Lancering Weepee TV

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

r2504 schreef:
raf1 schreef:Ze hebben hun platform zelf gebouwd met standaard pc-hardware en opensource-software. Dit is alleszins genialer, goedkoper en efficiënter dan een telecommanager die naar Telemak belt om een kant-en-klare Tandberg-encoder of Flash Media Server te komen installeren. (cfr. Yelo, Mobistar TV,...)
Op zich is het enige verschil de prijs... beide partijen gaan hun mosterd elders halen en hebben zo goed als geen eigen bijdrage.
Het enige verschil is de prijs??
En zowel WeePee als Telenet hebben zo goed als geen eigen bijdrage??

Gij zijt de plezantste thuis zeker?
Of heb je gewoon graag het laatste woord? :mrgreen:
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

MClaeys schreef:Let wel op mijn stelling dat ze dan een goede inwisseling moeten voorzien van die boxen, klanten zonder tv zetten is niet de goede manier natuurlijk, dan maak je duidelijk dat je klanten je geen bal kunnen schelen.
Cabletuner in ruil voor 50 EUR waarborg, iemand?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

arjan schreef:Belgacom,tv Vlaanderen hebben nog genoeg analoge zenders in hun pakket.
Tijd om de definitie van analoog op te zoeken. Je kan op het analoge internet misschien beginnen :bang:

Wij kijken ook nog analoog. Reden: niet gedwongen willen worden om bepaalde hardware te huren/kopen.

Sat TV staat in de steigers maar de aanpassing van de BBC beams heeft dit uitgesteld. Ik volg hier dus met verhoogde belangstelling de WeePee discussie. Mocht Vier in het aanbod zitten zou dat de twijfel wegnemen.
Wij kijken maar naar enkele zenders. Meestal één, Canvas, weinig 2B, Vier, F1 op RTBf en vroeger op BBC. Zo nu en dan ook NL (Twee voor twaalf, 3 op reis)
De keuze is dus beperkt betreft aanbieders als je vrijheid van hardware wil.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

eternum schreef:Gij zijt de plezantste thuis zeker?
Natuurlijk... maar ik bedoel op gebied van ontwikkeling van de "media" zelf (de streaming versus DVB-C).

Beide gebruiken daar gewoon door andere ontwikkelde producten, het enige verschil is dat WeePeeTV voor die producten minder zal moeten betalen dan een Telenet welke kiest voor commerciele bouwstenen. Maar zover ik weet hebben noch WPT, noch TN het HLS protocol of DVB-C ontwikkeld.

Als ik daar fout in ben mag je dat altijd melden (dat zou pas interessant zijn moest iemand van die geniale mannen van WPT dat eens vertellen)... maar verder was je post totaal nutteloos.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik vond zijn post niet nutteloos, zo denkt men soms wat verder na.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Sat TV staat in de steigers maar de aanpassing van de BBC beams heeft dit uitgesteld. Ik volg hier dus met verhoogde belangstelling de WeePee discussie. Mocht Vier in het aanbod zitten zou dat de twijfel wegnemen.
Das al lang bekend hoor :-)
http://www.dutchdreambox.nl/?p=3382
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

q-tec schreef:Das al lang bekend hoor :-)
http://www.dutchdreambox.nl/?p=3382
Voila, even een duimpje uitgedeeld... dat stelt alvast gerust. De schotel moet aan de straatkant en dan is kleiner beter 8)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

de koe zegt boe
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

door de omschakeling naar 8psk moeten we toch ook een grotere schotel plaatsen?
Niet bepaald tenzij je problemen zou hebben en die komen normaal enkel voor als je tvv hardware hebt, dus heb je je eigen schotel etc vormt dat geen probleem.
Maar laten we het hier bij houden /// offtopic

