Aanschaf tablet
- Wicky
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
- Bedankt: 8 keer
Sorry voor de wat late reactie: ik heb meegedaan met deze actie. Op maandag alles op de post gedaan, en op vrijdag (zelfde week) werd het toetsenbord afgeleverd.bombas schreef: ... de actie waarbij je een gratis toetsenbord krijgt voor deze tablet van Samsung ...
... Wel we zijn nu bijna 6 weken verder en nog steeds geen toetsenbord ...
-Eric-
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Als het alleen om een boek te lezen is lijkt mij dat inderdaad meer dan voldoende.Tim H. schreef:iemand die me kan zeggen of een 7" scherm aangenaam is om een boek te lezen ?
Het grote voordeel van een tablet tegen over een e-reader is dat het gemakkelijker leest. Men tante heeft een Sony E-reader en het geeft van zijn eigen niets licht, dus je bent nog steeds verplicht een extern lampje te gebruiken.
Voor stripboeken zou ik dan eerder naar een 10" gaan. Zo kan je zeer comfortabel een stripverhaal lezen. Het nadeel van een 10" is dat het gewicht niet in u voordeel speelt als je het langdurig gebruikt.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Je mag ook niet vergeten dat een E-reader langer op een accu lading kan werken dan een tablet. De meeste tablet schermen zijn moeilijk leesbaar in direct zonlicht, of je moet de helderheid maximaal zetten op een tablet wat de accu duur drastisch doet dalen. Wil je enkel boeken kunnen lezen ga dan voor een E-reader. Wil je ook films,muziek afspelen, chatten , ... ga dan voor een tablet.
Je moet ook geluk hebben met de goedkope Chinese tablets, vooral op bouwkwaliteit. Glasplaat die loszit.
Je moet ook geluk hebben met de goedkope Chinese tablets, vooral op bouwkwaliteit. Glasplaat die loszit.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Iemand goede ervaringen met een chinese 3G tablet?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 41 keer
Thanks voor de hint; kende die site niet.Tim H. schreef:Ik heb mij de ainol novo 7 flame aangeschaft via Geekbuying.com...
Krijgt goeie comments en er zijn redelijk wat rom's te vinden via slatedroid
Heb mij deze gekocht: Ainol Novo 7 Crystal.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Ik weet niet welk spelletje dit is, maar ik heb dezelfde tablet. Prachtig ding, je gaat er geen spijt van hebben...
Juist even een opmerking:
http://www.slatedroid.com/forum/385-ainol-novo-7-fire/
Hier staan veel handige dingen, en ook firmwares. Ik raad je heel sterk aan om CM10 of CM10.1 te installeren... En eigenlijk, kun je doen zoals mij, en na installatie, de dpi verlagen naar 160, hierdoor is de interface en tekst wat kleiner, en past er meer op het scherm. (gezien de hoge resolutie is dat geen probleem, tenzij je problemen hebt met je ogen)
Juist even een opmerking:
http://www.slatedroid.com/forum/385-ainol-novo-7-fire/
Hier staan veel handige dingen, en ook firmwares. Ik raad je heel sterk aan om CM10 of CM10.1 te installeren... En eigenlijk, kun je doen zoals mij, en na installatie, de dpi verlagen naar 160, hierdoor is de interface en tekst wat kleiner, en past er meer op het scherm. (gezien de hoge resolutie is dat geen probleem, tenzij je problemen hebt met je ogen)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 38 keer
website is bij mij gekend...ik dacht ff een weekje spelen voor ik er begin aan te knoeien...
Ben nu aan het kijken om toch nog een 10" aan te schaffen...
de Onda V972
http://www.onda-tablet.com/onda-v972-qu ... et-pc.html
Ben nu aan het kijken om toch nog een 10" aan te schaffen...
de Onda V972
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
fkes zitten kijken op die site, je krijgt er blijkbaar geen ac adapter bij? kan je dan enkel opladen via usb?Tim H. schreef:Tablet Ainol Novo Fire 7" is vrijdag toegekomen....eerste indrukken...NICE, very nice, zeker tegen die prijs (128euro)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Ik heb die dinsdag bij Geekbuying besteld, nog geen informatie ontvangen over de verzending.Tim H. schreef: Ben nu aan het kijken om toch nog een 10" aan te schaffen...
de Onda V972
Blijkbaar leveren ze het toestel pas sinds gisteren uit...
We zullen nog maar wat geduld uitoefenen.
