Hallo,
Ik zou willen overstappen van Dommel (internet) en Belgacom (telefonie) naar een shake van telenet.
Belgacom kan sowieso opgezegd worden omdat ze blijkbaar een prijsverhoging invoeren en iedereen de kans geeft op opzeg zonder problemen.
Dommel betalen wij 3maandelijks, het probleem is dat wij net betaald hebben en onze volgende "renew date" 20 maart is.
Telenet biedt echter nog promoties aan als je besteld voor 1 januari. Ik vermoed als wij nu opzeggen wij sowieso nog moeten betalen tot 20 maart?(of ons geld niet terugkrijgen aangezien we net betaald hebben)
Indien ja, kunnen wij Dommel niet in gebreke stellen op 1 of andere manier omdat wij dinsdag 8uur zonder internet gezeten hebben en daardoor meteen kunnen opzeggen?
Alvast bedankt
Overstappen van Dommel naar Telenet (Opzeg)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 10 keer
Die promoties bij Telenet lopen inderdaad tot 1 januari.
Ik vermoed wel dat er met de solden (vanaf 3 januari) nog meer promoties komen
Wat Dommel betreft vrees ik dat je dat geld kwijt bent
Ik vermoed wel dat er met de solden (vanaf 3 januari) nog meer promoties komen
Wat Dommel betreft vrees ik dat je dat geld kwijt bent
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik neem aan dat je al langer dan 6 maand bij Dommel bent.
Volgens de nieuwe telecomwet kan je onmiddelijk opzeggen, zonder enige opzegtermijn, op de datum door jou gewenst.
Trouwens, als je Belgacom opzegt, zal je Dommel in ieder geval niet meer werken ...
Op welke manier je betaalt, heeft hiermee niets te maken. Je moet dus het teveel betaalde bedrag bij de eindafrekening terugkrijgen. Dommel echter kennende, is het risico zéér groot dat ze je niet terugbetalen, hoewel wettelijk verplicht .
Dus aan jou om te beslissen en te overwegen:
Volgens de nieuwe telecomwet kan je onmiddelijk opzeggen, zonder enige opzegtermijn, op de datum door jou gewenst.
Trouwens, als je Belgacom opzegt, zal je Dommel in ieder geval niet meer werken ...
Op welke manier je betaalt, heeft hiermee niets te maken. Je moet dus het teveel betaalde bedrag bij de eindafrekening terugkrijgen. Dommel echter kennende, is het risico zéér groot dat ze je niet terugbetalen, hoewel wettelijk verplicht .
Dus aan jou om te beslissen en te overwegen:
- - nu opzeggen, met het risico dat je je geld niet terugkrijgt (maar kan profiteren van eindejaarspromoties)
- ofwel opzeggen op 20 maart, met het risico dat je niet kan profiteren van de huidige promoties
Dat zou ik niet doen, en dit is trouwens geen wettelijke reden voor contractbreuk. Maar zoals hierboven gezegd, je hebt wettelijk geen reden nodig om op te zeggen!AeroFury schreef: Indien ja, kunnen wij Dommel niet in gebreke stellen op 1 of andere manier omdat wij dinsdag 8uur zonder internet gezeten hebben en daardoor meteen kunnen opzeggen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
ter info: zeg Dommel EERST op (voor bgc), anders gaan ze automatisch raw copper activeren (voor min 6maanden).
Bedankt voor de reacties!
Ik denk dat ik nog voor 1 januari telenet ga bestellen, ik zie dat je als installatiedatum tot midden februari kan gaan. Dan laat ik Dommel gewoon nog lopen tot dan en loop ik enkel het risico dat ik een maand te veel betaald heb (renew date 20 maart)
Ik denk dat ik nog voor 1 januari telenet ga bestellen, ik zie dat je als installatiedatum tot midden februari kan gaan. Dan laat ik Dommel gewoon nog lopen tot dan en loop ik enkel het risico dat ik een maand te veel betaald heb (renew date 20 maart)