Over weepeetv ik wacht er wel nog even mee early adopter van dommel geweest en dat beviel ook niet zo super :angel:
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

r2504 schreef:
MClaeys schreef:Als dat de beeldkwaliteit ten goede komt voor iedereen dan is dat geen slechte keuze (mits ze voor een goede omruiling van de die oude boxen voorzien).
De omruiling is een gevoelig punt... ik heb destijds ook geen GSM gekregen van Proximus bij de overgang van MOB2 naar GSM, ook niet van merk X, Y of Z toen de CD speler er kwam. TN schaft trouwens het analoge aanbod ook niet af van de ene op de andere dag, dus er is wel degelijk een overgangsperiode.
Maar een digibox huur je, het zou maar dwaas zijn moest je 8? euro per maand betalen voor je digibox maar geen nieuwe krijgen als hij niet meer mee kan met de technologie, dan betaal je 8? euro per maand voor een baksteen. Moest je GSM een huurtoestel geweest zijn dan ging je bij die overgang wel een nieuw toestel gekregen hebben :). Dat er gekochte boxen zijn doet hier weinig van af, dan zit je wel degelijk in hetzelfde schuitje dan met je GSM toestel.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

raf1 schreef:Ik heb niet gezegd dat de beeldkwaliteit beter is, ik heb er op gewezen dat hun platform efficiënter, goedkoper en flexibeler is dan bij de concurrentie.
Vandaag streamt WeepeeTV aan 1 Mbps, maar als ze morgen smart tv's officieel gaan ondersteunen zullen ze wellicht naar 2,5 Mbps gaan en zal de beeldkwaliteit misschien beter zijn dan 8 Mbps MPEG-2 bij Telenet of 3,5 Mbps H.264 bij Belgacom.
Dat noem ik nu eens wishfull thinking ! WPTV met een stream van 2,5 Mbps betere kwaliteit dan de 3,5 Mbps H.264 bij Belgacom, you gotta be kidding. Belgacom werkt met de meest krachtige (en duurste) Tandberg encoders. Vandaar ook dat ze de HD stream van 9 Mbps hebben kunnen laten dalen naar 6 Mbps. En het goedkopere, efficiëntere en flexibelere platform van WPTV gaat het dus winnen ... :bang:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

MClaeys schreef:Maar een digibox huur je, het zou maar dwaas zijn moest je 8? euro per maand betalen voor je digibox maar geen nieuwe krijgen als hij niet meer mee kan met de technologie
Wees gerust, de gehuurde toestellen zal men kosteloos vervangen indien dit noodzakelijk moest zijn. TN is een commercieel bedrijf en zal die afweging wel maken (overhead oude MPEG-2 streams versus nieuwe decoders).
vuurvos schreef:Dat noem ik nu eens wishfull thinking !
Tja, soms ligt de lat wel echt laag en is het zelfvertrouwen groter dan dat van Tia.
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

Wil hier nog eens even mijn ervaring kwijt van de laatste dagen. Heb nu al meerdere avonden met plezier WPTV gekeken zonder haperingen (op PC met 21" scherm en met oude Pentium 4 laptop via een beamer. Ik ben gewend om in SD kwaliteit te kijken en WPTV moest niet onderdoen qua kwaliteit. We hebben de stream niet meer zien stilvallen, op de hele avond meestal een 2-3x enkele seconden buffering waarna alles mooi hernam. Uitstekend geluid ook. Schakelen tussen 2 kanalen gaat ook zeer vlot, heel wat vlotter dan bij TVV neem ik aan ?

Als ze nu - zoals vermoedelijk voorzien voor maart 2013 - nog hun zenders uitbreiden, dan vind ik dit een zeer valabel product dat ik verder zal nemen. En tegen een behoorlijke kost: geen hardware te kopen en ook geen analoge kabel van TN aan 15 euro/m of een duur internet abbo bij BGC... Ik hoop ook dat er een plug-in voor XBMC komt, heb hier nog een Apple TV1 liggen die als "Weebox" zou kunnen dienen...

Nogmaals een pluim voor de stabiliteit van WPTV, ben misschien wat enthousiast als early adopter, maar er mag ook eens wat positieve kritiek gegeven worden.
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

Dit is trouwens een manier om de steams op te nemen voor de geintresseerden:

Code: Selecteer alles

ffmpeg -i http://lifetv.my-stream.eu/lifetv/lifetv.m3u8 -vcodec copy -acodec copy output_file.ts 
[/quote]

Hoe zou dit door een gewone leek gebruikt kunnen worden?