Laatst gewijzigd door fredo66 11 jan 2013, 10:58, in totaal 1 gewijzigd.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
heb me juist een asus tf300t tablet gekocht. Mijn acer a500 zijn power button is kapot en is opgestuurd naar acer voor garantie.... ik kon niet zonder, dus een tweede gekocht
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
heb ergens gelezen dat die vanaf 15jan ging geleverd worden..fredo66 schreef:Ik heb die dinsdag bij Geekbuying besteld, nog geen informatie ontvangen over de verzending.Tim H. schreef: Ben nu aan het kijken om toch nog een 10" aan te schaffen...
de Onda V972
Blijkbaar leveren ze het toestel pas sinds gisteren uit...
We zullen nog maar wat geduld uitoefenen.
hier gelezen
-
- Elite Poster
na een grote omweg...veel vallen en opstaan toch de CM10.1 op de NOVO Ainol fire gekregen.....en moet zeggen dat werkt goed..
Iemand de ONDA 927 al besteld en zicht op de levering ?
Iemand de ONDA 927 al besteld en zicht op de levering ?
-
- Elite Poster
- Contacteer:
972 zal je bedoelen. Ja, zoals hierboven al aangegeven, besteld. Maar nog steeds geen leveringsinfo ... dat van de 15e (dat op een andere site staat) zal dus wel kloppen ![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
Kan ik een van deze goedkope dingen ook gebruiken als GPS toestel icm sygic? Moet ik dan rekening houden met een bep. androidversie, voldoende geheugen?
-
- Elite Poster
De ainol novo spark krijgt blijkbaar niet de beste reviews.....
alle hoop dan maar op de nieuwe PiPO M9 met RK3188 CPU die is aangekondigd
http://cute-android-phones.net/pipo-m9- ... eview.html
alle hoop dan maar op de nieuwe PiPO M9 met RK3188 CPU die is aangekondigd
http://cute-android-phones.net/pipo-m9- ... eview.html
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 36 keer
Wel zoals hier eerder aanbevolen, heb ik de Samsung Galaxy Tab 2 10.1 aangeschaft voor de dochter.
En ik moet zeggen prima toestel, nog geen problemen ondervonden na enkele maanden intensief gebruik.
Zelfs het gratis keyboard dat Samsung beloofd had is toegekomen. Had het niet verwacht.
Dus zeer tevreden.
En ik moet zeggen prima toestel, nog geen problemen ondervonden na enkele maanden intensief gebruik.
Zelfs het gratis keyboard dat Samsung beloofd had is toegekomen. Had het niet verwacht.
Dus zeer tevreden.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ondertussen aangekomen en 3 dagen in bezit.Tim H. schreef:na een grote omweg...veel vallen en opstaan toch de CM10.1 op de NOVO Ainol fire gekregen.....en moet zeggen dat werkt goed..
Iemand de ONDA V972 al besteld en zicht op de levering ?
Op mijn exemplaar zit onder de schermfolie (en niet die folie die je er eerst moet afhalen) een vuiltje van zo'n 4mm en dus ook een kleine blaasje waardoor dit nog meer opvalt. Omdat het net buiten het beeld zit, aan het begin van de zwarte beeldrand dus, ga ik me er niet aan wagen om de tablet terug te sturen. Maar het wijst natuurlijk wel op weinig kwaliteit ... (update 18/2 : op het scherm bleek nog een extra protector te liggen, die is er nu ook af en het vuiltje dus ook)
Enkele opmerkingen na eerste gebruik :
Positief:
- De resolutie/beeldkwaliteit/helderheid van het scherm is bijzonder goed. Ik zag bij vrienden al de laatste ipad, eventjes krant op bekeken en ik zie echt geen verschil in beeldkwaliteit. Heel goed dus.
- Achterzijde van de tablet is uit een soort metaal wat dus stevig aanvoelt. De tablet zelf is werkelijk heel dun.
- Afspelen van films: er staan enkele voorbeeldbestanden (ook 1 in 4k) op maar ik heb ook getest met een eigen film (hd 1080p). De tablet speelt die allemaal zonder haperen af. De rekenkracht van de processor zal dus wel ok zijn (quad core). De kleuren zijn niet uitstekend maar wel meer dan goed.
- Over installeren: googleplay werkt gelukkig wel
- De bedieningstaal van de tablet in android omgeving kan ook in het Nederlands
Negatief:
Het beste hebben we duidelijk gehad, wat me al allemaal opviel in negatieve zin:
- Het geluid is niet echt goed te noemen maar kan dat wel met zo'n dunne tablet... De 2 luidsprekersgrills zitten trouwens langs dezelfde kant, niet erg logisch ...
