Lancering Weepee TV

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

http://www.zdnet.be/nieuws/146311/onlin ... t-vandaag/
WeePeeTV, de online TV-aanbieder waarover we eerder al schreven, lanceert vandaag. Vijftien zenders zijn onmiddellijk beschikbaar.

De nieuwe televisiespeler, die rechtstreeks concurrentie aangaat met TV Vlaanderen, Belgacom TV en Telenet Digital TV, focust op "televisie overal". Met WeePeeTV is het de bedoeling dat je eender wanneer, eender waar altijd televisie kan kijken op je smartphone, tablet, computer, laptop, multimediaspeler en televisie.

Altijd, overal

"Aan de hand van een HTML5-gebaseerde webapplicatie zou je overal toegang moeten hebben tot televisie. Onafhankelijk van je locatie en internetaanbieder zal je altijd televisie kunnen kijken," legt Chris Demeyere, woordvoerder voor WeePeeTV, uit.

Op termijn zal WeePeeTV een eigen settop-box alsook smart TV-applicaties gaan aanbieden. Wanneer dat juist zal zijn wil het bedrijf nog niet kwijt, maar de lancering voor de platformspecifieke apps zal in de komende maanden gebeuren.

Zenderaanbod

Vandaag al zijn eenentwintig zenders beschikbaar. In het basisaanbod zitten VTM, 2BE, Eén, Canvas en Ketnet/Op12. Uit de overige zenders kan zelf gekozen worden: je kan ten alle tijden 15 zenders raadplegen voor een vast bedrag per maand.

De te kiezen zenders zijn Acht, BBC1, BBC2, BBC Entertainment, Kanaal Z, Life!TV, Al Jazeera English, Jim TV, Vitaya, VTM K-zoom, The Player Channel, VoxAfrica, RTP, TVL, ATV en Focus-WTV.

Tijdens de volgende maanden wil het bedrijf ondermeer Vijf en Vier toevoegen aan het aanbod. De Vijver wil voorlopig niet meewerken en kijkt de kat uit de boom.

Prijs

WeePeeTV lanceert met een prijs van tien euro per maand. Voor die tien euro krijg je vijftien zenders en onbeperkte toegang tot de TV-dienst.

Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden bij weepee.tv. Om nu al toegang te krijgen tot de dienst ben je echter te laat: enkel diegenen die zich op voorhand aanmeldden op de mailinglijst kunnen al aanmelden. Dat omdat WeePeeTV vandaag "soft lanceert" - voor een beperkt publiek.

WeeBox

De WeeBox wordt WeePeeTV's eigen settop-box voor oudere televisies zonder smart TV-mogelijkheden. Gebaseerd op een Raspberry Pi-achtig ontwerp zal de WeeBox zeer energievriendelijk zijn. Speculaties wijzen op een settop-box die voldoende heeft aan USB-stroom. Of dat ook zo is zal nog moeten blijken.

Video on demand

Vanaf begin 2013 wil WeePeeTV ook video on demand gaan aanbieden. De exacte voorwaarden zijn nog niet gekend.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

VOiD schreef:Wie van de userbase crew is aanwezig :???:
meon en krisken
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

komt zeker te kort om mijn huidige tv provider te vervangen... als bijkomend feature is het dan weer te duur.... dus voorlopig zal het hier ook niet in huis komen. maar zal het blijven volgen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
driesdk
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jan 2010, 13:29
Bedankt: 1 keer

Offtopic, jullie doen wel erg negatief voortdurend.
Wacht tot je ziet hoe het daadwerkelijk werkt ipv de mensen die daadwerkelijk iets proberen te veranderen in ons medialandschap.

Ontopic: Het enige waar ik het persoonlijk voor wilde doen is vier en national geographic, daar had ik die 10 euro voor over
Het is dan ook een zware teleurstelling. Dan nog beter teletenne ware het niet dat je daar voor de setup-box moet betalen....

Weer niets
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

philippe_d schreef:
VOiD schreef:Wie van de userbase crew is aanwezig :???:
meon en krisken
Heb ze gezien :-D
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
Twitter: tendonsie
Locatie: Wervik, België
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

Zonder vier en vijf vind ik dit een duur aanbod.
Deze moeten ze toch iigg hebben.
Hopelijk volgen die snel...

