Telecomwet

Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

dat is zoals ik het begrijp, maar dat komt niet overeen met de stelling van mobistar/belgacom... deze spreken van een betaalde opzegtermijn
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
williamh
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 okt 2012, 19:02
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 2 keer

Stel je verstuurd een opzeg per email op 15 okt. en je kiest als einddatum 22 okt., dat zou dan niet door de operater kunnen betwist worden?
Iemand van de Userbasers die al een poging heeft gewaagd en dit even kan verduidelijken?
Ik vind het altijd nuttig dat je al enige informatie hebt voor je naar een klantendienst belt, kwestie om wat weerwerk te bieden tegen hun soms ontwijkende antwoorden.
M.v.g.
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Je hebt volgens mij steeds een probleem bij een overstap met nummeroverdracht. Het is dan immers je nieuwe provider die de opzeg bij je oude provider moet doen.

Verstuurd van mijn GT-S5570 met Tapatalk
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

bij portatie, als de éne service stopt, begint de andere... je zal dus nooit 2x betalen... als de operators geen onwettige opzegtermijn van 30 dagen hadden tenminste
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

finchy schreef:Toen belde ik naar Mobistar met de vraag wat er precies verandert en zij zeiden mij eerst dat er niets verandert voor de lopende contracten. Wanneer ik sprak over de bewuste mail, werd het heel stil waarnaar niemand bij mobistar (dixit) wist hoe het juist in mekaar zat. Ik moest nog maar eens terugbellen begin


Voor contracten met een "gratis product" kunnen ook opgezegd worden MAAR OPGELET is er wel nog een addertje onder het gras:
Zie artikel 111 (laatste zinnen)http://www.bipt.be/showdoc.aspx?objectID=949&lang=nl

"Van de consument of een abonnee die over niet meer dan vijf oproepnummers beschikt en die kosteloos of tegen een lagere prijs een product heeft verkregen waarvan de verkrijging gebonden was aan het inschrijven op een abonnement van bepaalde duur, mag bij de vroegtijdige beëindiging van het contract een bijkomende schadevergoeding gevorderd worden, die echter niet hoger mag zijn dan de restwaarde van het product op het ogenblik van de beëindiging van het contract, bepaald overeenkomstig artikel 108, § 1, e), laatste streepje.]1"

Sowieso logisch dat je een gsm zogezegd "gratis" of voor 1 Euro dat je die niet zomaar krijgt.
In de wet staan er echter ook nog merkwaardigheden omdat de tekst her en der nog altijd verwijst naar contractduur van maximaal 24 maanden in plaats van 6 maanden.
Dit heeft tot gevolg dat er toch nog altijd contracten van 2 jaar kunnen aangeboden worden, waarbij de "gratis" apparatuur als een zwaard van Damocles boven de abonnee zijn hoofd hangt.
Krijg je een decoder (waarde bijv. officieel 240 Euro) dan is de schade vergoeding na 6 maaanden: 240 / 24 x 18 = 180 Euro.

De nieuwe Telecomwet is dus sowieso bedrieglijk voor de klant immers de wet moest de maximum termijn op 6 maand gezet hebben.

Benieuwd hoeveel klanten voor de zoveelste keer in de val van de telecom bedriegers gaan lopen. :bang:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Naast de mededeling in juni dat Telenet de contractduur voor alle abonnementen heeft afgeschaft (mits enkele uitzonderingen zoals contentpakketten: 6 maanden en gratis gsm's : restwaarde), heeft Telenet nu ook op hun blog vermeld met welke verschillende methodes je gemakkelijk je abonnement kan opzeggen:

http://blog.telenet.be/2012/10/gemakkel ... j-telenet/

Noteer ook dat er geen enkele opzegtermijn meer is (dus ook niet één maand zoals sommige andere providers adverteerden)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Noteer ook dat er geen enkele opzegtermijn meer is (dus ook niet één maand zoals sommige andere providers adverteerden)


