Vraagje over Netopia modem van Belgacom

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
feline
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jul 2004, 20:35

Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is of de Netopia (draadloze) modem van Belgacom geconfigureerd kan worden voor Versatel ?
Op het einde van de installatie wordt je gevraagd in de browser een IP adres in te typen dat naar Belgacom doorverwijst...
Belgacom wil niet helpen (daar kan ik inkomen) en Versatel verleent geen support aan andere dan hun eigen modem, maar op hun website staat dat draadloos surfen "waarschijnlijk wel zal werken".
Weet iemand raad ?
Dank bij voorbaat.
Gebruikersavatar
Sloppy Joe
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 mei 2004, 00:41
Locatie: Hell ain't no bad place to be
Contacteer:

feline,

ik heb een Netopia wireless router geinstalleerd bij iemand die op het Scarlet netwerk zit. Deze router is gekocht in een Belgacom winkel.
Als de installatie van de router afgerond is, kom je inderdaad uit op een site van Belgacom. Omdat je op die site uitkomt, geeft enkel aan dat je verbinding hebt met internet....

btw: vergeet de security op je router niet instellen

Greetzzz,

Joe
feline
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jul 2004, 20:35

Hey Joe,

Ik heb geen idee hoe ik op Versatel kan geraken. Eigenlijk is het mijn broer die bij Versatel is en die de Netopia gekocht heeft voor zijn laptop.
Op mijn pc -ik ben bij Skynet- is het gelukt om een verbinding tot stand te brengen, maar hoe verander ik nu zijn login en passwoord.

Moet ik gewoon een nieuwe internet verbinding aanmaken ? Of wil je me zeggen hoe jij dat voor elkaar hebt gekregen ?

I would be very grateful als je dat zou willen doen: dan hebben we toch een clue...

Groetjes !
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Normaal moet je tijdens de setup van dat ding een login en paswoord ingeven en ipv faxxxxxx@SKYNET in te gevenn geef je nu xxxxxxx@VERSATEL in (of wat dan de login ook moge zijn).

Cheers
Afbeelding
Gast

Bedankt Sub Zero !

Ik ben beschaamd :oops:
Maar ooit is iedereen wel eens een noob geweest zeker...
We proberen het uit !
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Meestal is er gewoon voor gaan nog de beste manier. Je moet je niet schamen om een vraag te stellen. Iedereen moet beginnen.

Cheers
Afbeelding
feline
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jul 2004, 20:35

Voor wie in het zelfde geval zit, hier een (late) reactie :

We hebben de netopia kunnen configureren voor Versatel met volgende instellingen:

- inloggen: [email protected]
- protocol: pppoA / VCMux

We hebben een D-Link DWL-650+ wireless adapter, maar kunnen (wireless) geen verbinding maken (driver goed geïnstalleerd). Ik heb ook al geprobeerd zonder wep-encryption, maar tevergeefs !

Werkt dat ding niet met pppoA ? Op mijn skynet-verbinding lukt het wel.

Help !!!
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

wat bedoel je met geen verbinding?

kan je de router bereiken?
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gast

SeNsEi Ze0n,

Van zodra we de netwerkkabel (tussen Netopia en laptop) loskoppelen en de verbinding via de wireless adapter willen laten gaan, dan loopt het fout:
geen wireless connection available...
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

dat heeft niets met versatel of belgacom te maken

staat je wireless wel enabled?
in http://192.168.1.1

daar moet dat aan staan
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Standaard staat die wireless aan, maar je moet die wel configureren met een kabel en als dat gebeurd is dan kan je draadloos surfen (zo heb ik het toch gedaan bij een aantal personen).
feline
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jul 2004, 20:35

Yep, wireless is enabled in http://192.168.1.1
Alleen, er is geen communicatie tussen de Netopia en de D-Link adapter.
Zoals ik eerder zei, bij mezelf (Skynet) had ik meteen contact tussen beide. Gewoon een popup die zei "wireless network available" en ik was meteen draadloos on-line.
Bij mijn Versatel-broer schijnt het om één of andere manier niet te lukken. Met de netwerkkabel wél, draadloos niet.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Wel, als het met een kabel wel lukt, maar draadloos niet, dan ligt het niet aan het feit of het nu Skynet of Versatel is hoor. Ik heb helaas geen ervaring met die netopia dingen, ik kan je er dus ook niet veel over zeggen.

Cheers
Afbeelding
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

gebruik je bij je broer ook dezelfde pc met hetzelfde kaartje?

want ik denk da het eerder daaraan ligt
is het niet werkende kaartje compatiebel met de router?
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
feline
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jul 2004, 20:35

SeNsEi Ze0n,

Het is zijn laptop, netopia en kaartje waarmee ik bij mij thuis op mijn lijn draadloos heb kunnen internetten.

Misschien moet ik maar 's in device manager de D-Link eruitgooien, de driver uninstallen en het daarna opnieuw proberen. Ik kan niets anders bedenken.

Ondertussen heb ik van de website van D-Link een meer uitgebreide handleiding gedownload, dan de handleiding op de bijhorende cd. (Meer info over de configuration utility).

Ik laat nog iets weten !

Groetjes
feline
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jul 2004, 20:35

Dag iedereen,

We zijn erin geslaagd om draadloos te surfen met Versatel !

Ik heb de laatste driver geïnstalleerd van de D-link adapter, en terwijl ik in de Configuration Utility (van de d-link adapter) nog wat aan het kijken was, kregen we ineens de popup dat we een netwerkverbinding hadden !

Wat blijkt: het duurt 5-10 minuten vooraleer een (draadloze) connectie tot stand wordt gebracht. De meegeleverde driver zal waarschijnlijk ook wel werken, want ik heb nooit 5-10 minuten zitten wachten of er al dan niet een verbinding kwam...

Bovendien, als je niet meteen begint te surfen, dan valt de connectie weg, weer 5-10 minuten wachten... En dit zowel op batterij als met stroom.
Weet iemand of dat een instelling is of zo ? En ook, als je wep encryption toepast (hetgeen toch nodig is dacht ik) vertraagt dat je verbinding nog meer ?

De Netopia stond vlakbij de laptop en de signaal sterkte is "good" (= om en bij de 84 %).

Ik raad mensen met een trage(re) verbinding echt niet aan om draadloos te gaan... Blijf bij uw USB-modem !

Voor wie het interesseert: op deze link ftp://ftp.dlink.co.uk/ staan de laatste drivers, firmware, manuals e.d.

Ik ga wat herstellen van mijn punthoofd dat ik ondertussen heb ontwikkeld... Ik moet wel gek zijn als ik niet profiteer van het goede weer :wink:

Groetjes
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

sorry, DELETE
Laatst gewijzigd door MaRtO 28 jul 2004, 10:36, in totaal 1 gewijzigd.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

marto:

1) draadloze verbinding heeft niets met adsl verbinding te maken
2) hij/zij zit bij versatel, dus dat is "maar" 512 kbit/s
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”