Jammer van hun storingen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Zelfde gevoel hier. 10€ is voor mij teveel als niet alle Vlaamse zenders te bekijken zijn... Afwachten of "De Vijver" de komende maanden toch over de streep kan getrokken worden dus. Daarnaast vind ik het erg jammer dat er een vast bedrag per maand wordt gevraagd. Ik denk dat een soort van pre-paid oplossing voor veel mensen dé oplossing is: je zorgt voor een deel krediet waarvoor je X-aantal min/uren TV kan kijken. Volgens mij zal dit namelijk niet meteen de vervanger zijn voor digitale TV bij BGC of Telenet (of schotel), maar zijn mensen wél geinteresseerd om hiernaast een optie te hebben om altijd en overal te kunnen kijken naar hun programma (hoe zit het trouwens met kijken in het buitenland?). Aangezien het dan maar enkele keren per maand gebruikt zal worden is 10€ vaste prijs waarschijnlijk voor de meeste mensen teveel van het goede...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ik had in principe wel interesse, maar ik ga uit die lijst van 17 zenders al enorm moeite moeten doen om er 10 uit te kiezen die mij boeien :( BBC is zowat het enige interessante naar men zin. Knap dat ze de grote Vlaamse zenders hebben kunnen strikken, als de beeldkwaliteit goed is zou ik het nog overwegen (maar twijfelachtig aan die prijs dan. 8 zenders voor 5 a 6 euro (de 5 standaardzenders + de BBC posten), kzal dan wel upgraden naar het abonnement van 10 euro als er nog wat deftige zenders bij komen. Vier en Vijf mis ik totaal niet, de kleppers als discovery en natgeo daarentegen!

En je bent niet eens zeker van een goede kijkervaring, om een hele avond naar een bufferbalk te kijken moeten ze mij geld geven ipv dat ik zou betalen...
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

10€/maand is met dit zenderaanbod gewoon niet te verantwoorden. 5€ zou correcter zijn. Ik hoop dat ze snel extra (interessante) zenders kunnen toevoegen.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden bij weepee.tv. Om nu al toegang te krijgen tot de dienst ben je echter te laat: enkel diegenen die zich op voorhand aanmeldden op de mailinglijst kunnen al aanmelden. Dat omdat WeePeeTV vandaag "soft lanceert" - voor een beperkt publiek.
Maar ze sturen hen wel geen mail, of gaat die evenveel vertraging op lopen als al de rest? :p
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

ik hoopte ook bij de pro's vier, ngc, discovery te kunnen zetten. Da's dus een con geworden. Nog even afwachten dus. mijn pre-reg mogen ze dus aan iemand anders geven :/

(Ik ga trouwens ook niet betalen voor release candidate tester te worden, ik zie dit als een verlengde van de beta test dus is die 10 EUR gewoon te duur)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

driesdk schreef:Offtopic, jullie doen wel erg negatief voortdurend.
Wacht tot je ziet hoe het daadwerkelijk werkt ipv de mensen die daadwerkelijk iets proberen te veranderen in ons medialandschap.

Ontopic: Het enige waar ik het persoonlijk voor wilde doen is vier en national geographic, daar had ik die 10 euro voor over
Het is dan ook een zware teleurstelling. Dan nog beter teletenne ware het niet dat je daar voor de setup-box moet betalen....

Weer niets
Enerzijds naar andere gebruikers de opmerking maken dat ze voortdurend negatief doen. Anderzijds spui je zelf ook negatieve kritiek (zware teleurstelling, dan nog beter teletenne, weer niets...).
En algemeen: dat BBC in het pakket zit wordt door zowat iedereen geapprecieerd heb ik de indruk. Alleen stel ik mij de vraag hoe lang BBC nog in het pakket zal zitten gezien hun plannen om de ontvangst van hun zenders buiten UK onmogelijk te maken (spotbeam op de satelliet).
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 18 dec 2012, 11:38, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
johan d
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 19 jan 2006, 12:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Life!TV, Al Jazeera English, VoxAfrica, RTP, TVL, ATV en Focus-WTV. ???
een, canvas, 12opKetnet zijn sowieso al gratis te bekijken...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Gratis te bekijken ja, maar niet op internet, toch? DVB-T werkt hier voor geen meter, satelliet heb ik geen zin in en kabel heb ik niet op mijn kamer, in principe zijn die zenders voor mij dus wel nieuw :p op de programma's na die gratis te herbekijken zijn op hun site.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Jammer dat WeepeeTV al het hele jaar voorbarig communiceert.
Twitter: https://twitter.com/weepeetv/status/273091078431838208 Het werd 18 december en dit is volgens mij heel typerend voor de manier waarop WeepeeTV werkt: deliver always too late

Hopelijk leren ze snel uit hun fouten.
Gebruikersavatar
Cristallx
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:36
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 15 keer

En wanneer kunnen we nu daadwerkelijk beginnen testen ? Ben al van bij het begin aangemeld via hun website.

