik dat wil...

Dingen waarmee ik rekening moet houden om geen hoge factuur te krijgen? Ik ben al Proximus, dus ik denk dat ik weinig verkeerd kan doen?

Want ik heb voor 60 euro krediet op mijn GSM staan, wat gebeurt hiermee? Heb ik dan zogezegd 6 maanden gratis abbonement?
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Jeefff
Starter Plus
Starter Plus

Bedankt Eva voor het antwoord!
Alles is duidelijk nu :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”