zone 30 uitbreiden

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer
Provider

bambipower schreef:
thamar schreef: Als ge kijkt hoe deze (zwakke) weggebruikers zich gedragen
die schoolgaande jeugd toch.... :roll: door ulle kan meneer nu niet meer dan 30

als 50tiger ben ik toch een dertiger : http://www.ikbeneendertiger.be/
Na een werkdag heb ik er geen interesse in om zo hard te steken dat'k 30 haal, en 's ochtends is het mij te vroeg.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

Pure onzin weer. Kunnen ze niet gewoon 40/60/80/100 invoeren. Die snelheden zit je tenminste in een goeie versnelling en niet panisch op je snelheidsmeter te kijken.
En zet dan is eindelijk wat blauw op straat die het rijgedrag beboeten ipv 2km/h te snel. Die blinde focus op snelheid is er enkel omdat ze geen moeite willen doen om de echte problemen aan te pakken. Twijfelaars, bellen achter het stuur, mensen die geen flauw idee hebben hoe ze met een auto moeten rijden, bumperklevers, linksrijders, noem maar op. Dat is allemaal vele malen gevaarlijker dan 2 per uur te hard rijden.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

Volledig eens met bovenstaande post!

Overigens ivm die fietsers die je voorbij vlammen op een zone 30 : snelheidsbeperkingen gelden voor elke weggebruiker. Niet alleen voor automobilisten maar ook voor moto's, bromfietsen, snorfietsen maar ook fietsers en - je weet nooit - voetgangers!

Hier in mijn buurt zijn er 3 scholen : 2 die enkel kleuter en lagere school hebben, en één waar je ook nog je middelbaar kan doen. Je zou eens moeten zien hoe ze met hun 125cc moto's en met hun boosterkes vlammen voorbij die scholen.

In de buurt van scholen lijkt een 30km/uur regeling zeker niet slecht maar zoals men eerder zei : doe het dan dynamisch! Hier in Merelbeke zijn het borden die de schooldirectie kan aan/uit zetten. De school heeft dus zelf het "recht" om dit te doen. Meestal wilt dit zeggen dat ze werken van 7u30 tot 8u30 (school begint om 8u15, met eventueel wat laatkomers etc). Maar als er geen opvang is of in het weekend is dit een gewone zone 50.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer
Provider

Pfff... de snelheid wordt overal terug gedrongen. We komen in sommige straten of zones van 70, dan 50 en nu 30. Als het zo blijft evolueren gaat er een periode komen dat we met onze auto achteruit gaan rijden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer
Provider

Devilzown schreef:Pure onzin weer. Kunnen ze niet gewoon 40/60/80/100 invoeren. Die snelheden zit je tenminste in een goeie versnelling en niet panisch op je snelheidsmeter te kijken.
Da's natuurlijk even grote onzin. Alsof alle wagens dezelfde vermogenskarakteristieken én schakelverhoudingen hebben dat je bij allemaal voor een bepaalde snelheid in dezelfde versnelling zou moeten rijden.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:
Provider

krisken schreef:In de buurt van scholen lijkt een 30km/uur regeling zeker niet slecht maar zoals men eerder zei : doe het dan dynamisch! Hier in Merelbeke zijn het borden die de schooldirectie kan aan/uit zetten. De school heeft dus zelf het "recht" om dit te doen. Meestal wilt dit zeggen dat ze werken van 7u30 tot 8u30 (school begint om 8u15, met eventueel wat laatkomers etc). Maar als er geen opvang is of in het weekend is dit een gewone zone 50.
Maar dat is echt de uitzondering op de regel. In Gent zijn het haast overal gewone borden. Moet je dus in de zomervakantie daar 30 rijden in een buurt die totaal verlaten is. Natuurlijk is er haast niemand die zich daar nog wil aan houden als je er dagelijks meermaals moet passeren.