Bedankt bij voorbaat!
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Dit is een command line utility die je in Windows of Linux kan gebruiken.

http://ffmpeg.zeranoe.com/builds/win32/static/

Hier kan je bijvoorbeeld builds voor Windows downloaden. Het command dient uitgevoerd te worden in de map waar ffmpeg.exe zich bevindt. In dit geval is dit de bin map. Let wel op dat je tijdens het opnemen niks te zien krijgt...

Succes!


Trouwens, de lifeTV stream heeft maar een bitrate van 850 kb/s wat toch redelijk laag is voor scenes met veel motion (blokworming).
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

MClaeys schreef:De logica lijkt me hier toch niet zo ver te zoeken?
Als dat de beeldkwaliteit ten goede komt voor iedereen dan is dat geen slechte keuze (mits ze voor een goede omruiling van de die oude boxen voorzien).
Alsof TV Vlaanderen u gratis een nieuwe box gegeven heeft omdat zij naar H.264 overgegaan zijn, neen die kosten schuiven ze in uw nek.
Maar een ander zou wel gratis nieuwe decoders moeten uitdelen.
Kijk, TVV is niet naar nieuwe decoders overgegaan omdat ze het nieuwste van het nieuwste wilden hebben, het is omdat het hen nijpt qua bandbreedte.
Bij kabel kunnen ze nog altijd met MPEG2 werken voor SD klanten, en die niet verplichten een nieuwe decoder te kopen.
Ik vind dat positief, dat analoog afgebouwd wordt is iets dat al jaren in de sterren geschreven stond, en digitaal biedt toch duidelijk een betere beeldkwaliteit die iedereen ten goede komt, zoals je zelf als norm stelt ?
MClaeys schreef:Stilstaan is achteruit gaan.
Klopt, maar waarom zou Telenet moeten per se overaan naar H.264 zolang ze niet dat bandbreedteprobleem hebben ?
TVV wil zo weinig mogelijk in transponderhuur investeren, en gaat daarom naar H.264, en de klant mag de rekening betalen.
Ik zie echt niet in waarom dat positiever zou zijn, het beeld ziet er trouwens niet beter uit dan het MPEG2 beeld bij Telenet.
MClaeys schreef:Het is onmogelijk om tot in het oneindige ondersteuning te bieden.
Maar voor analoog vind je dat dan weer niet ?
Rare logica.
MClaeys schreef:Ok, die Telenet boxen met MPEG2 zijn dan nog niet zo oud als die Office, maar de vooruitgang gaat snel in die branche.
Zolang het niet nijpt qua bandbreedte zie ik niet in waarom het nodig zou zijn.
De zenders op de kabel hebben een goed beeld, waarom moet er dan per se H.264 gebruikt worden ?
Als bandbreedte echt een probleem wordt, kunnen ze dat nog altijd voorzien.

