Sinds kort heb ik hetvolgende probleem:
Als ik grote bestanden download (dat kan bvb gewoon een bestand van 100 MB via wetransfer zijn), valt de internetverbinding na ongeveer 25 MB weg. De computer is verbonden met de router via een kabel. Als ik dan de kabel uittrek en overschakel op draadloos, lukt het weer voor ongeveer 25 MB. Daarna houdt hij er weer mee op. Als ik inlog op de interface van de router kan ik daar wel nog pingen of tracerouten naar allerlei sites, hij geeft dan geen fouten.
Een reboot van de router zorgt ervoor dat we weer internet hebben, maar waar kan het probleem dan prcies zitten?
Alvast bedankt!
Internetverbinding valt weg bij downloaden
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 54 keer
Ik heb bij een vriend net hetzelfde probleem gezien. Een lichte attachment (bijv. DOC bestand) versturen via GMail: geen probleem. Een foto van een megabyte of twee: error na bijna de helft te hebben verzonden. Getest met diverse browsers en diverse bestanden... ben benieuwd of iemand weet wat dit kan zijn!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Misschien een domme vraag: heb je een Sagem en gebruik je hem als router? Of heb je een ouderwetse router?
Een tijdje geleden (1 of 2 jaar) viel mijn router ook steeds uit bij een toename een verkeer. Een firmware-update van de Sagem (of iets anders dat ik niet weet) heeft dat toen verholpen.
Een tijdje geleden (1 of 2 jaar) viel mijn router ook steeds uit bij een toename een verkeer. Een firmware-update van de Sagem (of iets anders dat ik niet weet) heeft dat toen verholpen.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Gebruik je torrent of p2p programma's om bestanden te downloaden? Zoja, verminder dan het aantal verbindingen. Voor meer info bekijk dit even. Wanneer je dit te hoog instelt gaan goede modem/routers bezwijken en herstarten.