vuurwerk

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Het is weer die tijd van het jaar: dat er massa's vuurwerk zal worden afgestoken.
geen probleem mee, vuurwerk is mooi en leuk enzo.
de hond en de kat daarentegen zijn er niet bepaald voorstander van...

en ik snap het maar niet dat er mensen zijn, ik zou bijna zeggen eikels/idioten, die gisteren en vandaag al vuurwerk afschieten.
kerst is voorbij, dus daar is het te laat voor, en oudjaar is nog niet vandaag, dus dat is te vroeg.
en ondertussen worden de beesten elke keer gek om niks!

3 vragen:

- nog bij iemand in de buurt dat ze al vuurwerk afsteken (en ik bedoel dus VOOR of NA kerst, en VOOR of NA oudjaar/nieuwjaar)
- nog mensen die hun huisdieren bij wijze van spreken bijna op de schoot moeten vasthouden?
- en wat vinden jullie van vuurwerk :) (en de momenten waarop het afgevuurd wordt)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Splitter schreef:- en wat vinden jullie van vuurwerk :) (en de momenten waarop het afgevuurd wordt)
Tja, het is een traditie en voor die één keer per jaar ga ik er niet echt moeilijk over doen (al evenmin voor die ene keer dat de Scouts me met hun fuif een nacht wakker houden). Misschien dus een tip voor het nieuwe jaar... laat ons met z'n allen iets toleranter zijn, de wereld zal er beter van worden.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik heb nu geluk dat mijn honden/kat zich er niet aan storen. Maar er zijn andere dieren die daar zeer gevoelig voor zijn en honden kunnen er 1 van zijn. Ik heb er nu persoonlijk ook niets op tegen. Maar langs de andere kant zijn er altijd dieren die er slachtoffer van worden. Angst/stress is namelijk iets waar een dier niet altijd tegen kan. Het beste dat je kan doen is er voor zorgen dat het dier niet kan ontsnappen en zorg voor voldoende drinkwater.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Totdat het in uw wezen vliegt of uw huis raakt met alle schade vandien. Geen probleem met vuurwerk als het afgestoken wordt door professionals met alle voorzorgen, maar als de buren en nabije buren zoiets gaan afsteken, hou ik mijn hart vast. Met het geluid en lichtspel geen probleem mee, met de veiligheid of het gebrek daaraan wel.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Dat is een feit, maar hier is het meestal klein en onschuldig. De grote vuurwerken mogen volgens mij niet in drukke woonwijken (al ben ik er niet zeker van) als amateur.

België

Sinds 2000 is er in België een nieuwe wet gekomen op aandringen van de Nederlandse overheid. Hierdoor kan het zware vuurwerk zoals lawinepijlen, 100.000 klappers en dergelijke, niet aan personen zonder geldig bewijs van de Kamer van Koophandel worden verkocht. Lawinepijlen en grote strijkers (zoals de doodskopstrijker) mogen helemaal niet meer verkocht worden. Het zwaarste knalvuurwerk dat men nog aan particulieren mag verkopen zijn de nitraten, vlinders en strijkers. Voor de particulier zijn tegenwoordig nog steeds 100.000 klappers te koop, maar dit zijn een aantal losse rollen die men met een kliksysteem aan elkaar kan klikken, waardoor een 100.000 ontstaat. Vuurwerk is in België het hele jaar te koop.
Bron: Wiki
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Spijtig dat sommige mensen echt weinig geduld hebben.

Ook wij hebben 1 jaar vuurwerk gekocht en erna besloten het niet meer te doen.
Als je wat nadenkt snap je wel dat het snel mis kan gaan. en het is écht een vuiligheid in de tuin.
Ook kan ik me voorstellen dat er mensen al aardig in de wind (figuurlijk dan) vuurwerk aansteken, ook niet de meest verstandige keuze.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Ik heb altijd het gevoel dat ik in oorlogsgebied zit ...
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Misschien dus een tip voor het nieuwe jaar... laat ons met z'n allen iets toleranter zijn, de wereld zal er beter van worden.
ik ben er tolerant over, meer zelfs, ik zeg in mijn openingspost dat het mooi en leuk is!!!!!!