Ik heb het ook niet zo begrepen op die snelheidscontroles in zone 30 aan scholen als ze op een vrij schijnheilige manier gebeuren (ik bedoel dat als er geen kinderen te bespeuren vallen). Heb het zelf al meegemaakt, ik reed zo'n 40/u vertraag aan die school echt tot 28/u, direct zo'n sliert ongeduldige wagens achter je ...
Blijkt de school al dicht te zijn en er geen kind in de buurt, ik versnel dus weer en aan de volgende straathoek staan ze dan met zo'n camera.

Snelheidsovertreding : 37/u (in zone 30 dus). Pak met zo'n belachelijke snelheidsovertreding maar eens uit op het werk :-)
Van een foutcorrectie kan geen sprake geweest zijn, dat was dan nog mijn werkelijke snelheid ! Boete de volgende dag in de bus, zo efficient !

Jammer genoeg bleek de Gentse politie minder efficient als ik zelf slachtoffer was van kelderinbraken en portefeuillediefstal ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

fredo66 schreef:In Gent zijn het haast overal gewone borden. Moet je dus in de zomervakantie daar 30 rijden in een buurt die totaal verlaten is. Natuurlijk is er haast niemand die zich daar nog wil aan houden als je er dagelijks meermaals moet passeren.
Inderdaad... op die manier is er geen draagvlak en is het meer pesterijen dan veiligheid. Vanmorgend hoorde ik nog op de radio dat 70% in Belgie van mening is dat er grondige problemen zijn met het verkeersreglement (althans ivm. absurde limieten op plaatsen waar het helemaal niet gepast is... zoals 50 km/u op 2 x 2 rijvakken ed. )
fredo66 schreef:Jammer genoeg bleek de Gentse politie minder efficient als ik zelf slachtoffer was van kelderinbraken en portefeuillediefstal ...
Tja, het is makkelijker een brave burger te pesten die netjes z'n boete zal betalen dan echt politiewerk te doen (in Brussel worden ze dan gewoon op hun sm..l geslagen).... maar ja, iemand die 1 km/u te snel rijdt is dan ook een echte crimineel hé :bang:
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer
Provider

depeje schreef:Hoeveel te snel? 7/10 rijdt sneller dan 40.

1) Inderdaad. Om je aan 30 te houden moet je echt constant op je meter kijken. Dat is ook echt niet veilig.
3) Het is soms inderdaad moeilijk om bij te houden in wat voor zone je nu al dan niet zit. Er bestaan wel GPS-en die je attent maken op de snelheidsbeperking, maar die zijn niet de referentie natuurlijk.
die is ook niet altijd juist, eigenlijk voor men deze stappen neemt moet men eens de vraag stellen of die zone 30 wel degelijk effect heeft, wat ik ten zeerste betwijfel ! Of gaan ze een nieuw gsm verbod in voeren die eigenlijk ook geen zin heeft. Maar ondertussen is die boete wel 150 euro geworden dacht ik of vergis ik me, .. http://science.slashdot.org/story/12/08 ... -dont-work

De gordel is nog zo'n fenomeen dat eigenlijk geen zin heeft, .. het werkt niet bij hoge snelheden, het is enkel nuttig voor lage snelheden, om kleine verwondingen te voorkomen, .. volgens mij is het zelf dodelijk voor een bepaalde bevolkingsgroep, .. ik meen hierover ooit iets gelezen te hebben meen ik me te herinneren bv magere mensen, te kleine mensen enz, .. maar liever dood dan licht gewond want bij licht gewond betaalt de verzekering, .. bij dood betaald de familie.
Laatst gewijzigd door Ofloo 23 aug 2012, 15:06, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Trager rijden heeft altijd zin... je hebt zo ie zo een kortere rem afstand.

Maar een kind loopt niet enkel aan school de straat over... maar op ganse de weg tussen thuis en de school. Daarbij is het zo dat mensen zo ie zo voorzichtiger zijn in een schoolomgeving, alsook het kind zelf omdat dat meestal begeleiding voorzien is. Op zich is een zone 30 aan de school zelf dan ook het minst efficient.

