Youtube, Google Maps

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Wat is de maximale upload snelheid van de google servers voor youtube en Google Maps.
Ik praat hier niet over de proxy servers die bij providers staan.

Dank u
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Bedoel je nu de hoe snel jij kan downloaden van YouTube of Gmaps? (=upload vanuit Google's standpunt)

Dat hangt toch van een hele boel factoren af? Ik denk wel dat de uplink van Google snel genoeg zal zijn. De locatie van de data (Bergen/Amerika/...) zal ook wel een rol spelen, al staat die data nooit op één locatie.

Ze hebben een website met enkele foto's van hun datacenters, mocht het je interesseren.
redman
Elite Poster
Elite Poster

Ik praat nu voor de tijd van HD filmkes op youtube maar dacht toch dat toen de upload beperkt was bij youtube tot 5Mb ook al heb je een 30Mb download bij telenet.

Ik kan toch moeilijk geloven dat als je een 100Mb verbinding van telenet hebt dat uw youtube filmkes tegen 100Mb van de server worden gedownload.
driesve
Elite Poster
Elite Poster

Ah, op die manier: sorry, daar kan ik niet direct een antwoord op geven.

Wat ik wel merk tegenwoordig (nuja, de laatste maanden): het volledige filmpje wordt niet meer gedownload, maar enkel de volgende x aantal seconden. Als je ineens verder spoelt, dan buffert hij terug x aantal seconden vooruit. Op zich wel slim gezien en het spaart enorm veel bandbreedte uit vermoed ik. Er zullen wel veel mensen zijn die enkel maar een stukje van het begin bekijken.
redman
Elite Poster
Elite Poster

Als ik het ubuntu command: "youtube-dl" gebruik zonder te converteren dan haal ik toch nie meer dan enkele 100kb / s bij een sd stream.
driesve
Elite Poster
Elite Poster

Ik schommel rond de 500 à 700 KB per seconden bij het bekijken van een 360p-filmpje, al kan dit ook uit de cache komen van m'n provider.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Vanuit mijn standpunt onlangs nog eens op belnet gezeten 200/200 en upload aan 180mbps en iets downloaden van youtube gaat ook wel rond de 130mbps (met internet download manager) ging op telenet ook hoor toen ik het nog had wel enkel met internet download manager
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”