MAAR

er valt soms te twijfelen over de veiligheid (al een paar keer aangehaald hier)

en je zegt "voor die 1 keer per jaar" - excuseer, ik zeg net ook in mijn openingspost dat er VOOR kerst en NU hier al vuurwerk afgevuurd is.
in totaal zitten we al op 3 of 4 keer dat er vuurwerk is afgevuurd geweest.
niet in massale hoeveelheden zoals bij nieuwjaar zelf, but still.

ik heb niets tegen vuurwerk, maar het zou enkel door ervaren mensen moeten afgevuurd worden,
en enkel voor speciale gelegenheden (en niet "he, ik heb er kunnen kopen dus laat ik gedurende de hele week elke dag wat afvuren")
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Ik heb altijd het gevoel dat ik in oorlogsgebied zit ...
Ga maar eens nieuwjaar vieren in bepaalde buurten in gent/Brussel en je waant je meteen in een volle oorlog! Het vliegt er gewoon door de straten horizontaal, verticaal onder op auto's als het maar ontploft.

-Afsteken voor en na: Ja, geen last van.
-Ja maar voor die paar uur op een jaar moeten ze daar ook maar tegenkunnen (zitten toch binnen met een bak eten).
-Leuk om naar te kijken!
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Splitter schreef:- nog bij iemand in de buurt dat ze al vuurwerk afsteken (en ik bedoel dus VOOR of NA kerst, en VOOR of NA oudjaar/nieuwjaar)
Jep, al vanaf midden deze week hoor ik iedere avond wel één of meerdere vuurpijlen. Enkele nachten geleden ben ik zelfs om 3 uur wakker geworden van een kort vuurwerk. (Locatie: Deurne, Antwerpen)

In Antwerpen is er morgenavond een nultoleratie op gebied van vuurwerk.
Laatst gewijzigd door driesve 30 dec 2012, 23:42, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Splitter schreef:ik heb niets tegen vuurwerk, maar het zou enkel door ervaren mensen moeten afgevuurd worden
In onze wijk heeft men daarom contact opgenomen met alle bewoners om dit te centraliseren. Het voordeel is dat je op die manier alles beter onder controle hebt (er waren dus ook duidelijke afspraken over het tijdspit en de lengte) en met een globaal budget ook meer "genot" hebt van je centen. Uiteindelijk is dit ook maar éénmalig geweest omdat niet iedereen zich geroepen voelde samen te leggen (wat niet meer dan begrijpelijk is) met alle discussies vandien.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

q-tec schreef:-Ja maar voor die paar uur op een jaar moeten ze daar ook maar tegenkunnen (zitten toch binnen met een bak eten).
geloof me vrij, zowel de hond als de kat denken ni de verste verte niet aan eten of drinken op het moment dat er vuurwerk is.
de hond denkt dat het oorlog is (word gek, blaft als een gek, en loopt door alle kamers) en de kat denkt dat het huis instort (gaat zich verstoppen in het kleinste en donkerste plekje dat ze vinden kan)

