1dayfly niet bereikbaar van 1 pc
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ik zit hier met een vreemd probleem.
De enige windows 7 pc hier in huis kan sinds een paar maanden niet meer op de site van 1dayfly geraken.
Alle andere pc's, pda's enz raken er wel op.
ping en traceroute werken wel en vertonen geen speciale dingen.
Heeft er iemand een idee ?
J.
De enige windows 7 pc hier in huis kan sinds een paar maanden niet meer op de site van 1dayfly geraken.
Alle andere pc's, pda's enz raken er wel op.
ping en traceroute werken wel en vertonen geen speciale dingen.
Heeft er iemand een idee ?
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Maak eens de browser cache leeg. Welke beveiligingssoftware is er geïnstalleerd?
Maak je DNS cache eens leeg. Open de Windows opdrachtprompt: druk de windows toets samen in met r, typ vervolgens cmd druk enter, typ vervolgens
ipconfig /flusdns druk enter.
Maak je DNS cache eens leeg. Open de Windows opdrachtprompt: druk de windows toets samen in met r, typ vervolgens cmd druk enter, typ vervolgens
ipconfig /flusdns druk enter.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
typo: ipconfig /flushdnsNielsvds schreef:ipconfig /flusdns
als dat niet zou helpen...welk adres krijg je (na de flushdns) bij een ping:
Code: Selecteer alles
Pingen naar www.1dayfly.com [217.194.122.6] met 32 bytes aan gegevens
http://www.1dayfly.com/nl/nl/about
http://www.1dayfly.com/nl/nl/member/login/
http://217.194.122.6/nl/nl/
- Joe de Mannen
- Elite Poster
flushdns gedaan, ipadres bij ping is hetzelfde als hierboven, de laatste link met het ip adres erin werkt wel, de rest niet.
AVG is geinstalleerd.
explorercache ledigen helpt ook niet.
J.
AVG is geinstalleerd.
explorercache ledigen helpt ook niet.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
Site zal vermoedelijk wel ergens in een 'blokkerings'-lijst zitten. Welke browser gebruikt je?
Als ik die site bij mij in Avast toevoeg in de te blokkeren sites, krijg ik zelfde fenomeen. Pingen op http://www.1dayfly.com lukt, maar browsen niet. Browsen op IP dan weer wel...
Als ik die site bij mij in Avast toevoeg in de te blokkeren sites, krijg ik zelfde fenomeen. Pingen op http://www.1dayfly.com lukt, maar browsen niet. Browsen op IP dan weer wel...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Ik krijg:
Waar vind ik de MTU ? heeft dat invloed op 1 site ? is dat niet voor allemaal hetzelfde ?
J.
Het ligt aan de pc, ik heb net eens geprobeerd via 3G maar dan geraak ik er ook niet op.De webpagina kan niet worden weergegeven
Waar vind ik de MTU ? heeft dat invloed op 1 site ? is dat niet voor allemaal hetzelfde ?
J.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dit heeft niets met MTU te maken... dan zou het ook niet werken op basis van IP-adres.
Zet die AVG eens uit...
Zet die AVG eens uit...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
werkt nog niet.
J.
J.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Andere browser al eens geprobeerd? Of die ene pc eens een ander intern IP geven, op een andere switchpoort steken, ...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Dacht ook eerst aan hostfile, maar aangezien hij zegt dat hij het correcte IP krijgt vermoed ik dat dit wel OK is.
Alle virusscanners, firewalls, ... uitzetten?
Alle virusscanners, firewalls, ... uitzetten?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
Al eens een andere browser geprobeerd?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Ander IP komt van zelf wegens DHCP, andere poort zal moeilijk gaan wegens wifikrisken schreef:Andere browser al eens geprobeerd? Of die ene pc eens een ander intern IP geven, op een andere switchpoort steken, ...
Andere browser nog niet geprobeerd.
J.
-
- Elite Poster
Om uit te sluiten of je al dan niet 'netwerk- & systeem-technisch' aan de webpagina geraakt, test volgende eens (wel TELNET eerst activeren op Win7 mocht dit nog niet gebeurd zijn, want zit er std. niet meer bij) :
Je zou dan iets moeten krijgen in de zin van :
Als dat werkt, dan is het geen routing of netwerk probleem, maar zit het probleem richting browser of antivirus.