Begrijp ik het goed als ik zeg: ik verstuur de brief op 24/10 en ik geef aan dat ze mij mogen afsluiten 29/10?
Eenmaal de vdsl er ligt en werkt kan de brief in de post en asap afsluiten. :-)
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

ik vind het toch allemaal raar in elkaar zitten hoor. Bij belgacom zouden ze die 6 maanden ook afgeschaft hebben heb ik gehoord. Maar dan alleen voor contracten die na de 7de maand van dit jaar afgesloten zijn. ik heb het mijne in dr 6de maand afgesoten maar zou graag terug naar telenet gaan omdat deze toch interessanter is geworden voor mij. moet ik nu wachten tot de 6de maand van volgend jaar (omdat dit toen een jaarcontract was) of kan dit al vanaf januari? want nu onmiddelijk al nog wel niet gaan zeker?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Twee belangrijke principes in onze rechtstaat:
1. Iedereen is gelijk voor de wet. Of dat nu Belgacom, Telenet, Scarlet, EDPnet, Dommel of uzelf is.
2. Elke Belg wordt geacht de wet te kennen. (Of zich te laten adviseren door iemand die de wet kent.)

Dus, als je gebruik wil maken van die nieuwe wet zal je die wet moeten begrijpen. Volgend zinnetje is volgens mij wel duidelijk om te begrijpen:

- Elk telecomcontract kan schriftelijk via e-mail/brief en zonder opzegtermijn kosteloos stopgezet worden na 6 maanden. Zo simpel is het.

Meer informatie over de telecomwet op http://www.belgium.be/nl/nieuws/2012/ne ... comwet.jsp

Concreet: Elk telecomcontract dat vóór 25 april 2012 is getekend, is sinds vandaag kosteloos en onmiddellijk stop te zetten.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb een jaarcontract getekend bij Belgacom (pack) dat loopt tot 8 mei 2013 . Concreet wil dit dan zeggen dat ik vanaf 9 november volgende maand (na 6 maanden) kosteloos kan opzeggen of zie ik dat verkeerd ?
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Dat zijn idd 6 maanden dus kan idd kostenloos opgezegd worden via mail/brief.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

maar bij belgacom is er dus wel nog altijd een opzegtermijn van één maand, dit staat wel zo niet in de wet, dus daar zou je naar ombudsdienst mee kunnen gaan want onwettig
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Belgacom zegt dat er een opzegtermijn is van een maand, maar er is er geen want het mag niet. Die passage vervalt dus.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Code: Selecteer alles

Moet u een verbrekingsvergoeding betalen bij het opzeggen van uw contract?
Kijk na of u een verbrekingsvergoeding dient te betalen. Er geldt sowieso een vooropzeg van 1 maand (30 kalenderdagen). Deze termijn geldt vanaf de datum dat u uw aanvraag doet


overal spreken ze van een minimale opzeggingstermijn van 30 dagen, dus ik veronderstel dat ze deze ook aanrekenen? aan de klant dan om in beroep te gaan?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

De operatoren zijn in de fout, de wet is klaar sinds mei 2012 en pas ingevoerd vanaf oktober 2012. Ze hebben dus genoeg tijd gehad om al hun teksten aan te passen.
Voor wie twijfelt: Operatoren lappen telecomwet aan hun laars
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

is geen kwestie van teksten aanpassen, dit is gewoon de huidige situatie bij belgacom... dit wordt ook nog open en bloot gecommuniceerd door oa Eva

bij telenet was het blijkbaar wel kwestie van tekst aan te passen, is nu blijkbaar in orde (zie post philippe)
Laatst gewijzigd door xenne op 25 okt 2012, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Iemand ergens al een email-adres gevonden om op te zeggen bij Belgacom?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

een mailadres is er niet, wel een webformulier :
http://support.nl.belgacom.be/app/stati ... tention/nl
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

