Na een werkdag heb ik er geen interesse in om zo hard te steken dat'k 30 haal, en 's ochtends is het mij te vroeg.bambipower schreef:die schoolgaande jeugd toch....thamar schreef: Als ge kijkt hoe deze (zwakke) weggebruikers zich gedragendoor ulle kan meneer nu niet meer dan 30
als 50tiger ben ik toch een dertiger : http://www.ikbeneendertiger.be/
zone 30 uitbreiden
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Pure onzin weer. Kunnen ze niet gewoon 40/60/80/100 invoeren. Die snelheden zit je tenminste in een goeie versnelling en niet panisch op je snelheidsmeter te kijken.
En zet dan is eindelijk wat blauw op straat die het rijgedrag beboeten ipv 2km/h te snel. Die blinde focus op snelheid is er enkel omdat ze geen moeite willen doen om de echte problemen aan te pakken. Twijfelaars, bellen achter het stuur, mensen die geen flauw idee hebben hoe ze met een auto moeten rijden, bumperklevers, linksrijders, noem maar op. Dat is allemaal vele malen gevaarlijker dan 2 per uur te hard rijden.
En zet dan is eindelijk wat blauw op straat die het rijgedrag beboeten ipv 2km/h te snel. Die blinde focus op snelheid is er enkel omdat ze geen moeite willen doen om de echte problemen aan te pakken. Twijfelaars, bellen achter het stuur, mensen die geen flauw idee hebben hoe ze met een auto moeten rijden, bumperklevers, linksrijders, noem maar op. Dat is allemaal vele malen gevaarlijker dan 2 per uur te hard rijden.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Volledig eens met bovenstaande post!
Overigens ivm die fietsers die je voorbij vlammen op een zone 30 : snelheidsbeperkingen gelden voor elke weggebruiker. Niet alleen voor automobilisten maar ook voor moto's, bromfietsen, snorfietsen maar ook fietsers en - je weet nooit - voetgangers!
Hier in mijn buurt zijn er 3 scholen : 2 die enkel kleuter en lagere school hebben, en één waar je ook nog je middelbaar kan doen. Je zou eens moeten zien hoe ze met hun 125cc moto's en met hun boosterkes vlammen voorbij die scholen.
In de buurt van scholen lijkt een 30km/uur regeling zeker niet slecht maar zoals men eerder zei : doe het dan dynamisch! Hier in Merelbeke zijn het borden die de schooldirectie kan aan/uit zetten. De school heeft dus zelf het "recht" om dit te doen. Meestal wilt dit zeggen dat ze werken van 7u30 tot 8u30 (school begint om 8u15, met eventueel wat laatkomers etc). Maar als er geen opvang is of in het weekend is dit een gewone zone 50.
Overigens ivm die fietsers die je voorbij vlammen op een zone 30 : snelheidsbeperkingen gelden voor elke weggebruiker. Niet alleen voor automobilisten maar ook voor moto's, bromfietsen, snorfietsen maar ook fietsers en - je weet nooit - voetgangers!
Hier in mijn buurt zijn er 3 scholen : 2 die enkel kleuter en lagere school hebben, en één waar je ook nog je middelbaar kan doen. Je zou eens moeten zien hoe ze met hun 125cc moto's en met hun boosterkes vlammen voorbij die scholen.