- De bouwkwaliteit/duurzaamheid van het scherm : ik heb al krassen van de eerste dag Ik neem aan dat dat met ipads of samsungs toch niet het geval is ... (update: 18/2 was nog een schermprotector, die is er nu af)
- Ook aanraakpunten zijn niet altijd even nauwkeurig (maar dat kan ook aan de brakke software liggen)
- Software (sorry, 'applets' ben van de oude stempel
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Batterij duurt lang om op te laden (kan misschien liggen aan aansluiting, zie verder)
- Met een volledig geladen batterij doe je ook niet zo lang, met wifi de hele tijd aan misschien een uur of 4
- Aansluitingen: ! de tablet is zo klein dat de aansluitingen allemaal in de kleinste vorm zijn. De degelijkheid ervan laat veel te wensen over. De usb aansluiting (micro-usb) dient voor datatransfer en voor op te laden. Bij datatransfer van pc naar tablet bv. viel de verbinding steeds weg, als ik mijn vingers de hele tijd op het micro-usb kabeltje hield ging het wel ...
- Verwacht ook geen handleiding, er zit een papieren boekje bij. Maar het Engels daarin is zo klein gedrukt dat je het amper kan lezen. Met een vergrootglas merk je dan dat het niet om Engels gaat maar om een of andere nieuwe taal met daarin enkele Engelse woorden
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik kocht de tablet in der eerste plaats om weekend krant te lezen en te surfen/email checken, daarvoor lijkt ze me ok.
Ik kocht bij Geekbuying.com, betaalde 200 euro. Maar je kan ook rechtstreeks bij Onda bestellen, allicht is dat beter.
Tot slot enkele vraagjes van deze android dummie
- Hoe verwijder je aan applicatie volledig ? Ik heb al gevonden dat je moet slepen naar het kruisje om de applicatie te verwijderen van je scherm, maar dan staat ze nog steeds in het systeem
- Wat zou het verschil zijn tss wifi-off en vliegtuigmodus (er zit geen 3g verbinding op het toestel). Zou vliegtuigmodus nog zuiniger zijn ?
- Hoe kan je zien welke applicatie nog open staan en hoe sluit ze je af. Er is zo'n knop rechthoekje met rechthoekje erachter, ik neem aan dat dat de openstaande applicaties zijn, hoe sluit ik die dus ?
Laatst gewijzigd door fredo66 18 feb 2013, 15:12, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 9 keer
Ga naar de lijst met applicaties (niet naar de snelkoppelingen op je verschillende startschermen). Hou de applicatie die je wilt verwijderen lang aangeklikt (weet niet hoe dit te benoemen). Je zal zien dat er bovenaan het scherm de mogelijkheid staat om de applicatie te verwijderen (links). Sleep je applicatie daar naartoe en dan zou het weg moeten zijn.Tot slot enkele vraagjes van deze android dummie
- Hoe verwijder je aan applicatie volledig ? Ik heb al gevonden dat je moet slepen naar het kruisje om de applicatie te verwijderen van je scherm, maar dan staat ze nog steeds in het systeem
Ik denk dat er geen verschil is in jouw geval.- Wat zou het verschil zijn tss wifi-off en vliegtuigmodus (er zit geen 3g verbinding op het toestel). Zou vliegtuigmodus nog zuiniger zijn ?
Die knop rechthoek op rechthoek is inderdaad correct voor de openstaande apps. Klik die aan en je krijgt een overzicht van de apps. Hou je vinger lang ingedrukt op één van de apps. Je krijgt dan de keuze 'verwijderen uit lijst' of 'app-info'. Tik 'app-info' aan en tik in het volgende scherm op 'nu stoppen'.- Hoe kan je zien welke applicatie nog open staan en hoe sluit ze je af. Er is zo'n knop rechthoekje met rechthoekje erachter, ik neem aan dat dat de openstaande applicaties zijn, hoe sluit ik die dus ?
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Bedankt, die rom kan nog van pas komen, al ga ik me daar nu nog niet aan wagen.
De commentaren op de externe site sluiten ook meestal aan bij mijn ervaringen.
De commentaren op de externe site sluiten ook meestal aan bij mijn ervaringen.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik begin toch steeds meer interesse te hebben in een tablet.
7 inch vind ik te klein en 10 te groot.
Ik heb een 8 inch formaat in m'n handen gehad en dat vind ik ideaal.
Mensen die hier een goede mening over hebben,
7 inch vind ik te klein en 10 te groot.
Ik heb een 8 inch formaat in m'n handen gehad en dat vind ik ideaal.
