windows installeren

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gast

ik heb momenteel windows 2000 op mijn computer
ik wil graag windows xp pro installeren
hoe moet ik daar aan beginnen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

FORMAT C: ... XP Pro CD erin, en booten. Ik hou niet van al die upgrade toestanden.

Wil je toch volharden (en je bestaande ellende mee upgraden) gewoon je XP Pro CD erin, en op Setup clicken van in je Windows 2000.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ligt er aan wat je wilt doen:
Wil je upgraden of opnieuw beginnen?
Indien upgraden: een retail (geen OEM!) versie van Windows XP gebruiken, met een geldige key (kopen dus) en opstarten vanaf de CD. Setup van Windows XP zal starten, en als je alle vragen afgaat zal je merken dat hij op een bepaald moment vraagt wat hij moet doen met het huidige besturingssysteem. Daar kan je dacht ik voor 'upgrade' kiezen. Al je instellingen en programma-gegevens blijven dan behouden.

Opnieuw beginnen betekent: harde schijf formatteren, alles kwijt zijn (bakcups maken van belangrijke data!) en opstarten vanaf een retail of OEM Windows XP-cd. Je kan dan fijn alles installeren, XP doet het meeste allemaal zelf, meer dan volgende volgende klikken is er in het algemeen niet bij.

Op de OEM versie van Windows XP is namelijk geen mapje voorzien voor upgrades, ter info ;)
Gast

als ik mijn cd van windows xp pro er in steek da zegt hij dat mijn harde schijf niet goed gekoppeld is terwijl ik wel windows 2000 heb :cry:
Gast

hij zegt dat er geen vaste schijfstations te vinden zijn in de pc
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Wat voor harde schijf heb je, en hoe is ze aangesloten ?

Heb je geboot van je XP CD, of Setup geclicked vanuit 2000 ?
crapiecorn.

normale ata drive mag geen probleem geven, sommige nieuwe s-ata's doen soms wel raar. ook al steken je kabels fout in primary,... dan zou die nog altijd deze schijf moeten vinden, raar. (ps als het over windows gaat verkies ik toch nog altijd 2000 over xp)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”