en ergens kan ik dat begrijpen, want je zegt wel ze moeten er tegen kunnen, maar aan de andere kant, neem een holbewoner en die flipt ook door van vuurwerk ;)
een baby zal er ook niet altijd even goed tegen kunnen.
en vergeet ff niet dat het gehoor van die beestjes x aantal keer sterker is, dus vermenigvuldig de decibels daar even mee en het is dus geen pretje voor die beesten, maar enkel voor ons.
driesve schreef:In Antwerpen is er morgenavond een nultoleratie op gebied van vuurwerk.
absurd! ik hoop dan dat er iets geregeld is dat er toch vuurwerk te zien valt in antwerpen?
dat ze niet willen dat iedereen er zelf afsteekt, ok, maar dan moet er wel een waardig alternatief zijn.
r2504 schreef:In onze wijk heeft men daarom contact opgenomen met alle bewoners om dit te centraliseren.
kijk, dat is dan weer wél een mooie oplossing: zij die vuurwerk willen, even samen leggen, samen afspraken maken,
en dan bv allemaal gelijk op straat of op een pleintje in de buurt dat mooi afsteken.
op die manier is het ook gewoon sociaal verantwoord, en zij die niet willen meedoen, let them be.
het is nu eenmaal nieuwjaar, en vuurwerk hoort er idd gewoon bij.
punk
Pro Member
Pro Member
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Even het feit dat velen het vuurwerk onder invloed afsteken apart gehouden vind ik het niet erg dat er met nieuwjaar vuurwerk wordt afgestoken. Het onaangekondigd of in het wilde weg afsteken vind ik absoluut NOT DONE.
Ik heb zo van die fantastische buren.
Een donderdag in oktober hoorde ik plots vuurwerk afgestoken worden om 19u waardoor mijn zieke zoontje van 5 maanden wakker werd. Maar ik dacht ok, so be it. Om 21u terug van dat. Toen kreeg ik het al op mijn zenuwen. Om 00u00 was het precies of de Duitsers waren terug het land binnengevallen. Aangezien mijn buren wisten dat een van de baby's ziek was, het totaal onaangekondigd en midden in de week was heb ik me niet gegeneerd om verhaal te gaan halen bij de buren. Toen stelde ik vast dat de buren al redelijk wat flessen champagne gedronken hadden. Hun verhaal was dat de zoon voor 6 maanden naar zuid-oost azïe gaat en dat ze daarom al nieuwjaar vierde. *zucht*
DAAR kan ik nu niet mee lachen se.
En het lijkt me toch een klein bewijs dat alcohol en vuurwerk niet samengaan!
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

punk schreef:En het lijkt me toch een klein bewijs dat alcohol en vuurwerk niet samengaan!
Je slaagt de nagel op de kop. Met nieuwjaar heb ik er absoluut geen probleem mee dat mensen vuurwerk afsteken, maar de veiligheid moet wel gegarandeerd blijven. Of beter gezegd: men moet alles in acht nemen om de kans op een ongeval zo klein mogelijk te houden. En helaas is dat niet altijd het geval bij mensen die zelf vuurwerk afsteken, zeker niet na enkele flessen champagne/wijn.

Er gaat vannacht een wind van 4 à 6 Bft waaien, wat dus redelijk veel is. Dus ik hoop dat degene die vuurwerk gaan afsteken, daar ook rekening mee houden.
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Hoi,

'k denk dat er velen veel moeite zullen hebben om vannacht één vuurpijl in de lucht te krijgen, wegens de aangekondigde regen, ze zullen ook eerder horizontaal viegen( rukwinden) , wat nog gevaarlijker zal worden. wens/ufo ballonnen zijn ook geen must in het hondeweer dat aangekondigd is (al enkele dagen). conclusie : velen hebben veel geld verspild, hopelijk is het dan niet vele dagen na nieuwjaar 's avonds prijs, want dan moet de politie zeker optreden !

prettig eindejaar niettemin !
b.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Mijn mening over vuurwerk is kort en bonding: doen zoals ze nu in Antwerpen doen.
Verbieden voor particulieren.
Professionals inhuren om op één plaats een show te organiseren.

Dan gebeuren er minder ongevallen, is er een mooiere show, en mensen die in de buurt van de schelde wonen, kunnen nog altijd ergens anders feestvieren als ze(of hun honden/kinderen) er niet tegen kunnen
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Bij ons is het, net als in andere gemeenten verboden om vuurwerk af te steken. Zeker met de wind is het sowieso niet aangeraden om vuurwerk af te steken in tuinen e.d. omdat je niet kan voorzien waar de pijlen terecht komen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

In zag gisterenavond alvast een tweet passeren over een ontplofte pijl in iemands gezicht met een enkeltje spoed als gevolg. Zelf ook buren zien klungelen met vier (!) pijlen die ontploften vlakbij hun voorraadje. De zatte klungels konden er alleen maar mee lachen.