Het enige (muv. van Belgie één grote zone 30 te maken - al zijn we daar niet meer veraf) is kinderen een goede verkeersopleiding meegeven... en hen zeker niet gaan vertellen dat ze als zwakke weggebruiker in hun recht zijn als ze zomaar de straat oversteken :bang:

Het ergste is nog dat het overmatig invoeren van zone 30 er net zal voor zorgen dat mensen MINDER voorzichtig worden omdat er duidelijk geen draagvlak voor is.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer
Provider

Eigenlijk heeft men met al die sensibilisering het omgekeerde effect gecreëerd. Want men heeft te veel de nadruk gelegd dat de auto's moeten kunnen stoppen, dat sommige jongeren gewoon de straat op lopen en zeggen die moet mààr kunnen stoppen.

Da's belachelijk trager rijden heeft niet altijd zin. Het is zoals je aanhaalt, .. dat er overal bij scholen mensen staan om mee over te steken en dergelijke dus eigenlijk of die auto's nu 100 of 30 rijden het heeft geen zin. Laat ik het anders stellen zijn er cijfers die er op duiden dat er vooruitgang is in de omgeving van de scholen !? Ik betwijfel het ten zeerste. Dus eigenlijk heeft de maatregel totaal geen zin.

Buiten dat jongeren binnenkort denken die rijdt toch maar 30 die kan toch zeker stoppen, kijken is niet meer voor ons ! En dat is realiteit.

Edit: ge hebt zo van die mensen die denken dat alles, kan opgelost worden met wetten, ..
tonym
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer
Provider

ge hebt zo van die mensen die denken dat alles, kan opgelost worden met wetten, ..
Vooral de politici; is er een incident of een probleem, snel een (nieuwe) wet
En dit vooral voor hun achterban correct denkenden...
Stilaan tijd dat ze de ogen openen voor de massa met gezond verstand.
Laatst gewijzigd door tonym 23 aug 2012, 17:42, in totaal 1 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer
Provider

Ofloo schreef:De gordel is nog zo'n fenomeen dat eigenlijk geen zin heeft, .. het werkt niet bij hoge snelheden, het is enkel nuttig voor lage snelheden, om kleine verwondingen te voorkomen,
Whut ?! Bizar dat iemand anno 2012 nog met zoiets durft afkomen. Hoe vaak is het niet dat je hoort over een dodelijk ongeval waarbij iemand uit de wagen geslingerd werd en het duidelijk was (of zelfs expliciet gezegd) dat de persoon in kwestie zijn/haar gordel niet droeg. Nog heel recent een ongeval (details ken ik niet meer) met 3 gewonden en 1 meisje dood. Het meisje droeg geen gordel.

Soit, on-topic terug. Het blijven verlagen van de max. snelheid omwille van de verkeersveiligheid is natuurlijk belachelijk. Het staat ontegensprekelijk vast dat hoe trager iedereen rijdt, hoe lager het aantal verkeersslachtoffers/doden zal zijn. Maar ga je dan meteen het verkeer helemaal bannen (lees: max. snelheid 0 km/h) zodat er helemaal geen slachtoffers meer vallen ?! En het is zoals r1234 hierboven zegt: die recente (nou ja) wetswijziging ivm de zwakke weggebruiker heeft ook een totaal verkeerd signaal gegeven.