In de buurt van scholen lijkt een 30km/uur regeling zeker niet slecht maar zoals men eerder zei : doe het dan dynamisch! Hier in Merelbeke zijn het borden die de schooldirectie kan aan/uit zetten. De school heeft dus zelf het "recht" om dit te doen. Meestal wilt dit zeggen dat ze werken van 7u30 tot 8u30 (school begint om 8u15, met eventueel wat laatkomers etc). Maar als er geen opvang is of in het weekend is dit een gewone zone 50.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Pfff... de snelheid wordt overal terug gedrongen. We komen in sommige straten of zones van 70, dan 50 en nu 30. Als het zo blijft evolueren gaat er een periode komen dat we met onze auto achteruit gaan rijden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Da's natuurlijk even grote onzin. Alsof alle wagens dezelfde vermogenskarakteristieken én schakelverhoudingen hebben dat je bij allemaal voor een bepaalde snelheid in dezelfde versnelling zou moeten rijden.Devilzown schreef:Pure onzin weer. Kunnen ze niet gewoon 40/60/80/100 invoeren. Die snelheden zit je tenminste in een goeie versnelling en niet panisch op je snelheidsmeter te kijken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Maar dat is echt de uitzondering op de regel. In Gent zijn het haast overal gewone borden. Moet je dus in de zomervakantie daar 30 rijden in een buurt die totaal verlaten is. Natuurlijk is er haast niemand die zich daar nog wil aan houden als je er dagelijks meermaals moet passeren.krisken schreef:In de buurt van scholen lijkt een 30km/uur regeling zeker niet slecht maar zoals men eerder zei : doe het dan dynamisch! Hier in Merelbeke zijn het borden die de schooldirectie kan aan/uit zetten. De school heeft dus zelf het "recht" om dit te doen. Meestal wilt dit zeggen dat ze werken van 7u30 tot 8u30 (school begint om 8u15, met eventueel wat laatkomers etc). Maar als er geen opvang is of in het weekend is dit een gewone zone 50.
Ik heb het ook niet zo begrepen op die snelheidscontroles in zone 30 aan scholen als ze op een vrij schijnheilige manier gebeuren (ik bedoel dat als er geen kinderen te bespeuren vallen). Heb het zelf al meegemaakt, ik reed zo'n 40/u vertraag aan die school echt tot 28/u, direct zo'n sliert ongeduldige wagens achter je ...
Blijkt de school al dicht te zijn en er geen kind in de buurt, ik versnel dus weer en aan de volgende straathoek staan ze dan met zo'n camera.
Snelheidsovertreding : 37/u (in zone 30 dus). Pak met zo'n belachelijke snelheidsovertreding maar eens uit op het werk

Van een foutcorrectie kan geen sprake geweest zijn, dat was dan nog mijn werkelijke snelheid ! Boete de volgende dag in de bus, zo efficient !
Jammer genoeg bleek de Gentse politie minder efficient als ik zelf slachtoffer was van kelderinbraken en portefeuillediefstal ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Inderdaad... op die manier is er geen draagvlak en is het meer pesterijen dan veiligheid. Vanmorgend hoorde ik nog op de radio dat 70% in Belgie van mening is dat er grondige problemen zijn met het verkeersreglement (althans ivm. absurde limieten op plaatsen waar het helemaal niet gepast is... zoals 50 km/u op 2 x 2 rijvakken ed. )fredo66 schreef:In Gent zijn het haast overal gewone borden. Moet je dus in de zomervakantie daar 30 rijden in een buurt die totaal verlaten is. Natuurlijk is er haast niemand die zich daar nog wil aan houden als je er dagelijks meermaals moet passeren.
Tja, het is makkelijker een brave burger te pesten die netjes z'n boete zal betalen dan echt politiewerk te doen (in Brussel worden ze dan gewoon op hun sm..l geslagen).... maar ja, iemand die 1 km/u te snel rijdt is dan ook een echte crimineel héfredo66 schreef:Jammer genoeg bleek de Gentse politie minder efficient als ik zelf slachtoffer was van kelderinbraken en portefeuillediefstal ...

- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
die is ook niet altijd juist, eigenlijk voor men deze stappen neemt moet men eens de vraag stellen of die zone 30 wel degelijk effect heeft, wat ik ten zeerste betwijfel ! Of gaan ze een nieuw gsm verbod in voeren die eigenlijk ook geen zin heeft. Maar ondertussen is die boete wel 150 euro geworden dacht ik of vergis ik me, .. http://science.slashdot.org/story/12/08 ... -dont-workdepeje schreef:Hoeveel te snel? 7/10 rijdt sneller dan 40.
1) Inderdaad. Om je aan 30 te houden moet je echt constant op je meter kijken. Dat is ook echt niet veilig.
3) Het is soms inderdaad moeilijk om bij te houden in wat voor zone je nu al dan niet zit. Er bestaan wel GPS-en die je attent maken op de snelheidsbeperking, maar die zijn niet de referentie natuurlijk.
