Beste,
In september 2013 ga ik naar Amerika en ben van plan om een Iphone 5 te kopen. Ik weet echter niet of deze iphone wel hier in België ga werken. Op de site van apple vind ik volgende types:
GSM model A1428: UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz); LTE (Bands 4 and 17)
CDMA model A1429: CDMA EV-DO Rev. A and Rev. B (800, 1900, 2100 MHz); UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz); LTE (Bands 1, 3, 5, 13, 25)
GSM model A1429: UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz); LTE (Bands 1, 3, 5)
na lang zoeken op internet denk ik dat ik het best af ben met de CDMA model A1429. Heeft iemand hier ervaring mee of deze zeker hier in België ga werken met proximus. Ik weet dat 4G niet zal werken omdat apple 4G niet toelaat voor proximus. Maar mss in de toekomst wel.
Heeft iemand een amerikaans iphone of weet iemand dat het type CDMA A1429 hier zeker werk mag dit hier posten.
Amerikaanse Iphone 5 in belgië
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Met een cdma kan je hem hoogstens gebruiken als veredelde iPod Touch.
Alleen de GSM modellen werken hier, het Amerikaans GSM model zou(ik geef echter geen garantie) hier moeten werken(juiste frequenties voor 2G/3G). 4G zal echter niet werken als/wanneer Apple ProximusLTE open zet omdat de amerikaanse gsm-versie LTE op 1800mhz niet ondersteund.(europese versie ondersteund wel LTE op 1800mhz).
Overigens kan je cdma versies niet zonder contract kopen( de gsm versie wel).
Alleen de GSM modellen werken hier, het Amerikaans GSM model zou(ik geef echter geen garantie) hier moeten werken(juiste frequenties voor 2G/3G). 4G zal echter niet werken als/wanneer Apple ProximusLTE open zet omdat de amerikaanse gsm-versie LTE op 1800mhz niet ondersteund.(europese versie ondersteund wel LTE op 1800mhz).
Overigens kan je cdma versies niet zonder contract kopen( de gsm versie wel).
Laatst gewijzigd door Stroper 08 jan 2013, 19:55, in totaal 1 gewijzigd.
http://www.apple.com/iphone/LTE/
http://www.lodgephoto.com/blog/going-wi ... phones/12/
De iPhone 5 A1429 (CDMA model) kan ook GSM aan, en blijkbaar ook UMTS, zodat die eventueel wel zou werken. Verwar CDMA wel niet met W-CDMA (= UMTS), dat is iets anders.
De A1428 (GSM model met LTE kanalen 4 en 17, ook gekend als het AT&T model) zou ook moeten werken, behalve voor LTE. Die kanalen bestaan niet in Europa, en zullen ook nooit bestaan. Ik denk niet of er nog hardware en software verschilen zijn met het andere model (zoals de iPhone 1 had), maar er is toch een ander product nummer voor gebruikt, dus is er toch enig verschil.
De A1429 (GSM model) is eigenlijk je beste keuze, als je ze kan vinden (in LA of NY zal dat wel lukken).
Let er ook op dat je zeker de volle prijs betaald voor een SIM-lock vrij exemplaar, en geen model gekoppeld aan een contract. Niet elke verkoper heeft ervaring met internationale klanten, en ze beweren soms dat het niet kan (of eventueel niet in voorraad). Het kan moeilijk zijn om dit te corrigeren.
http://www.lodgephoto.com/blog/going-wi ... phones/12/
De iPhone 5 A1429 (CDMA model) kan ook GSM aan, en blijkbaar ook UMTS, zodat die eventueel wel zou werken. Verwar CDMA wel niet met W-CDMA (= UMTS), dat is iets anders.
De A1428 (GSM model met LTE kanalen 4 en 17, ook gekend als het AT&T model) zou ook moeten werken, behalve voor LTE. Die kanalen bestaan niet in Europa, en zullen ook nooit bestaan. Ik denk niet of er nog hardware en software verschilen zijn met het andere model (zoals de iPhone 1 had), maar er is toch een ander product nummer voor gebruikt, dus is er toch enig verschil.
De A1429 (GSM model) is eigenlijk je beste keuze, als je ze kan vinden (in LA of NY zal dat wel lukken).
Let er ook op dat je zeker de volle prijs betaald voor een SIM-lock vrij exemplaar, en geen model gekoppeld aan een contract. Niet elke verkoper heeft ervaring met internationale klanten, en ze beweren soms dat het niet kan (of eventueel niet in voorraad). Het kan moeilijk zijn om dit te corrigeren.
-
- Starter
Ik zou vermoeden dat je beter of bent met de A1429 (CDMA model) omdat deze meer frequenties en LTE banden ondersteund. maar corrigeer mij als ik verkeerd ben.
-
- Elite Poster
Sowieso kan je alleen de GSM model A1428 Simlockvrij kopen in de VS( zie http://store.apple.com/us ).
Daarnaast moet je weten dat CDMA een alternatief(=niet hetzelfde) is voor de GSM-standaard, die in Europa nauwelijks (en in België zelfs niet) gebruikt word.
Er zijn wel CDMA-modellen met ondersteuning voor GSM/EDGE/3G voor roaming, en volgens de specs heeft ie dat inderdaad aan boord(oa. ook ProximusLTE frequentie). De vraag is echter of je het CDMA model ook kan gebruiken met een GSM-provider zonder roaming.
Daar heb ik toch mijn twijfels over.
Daarnaast moet je weten dat CDMA een alternatief(=niet hetzelfde) is voor de GSM-standaard, die in Europa nauwelijks (en in België zelfs niet) gebruikt word.
Er zijn wel CDMA-modellen met ondersteuning voor GSM/EDGE/3G voor roaming, en volgens de specs heeft ie dat inderdaad aan boord(oa. ook ProximusLTE frequentie). De vraag is echter of je het CDMA model ook kan gebruiken met een GSM-provider zonder roaming.
Daar heb ik toch mijn twijfels over.
-
- Elite Poster
De pre-LTE modellen werken inderdaad zonder sim-kaart, maar zowel GSM(de standaard niet het toestel) als CDMA-standaard worden uitgefaseerd ten voordele van LTE, welke wel werkt met een sim kaart(CDMA & GSM worden gebruikt als back-up wanneer er geen LTE aanwezig is).Jelly schreef:Zij werken toch ook zonder Sim kaart? Dus onbruikbaar met Belgische operatoren.
Je zal er dus wel een sim in kunnen steken, maar of het ook zal werken is iets anders.
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Waar staat er dan dat het pas september zal zijn? Net zoals de berichtgeving op de Apple nieuwswebsites en die prutssite van DS Mobilia dat de beta het wel zou ondersteunen etc. Allemaal geruchten.Nr10 schreef:Niemand die reageert op het feit dat het pas in september 2013 zal zijn? Volgens mij ga je tegen dan al geen moeite meer hoeven te doen om een 5 aan te kopen...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
Staat in de eerste zin van de topic starter.