xenne schreef:overal spreken ze van een minimale opzeggingstermijn van 30 dagen, dus ik veronderstel dat ze deze ook aanrekenen? aan de klant dan om in beroep te gaan?
Mij lijkt het eerder een kwestie van op te zeggen en gewoon niet te betalen en alle communicatie (ivm aangerekende opzegvergoeding van 30 dagen) te negeren. Ik zou geen tijd steken in het in beroep gaan etc.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

raf1 schreef:Meer informatie over de telecomwet op http://www.belgium.be/nl/nieuws/2012/ne ... comwet.jsp
Concreet: Elk telecomcontract dat vóór 25 april 2012 is getekend, is sinds vandaag kosteloos en onmiddellijk stop te zetten.

Ik begrijp volgende passage uit de telecom wet niet goed:
De nieuwe wet eist vanaf nu de uitdrukkelijke en schriftelijke (brief of e-mail) toestemming van de abonnee in geval van contractwijziging door de operator. Hierbij zijn er twee mogelijkheden:
  • De abonnee geeft zijn schriftelijke toestemming om het lopende contract te vervangen door een contract van bepaalde duur. Dit contract kan enkel voor de vervaldatum worden opgezegd door middel van de betaling van een schadevergoeding waarvan het bedrag aan de abonnee wordt meegedeeld.
  • De abonnee geeft zijn akkoord met de wijziging van het oorspronkelijke contract door de operator niet. Het originele contract blijft van kracht en zal op de vervaldatum worden omgezet in een contract van onbepaalde duur dat gratis en op ieder ogenblik kan worden opgezegd op voorwaarde dat een opzegtermijn van maximum 2 maanden wordt in acht genomen.

Als de operator een contractwijziging voorstelt, en de klant accepteert dat niet, dan blijft het origineel contract van 6 maand lopen, maar je moet het 2 maand op voorhand opzeggen? Vanwaar komt die 2 maand vooropzeg hier plots? :-(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

xenne schreef:is geen kwestie van teksten aanpassen, dit is gewoon de huidige situatie bij belgacom...

Tja, als je dit zo ziet, dan is de huidige situatie bij Belgacom compleet illegaal.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Zolang Belgacom geen kosten aanrekent voor het niet repecteren van hun (éénzijdig opgelegde) opzegtmijn, is eigenlijk niets aan de hand.
Met andere woorden: de facturatie mag maar lopen tot op de dag dat jij als opzegdag opgegeven hebt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

dat lijkt me dan weer niet in overeenstemming met de definitie van "opzegmijn"

soit, zal het binnenkort eens uittesten
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

@ wied
zie ook eens hier
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

hartelijk dank voor jullie (snelle) reacties...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Doet me denken aan Mobistar die bij de ontvangst van men opzegbrief besluit om mijn Internet Multi Relax maar een maand voor de aangevraagde datum (vervaldag na 1 jaar) in de brief op te zeggen omdat ik toch maar zes maanden moest blijven. Ze vergeten wel dat ik dan mijn gratis wifi modem volledig moet terugbetalen. Doet een mens het eens volgens de regels en met hun eigen opzegbrief, verknoeien ze het zelf nog. Ze zijn daar hun klanten blijkbaar ook graag snel kwijt...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

philippe_d schreef:Als de operator een contractwijziging voorstelt, en de klant accepteert dat niet, dan blijft het origineel contract van 6 maand lopen, maar je moet het 2 maand op voorhand opzeggen? Vanwaar komt die 2 maand vooropzeg hier plots? :-(