De gordel is nog zo'n fenomeen dat eigenlijk geen zin heeft, .. het werkt niet bij hoge snelheden, het is enkel nuttig voor lage snelheden, om kleine verwondingen te voorkomen, .. volgens mij is het zelf dodelijk voor een bepaalde bevolkingsgroep, .. ik meen hierover ooit iets gelezen te hebben meen ik me te herinneren bv magere mensen, te kleine mensen enz, .. maar liever dood dan licht gewond want bij licht gewond betaalt de verzekering, .. bij dood betaald de familie.
Laatst gewijzigd door Ofloo 23 aug 2012, 15:06, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Trager rijden heeft altijd zin... je hebt zo ie zo een kortere rem afstand.
Maar een kind loopt niet enkel aan school de straat over... maar op ganse de weg tussen thuis en de school. Daarbij is het zo dat mensen zo ie zo voorzichtiger zijn in een schoolomgeving, alsook het kind zelf omdat dat meestal begeleiding voorzien is. Op zich is een zone 30 aan de school zelf dan ook het minst efficient.
Het enige (muv. van Belgie één grote zone 30 te maken - al zijn we daar niet meer veraf) is kinderen een goede verkeersopleiding meegeven... en hen zeker niet gaan vertellen dat ze als zwakke weggebruiker in hun recht zijn als ze zomaar de straat oversteken
Het ergste is nog dat het overmatig invoeren van zone 30 er net zal voor zorgen dat mensen MINDER voorzichtig worden omdat er duidelijk geen draagvlak voor is.
Maar een kind loopt niet enkel aan school de straat over... maar op ganse de weg tussen thuis en de school. Daarbij is het zo dat mensen zo ie zo voorzichtiger zijn in een schoolomgeving, alsook het kind zelf omdat dat meestal begeleiding voorzien is. Op zich is een zone 30 aan de school zelf dan ook het minst efficient.
Het enige (muv. van Belgie één grote zone 30 te maken - al zijn we daar niet meer veraf) is kinderen een goede verkeersopleiding meegeven... en hen zeker niet gaan vertellen dat ze als zwakke weggebruiker in hun recht zijn als ze zomaar de straat oversteken

Het ergste is nog dat het overmatig invoeren van zone 30 er net zal voor zorgen dat mensen MINDER voorzichtig worden omdat er duidelijk geen draagvlak voor is.
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Eigenlijk heeft men met al die sensibilisering het omgekeerde effect gecreëerd. Want men heeft te veel de nadruk gelegd dat de auto's moeten kunnen stoppen, dat sommige jongeren gewoon de straat op lopen en zeggen die moet mààr kunnen stoppen.
Da's belachelijk trager rijden heeft niet altijd zin. Het is zoals je aanhaalt, .. dat er overal bij scholen mensen staan om mee over te steken en dergelijke dus eigenlijk of die auto's nu 100 of 30 rijden het heeft geen zin. Laat ik het anders stellen zijn er cijfers die er op duiden dat er vooruitgang is in de omgeving van de scholen !? Ik betwijfel het ten zeerste. Dus eigenlijk heeft de maatregel totaal geen zin.
Buiten dat jongeren binnenkort denken die rijdt toch maar 30 die kan toch zeker stoppen, kijken is niet meer voor ons ! En dat is realiteit.
Edit: ge hebt zo van die mensen die denken dat alles, kan opgelost worden met wetten, ..
Da's belachelijk trager rijden heeft niet altijd zin. Het is zoals je aanhaalt, .. dat er overal bij scholen mensen staan om mee over te steken en dergelijke dus eigenlijk of die auto's nu 100 of 30 rijden het heeft geen zin. Laat ik het anders stellen zijn er cijfers die er op duiden dat er vooruitgang is in de omgeving van de scholen !? Ik betwijfel het ten zeerste. Dus eigenlijk heeft de maatregel totaal geen zin.
Buiten dat jongeren binnenkort denken die rijdt toch maar 30 die kan toch zeker stoppen, kijken is niet meer voor ons ! En dat is realiteit.
Edit: ge hebt zo van die mensen die denken dat alles, kan opgelost worden met wetten, ..
-
- Premium Member
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 41 keer
Vooral de politici; is er een incident of een probleem, snel een (nieuwe) wetge hebt zo van die mensen die denken dat alles, kan opgelost worden met wetten, ..
