ADSL2: 12 Mb tot 20 Mb downstream

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

http://www.nwfusion.com/news/tech/2003/0120techupdate.html

Benieuwd wanneer Belgacom hiermee gaat beginnen ;-)!!!
Gebruikersavatar
All Your Base
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 17 sep 2002, 11:57

Niet, de ADSL2 standaard wordt niet door Belgacom geimplementeerd, men heeft voor VDSL gekozen als opvolger van ADSL.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

En dat kunnen wij alleen maar toejuichen :D
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ja ik denk ook eerlijk gezegd wel dat resoluut kiezen voor VDSL toch een beter perspectief is dan ADSL2. Ze gaan direct voor iets wat er toch op termijn zit aan te komen ipv van eerst over ADSL2 e.d. te gaan... kdenk dat BGChierbij wel een goede beslissing heeft genomen.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

De fiber komt wat dichter bij de huiskamer te liggen nu :mrgreen:
Op het eerste zicht lijkt ADSL2+ geen fiber tot bij het 'verzamelbakje?' in je straat te brengen.
Dat die fiber dichter bij de gebruiker komt wil ook zeggen dat als die gebruiker een bedrijf is dat Belgacom een grotere fiber dekking zal hebben + misschien nieuwe diensten kan aanbieden aan bedrijven dankzij die fiber voor VDSL.
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Mja, ik denk dat het niet alleen met internet via VDSL zal blijven met BGC. Ze moeten idd veel investeren en uitbreiden, maar als ze een deftig 'vdsl'netwerk hebben en voldoende glasvezels dan opent dat heel veel mogelijkheden, oa. interactive tv (gelezen in netwerk), video-on-demand, ....
I love it when a plan comes together!
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Enig idee wanneer VDSL op de planning staat ? Ben benieuwd binnen hoeveel tijd wie hierover kunnen beschikken.

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Dat zal nog wel even duren en zal vooral geconcentreerd zijn in dicht bevolkte gebieden. Als ik mij niet vergis zijn er piloot projecten in Gent en Hasselt. Er moet ook nog marktonderzoek gedaan worden enzo natuurlijk.
NuKeM
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Spijtig, maarja, niets aan te doen! Snif...

Dat BGC maar goed inversteert in glasvezel. :)
En hun beleid wat aanpast (want met snelheid zijde niks als ge maar 10 GB verkeer moogt hebben natuurlijk ;) )

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
All Your Base
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 17 sep 2002, 11:57

idd, testen lopen al, maar wanneer het commercieel wordt is mij ook nog een raadsel. een van de redenen waarom men voor VDSL heeft gekozen is inderdaad om bijvoorbeeld HDTV over de koperdraad te sturen. trouwens, er lopen nu ook testen met video on demand over ADSL (3 Mbps natuurlijk).
4ng3l
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 dec 2002, 00:12

All Your Base schreef:idd, testen lopen al, maar wanneer het commercieel wordt is mij ook nog een raadsel. een van de redenen waarom men voor VDSL heeft gekozen is inderdaad om bijvoorbeeld HDTV over de koperdraad te sturen. trouwens, er lopen nu ook testen met video on demand over ADSL (3 Mbps natuurlijk).

Idd heb ik ook ergens opgevangen, maar die video on demand zal dan weliswaar niet via het internet gaan zodat de snelheid (denk ik) gegarandeerd kan worden.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Heb trouwens vrijdag een vriendelijke technieker van Belgacom gesproken (kabel gebroken in de centrale maw lijn twee dagen kapot, geen internet noch telefoon, auw auw zo primitief ;)) en die had het even over glasvezel tot de "kast". Hij zei dat het er zeker komt maar dat er nog 5 jaar bekabeling werk voor de boeg is maar dat iedereen dan 10Mb downstream krijgt zowiezo (wegens geen verlies op glasvezel etc etc).

BGC wil namelijk op termijn TV gaan aanbieden en (I quote) 'Telenet den duvel aandoen', wat ik eigenlijk alleen maar kan toejuichen gezien dat die gele smiley mannen net effe het kabelabonnement verhoogd hebben. I hate monopolies! Nu is een duopolie ook niet ideaal maar goed, stereo is al beter dan mono. Ideaal zou 5.1 surround zijn :)! Bla bla wat een metafoor.
Gebruikersavatar
All Your Base
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 17 sep 2002, 11:57

idd, glasvezel tot aan de kast, dslams in de straat, nog een pak werk voor de boeg... het zal waarschijnlijk een heel tijdje duren voordat iedereen aansluitbaar is
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Wat ik niet goed snap is waarom BGC de upload snelheid niet verhoogt ?

Je zit toch met je data-limiet ? En het enige wat BGC kost is data-transfer (eens de centrales enzo aangepast zijn)

greetz,

Nob
Krikke
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jan 2003, 19:57
Locatie: Mechelen

ze willen gewoon niet dat je een server kan maken voor bijvoorbeeld een web-site te hosten.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Mja, wat maakt dat uit ? Ik vind persoonlijk dat je 10 GB koopt, en dat je die nu gebruikt om spellekes te spelen of http serverke op te zetten, of om mp3kes te downloaden, wat maakt dat nu uit ?

BTW, de plus abbo's hebben meer upload, dus die kunnen een ietsie meer een http serverke opzetten, ook al mag het niet, da's toch ook niet logisch he (BTW ik heb plus ;) )


greetz,

Nob
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Deej_1977 schreef:BGC wil namelijk op termijn TV gaan aanbieden en (I quote) 'Telenet den duvel aandoen', wat ik eigenlijk alleen maar kan toejuichen gezien dat die gele smiley mannen net effe het kabelabonnement verhoogd hebben. I hate monopolies! Nu is een duopolie ook niet ideaal maar goed, stereo is al beter dan mono. Ideaal zou 5.1 surround zijn :)! Bla bla wat een metafoor.


Voor den poeziëdag wou ik nog ff dit stukje in de schijnwerpers zetten :wink:
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

In your face Tom Lanoye! :D
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”