EDIT:
raf1 schreef:
boulder schreef:Dat is nog altijd niet hetzelfde, Raf1.
Heb ik ook niet gezegd. ( Maar op een videobuffer van 10 seconden kan je ook een 2-pass toepassen om een hogere efficiëntie te bereiken.)
Als ik die grafiekjes in dat rapport bekijk, dan zie ik dat bij HDTV de meeste toch heel gelijklopend zijn qua efficiëntie.
Met 10 seconden buffer kun je bijlange niet de efficiëntiewinst krijgen die je anders hebt als je een hele opname kunt analyseren en hercomprimeren.
10 seconden lijkt mij trouwens veel.
Loopt de teletekst klok (of is er geen teletekst ?) dan ook 10 seconden achter ?
raf1 schreef:Mijn punt is dat de x264-encoder veel efficiënter omgaat met bandbreedte dan de kant-en-klare Tandberg-encoders die al jaren zonder enige update staan te draaien bij de grote distributeurs. Bovendien kan het WeePeeTV-platform elke maand software-updates installeren en elk jaar hun relatief goedkope Intel CPU's vervangen om de efficiëntie te kunnen verhogen. Meer informatie daarover ook op http://www.ob-encoder.com/
Of ze geüpdated worden of niet, en of het allemaal Tandberg decoders zijn dat weet ik niet, ik vermoed dat het overdreven is, vermits ik bij mijn opnmes van Canvas HD nu niet meer dat fenomeen heb met die nullbytes, terwijl dat een paar jaar geleden wel nog het geval was.
boulder schreef:Jij vindt het dus "stelen" als er analoge frequenties verdwijnen om gebruikt te worden voor digitale TV, maar anderzijds vind je het geen probleem dat bijv. TV Vlaanderen MPEG2 zenders omzet naar H.264, waarbij ze dus bestaande gebruikers hun hardware nutteloos maakt.
raf1 schreef:Voor die klanten is dat ook niet leuk, maar ze kunnen tenminste vrij MPEG4-apparatuur kiezen die +10 jaar zal meegaan.
En wie zegt dat TVV als er een nieuwe codec komt (H.265 bijv.) niet ook snel op die kar gaat springen, omdat ze bandbreedte nodig hebben ?
Er zijn tot 1,5 jaar geleden nog door TVV zelf decoders verkocht die enkel MPEG2 aankonden, terwijl ze zelf heel goed wisten dat ze heel binnenkort naar H.264 gingen overschakelen.
Het is dus niet omdat je hardware op zich 10 jaar meegaat voor ie kapot is, dat je hem 10 jaar zult kunnen gebruiken.
raf1 schreef:Ik heb niet gezegd dat de beeldkwaliteit beter is, ik heb er op gewezen dat hun platform efficiënter, goedkoper en flexibeler is dan bij de concurrentie.
Tja, als je niet veel bandbreedte ter beschikking hebt, zul je de kwaliteit verlagen, en er zeer zuinig mee omspringen, dat zie je bij TVV ook.
Maar dat is dus puur uit noodzaak (of gierigheid in het geval van TVV).
Men doet immers altijd alsof bandbreedte voor iedereen gratis is behalve voor TVV.
Zij moeten transponders huren, dus is dat megaduur.
Dat een ander eerste een hele kabelinfrastructuur moest kopen, neen dat telt niet.
Dat komt uit de lucht vallen, en een keer je het hebt "kost het niets meer, want je hebt het al".
raf1 schreef:Vandaag streamt WeepeeTV aan 1 Mbps, maar als ze morgen smart tv's officieel gaan ondersteunen zullen ze wellicht naar 2,5 Mbps gaan en zal de beeldkwaliteit misschien beter zijn dan 8 Mbps MPEG-2 bij Telenet of 3,5 Mbps H.264 bij Belgacom.
Dat wil ik nog wel eerst eens zien.
Tot nu toe vind ik dat dit product uitblinkt in misschiens en eventueels, en binnenkorts.
Concreet lees je wel over bufferproblemen, en het zenderaanbod is toch maar mager.
Ik vind dat vooraleer je opschept over hoe goed je het allemaal wel voor elkaar hebt, je beter toont dat dat ook werkelijk het geval is.
Op dit moment is zowat de helft van alle beweringen nog gebakken lucht (decoder, zenderaanbod, ...).

EDIT:
vuurvos schreef:Dat noem ik nu eens wishfull thinking ! WPTV met een stream van 2,5 Mbps betere kwaliteit dan de 3,5 Mbps H.264 bij Belgacom, you gotta be kidding. Belgacom werkt met de meest krachtige (en duurste) Tandberg encoders. Vandaar ook dat ze de HD stream van 9 Mbps hebben kunnen laten dalen naar 6 Mbps. En het goedkopere, efficiëntere en flexibelere platform van WPTV gaat het dus winnen ... :bang:
Bwa, geef toe, op gebied van lucht verkopen zijn ze in elk geval onklopbaar.
Laatst gewijzigd door TiTanium 24 dec 2012, 07:32, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: dubbeltje samengevoegd. Graag volgende keer via de knop "WIJZIG" de nodige zaken bijvullen aub. (indien u post de laatste is)
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

