Draadloze internetverbinding maken

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
alfa
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 maa 2005, 06:33

Een vraag over het maken van een draadloze internetverbinding. De situatie is als volgt:
Een desktopcomputer heeft een VASTE internetverbinding via een router. Die verbinding is in orde en werkt prima. De router is een Philips SNA6501/18, de internetverbinding verloopt via Belgacom/Skynet.
Voor een laptop wil ik een DRAADLOZE internetverbinding maken via dezelfde router. Die verbinding is er ooit geweest, maar is er nu niet meer. Het wachtwoord van de router is niet meer bekend.
Hoe pak ik dat het beste aan? Wat moet ik precies doen?
Als ik de laptop in eerste instantie met de router verbindt met een kabel , kan ik dan in het menu van de router komen als ik het wachtwoord niet ken? Of moet ik dan de router eerst resetten?
Het is NIET de bedoeling dat tussen de twee computers bestanden worden gedeeld of dat ze contact met elkaar kunnen maken, het gaat louter om de internetverbinding.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Als je het paswoord niet meer kent van je router zal er weinig anders opzitten dan hem volledig te resetten.
alfa
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 maa 2005, 06:33

Als de router wordt gereset, heeft dat gevolgen voor de VASTE verbinding van de desktopcomputer?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Uiteraard moet je je gebruikersnaam en wachtwoord van je internetverbinding terug in de router steken :wink:

Als je in je adresbalk 192.168.1.1 (of misschien 192.168.2.1) invult, en je geraakt niet voorbij gebruikernsaam (admin ?), dan zal er weinig anders op zitten.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

alfa schreef:Als de router wordt gereset, heeft dat gevolgen voor de VASTE verbinding van de desktopcomputer?
Ik veronderstel dat je router ook de ADSL verbinding (tijd dat je eens langs gaat bij BGC voor VDSL2) opzet... dus die gegevens (user/paswoord) zal je inderdaad opnieuw moeten ingeven.
alfa
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 maa 2005, 06:33

Dank voor alweer de snelle reacties.
Uiteraard moet je je gebruikersnaam en wachtwoord van je internetverbinding terug in de router steken
Zijn dat dan de gebruikersnaam en wachtwoord van Belgacom?
Want 'admin' is vaak het standaardwachtwoord van een router en dat bepaal je zelf ('admin' probeerde ik al tevergeefs). Degene die destijds de verbinding had gemaakt, weet het wachtwoord niet meer (ik probeer die verbinding te maken bij kennissen). U merkt: ik ben geen deskundige.
Nielsvds
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 feb 2012, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Windows slaat altijd de netwerksleutel op van de draadloze netwerken waar er ooit contact meegemaakt is. Je kan met behulp van Wireless key viewer de sleutel proberen te achterhalen.
alfa
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 maa 2005, 06:33

Dank u.
Indien nodig, zal ik dat proberen (het is iets voor later deze week).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Nielsvds schreef:Windows slaat altijd de netwerksleutel op van de draadloze netwerken waar er ooit contact meegemaakt is.
Daarmee weet je natuurlijk nog steeds het wachtwoord van je router niet.
Nielsvds
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 feb 2012, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Sorry, ik had het verkeerd begrepen. Ik dacht dat het enkel ging om de netwerksleutel die niet meer gekend was. Er is één waterkans, indien je ooit gebruik gemaakt hebt van de mogelijkheid om de firmware te back-uppen van je router kan je RouterPassView gebruiken. Standaard is er geen wachtwoord vereist voor de Philips modem/routers. Probeer gewoon blanco te laten en op log in te klikken.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”