Ik ondek nu zelf door de site in Avast te blokkeren, dat de 'telenet 80' HTTP verbinding naar de site NIET geblokkeerd wordt door Avast, maar pas vanaf ik de site in een browser gebruik. Dat valt me wat tegen, seffens even Avast support mailen.
telnet www.1dayfly.com 80
GET / HTTP/1.0 (opgelet: echo staat af, dus je ziet niks verschijnen als je typt!)
<enter>
<enter>
HTTP/1.1 200 OK
Server: nginx/1.2.1
Date: Fri, 21 Dec 2012 09:46:36 GMT
Content-Type: text/html; charset=UTF-8
Connection: close
X-Powered-By: I-Am-Number-5
Set-Cookie: PHPSESSID=eii5rj74il0mkraieldndqpl92; path=/
Expires: Thu, 19 Nov 1981 08:52:00 GMT
Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate, post-check=0, pre-check=0
Pragma: no-cache
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR
...
...
Ik ondek nu zelf door de site in Avast te blokkeren, dat de 'telenet 80' HTTP verbinding naar de site NIET geblokkeerd wordt door Avast, maar pas vanaf ik de site in een browser gebruik. Dat valt me wat tegen, seffens even Avast support mailen.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
dat werkt.
-
- Elite Poster
Browserinstellingen nakijken of de site toevallig niet tss. de geblokeerde websites of dergelijke zit (hoewel bij IE9 je dan een andere foutmelding krijgt)
Zoals ook reeds door anderen geschreven: eens andere browser proberen, ff antivirus/firewall uitschakelen en dan nog eens testen.
En als dat niet lukt, pc buitensmijten en nieuwe vragen voor onder de kerstboom
Zoals ook reeds door anderen geschreven: eens andere browser proberen, ff antivirus/firewall uitschakelen en dan nog eens testen.
En als dat niet lukt, pc buitensmijten en nieuwe vragen voor onder de kerstboom
- Joe de Mannen
- Elite Poster
geblokkeerde websites zijn er niet, met uitgeschakelde firewall en antivirus werkt het evenmin.
Het blijft een raadsel.
J.
Het blijft een raadsel.
J.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Die zijn niet eens geinstalleerd.
J.
J.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
is boven al gezegd, maar probeer eens met firefox of chrome ...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Of gewoon met TELNET zoals iemand al schreef.ChelloExtremer schreef:is boven al gezegd, maar probeer eens met firefox of chrome ...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
met telnet is het geprobeerd zoals boven beschreven en daar is ook het positieve resultaat van gepost. Het heeft weinig zin om nu alles wat hierboven al is gezegd nog eens te herhalen, of moet ge aan een bapaald aantal posts geraken dit jaar R2504 ?
Als ik eens tijd heb zal ik eens met firefox proberen. Maar moest dat werken geeft dat geen antwoord waarom het nu niet werkt en en op andere devices met IE wel werkt.
J.
Als ik eens tijd heb zal ik eens met firefox proberen. Maar moest dat werken geeft dat geen antwoord waarom het nu niet werkt en en op andere devices met IE wel werkt.
J.
-
- Elite Poster
Tja, nu blijkt dat je std. met IE werkt, zou je meneer FixIt eens kunnen loslaten. Let wel: zal je IE instellingen resetten, dus buiten favorieten en feeds, ben je eventuele IE instellingen die je had, kwijt.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Dan bewijst dit dat het een applicatieprobleem is (wat eigenlijk al min of meer bewezen is aangezien het via telnet wel werkt). Het enige wat ik nog kan bedenken is dat er een proxy-server ingevuld staat in je browser of dat er een plugin in IE zit die toegang tot 1dayfly blokkeert ('k heb niet de hele thread gelezen, dus schiet me niet af als 't al gezegd is ).Joe de Mannen schreef:Als ik eens tijd heb zal ik eens met firefox proberen. Maar moest dat werken geeft dat geen antwoord waarom het nu niet werkt en en op andere devices met IE wel werkt.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Net firefox geinstalleerd en daar werkt het ook niet.
J.
J.