boulder schreef:Alsof TV Vlaanderen u gratis een nieuwe box gegeven heeft omdat zij naar H.264 overgegaan zijn, neen die kosten schuiven ze in uw nek.
Maar een ander zou wel gratis nieuwe decoders moeten uitdelen.
Bij Telenet huur je een box, bij TVV koop je een box, daarom is Telenet het wel verplicht als ze die overschakeling zouden maken. (Niet voor de mensen die gekocht hebben natuurlijk)
boulder schreef:Klopt, maar waarom zou Telenet moeten per se overaan naar H.264 zolang ze niet dat bandbreedteprobleem hebben ?
TVV wil zo weinig mogelijk in transponderhuur investeren, en gaat daarom naar H.264, en de klant mag de rekening betalen.
Ik zie echt niet in waarom dat positiever zou zijn, het beeld ziet er trouwens niet beter uit dan het MPEG2 beeld bij Telenet.
Ik zeg niet dat Telenet dat moet, Telenet moet die keuze geheel zelf maken. Ik stel enkel dat als dit de beeldkwaliteit voor alle klanten ten goede laat komen dat ze zich niet mogen (en zullen) laten tegenhouden door de MPEG2 boxen die in omloop zijn. Ik zou niet weten of het beeld beter is bij het ene of het andere, ik heb geen digitale tv van Telenet, Belgacom of TVV.
boulder schreef:Maar voor analoog vind je dat dan weer niet ?
Rare logica.
Nee, voor analoog ben ik ook van mening dat het mag verdwijnen, maar ik ben van mening dat er een andere oplossing moet zijn dan iedereen dan maar een digibox op te dringen. En die is er ook, de hedendaagse toestellen hebben in de meeste gevallen een digitale tuner, hetzelfde aanbod dan het analoge aanbod kan dus perfect digitaal zonder dat er een digibox nodig is (behalve dan voor de oudere toestellen zonder digitale tuner, maar zelfs daar zijn dan oplossingen voor die niet persé een opgedrongen digibox zijn).
boulder schreef:Zolang het niet nijpt qua bandbreedte zie ik niet in waarom het nodig zou zijn.
De zenders op de kabel hebben een goed beeld, waarom moet er dan per se H.264 gebruikt worden ?
Als bandbreedte echt een probleem wordt, kunnen ze dat nog altijd voorzien.
Zie mijn 2e quote, ik zeg niet dat ze dat moeten, enkel dat ze zich niet moeten/zullen laten tegenhouden door de boxen die in omloop zijn en het niet ondersteunen.

Btw, er bestaat zo iets als een edit knop.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

MClaeys schreef:Bij Telenet huur je een box, bij TVV koop je een box, daarom is Telenet het wel verplicht als ze die overschakeling zouden maken.
Ook dat is niet waar.
Ik heb een HD digibox gekocht, en zo zijn er veel, dus Telenet verhuurt niet alleen toestellen.
De eerste 3 jaar of zo waren er trouwens alleen koopboxen, pas daarna is het huurmodel begonnen.
Bij TVV kun je ook alweer een tijdje huren.
MClaeys schreef:Btw, er bestaat zo iets als een edit knop.
Hangt ervan af, als het het laatste bericht is, ontbreekt de wijzig knop.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Nope, enkel de quote knop ontbreekt bij de laatste post. De wijzig knop is er net superhandig ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik kan maar 1 ding zeggen , zolang TVV andere decoders toelaat , blijf ik daar klant . De investering kan wel redelijk zijn , maar die maak je zo duur jezelf wil op dit moment . Hier hebben we 2 ontvangers en 2 kaarten , 4 tuners , werkt prima , al 3 jaar .
Afbeelding
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Grigri schreef:Wil hier nog eens even mijn ervaring kwijt van de laatste dagen. Heb nu al meerdere avonden met plezier WPTV gekeken zonder haperingen (op PC met 21" scherm en met oude Pentium 4 laptop via een beamer. Ik ben gewend om in SD kwaliteit te kijken en WPTV moest niet onderdoen qua kwaliteit. We hebben de stream niet meer zien stilvallen, op de hele avond meestal een 2-3x enkele seconden buffering waarna alles mooi hernam. Uitstekend geluid ook. Schakelen tussen 2 kanalen gaat ook zeer vlot, heel wat vlotter dan bij TVV neem ik aan ?
Je werkt voor WPTV neem ik aan ? Reden: de enige die hier enorm positief zijn in deze thread hebben zoals jij zeer recentelijk een account aangemaakt op UB. En net zoals die andere positivo's hebben ze een tiental berichten gepost tot nu toe en raad eens in welke topic(s). Raar, niet ?
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Hahaha inderdaad, was me ook al opgevallen dat er enkele positivo's tussenzitten.