Ook wordt snelheid vaak als oorzaak van ongevallen aangegeven, maar in de meeste gevallen is snelheid louter een factor die de impact van een ongeval negatief beïnvloedt. Het probleem is dat de meeste oorzaken (andere overtredingen, onoplettendheid, dronkenschap, mechanisch falen,...) veel moeilijker te controleren zijn. Voor snelheid is het maar een camera'ke zetten en 't is kassa-kassa. Als je bvb het aantal alcohol-controles ziet tijdens BOB-campagnes (laat staan doorheen het jaar) dan blijft dat nog altijd belachelijk weinig. Zelf ben ik bvb EEN keer gecontroleerd geweest op alcohol, en dat in 15j tijd en pakweg 500.000km.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer
Provider

Men zet vandaag net een heel toepasselijk artikel op het net: Twee op de drie bestuurders keuren wegcode af

Vlaanderen is met haar lintbebouwing een heel complex land. Het recente "zone" fenomeen maakt de boel alleen nog maar onoverzichtelijker. Als een school op een drukke baan ligt, moet men maar kijken of de school op termijn niet kan verhuizen naar een rustigere straat, maar waar het toch dichtbevolkt is zodat de meerderheid van de kinderen niet van de andere kant van het dorp moeten komen.
Afbeelding
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

Tomby schreef:
Devilzown schreef:Pure onzin weer. Kunnen ze niet gewoon 40/60/80/100 invoeren. Die snelheden zit je tenminste in een goeie versnelling en niet panisch op je snelheidsmeter te kijken.
Da's natuurlijk even grote onzin. Alsof alle wagens dezelfde vermogenskarakteristieken én schakelverhoudingen hebben dat je bij allemaal voor een bepaalde snelheid in dezelfde versnelling zou moeten rijden.
Door beroepsomstandigheden heb ik al met erg veel auto's gereden en dit is in 9 vd 10 gevallen toch waar hoor.
30/50/70 zijn snelheden dat je bij veel auto's onder je optimale toerental zit & je motor te veel belast ofwel tehoog.
Doordat ik vlak aan de grens met Nederland zit, kan ik zo'n zones ook nogal gemakkelijk vergelijken :p (of mss wordt ik in de luren gelegd door de asfaltkwaliteit daar :angel: )
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer
Provider

(of mss wordt ik in de luren gelegd door de asfaltkwaliteit daar )
Inderdaad, in Nederland is het veel plezanter om te rijden dankzij hun goede wegen. :-)
Als ze in België daar eens werk van maken, denk ik ook dat er minder ongevallen zullen gebeuren. Weg met al die putten, steentjes op de weg, ...
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer
Provider

De gordel is nog zo'n fenomeen dat eigenlijk geen zin heeft, .. het werkt niet bij hoge snelheden, het is enkel nuttig voor lage snelheden, om kleine verwondingen te voorkomen, .. volgens mij is het zelf dodelijk voor een bepaalde bevolkingsgroep, .. ik meen hierover ooit iets gelezen te hebben meen ik me te herinneren bv magere mensen, te kleine mensen enz, .. maar liever dood dan licht gewond want bij licht gewond betaalt de verzekering, .. bij dood betaald de familie.
Geen zin, als je geen aanhebt vlieg je door één van de ruiten en ben je er direct aan. Met een gordel heb je nog enige kans.
ALs je op safe wil spelen maak er een racewagen van met rollbars kruipstoelen, afneembaar stuur, 4punts gordel 8)
Inderdaad, in Nederland is het veel plezanter om te rijden dankzij hun goede wegen. :-)
Dat kan ik niet ontkennen maar er staan daar net iets te veel flitspalen naar mijn goesting! En hun boetes zijn ook niet van de poes!
Op een stuk snelweg naar Heerlen op staan er elke 2 km, zonder naar ook maar één bord te kijken weet je als je de grens over bent naar België of Duitsland.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer
Provider

Maak er maar overal een zone 30 en leg het land nog wat meer plat djeez...
Iedereen terug met paard en kar op de baan, de economie zal er wel bij varen.. NOT.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer
Provider

[youtube]Qh2sWSVRrmo[/youtube]
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer
Provider

De hele baan van Westmeerbeek naar het kruistpunt Snepkens is 70km/u geworden, die baan loopt helemaal door een bos, geen bebouwing, niet druk, geen school, gewoon belachelijk.
In Turhout op de ring 50km/h waar er een vangrail staat tussen baan en fietspad, begrijpe wie begrijpen kan.
En zo zijn er legio voorbeelden van absurde situaties maar dat is helaas geen argument als je voor de politierechter staat om het uit legeen waarom je "te snel" reed.