:roll:
Blijft ze eindelijk slapen .... Slaapt ze :-(
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Zou er snel mogelijkheid zijn om dit te bekijken op xbmc? En dan eenvoudige opnamemogelijkheid met een epg, opnames op NAS... Zou top zijn.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Cristallx schreef:En wanneer kunnen we nu daadwerkelijk beginnen testen ? Ben al van bij het begin aangemeld via hun website.

:roll:
Vraag ik me ook af
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

raf1 schreef:Jammer dat WeepeeTV al het hele jaar voorbarig communiceert.

Het werd 18 december en dit is volgens mij heel typerend voor de manier waarop WeepeeTV werkt: deliver always too late
Da's een understatement wat mij betreft. Hun communicatie is wel héél slecht en onprofessioneel (net zoals hun product launch).

Trouwens ze lanceren 'beperkt' voor de eerste 2000 inschrijvingen. Met zo'n aanbod mogen ze blij zijn als ze er 200 hebben. My 5 cents.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
driesdk
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jan 2010, 13:29
Bedankt: 1 keer

Jack Daniels schreef:Enerzijds naar andere gebruikers de opmerking maken dat ze voortdurend negatief doen. Anderzijds spui je zelf ook negatieve kritiek (zware teleurstelling, dan nog beter teletenne, weer niets...).
En algemeen: dat BBC in het pakket zit wordt door zowat iedereen geapprecieerd heb ik de indruk. Alleen stel ik mij de vraag hoe lang BBC nog in het pakket zal zitten gezien hun plannen om de ontvangst van hun zenders buiten UK onmogelijk te maken (spotbeam op de satelliet).
Ik heb het over het feit dat zoveel mensen hier zo negatief zijn over hun manier van werken, dat het "nooit iets zal worden" "dat de qualiteit van de livestream garant staat dat de service ook niets is" etc...

Ik denk gerust dat ik mij in mijn geval negatief mag uitlaten omdat er enkele belangrijke en grote zenders niet bij zijn die voor mij belangrijk zijn.
Volgens mij is dat helemaal iets anders dan een product veroordelen voor je het gebruikt hebt.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

tsja, weepee tv is op voorhand al krediet verloren door het product veel te vroeg aan te kondigen. maar ze zullen wel leren uit hun fouten, ook met betrekking tot de livestream van deze morgen die in het water gevallen is. ik ga ze daar niet op veroordelen, voor mij telt alleen de prijs/kwaliteit van hun produlkt. er van uitgaande dat hun produkt top is vind ik het huidige aanbod te mager om de prijs van €10 te verantwoorden. als member van de mailinglist zal ik de kans krijgen in te schrijven, maar zal er dus voorlopig niet op ingaan
Laatst gewijzigd door xenne 18 dec 2012, 12:35, in totaal 1 gewijzigd.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Cristallx
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:36
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 15 keer

Blijft ze eindelijk slapen .... Slaapt ze :-(
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Het concept staat me zeker aan, maar het zenderaanbod is voor mij persoonlijk nog te klein (Vier en Vijf moeten er nog zeker bij) + ik ben nu HD kwaliteit gewoon bij een paar zenders waar ik het meest naar kijk, om nu terug te gaan naar SD kwaliteit is een stap terug. Als WeePeeTV dit nog in orde krijgt ben ik bijna klant.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Het is een feit dat hier misschien wat té negatief gepost is tijdens de persconferentie. Immers, de vlotheid waarmee een persconferentie doorlopen wordt staat los van de product launch, dus op dat vlak heb je een punt. Alleen moet je wel toegeven dat zulks niet echt professioneel overkomt, toch? Komt daarbij dat we erg lang hebben moeten wachten erop, wat misschien wel onrealistische verwachtingen schept. In elk geval komt het bij mij ook niet erg goed over dat een persconferentie te laat start en dan nog de nodige technische problemen heeft gehad blijkbaar (heb zelf niet live meegekeken).