En dit vooral voor hun achterban correct denkenden...
Stilaan tijd dat ze de ogen openen voor de massa met gezond verstand.
Laatst gewijzigd door tonym 23 aug 2012, 17:42, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Whut ?! Bizar dat iemand anno 2012 nog met zoiets durft afkomen. Hoe vaak is het niet dat je hoort over een dodelijk ongeval waarbij iemand uit de wagen geslingerd werd en het duidelijk was (of zelfs expliciet gezegd) dat de persoon in kwestie zijn/haar gordel niet droeg. Nog heel recent een ongeval (details ken ik niet meer) met 3 gewonden en 1 meisje dood. Het meisje droeg geen gordel.Ofloo schreef:De gordel is nog zo'n fenomeen dat eigenlijk geen zin heeft, .. het werkt niet bij hoge snelheden, het is enkel nuttig voor lage snelheden, om kleine verwondingen te voorkomen,
Soit, on-topic terug. Het blijven verlagen van de max. snelheid omwille van de verkeersveiligheid is natuurlijk belachelijk. Het staat ontegensprekelijk vast dat hoe trager iedereen rijdt, hoe lager het aantal verkeersslachtoffers/doden zal zijn. Maar ga je dan meteen het verkeer helemaal bannen (lees: max. snelheid 0 km/h) zodat er helemaal geen slachtoffers meer vallen ?! En het is zoals r1234 hierboven zegt: die recente (nou ja) wetswijziging ivm de zwakke weggebruiker heeft ook een totaal verkeerd signaal gegeven.
Ook wordt snelheid vaak als oorzaak van ongevallen aangegeven, maar in de meeste gevallen is snelheid louter een factor die de impact van een ongeval negatief beïnvloedt. Het probleem is dat de meeste oorzaken (andere overtredingen, onoplettendheid, dronkenschap, mechanisch falen,...) veel moeilijker te controleren zijn. Voor snelheid is het maar een camera'ke zetten en 't is kassa-kassa. Als je bvb het aantal alcohol-controles ziet tijdens BOB-campagnes (laat staan doorheen het jaar) dan blijft dat nog altijd belachelijk weinig. Zelf ben ik bvb EEN keer gecontroleerd geweest op alcohol, en dat in 15j tijd en pakweg 500.000km.
- Kenw00t
- Elite Poster
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Men zet vandaag net een heel toepasselijk artikel op het net: Twee op de drie bestuurders keuren wegcode af
Vlaanderen is met haar lintbebouwing een heel complex land. Het recente "zone" fenomeen maakt de boel alleen nog maar onoverzichtelijker. Als een school op een drukke baan ligt, moet men maar kijken of de school op termijn niet kan verhuizen naar een rustigere straat, maar waar het toch dichtbevolkt is zodat de meerderheid van de kinderen niet van de andere kant van het dorp moeten komen.
Vlaanderen is met haar lintbebouwing een heel complex land. Het recente "zone" fenomeen maakt de boel alleen nog maar onoverzichtelijker. Als een school op een drukke baan ligt, moet men maar kijken of de school op termijn niet kan verhuizen naar een rustigere straat, maar waar het toch dichtbevolkt is zodat de meerderheid van de kinderen niet van de andere kant van het dorp moeten komen.
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Door beroepsomstandigheden heb ik al met erg veel auto's gereden en dit is in 9 vd 10 gevallen toch waar hoor.Tomby schreef:Da's natuurlijk even grote onzin. Alsof alle wagens dezelfde vermogenskarakteristieken én schakelverhoudingen hebben dat je bij allemaal voor een bepaalde snelheid in dezelfde versnelling zou moeten rijden.Devilzown schreef:Pure onzin weer. Kunnen ze niet gewoon 40/60/80/100 invoeren. Die snelheden zit je tenminste in een goeie versnelling en niet panisch op je snelheidsmeter te kijken.
30/50/70 zijn snelheden dat je bij veel auto's onder je optimale toerental zit & je motor te veel belast ofwel tehoog.