Zone 30 is nuttig als je ook inziet waarom ze er is. En als de kindjes ook voorzichtig leren zijn. De huidige maatschappij is er één van overbescherming geworden.

Rustig autorijden is een utopie geworden, je moet overal zo erg opletten dat er geen onnodig bord met bijhorende flitspaal staat.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Joe de Mannen schreef:En zo zijn er legio voorbeelden van absurde situaties maar dat is helaas geen argument als je voor de politierechter staat om het uit legeen waarom je "te snel" reed.
Dat geeft ook maar aan dat die rechter wereldvreemd is en louter de letter van de wet gebruikt... niet de geest van de wet (en dan kan je evengoed zonder rechter, dan is het gewoon een duur iemand).
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer
Provider

Wordt nogal veel geschermd met de auto loopt niet zo goed, altijd op je teller zien.

Iedereen hier zijn tijd vergeten waarschijnlijk van toen die zelf een snotaap was, of tenminste de herinneringen zijn niet zo objectief over die periode.

Ga hier is het tegenovergestelde zeggen : waarom bouwen we geen wagens die, zonder in te boeten op comfort, soepel rijden, op lagere toeren, maar geen 200 halen, en niet van 0-100 in 10 sec gaan. Of ga je dan daadwerkelijk 'uren' te laat komen op je werk?

Wat betreft verkeersveiligheid, ze hebben indertijd de regel ingevoerd van bromfietsen op straat om zo een 'natuurlijke' snelheidsremmer te hebben. Leuk om te horen dat we daarvoor dienen als mens.

Toegegeven op de autosnelweg heb ik moeite om me aan de snelheid te houden, maar voor de rest, hou ik me er aan. Zonder gelijk ne waanzinninge dat metertje in t oog te hebben.

Moeten we regels ontwikkelen om tegemoet te komen aan de wagen, of dienen we vervoer te ontwikkelen om tegemoet te komen aan de regels/noden van de samenleving? Als je hier de commentaren leest is het vooral dat eerste dat blijkt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

MichelJ schreef:Moeten we regels ontwikkelen om tegemoet te komen aan de wagen, of dienen we vervoer te ontwikkelen om tegemoet te komen aan de regels/noden van de samenleving? Als je hier de commentaren leest is het vooral dat eerste dat blijkt.
We moeten een gezonde balans vinden tussen beide... maar met overdreven reglementering en te grote zone 30's is dat niet langer het geval. Je kan niet zeggen je moet enorm traag rijden en tegelijk tegen de zwakke weggebruiker van doe maar op !

Gewoon aan de ziekenhuisbacterie sterven jaarlijks meer mensen dan in het verkeer... gaan we nu ook bezoek verbieden ? Aan roken sterven jaarlijks eveneens meer mensen dan in het verkeer... hebben we roken al verboden ? En zo heb je nog tientalle voorbeelden maar men geen enkele inspanning doet...
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 6 keer
Provider

Tijdens mijn vakantie in Duitsland een krantenartikel gelezen waarin [en waarom] duidelijk staat dat de politiek af wil van veel 30 km
zone's wegens:
a. geen toegevoegde waarde naar veiligheid toe;
b. geen toegevoegde waarde naar het milieu toe;
c. zinloze belemmering van de verkeersstroom, wat extra belasting is naar het milieu toe.
d. geen invloed heeft op de luchtkwaliteit, integendeel is zelfs contraproductief.