Kvind het spijtig dat chrisWeepee de discussie niet aangaat met ons.. Discussie over kwaliteit, hun uplink, etc..
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Er zitten inderdaad nog wat hiaten (beperkt zenderaanbod, Natgeo, SBS zenders, Discovery Channel) in het aanbod van WeePee.
Alsook zijn er nog geen apps, is er nog geen box voorradig (ik heb die niet per definitie nodig, maar het zou toch mooi zijn). Tevens een integratie met XBMC plugin en het kunnen opnemen (eventueel vanop afstand, zoals bij TV Overal of Yelo) mankeert nog.

Maar eens dat dat er is ben ik weg naar WeePee (heb nu BGC TV). Ik kijk nog amper TV, maar toch nog teveel om het compleet op te zeggen... Voor mij zou interessant zijn.

Toch eens even mijn positieve noot laten horen in dit hele verhaal.
Geef het kans, het kan een mooie tegenhanger worden voor BGC en Telenet. Rome is ook niet op één dag gebouwd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Cyberbozzo, ik denk dat iedereen WeepeeTV een kans geeft.
Het probleem is dat sommigen zonder echt concrete feiten het product de hemel inprijzen.
Zoals je zelf zegt moet er nog heel wat gebeuren (eigen box, meer zenders, hogere bitrate, meerdere streams simultaan, enz.) voordat WeepeeTV echt een alternatief genoemd kan worden.
Rome is niet op een dag gebouwd, maar dan moeten ze ook niet doen alsof het al allemaal gerealiseerd is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

cyberbozzo schreef:Rome is ook niet op één dag gebouwd.
Dat klopt. En WPTV heeft nog een héél lange weg te gaan .... Het is niet omdat hun initiatief ergens in de toekomst op zich positief te noemen valt dat er hier en nu zo geweldig positief moet worden gereageerd door die enkele positovo's. Posts zoals die van Grigri bewijzen dat er geprobeerd wordt om zaken goed te praten, zaken te verdoezelen, het product de hemel in te prijzen, etc.
Laatst gewijzigd door vuurvos 25 dec 2012, 11:51, in totaal 1 gewijzigd.
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

vuurvos schreef: Je werkt voor WPTV neem ik aan ?
In de verste verte niet: woon aan de andere kant van het land en werk in een beroepssector die er werkelijk niets mee te maken heeft (medisch)! Heb gewoon een grote interesse voor alles wat met IP-netwerken, VOIP en IPTV te maken heeft en heb hier dan op userbase ook mijn gading gevonden... :-D

Het is waar dat ik - tegen mijn gewoonte in - wat extra positief ben en expliciet heel wat schoonheidsfoutjes door de vingers zie, maar dat is enkel als tegenreactie op een aantal zwartkijkers op dit forum. WeepeeTV dient inderdaad nog heel wat te verbeteren, maar om het dan maar meteen met de grond gelijk te maken: neen bedankt!
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

En mijn reactie is een tegenreactie op een zeer beperkt aantal posters die het nu al geweldig vinden. Je geeft zelf aan dat er nog heel wat te verbeteren is. En neen, ik maak het product an sich niet meteen met de grond gelijk. Het is gewoonweg veel te vroeg om het nu al te bejubelen !
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Kwaliteit.
Onderstaand is wat vlc me vertelt over de codec van WeePeeTV op hun zender Eén.

Afbeelding

Zijnde: lage resolutie en zeer sterk gecomprimeerd. Ik heb niet de intentie dit uitgebreid te bespreken. De reden: lees eventjes verder.
Maar er is duidelijk wel héél veel opwaartse ruimte ter verbetering van de WeePeeTV beeldkwaliteit op een grote "Full HD" TV.

Vergeleken met het analoge signaal via de kabel is het WeePeeTV signaal "best te doen" voor de niet te kieskeurige TV kijkers.
Vergeleken met het digitale signaal via de kabel of DVB-T is het WeePeeTV signaal zonder meer inferieur.

In theorie zou WeePeeTV de kwaliteit van de stream drastisch kunnen verhogen.
Echter zal dit gepaard gaan met een sterke toename van de gegevensstroom.
Is deze ruimte er? Ik ben van mening van niet.