In ieder geval, hier valt het al bij al nog mee. In veel streken in Nederland (ik heb er een oom/tante wonen) hoor je vanaf kerst al de hele dag door knallen. Net een oorlog die zich afspeelt. De avond zelf schieten de sukkels door de straten op elkaar vuurpijlen af en zijn er altijd wagens die beschadigd zijn door vuurpijlen.

En dat is dan nog een vrij "normale" buurt. Benieuwd hoe het er op maaskantje aan toe gaat...
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Oftewel is iedereen z'n eigen tijd vergeten, oftewel zijn jullie al vanaf de geboorte voorbeeldige exemplaren van het menselijk ras.
:bdaysmile: een fijn nieuwjaar voor iedereen
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

ik weet niet van jou michel, maar ik weet toch dat het bij ons vroeger niet zo was dat we zelf vuurwerk zaten af te steken.
en als het al gedaan werd door iemand van de familie, dan was dat

1) bij de overgang van oud op nieuw zelf (en niet een halve dag ervoor en erna)
2) door iemand die niks gedronken had EN ervaring had met zo'n zaken
3) en was dat reeds een halve dag op voorhand klaargemaakt en gecontroleerd dat het veilig was

maar al bij al viel het hier ook weer mee.
maar door de bewolking hoorde ik wél de knallen maar had ik niet veel van het uitzicht...
echt net een oorlogszone :p
het probleem is dus dingen zoals dit: http://www.hbvl.be/vlaams-brabant/geetb ... tbets.aspx

verder hou ik zelf wel van vuurwerk hoor, enorm zelfs, maar ik zou toch liever niet hebben dat er zo'n ding op mijn dak, mijn auto, of mijn gezicht terechtkomt.

ps: heeft iemand iets te doen in 2013? ik verveel me ;)
Funfile
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Gelukkig nieuwjaar iedereen.

Ben vannacht ook weer buiten gaan kijken naar het vuurwerk dat massaal in en rond Houthalen-Oost werd afgestoken.

Sinds vorig jaar is daar het fenomeen van wensballonnen bij gekomen. Dit jaar 2 grotere uitvoeringen daarvan gezien (formaat huisvuilzak). Met de wind en het slechte weer kwam de eerste van deze 2 vrij snel na het opstijgen terug naar beneden over de oprit van een buurtbewoner om te eindigen in een struik vlak naast het huis van een andere buurtbewoner (die op dat moment niet thuis was).

Kameraad van mij kon deze ballon gelukkig nog op tijd uit de struik trekken en daarmee een brand voorkomen. Het was nadien nog een hele klus om het ding veilig gedoofd te krijgen.

Wij waren wat ontzet dat we vanuit de zelfde tuin dan nog vrolijk een 2e exemplaar zagen opstijgen. Deze mensen moeten goed gezien hebben dat het eerste exemplaar meteen terug naar beneden gedaald is.

Mijn advies : verbied de anonieme verkoop van wensballonnen. Verplicht iedereen die zo een ballon koopt om zich met zijn identiteitskaart te registreren en verkoop alleen maar officieel genummerde ballonnen. Als er dan ergens met zo een ballon iets fout loopt, dan kan men dan makkelijk aan de hand van deze registratie de koper terugvinden en zijn verantwoordelijkheid laten dragen.

Zelfde advies voor vuurwerk : alles op identiteitskaart en op nummer.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Funfile schreef:.Zelfde advies voor vuurwerk : alles op identiteitskaart en op nummer.
Een goed gedacht maar het zal moeilijk zijn het nummer van de vuurwerkpijl terug te vinden als deze in honderden stukjes over een gebied van een paar 10tal meters verspreid ligt tussen nog eens honderden stukken vuurpijl van andere kopers.