Doordat ik vlak aan de grens met Nederland zit, kan ik zo'n zones ook nogal gemakkelijk vergelijken


-
- Premium Member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
- Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
- Bedankt: 53 keer
Inderdaad, in Nederland is het veel plezanter om te rijden dankzij hun goede wegen.(of mss wordt ik in de luren gelegd door de asfaltkwaliteit daar )

Als ze in België daar eens werk van maken, denk ik ook dat er minder ongevallen zullen gebeuren. Weg met al die putten, steentjes op de weg, ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Geen zin, als je geen aanhebt vlieg je door één van de ruiten en ben je er direct aan. Met een gordel heb je nog enige kans.De gordel is nog zo'n fenomeen dat eigenlijk geen zin heeft, .. het werkt niet bij hoge snelheden, het is enkel nuttig voor lage snelheden, om kleine verwondingen te voorkomen, .. volgens mij is het zelf dodelijk voor een bepaalde bevolkingsgroep, .. ik meen hierover ooit iets gelezen te hebben meen ik me te herinneren bv magere mensen, te kleine mensen enz, .. maar liever dood dan licht gewond want bij licht gewond betaalt de verzekering, .. bij dood betaald de familie.
ALs je op safe wil spelen maak er een racewagen van met rollbars kruipstoelen, afneembaar stuur, 4punts gordel

Dat kan ik niet ontkennen maar er staan daar net iets te veel flitspalen naar mijn goesting! En hun boetes zijn ook niet van de poes!Inderdaad, in Nederland is het veel plezanter om te rijden dankzij hun goede wegen.![]()
Op een stuk snelweg naar Heerlen op staan er elke 2 km, zonder naar ook maar één bord te kijken weet je als je de grens over bent naar België of Duitsland.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
De hele baan van Westmeerbeek naar het kruistpunt Snepkens is 70km/u geworden, die baan loopt helemaal door een bos, geen bebouwing, niet druk, geen school, gewoon belachelijk.
In Turhout op de ring 50km/h waar er een vangrail staat tussen baan en fietspad, begrijpe wie begrijpen kan.
En zo zijn er legio voorbeelden van absurde situaties maar dat is helaas geen argument als je voor de politierechter staat om het uit legeen waarom je "te snel" reed.
Zone 30 is nuttig als je ook inziet waarom ze er is. En als de kindjes ook voorzichtig leren zijn. De huidige maatschappij is er één van overbescherming geworden.
Rustig autorijden is een utopie geworden, je moet overal zo erg opletten dat er geen onnodig bord met bijhorende flitspaal staat.
J.
In Turhout op de ring 50km/h waar er een vangrail staat tussen baan en fietspad, begrijpe wie begrijpen kan.
En zo zijn er legio voorbeelden van absurde situaties maar dat is helaas geen argument als je voor de politierechter staat om het uit legeen waarom je "te snel" reed.
Zone 30 is nuttig als je ook inziet waarom ze er is. En als de kindjes ook voorzichtig leren zijn. De huidige maatschappij is er één van overbescherming geworden.
Rustig autorijden is een utopie geworden, je moet overal zo erg opletten dat er geen onnodig bord met bijhorende flitspaal staat.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dat geeft ook maar aan dat die rechter wereldvreemd is en louter de letter van de wet gebruikt... niet de geest van de wet (en dan kan je evengoed zonder rechter, dan is het gewoon een duur iemand).Joe de Mannen schreef:En zo zijn er legio voorbeelden van absurde situaties maar dat is helaas geen argument als je voor de politierechter staat om het uit legeen waarom je "te snel" reed.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
- Locatie: Kapellen
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Wordt nogal veel geschermd met de auto loopt niet zo goed, altijd op je teller zien.
Iedereen hier zijn tijd vergeten waarschijnlijk van toen die zelf een snotaap was, of tenminste de herinneringen zijn niet zo objectief over die periode.
Ga hier is het tegenovergestelde zeggen : waarom bouwen we geen wagens die, zonder in te boeten op comfort, soepel rijden, op lagere toeren, maar geen 200 halen, en niet van 0-100 in 10 sec gaan. Of ga je dan daadwerkelijk 'uren' te laat komen op je werk?
Wat betreft verkeersveiligheid, ze hebben indertijd de regel ingevoerd van bromfietsen op straat om zo een 'natuurlijke' snelheidsremmer te hebben. Leuk om te horen dat we daarvoor dienen als mens.