Een kleine rekenoefening.
Momenteel wordt door WeePeeTV een 600 tot 900 MB opgegeven voor één uurtje TV kijken (cijfers van WPTV zelf).

Verder weten we het volgende: de gemiddelde Vlaming kijkt dagelijks ongeveer iets meer dan drie uur televisie.
Dus ongeveer 3 uur * 30 dagen = 90 uren per maand. Gemiddeld wel te verstaan.

Per maand vertegenwoordigt dit een volume in de volgende vork :
  • 600 MB/uur * 90 uur = 54000 MB (54GB) per maand. Dit is een TV stream van gemiddeld 1.33Mbps.
  • 900 MB/uur * 90 uur = 81000 MB (81GB) per maand. Dit is een TV stream van gemiddeld 2Mbps.
De impact van de WeePeeTV stream bij gemiddeld gebruik (ongeveer 3 uur per dag) op uw internetverbinding is dus zeker niet verwaarloosbaar. Integendeel: het is momenteel zelfs een behoorlijke hap uit het maandelijks volume dat uw ISP u ter beschikking stelt.

Meer: indien WeePeeTV de kwaliteit zou verhogen door een verdubbeling in volume van haar TV stream dan betekent dit voor het overgrote deel van de abonnementen van Telenet en Belgacom dat uw internetbreedbandverbinding quasi exclusief voor WeePeeTV gebruikt zal worden.

Afbeelding

De abonnementen waar men een procentuele impact van meer dan 100% terugvindt in bovenstaande tabel dienen ergens in de loop van de maand een andere bezigheid te zoeken dan WeePeeTV kijken. :wink:

Dus enkel de zwaarste abonnementen van Belgacom en Telenet zouden zulke volumes nog aankunnen.

Let wel: mobiele abonnementen met momenteel slechts enkele tientallen MB tot 2GB inbegrepen volume per maand zullen extra zuinig moeten omspringen met WeePeeTV. 8)

Conclusie.
Ik zie niet in hoe WeePeeTV momenteel kwalitatief haar aanbod ernstig kan verhogen rekening houdende met:
  • het gemiddelde aantal uren dat Belgen gebruik maken van TV;
  • het beschikbare, inbegrepen volume van de in België aangeboden internetbreedbandverbindingen. De datalimieten dus.
In het gehele bovenstaande verhaal werd geen rekening gehouden met het realtime karakter van het volume dat ter beschikking dient te zijn om een aangename kijkervaring te kunnen waarborgen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

eindelijk iemand die begrijpt waarover het gaat ivm IPTV...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

en base, scarlet, edpnet, dommel, ... bieden toch ook onbeperkte internetformules?

Waarom zouden mensen niet overgaan naar een andere internetprovider of groter abonnement, om ook goedkoop tv te kunnen kijken?

Het KAN dus wel...
de koe zegt boe
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

TVV aan 11,00 €/maand, dat is goedkoop...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Mooie berekening, eternum.
Eindelijk een berekening met feiten, in plaats van het luchtfietsen van enkelen die zomaar van verdubbelingen spreken, zonder met de werkelijkheid rekening te houden.
Natuurlijk bestaan er ook wel abonnementen met onbeperkt volume, maar hoeveel procent van de gebruikers heeft zo'n abonnement ?
Tenzij ze natuurlijk elke zender in meerdere kwaliteiten gaan aanbieden, maar ik denk dat dat iets te duur zal worden om uit te werken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

vind de tabel echt op niets trekken... selectief de abbo's eruit nemen met laag volume. In alle toonaarden zwijgen over de unlimited/fup/vrij downloaden accounts. Zwijgen over providers gelijk edpnet, mobistar boost volume, scarlet, base, dommel.

Fibernet een volume geven van 150gb... terwijl het vrij downloaden is.
Fibernet XL krijgt 250gb, terwijl het vrij downloaden is.
Basicnet wordt niet meer verkocht, en staat er dan wel in.... :roll:

En dan een conclusie maken enkel en alleen op al die onvolledige/verkeerde gegevens? Komaan zeg...