Die 2 maand komt van artikel 82 van de wet van 6 april 2010 betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming. Dit is de maximum toegelaten opzegtermijn bij elk contract tussen een consument en een onderneming.
Maar specifiek voor telecomcontracten is die clausule alleen van toepassing als dit niet in tegenspraak is met de andere clausules uit de telecomwet.
Gebruikersavatar
williamh
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 okt 2012, 19:02
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Huidige situatie: Digi TV bij Telenet, Internet+Tel bij Base (Home Pack 4).
Vandaag aanvraag gedaan bij Telenet voor Basic Shake.
Daar ik nummerbehoud wil kan ik blijkbaar zelf mijn contract bij Base niet opzeggen, dit moet gebeuren door Telenet.
Ben toch niet zeker i.v.b. met internet, dit zit nl. samen in één pakket, geld de opzeg van de telefoon dan voor het ganse pakket of moet ik dit zelf opzeggen bij Base.
Klantendienst van Telenet bevestigd dit, doch in de Alg. voorw. van Base vind ik volgend: "Indien KPNGB of de Klant beslist om een Dienst die deel uitmaakt van een Pack te beëindigen, worden alle Diensten die deel uitmaken van het Pack automatisch beëindigd op het zelfde moment"
Voorlopig wacht ik tot Internet + Tel. door Telenet zijn geïnstalleerd, dan toch zelf Internet Base opzeggen?

M.v.g.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

LPS schreef:
xenne schreef:overal spreken ze van een minimale opzeggingstermijn van 30 dagen, dus ik veronderstel dat ze deze ook aanrekenen? aan de klant dan om in beroep te gaan?
Mij lijkt het eerder een kwestie van op te zeggen en gewoon niet te betalen en alle communicatie (ivm aangerekende opzegvergoeding van 30 dagen) te negeren. Ik zou geen tijd steken in het in beroep gaan etc.

ik heb op 31/12 mobile internet comfort opgezegd na ongeveer 5 maanden gebruik (de eerste vier maanden was aan promotarief). telefonisch opgezegd en onmiddellijk laten ingaan. nog dezelfde dag werkte de simkaart niet meer en was het produkt uit e-services verdwenen. vandaag ook brief met de bevestiging van de opzeg. er is op geen moment gesproken van een opzegtermijn van 30 dagen, staat ook niets van in de brief. dus ik veronderstel dat deze opzeg zeer vlot en correct verlopen is en dat belgacom zich wel degelijk houd aan de nieuwe telecomwet. ik moet natuurlijk nog de factuur afwachten, maar via e-services zie ik toch geen kosten staan ...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Toch ook al van zeer veel mensen gehoord dat het opzeggen bij Belgacom zeer correct verloopt en
deze hebben natuurlijk ook geen reden om naar een forum te zoeken om hun problemen op te lossen !
Gebruikersavatar
williamh
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 okt 2012, 19:02
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 2 keer

williamh schreef:Hallo,

Huidige situatie: Digi TV bij Telenet, Internet+Tel bij Base (Home Pack 4).
Vandaag aanvraag gedaan bij Telenet voor Basic Shake.
Daar ik nummerbehoud wil kan ik blijkbaar zelf mijn contract bij Base niet opzeggen, dit moet gebeuren door Telenet.
Ben toch niet zeker i.v.b. met internet, dit zit nl. samen in één pakket, geld de opzeg van de telefoon dan voor het ganse pakket of moet ik dit zelf opzeggen bij Base.
Klantendienst van Telenet bevestigd dit, doch in de Alg. voorw. van Base vind ik volgend: "Indien KPNGB of de Klant beslist om een Dienst die deel uitmaakt van een Pack te beëindigen, worden alle Diensten die deel uitmaken van het Pack automatisch beëindigd op het zelfde moment"
Voorlopig wacht ik tot Internet + Tel. door Telenet zijn geïnstalleerd, dan toch zelf Internet Base opzeggen?

M.v.g.

Op 25 okt. 2012 Telenet Internet + telefoon aangevraagd. Met nummerbehoud.
Geïnstalleerd en geactiveerd op 12 nov. 2012.
Via mail opzeg Base met als datum 15 nov. 2012, zelfde dag bevestiging door Base.
Correcte eindafrekening ontvangen.
Op de administratie van Base dus geen klachten, alleen met telefoon (Voip) en Mail waren regelmatig problemen, vandaar mijn overstap.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”