slecht/geen bereik proximus

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
adam
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:02

Sinds een aantal weken heb ik dus serieuze problemen met het bereik op mijn gsm. Ik dacht eerst dat het aan mijn toestel lag, maar heb nu sinds een paar dagen een nieuw toestel en heb hier hetzelfde probleem. Heb al een nieuwe simkaart maar dit verandert er niets aan.

problemen :
*netwerk bereik heel laag of zelfs geen
*geen mobiel internet ofwel 2g

In het proximus center zei men mij dat dit kwam omdat ik woon op de grens van overgang 3g/4g gebied. Wat denken jullie van deze uitleg want heb er mijn twijfels over..
Laatst gewijzigd door adam op 30 dec 2012, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Kijk eens op http://www.sites.bipt.be/ waar de dichtstbijzijnde Proximus mast zich ergens bevindt of er 3G op beschikbaar is.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Het zou ironisch genoeg wel eens aan het nieuwe 4g netwerk kunnen liggen. De uitrol hiervan gebeurt nu op de 1800 MHz. Een frequentie die ook gebruikt wordt voor 2g. Hierdoor zal Proximus het 2g signaal moeten verzwakken om 4g te kunnen aanbieden.
Had je vroeger ook 3g bereik bij uw thuis?
adam
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:02

Op de 2 dichtstbijgelegen masten is GSM900 en UMTS beschikbaar zie ik. Er kwam afgelopen tijd regelmatig "geen service" te staan. Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad alleen de laatste tijd en dat stoort me het meest! Het kan toch niet zijn omdat proximus 2 maanden geleden 4g heeft uitgerold en ik op de grens woon van dat gebied dat ik geen bereik meer heb en soms niet bereikbaar ben? :roll:
Gebruikersavatar
kaas2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Ik zit met een gelijkaardig probleem. Het is hier altijd al Edge geweest maar sinds kort enkele maanden is het bellen soms echt onmogelijk en heb ik regelmatig dat een gsm gesprek gewoon weg valt en dit zowel binnen als buiten het huis. Toch geeft de gsm vaak 4 of 5 (5=volledig) ontvangst aan.

Als ik op de site van BIPT kijk liggen wij in een driehoek van masten op een afstand van ongeveer 1 km.

Mast 1 prox/base/mob
Mast 2 base/mobi
Mast 3 mobi/proximus

In onze straat ben ik niet de enige met het probleem en mijn buurman heeft al alle providers gehad en stelde vast dat mobistar de minst slechte is (gezien deze in alle drie de dichtstbijzijnde masten zit lijkt mij dit logisch..)

Nu sta ik eigenlijk op het punt om een alternatief te zoeken voor mijn GC prepaid kaartje en eigenlijk heb ik zeer graag proximus vanwege het goede 3G netwerk, buiten de omgeving om ons huis.

Heb eens in een andere topic (over brussel) gelezen dat het ook gewoon te maken zou kunnen hebben met hoe dat de mast is uitgericht of dat er iets kapot is in de mast... kan het topic niet direct terug vinden maar ik meende dat je ergens melding kon maken van een slechte ontvangst en dat ze het dan kunnen nazien...
donneo
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 dec 2012, 14:21
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Ik heb net hetzelfde probleem, waar ik altijd volle 3G ontvangst had nu amper1 streepje en valt dan nog weg, tis in gent aan coupure. Heel vervelend. Heb al proberen opzoeken op site van masten maar zie niet meteen iets op non actief staan in de buurt ...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

In deze ook altijd een goeie site om te onderzoeken: http://support.en.belgacom.be/app/answe ... uality-map

Ik heb vandaag ook gemerkt dat ik zeer slecht ontvangst had op een plek waar ik voorheen gewoon goed 3,5G had (Nokia)... En dat in een bescheiden stadje als Bree centrum :), dus 4G is daar denk ik nog niet aan de orde...
donneo
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 dec 2012, 14:21
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Bedankt voor de map, maar is volledig paars/4g , en tot voor kort klopt dat ook en had ik er volle 3G (gsm kan geen 4g aan)
Gebruikersavatar
kaas2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Heb vandaag een telefoon gedaan naar proximus. Daar zei de vriendelijke dame na overleg met technische dienst en doorgeven van mijn GSM nummer dat het lag aan de ontvangst en dat het opgenomen is. Vraag mij af of er verandering in komt?

Moest geen adres doorgeven.... Zouden ze daar echt notitie van maken???
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Moet zeggen dat die simulatie wel enorm precies is!
Ik woon toevallig net in een gebied waar er enkel 2G is en het punt waar het terugvalt van 3G naar 2G is hier enkele 100m terug... net zoals op de kaart.
Is in werkelijkheid enkele meters voor een zijstraat waar het kaartje het enkele meters na dat zijstraatje aangeeft ... :-o
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Zelfde probleem hier ...
Ik begon al te denken dat het aan mijn GSM lag ...
adam
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:02

Allereerst, beste wensen voor 2013!

Als ik mobiel internet opzet moet ik nu soms ook mijn gsm herstarten, dan krijg ik wel verbinding. Heb 2 screens toegevoegd van de signaalsterkte en een speedtest.
Bijlagen
snelheid.png
(334.81 KiB) 18 keer gedownload
signaal.png
(98.79 KiB) 18 keer gedownload
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste,

Ondervindt u nog steeds deze problemen? Zo ja, is het mogelijk mij dan even uw oproepnummer door te geven en de juiste locatie?

Met vriendelijke groeten,
Eva

adam schreef:Sinds een aantal weken heb ik dus serieuze problemen met het bereik op mijn gsm. Ik dacht eerst dat het aan mijn toestel lag, maar heb nu sinds een paar dagen een nieuw toestel en heb hier hetzelfde probleem. Heb al een nieuwe simkaart maar dit verandert er niets aan.

problemen :
*netwerk bereik heel laag of zelfs geen
*geen mobiel internet ofwel 2g

In het proximus center zei men mij dat dit kwam omdat ik woon op de grens van overgang 3g/4g gebied. Wat denken jullie van deze uitleg want heb er mijn twijfels over..
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
adam
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:02

Eva_van_Belgacom schreef:Beste,

Ondervindt u nog steeds deze problemen? Zo ja, is het mogelijk mij dan even uw oproepnummer door te geven en de juiste locatie?

Met vriendelijke groeten,
Eva


PB verstuurd
Gebruikersavatar
kaas2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Ik, ook en reeds antwoord gekregen van Eva, blijkbaar antenne weg gehaald en nu nog een aanvraag lopende bij de gemeente om een nieuwe antenne te plaatsen. Duur 6 maand.
donneo
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 dec 2012, 14:21
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Waar?
adam
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:02

Volgens Eva ben ik niet de enige die erover klaagt in mijn buurt. Er staan 2 masten en dit zou de oorzaak zijn.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Waar ?

Ik zit in noord limburg, meer bepaald Neerpelt.
adam
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:02

Hasselt/Diepenbeek
donneo
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 dec 2012, 14:21
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Ok goed ja, maar ik heb dus problemen in gent.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”