Niet moeilijk dat er wat mensen extra positief worden, na al dat zwartkijkers gedoe... ik krijg dezelfde neigingen.

edit : en dan mij natuurlijk gaan minnen omdat ik nu de fouten eruit haal... heel doorzichtig. En degene met de fouten krijgt de plusjes.
de koe zegt boe
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

@vuurvos en @sardonis De enige weepee medewerker die in dit topic post, ben ikzelf. Deel van onze social media policy, we zeggen àltijd wie we zijn.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

bambipower schreef:vind de tabel echt op niets trekken... selectief de abbo's eruit nemen met laag volume. In alle toonaarden zwijgen over de unlimited/fup/vrij downloaden accounts. Zwijgen over providers gelijk edpnet, mobistar boost volume, scarlet, base, dommel.
Die provides bestaan natuurlijk wel, maar over hoeveel procent van de gebruikers zou dit gaan ?
Om den duur heb je een aanbod voor een niche van een niche van een niche.
bambipower schreef:edit : en dan mij natuurlijk gaan minnen omdat ik nu de fouten eruit haal... heel doorzichtig. En degene met de fouten krijgt de plusjes.
Ik heb niemand een plus of minnetje gegeven.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Die provides bestaan natuurlijk wel, maar over hoeveel procent van de gebruikers zou dit gaan ?
Geen idee, maar toch is de tabel niet correct....
zit het vol fouten, waardoor 'rood' uit zijn tabel verdwijnt. En dus zijn conclusie helemaal anders zou moeten zijn....
Zelfs de oude basicnet, die niet meer verkocht wordt, krijgt nu ook hogere volumes...

Afbeelding

Met zo een tabel vol fouten maak je natuurlijk verkeerde conclusies. En ze is inderdaad onvolledig
Als we alle fouten eruit halen, hoeveel procent gebruikers schiet er dan nog over?
Ik denk ook niet dat weepeetv het zou aankunnen ineens 20% van alle tv-abonnementen te veroveren. Ze moeten geleidelijk aan groeien... voor de massa zijn ze nog niet voorzien.
de koe zegt boe
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

We kijken ook niet allemaal 3 uur per dag naar tv?
Laatst gewijzigd door kamiel 25 dec 2012, 22:12, in totaal 1 gewijzigd.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Het is een gemiddelde, al denk ik dat die hoger ligt ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

eternum schreef:Meer: indien WeePeeTV de kwaliteit zou verhogen door een verdubbeling in volume van haar TV stream dan betekent dit voor het overgrote deel van de abonnementen van Telenet en Belgacom dat uw internetbreedbandverbinding quasi exclusief voor WeePeeTV gebruikt zal worden.
Dan spreken we nog niet van een normaal gezin waar meerdere kijkers simultaan kijken en soms ook nog meerdere streams tegelijk opnemen. Op zich is dit vandaag de dag gewoon niet mogelijk bij WPTV tenzij je een veelvoud wil betalen van de 10 euro per maand.

Wie is dus het doel publiek van WPTV ? Een student op kot, een zoon/dochter van een BGV/TN klant die niet tevreden is met TV Overal/Yelo, ... ?

Ondanks dat ik de concurrentie enkel kan toejuichen heb ik nog steeds enorm twijfels over de business case achter dit alles.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Vandaag op kerst/familiefeestje nog een potentiële doelgroep ontdekt en een bijbedacht:
* Families _zonder_ tv in huis (die zijn er!)
* Mensen die zoals ik TV via Telenet hebben en Internet via Belgacom: Yelo kan ik niet gebruiken wegens geen Telenet-internet, TV Overal kan ik niet gebruiken wegens geen Belgacom TV...

Want ondanks dat Weepee het zelf nog altijd anders stelt vind ik dat we nog altijd daar mee moeten vergelijken en niet met het volwaardige aanbod geleverd door die bedrijven.

Herinneren we ons trouwens Zattoo nog? VT4 en VijfTV waren daar destijds op te vinden, kwaliteit lag nog lager dan dit en trafiek wat P2P-gebaseerd.
Als je WeepeeTV vergelijkt met FilmON is kwaliteit vergelijkbaar.
Aangezien de BBC's daar al gratis te vinden zijn en de Al Jazeera-stream ook gewoon vrij te vinden is op hun site blijven er eigenlijk enkel nog de VMMa en VRT-zenders over die momenteel het verschil moeten maken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”