Toegegeven op de autosnelweg heb ik moeite om me aan de snelheid te houden, maar voor de rest, hou ik me er aan. Zonder gelijk ne waanzinninge dat metertje in t oog te hebben.
Moeten we regels ontwikkelen om tegemoet te komen aan de wagen, of dienen we vervoer te ontwikkelen om tegemoet te komen aan de regels/noden van de samenleving? Als je hier de commentaren leest is het vooral dat eerste dat blijkt.
Iedereen hier zijn tijd vergeten waarschijnlijk van toen die zelf een snotaap was, of tenminste de herinneringen zijn niet zo objectief over die periode.
Ga hier is het tegenovergestelde zeggen : waarom bouwen we geen wagens die, zonder in te boeten op comfort, soepel rijden, op lagere toeren, maar geen 200 halen, en niet van 0-100 in 10 sec gaan. Of ga je dan daadwerkelijk 'uren' te laat komen op je werk?
Wat betreft verkeersveiligheid, ze hebben indertijd de regel ingevoerd van bromfietsen op straat om zo een 'natuurlijke' snelheidsremmer te hebben. Leuk om te horen dat we daarvoor dienen als mens.
Toegegeven op de autosnelweg heb ik moeite om me aan de snelheid te houden, maar voor de rest, hou ik me er aan. Zonder gelijk ne waanzinninge dat metertje in t oog te hebben.
Moeten we regels ontwikkelen om tegemoet te komen aan de wagen, of dienen we vervoer te ontwikkelen om tegemoet te komen aan de regels/noden van de samenleving? Als je hier de commentaren leest is het vooral dat eerste dat blijkt.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
We moeten een gezonde balans vinden tussen beide... maar met overdreven reglementering en te grote zone 30's is dat niet langer het geval. Je kan niet zeggen je moet enorm traag rijden en tegelijk tegen de zwakke weggebruiker van doe maar op !MichelJ schreef:Moeten we regels ontwikkelen om tegemoet te komen aan de wagen, of dienen we vervoer te ontwikkelen om tegemoet te komen aan de regels/noden van de samenleving? Als je hier de commentaren leest is het vooral dat eerste dat blijkt.
Gewoon aan de ziekenhuisbacterie sterven jaarlijks meer mensen dan in het verkeer... gaan we nu ook bezoek verbieden ? Aan roken sterven jaarlijks eveneens meer mensen dan in het verkeer... hebben we roken al verboden ? En zo heb je nog tientalle voorbeelden maar men geen enkele inspanning doet...
-
- Pro Member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
Tijdens mijn vakantie in Duitsland een krantenartikel gelezen waarin [en waarom] duidelijk staat dat de politiek af wil van veel 30 km
zone's wegens:
a. geen toegevoegde waarde naar veiligheid toe;
b. geen toegevoegde waarde naar het milieu toe;
c. zinloze belemmering van de verkeersstroom, wat extra belasting is naar het milieu toe.
d. geen invloed heeft op de luchtkwaliteit, integendeel is zelfs contraproductief.
'k Heb er nu al eeuwig spijt van dit artikel niet te hebben uitgeknipt!
En inderdaad.... De vraag is welke verborgen agenda het BIVV nu aan het uitvoeren is...
zone's wegens:
a. geen toegevoegde waarde naar veiligheid toe;
b. geen toegevoegde waarde naar het milieu toe;
c. zinloze belemmering van de verkeersstroom, wat extra belasting is naar het milieu toe.
d. geen invloed heeft op de luchtkwaliteit, integendeel is zelfs contraproductief.
'k Heb er nu al eeuwig spijt van dit artikel niet te hebben uitgeknipt!

En inderdaad.... De vraag is welke verborgen agenda het BIVV nu aan het uitvoeren is...
-
- Pro Member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
Niet echt hoor...Tomby schreef:Da's natuurlijk even grote onzin. Alsof alle wagens dezelfde vermogenskarakteristieken én schakelverhoudingen hebben dat je bij allemaal voor een bepaalde snelheid in dezelfde versnelling zou moeten rijden.Devilzown schreef:Pure onzin weer. Kunnen ze niet gewoon 40/60/80/100 invoeren. Die snelheden zit je tenminste in een goeie versnelling en niet panisch op je snelheidsmeter te kijken.