Ik vond overigens dat, waar ik was, er vrij weinig vuurwerk afgestoken is. Vond ik niet erg met zo'n wind..
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster

Splitter : dan allemaal wel heel braaf :)

van die groene strijkers, die knalde berehard, moest ge toch wel is eerst uittesten niet? en een keer bengaals vuur uitproberen, kwam serieus heet materiaal uit :)

Ik wil niet zeggen dat het niet veiliger kan en zou moeten, maar als ik de reacties hier moet doortrekken : waarschijnlijk nooit iemand met een opgefokt brommertje rondgereden? Of ben ik echt zo oud geworden......dat opgefokte brommertjes zo jaren '80 was :lol:
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

MichelJ schreef:Splitter : dan allemaal wel heel braaf :)
ik was nu eenmaal ne brave mens.
en idd, nooit een opgefokt brommerke gehad, meer zelf: gewoon geen brommerke gehad :D
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Ikzelf ben ook nooit echt een voorbeeldige jongere geweest en heb ook wel is "ne strijker" afgestoke maar als ik nu mijn 2 poeze zie op oudejaar, dat ze 3 a 4uur onder de kast kruipen dan begrijp ik de topicstarter zijn reactie wel .... Ik doe het gewoon niet meer, vuurwerk afstekken. Vindt het allemaal veel geld voor wat het is en idd, de dieren zijn er de dupe van ... Mijn poezen waren blij dat het gedaan is want ze zijn er de hele dag van onderstebove geweest ....
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Bedankt voor den tip splitter, payback is a bitch, eindelijk de hond van de buren op legale wijze de stuipen op het lijf kunnen jagen, na 365dagen kon ik hem eens legaal wakker blaffen :angel: :angel:
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

LOL! :)
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster

fiestaboyke schreef:Ikzelf ben ook nooit echt een voorbeeldige jongere geweest en heb ook wel is "ne strijker" afgestoke maar als ik nu mijn 2 poeze zie op oudejaar, dat ze 3 a 4uur onder de kast kruipen dan begrijp ik de topicstarter zijn reactie wel .... Ik doe het gewoon niet meer, vuurwerk afstekken. Vindt het allemaal veel geld voor wat het is en idd, de dieren zijn er de dupe van ... Mijn poezen waren blij dat het gedaan is want ze zijn er de hele dag van onderstebove geweest ....
Vind het ook z'n geld niet waard, maar om draconische maatregelen te gaan treffen is er misschien weer wat over. En in Hoevenen hebben ze toch ook serieus staan knallen zover ik kon zien :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Funfile schreef:Mijn advies : verbied de anonieme verkoop van wensballonnen.
Bij ons in de gemeente is het gebruik ervan alvast verboden.
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

De afgelopen 4 dagen heb ik in Kijkduin, NL doorgebracht (ietsje onder Scheveningen, minder druk) en ik moet effectief bevestigen dat Hollanders ZOT zijn als het om vuurwerk gaat. Komende uit een grens gemeente en een Hollanders als schoonbroer hebbende wist ik dit ergens al wel, maar de afgelopen dagen waren met momenten echt waanzin. Zaterdag en zondag waren er al constant knallen te horen om de haverklap, maar maandag was het echt te gek om woorden. Van het moment dat we opstonden was het al bezig. Rond de middag een wandeling in Den Haag gemaakt wat precies als belegerd gebied klonk. Achteraf bekeken viel dat nog mee. Vanaf 17u waren we terug op hotel, kamer op 7e verdieping met uitzicht landinwaart. Ik denk dat vanaf toen tot 23u er geen 5 seconden tussen vuurpijlen zat (en dan overdrijf ik ECHT niet :s). Tegen 0:00 was het hek compleet van de dam, heel de horizon was gewoon een en al vuurwerk. Om 1:30 was het nog altijd vollop bezig. Echt waanzin ...

Ik vraag me af hoeveel op hol geslagen paarden en koeien er daar in NL wel niet zijn :(
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

eternum schreef:Hoe was het nu weer?
Slimme Belgen en domme Hollanders? :wink:
...

Dan is het nieuws over die trein van vandaag wel het hoogtepunt :P , als het klopt natuurlijk.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... rein.dhtml
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Al dan niet verbieden van vuurwerk blijft een beslissing van de gemeente/stad. Tussen oudejaarsdag 22u en nieuwjaardag 2u is er een algemene (federale) wet die zegt dat dan vuurwerk mag afgestoken worden als de autoriteiten (politie, brandweer en gemeentebestuur) hiervan op de hoogte zijn. Helaas gebeurd dit amper/nooit.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”