preciese uren overgang telemeter

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
vixducis
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 maa 2011, 16:43

Iedereen kent volgende afbeelding waarschijnlijk al wel.

Afbeelding

Ik heb zo goed mogelijk proberen zoeken, maar niets gevonden: waar liggen nu precies de uren van de overgangen. Zijn hier al testen mee uitgevoerd? Ik vind die gradients enorm lastig en zou graag weten wanneer juist de groen en gele uren stoppen en eindigen.
arjan
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 aug 2012, 11:38
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 10 keer

installeer du meter.
Wanneer je begint te downloaden,kijk je naar het exacte uur en minuten.Ook kijk je gelijktijdig naar de meterstand du meter en Telenet meter.Schrijf alles op.
Download nu best 1 malig 24 uren aan een stuk indien mogenlijk grote bestanden om te testen.
http://www.glasvezel.nu/speedtest-serve ... 1000mb-bin Werkt prima met Fibernet.
Wanneer je download in de groene uren telt de Telenet meter 0.20GB aan inplaats van 1 GB.
in de gele uren telt de Telenet meter 0.33GB aan inplaats van 1GB.
in de rode uren telt de Telenet meter 1GB aan zoals normal 1 GB.
Na die 24 uren controleer je allebei de meters,en je zal zien dat de telemeter veel minder aangeeft dan de officiele DU meter.
Je kan elk uur afzonderlijk raadplegen hoeveel je hebt verbruikt met de DU meter.
Zo kan je ongeveer zien,hoe Telenet deze uren aanrekend.
vixducis
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 maa 2011, 16:43

Er bestaan dus nog geen mooie tabelletjes met deze info?
arjan
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 aug 2012, 11:38
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 10 keer

@vixdusis als je echt een grootverbruiker bent,meer dan 1 Tib per maand,leer je het wel.
Uren zoals hieronder wanneer de telemeter affectief 1 gb per GB aanrekend.De uren ervoor rekent de meter minder aan.Zogezegd groene uren 0.20GB ofwel gele uren 0.33GB per gebruikte GB.
M vanaf 16 h tot 23H volledig
D vanaf 16h tot 23H volledig
w vanaf 11 h tot 23H volledig
d vanaf16 h tot 23H volledig
vr vanaf 15 h tot23H volledig
z vanaf 8 h tot 23H volledig
zondag vanaf 7 h tot 23H volledig
vixducis
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 maa 2011, 16:43

Dank je voor de uitgebreide info, hier ben ik zeker mee geholpen.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Als je kan leven met lage snelheid tussen gemiddeld 17u en 23 u in de week, en vanaf zondagmiddag tot zondagavond, dan hoef je er niet naar te kijken.
Zaterdag valt de smalband voor mij mee. rond 20 uur een uurtje smalband.
arjan
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 aug 2012, 11:38
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 10 keer

De eerste 250GB met fibernetxl kom je nooit op smalband.Met fibernet nooit voor de eerste 150GB.
Je hebt zowiezo al 250GB begin saldo per maand alleen al voor de rode uren.Of 150GB met fibernet.
Wie 'n beetje z'n grote bestanden buiten de rode uren binnenhaalt,kan heel makkelijk smalband vermijden.De volumes worden dan maar voor 1 vijfde of 1 derde aangerkend.250GB alleen savonds verbruiken is nie niks hoor.
In het weekend zijn er wel meerdere rode uren,waar je rekening mee moet houden.
Wie alleen savonds op PC zit voor zijn grote bestanden te downloaden,kan beter Telenet fibernet niet nemen.Edpnet is dan aangeraden indien je 50/6 kan benutten.
vixducis
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 maa 2011, 16:43

Tis niet persé omdat ik bezorgd ben over de smallband, maar als ik uiteindelijk op smallband terechtkomen, klagen mijn ouders altijd dat ik te veel download. Ik heb nu een klein scriptje geschreven dat elk uur mijn hoeveelheid cumulatief torrent verkeer opslaat, en dat vervolgens corrigeert met de factoren die binnen bepaald uren gelden. Dan kan ik aantonen dat mijn torrentverkeer best nog wel meevalt.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik denk toch ergens dat die urenregel die ze vooropstellen een indicatie is, en dat ook een variabel gegeven gaat zijn afhankelijk van de drukte. Ik heb zelf telenet en kijk al geruime tijd niet naar men meter om. Vind nog altijd dat ze op tijd moeten verwittigen met een email dat het grootverbruikersprofiel in zicht is.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”