'k Rij met veel verschillende wagens variërend van "zeer krachtig" tot "twee keer niets

'k Kan er dan ook niets aandoen als ik soms in 1ste versnelling aan 2 000 omw/min langs volzette terrasjes stuif aan 30 km/u met een navenante productie aan lawaai...
-
- Premium Member
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 41 keer
Inderdaad +1Koelreuteria schreef:Tijdens mijn vakantie in Duitsland een krantenartikel gelezen waarin [en waarom] duidelijk staat dat de politiek af wil van veel 30 km
zone's wegens:
a. geen toegevoegde waarde naar veiligheid toe;
b. geen toegevoegde waarde naar het milieu toe;
c. zinloze belemmering van de verkeersstroom, wat extra belasting is naar het milieu toe.
d. geen invloed heeft op de luchtkwaliteit, integendeel is zelfs contraproductief.
Het kan anders perfect een goede combinatie van doorstroom en veiligheid
door de "groene golf": alle kruispunten synchroon met de snelheidslimiet.
In het buitenland op verschillende plaatsen reeds goede doorstroom ervaren
aan 50 of 70km/u. en als je de snelheid aanhoud alle lichten op groen.
Maar ook dit blijkt in Belgie nergens mogelijk, integendeel hier "rode golf".
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13625
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
25 jaar geleden wel synchrone verkeerslichten in Brussel. Nu niet meer want het systeem is stuk en er worden geen vervangstukken meer voor gemaakt. Geen geld om een nieuw systeem te kopen. Gevolg, nieuwe verkeerslichten zin 'slimme', waardoor het totaal onvoorspelbaar wordt want geen enkele synchronisatie meer.
Maar het idee daarachter is simpel, er is toch onvoldoende capaciteit in Brussel, dus maken we het de automobilisten nog wat moeilijker. Misschien geven ze het dan op en stappen in een overvolle trein, tram of metro.
[
Post made via mobile device ]
Maar het idee daarachter is simpel, er is toch onvoldoende capaciteit in Brussel, dus maken we het de automobilisten nog wat moeilijker. Misschien geven ze het dan op en stappen in een overvolle trein, tram of metro.
[

- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2736
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Gentse politie en portefeuilles, iets zegt me dat je die nooit meer terug zietfredo66 schreef: Jammer genoeg bleek de Gentse politie minder efficient als ik zelf slachtoffer was van kelderinbraken en portefeuillediefstal ...

“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Twee op de drie ernstige ongevallen (65,5 procent) waarbij kinderen betrokken zijn tijdens de schoolperiodes, vinden niet plaats in de nabijheid van een school. Dat blijkt woensdag uit een analyse van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV), in de aanloop naar het nieuwe schooljaar.
Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120829_068
Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120829_068
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
In de tekst spreekt men zelfs maar van 12%... dus waar die 1 of 2/3e vandaan komt is me ook niet echt duidelijk. Van de ongevallen die WEL in de nabijheid van de school zich voordoen weten we trouwens ook niet de exacte omstandigheden laat staan of snelheid een factor was.
Trouwens 27 kinderen die zwaargewon zijn is enorm erg... maar hoeveel percent is dit van het totaal aantal kinderen dat dagelijks naar school gaat. Ik begrijp best dat iedereen het aantal ongevallen graag zou zien dalen tot nul... maar dat is spijitg genoeg niet realistisch.
Trouwens 27 kinderen die zwaargewon zijn is enorm erg... maar hoeveel percent is dit van het totaal aantal kinderen dat dagelijks naar school gaat. Ik begrijp best dat iedereen het aantal ongevallen graag zou zien dalen tot nul... maar dat is spijitg genoeg niet realistisch.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 21:47
- Bedankt: 1 keer
In Denderwindeke had men vroeger de schooluitgang in een straat waar 2 auto's per uur reden , nu hebben ze de uitgang langs de voorkant gemaakt zodat iedereen op de héél drukke steenweg naar Edingen beland. De kinderen worden echt gegijzeld
om het verkeer tegen te houden wat elke dag zeer gevaarlijke situaties veroorzaakt .
Belgie is en blijft een apenland !!
Bob


Belgie is en blijft een apenland !!
Bob