'k Heb er nu al eeuwig spijt van dit artikel niet te hebben uitgeknipt! :evil:
En inderdaad.... De vraag is welke verborgen agenda het BIVV nu aan het uitvoeren is...
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 6 keer
Provider

Tomby schreef:
Niet echt hoor...
'k Rij met veel verschillende wagens variërend van "zeer krachtig" tot "twee keer niets ;-)" en telkens blijken de versnellingsverhoudingen niet echt samen te gaan met de 30/70... km/u
'k Kan er dan ook niets aandoen als ik soms in 1ste versnelling aan 2 000 omw/min langs volzette terrasjes stuif aan 30 km/u met een navenante productie aan lawaai...
tonym
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer
Provider

Koelreuteria schreef:Tijdens mijn vakantie in Duitsland een krantenartikel gelezen waarin [en waarom] duidelijk staat dat de politiek af wil van veel 30 km
zone's wegens:
a. geen toegevoegde waarde naar veiligheid toe;
b. geen toegevoegde waarde naar het milieu toe;
c. zinloze belemmering van de verkeersstroom, wat extra belasting is naar het milieu toe.
d. geen invloed heeft op de luchtkwaliteit, integendeel is zelfs contraproductief.
Inderdaad +1

Het kan anders perfect een goede combinatie van doorstroom en veiligheid
door de "groene golf": alle kruispunten synchroon met de snelheidslimiet.

In het buitenland op verschillende plaatsen reeds goede doorstroom ervaren
aan 50 of 70km/u. en als je de snelheid aanhoud alle lichten op groen.

Maar ook dit blijkt in Belgie nergens mogelijk, integendeel hier "rode golf".
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

25 jaar geleden wel synchrone verkeerslichten in Brussel. Nu niet meer want het systeem is stuk en er worden geen vervangstukken meer voor gemaakt. Geen geld om een nieuw systeem te kopen. Gevolg, nieuwe verkeerslichten zin 'slimme', waardoor het totaal onvoorspelbaar wordt want geen enkele synchronisatie meer.

Maar het idee daarachter is simpel, er is toch onvoldoende capaciteit in Brussel, dus maken we het de automobilisten nog wat moeilijker. Misschien geven ze het dan op en stappen in een overvolle trein, tram of metro.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer
Provider

fredo66 schreef: Jammer genoeg bleek de Gentse politie minder efficient als ik zelf slachtoffer was van kelderinbraken en portefeuillediefstal ...
Gentse politie en portefeuilles, iets zegt me dat je die nooit meer terug ziet :lol:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

eternum schreef:"Less is more" ... money in the "flitspocket" :wink:
idd, ne maat, die trouwens agent is, werd ooit in een zone 30 geflitst.
Zaterdagavond om 21h30 ofzo. :lol:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Twee op de drie ernstige ongevallen (65,5 procent) waarbij kinderen betrokken zijn tijdens de schoolperiodes, vinden niet plaats in de nabijheid van een school. Dat blijkt woensdag uit een analyse van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV), in de aanloop naar het nieuwe schooljaar.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120829_068
LPS
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer
Provider

Oftewel: 1/3 wél.
Klinkt heel anders vind ik.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

In de tekst spreekt men zelfs maar van 12%... dus waar die 1 of 2/3e vandaan komt is me ook niet echt duidelijk. Van de ongevallen die WEL in de nabijheid van de school zich voordoen weten we trouwens ook niet de exacte omstandigheden laat staan of snelheid een factor was.

Trouwens 27 kinderen die zwaargewon zijn is enorm erg... maar hoeveel percent is dit van het totaal aantal kinderen dat dagelijks naar school gaat. Ik begrijp best dat iedereen het aantal ongevallen graag zou zien dalen tot nul... maar dat is spijitg genoeg niet realistisch.
Bob3stersdD
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer
Provider

In Denderwindeke had men vroeger de schooluitgang in een straat waar 2 auto's per uur reden , nu hebben ze de uitgang langs de voorkant gemaakt zodat iedereen op de héél drukke steenweg naar Edingen beland. De kinderen worden echt gegijzeld :twisted: om het verkeer tegen te houden wat elke dag zeer gevaarlijke situaties veroorzaakt . :eek:
Belgie is en blijft een apenland !!
Bob
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”