Mensen die hier een goede mening over hebben,
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Contacteer:
De updatefunctie van de tablet zelf, gaat dat om dezelfde firmware of zijn dit 2 verschillende zaken ... ?Tim H. schreef:misschien hier eens wat lezen....kan je ook een aangepaste ROM vinden.
http://www.slatedroid.com/topic/42136-q ... onda-v972/
De updatefunctie op het toestel zelf geeft aan dat het toestel up to date is. Maar het is me niet duidelijk of dat dan gaat over het os android of over de firmware van het toestel
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Laatst gewijzigd door fredo66 13 feb 2013, 15:38, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
2 verschillende zaken...
vb : ainol Novo had origineel 4.0.2 android.....
nu zijn er anderen die custom ROM's maken...ingeval van de Ainol novo hebben ze de ROM van een nexus 7 genomen, daar wat mee gespeeld en aangepast om deze passende te maken.
Dit is dan ook geen door het bedrijf gesupporteerde ROM..Alhoewel ze, denk ik, graag hebben dat er anderen een ROM voor hun tablets maken. Want die is meermaals beter dan de originele.
vb : ainol Novo had origineel 4.0.2 android.....
nu zijn er anderen die custom ROM's maken...ingeval van de Ainol novo hebben ze de ROM van een nexus 7 genomen, daar wat mee gespeeld en aangepast om deze passende te maken.
Dit is dan ook geen door het bedrijf gesupporteerde ROM..Alhoewel ze, denk ik, graag hebben dat er anderen een ROM voor hun tablets maken. Want die is meermaals beter dan de originele.
-
- Plus Member
- Bedankt: 4 keer
Ik ben ook al een tijdje aan het overwegen om een Ainol NOVO7 Fire te kopen.. Tim H, hoe zit het met het lezen van strips en magazines in portret modus? Wat wordt er meegeleverd in de doos? Hoe zit het met de bouwkwaliteit? Battery life? Wat zijn de voordelen van zo'n custom ROM vergeleken met de originele? Thanks. ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Elite Poster
- strips en magazines zijn niet goed leesbaar zonder in te zoomen...
- boeken zijn zeer aangenaam om te lezen
- in de doos..zie hier
- battery : ongeveer 4-5 uur
- bouwkwaliteit : goed
- ROM...sommige dingen werken beter, andere werken niet meer zo goed (vb zaklamp app)
Lees enkele reviews en je kan nog meer dingen te weten komen...
- boeken zijn zeer aangenaam om te lezen
- in de doos..zie hier
- battery : ongeveer 4-5 uur
- bouwkwaliteit : goed
- ROM...sommige dingen werken beter, andere werken niet meer zo goed (vb zaklamp app)
Lees enkele reviews en je kan nog meer dingen te weten komen...
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Vandaag de Ainol venus 7 en de Visture P9000 toegekregen (alsook de JIAYU G2 & G3)
De afwerking van de fire laat naar mijn mening te wensen over, qua gebruik is het dan weer een toptoestel.
Anders is het met de Visture, het scherm is een pak minder, de afwerking is dan weer subliem.
De afwerking van de fire laat naar mijn mening te wensen over, qua gebruik is het dan weer een toptoestel.
Anders is het met de Visture, het scherm is een pak minder, de afwerking is dan weer subliem.
-
- Plus Member
Ik bedoelde dus landschap-modus.. Deelt dat het blad dan niet in 2-3 makkelijk te lezen stukken die je kan scrollen? Of moet je dan nog altijd inzoomen? En de reviews en fact sheets zijn niet altijd nauwkeurig wat betreft die Chinese toestelen, plus er zijn waarschijnlijk meerdere revisies dus ik vroeg het liever even aan iemand die m'n eigen taal spreekt en het toestel onlangs gekocht heeft op de site waar ik het vermoedelijk ook ga aanschaffen. ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik vermoed dat er wel een oplader met EU-plug bijzit?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik vermoed dat er wel een oplader met EU-plug bijzit?
Zo lang het toestel niet uiteen valt of ontploft ben ik persoonlijk tevreden.iceke schreef:De afwerking van de fire laat naar mijn mening te wensen over, qua gebruik is het dan weer een toptoestel.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Contacteer:
een vraagje i.v.m. invoerrechten :
ik zie dat jullie al bestellingen plaatsten voor zo'n toestellen, bij geekbuying.com vb.
iemand die al extra invoertaxen heeft moeten betalen?
als ik vb die "Ainol fire" zie staan aan 119.66€ bij geekbuying, is met gratis shipping.
Nog andere kosten gehad ervoor? ( denk dat er al een europese stekker ook al bijzit? )
ik zie dat jullie al bestellingen plaatsten voor zo'n toestellen, bij geekbuying.com vb.
iemand die al extra invoertaxen heeft moeten betalen?
als ik vb die "Ainol fire" zie staan aan 119.66€ bij geekbuying, is met gratis shipping.
Nog andere kosten gehad ervoor? ( denk dat er al een europese stekker ook al bijzit? )