Maar als je deze negatieve posts over de persconferentie zelf even wegdenkt en naar de posts puur over de inhoud van de launch kijkt is de teneur ook nog negatief. De meeste UB'ers zitten blijkbaar niet te wachten op hetgeen ze ge-soft-launched hebben. De vraag is nu nog maar of mensen met een mindere technische background hierop zitten te wachten? Immers, als er geen techminded early-adaptors warm gemaakt kunnen worden, hoe zal dit dan ooit het grote publiek kunnen bereiken? Een artikel op sites als ZDNET gaat alvast niet veel mensen bereiken vrees ik...

In dat opzicht hadden ze misschien beter kunnen opteren om het voor de 2000 eersten gratis te maken de komende maanden. Als het product dan 100% op punt staat en aanslaat, dan zullen er best wel een pak mensen zijn die ervoor willen betalen, misschien zelfs 10€. Maar er zullen dan alvast ook de early-adaptors zijn die via mond-aan-mond reclame WeepeeTV bekend zullen maken, hetgeen nu helaas niet gaat gebeuren.
Laatst gewijzigd door NickG 18 dec 2012, 12:40, in totaal 1 gewijzigd.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Aangezien het al zo lang gehypt was, hadden de meesten er waarschijnlijk teveel van verwacht...

Ik vind het aantal zenders momenteel ook wat beperkt (niet echt "a world of channels", zoals op http://launch.weepeetv.eu/ staat, en ook geen HD, noch VIER/VIJF), maar ik wil het gerust eens een maand testen om te zien wat het waard is.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Inderdaad. Ze hadden beter in alle stilte een product uitgebracht.
Eerst in een alfa-fase voor een beperkt publiek, met een beperkt aantal kanalen.
Daarna voor het grote publiek als bètatest, heel uitdrukkelijk stellend dat het om een product in testfase gaat (met dezelfde kanalen als alfa). Hieruit reacties verzamelen en ervaringen opdoen.
Alfa en Beta uiteraard gratis, want wie wil nu betalen om testen te doen...

Indien het product effectief stabiel bevonden is kunnen de testfases gesloten worden en kan een effectieve release gebeuren. En dit kan nog steeds in alle stilte. Zo'n dingen verspreiden zich zelf wel. Volgens mij is hun VOIP ook nooit met persconferenties begonnen.

Nu is er reeds 2x een "pers-voorstelling" met veel show geweest, maar het product zelf mist alle show... Komt precies net van de tekentafel...

Zonder te persoonlijk te worden naar de crew van Weepee (want heb toch wel respect voor hun producten en zin voor initiatief) komt het gewoon over alsof ze zelf "te vol" zijn van hun eigen product, zonder echt te zien, dat het het echt niet is...
Net zoals een wannabe-kunstenaar die een beeld gemaakt heeft, er echt staat over op te scheppen, maar het ook echt de enige is die het geslaagd vindt...

Hopelijk ben ik verkeerd, maar als ze er zelf al niet in slagen, om in een eigen gekozen lokatie, met hun eigen apparatuur een stream (1 kanaal!) op te zetten naar een beperkt (!) aantal geïnteresseerden, hoe willen ze dan in godsnaam de markt bespelen ??? Volgens mij wint hun enthousiasme van het realisme...
My 2 cents
Gebruikersavatar
Cristallx
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:36
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 15 keer

op Twitter

WeepeeTV ‏@weepeetv

Site live om 17 uur! Filmpje komt ook vandaag nog :)
Blijft ze eindelijk slapen .... Slaapt ze :-(
arjan
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 aug 2012, 11:38
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 10 keer

Waar zitten de zenders Nederland1,2 en 3.
Nederland 1 wordt zeer veel bekeken .
zaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 jan 2006, 17:10
Bedankt: 6 keer

Ik kijk hier toch al een tijdje naar uit.

Mijn opmerkingen:
1) spijtig dat je wel nog steeds met 5 vaste zenders zit. Niet iedereen heeft interesse in die zenders.
2) aanbod is voor mij onvoldoende, ik mis persoonlijk een aantal cruciale zenders zoals de discovery zenders, national geographic, ...
3) ik vind 10€ toch vrij prijzig op dit moment. Moest het mogelijk zijn om mijn belgacom tv te vervangen door weepee dan is 10€ weer een mooie prijs maar ik heb eerder de indruk dat ze daar nog niet direct klaar voor zijn.
4) Had toch graag een 720p resolutie gezien.
5) benieuwd hoe het 'zappen' gaat verlopen. Een probleem dat dit soort diensten moeilijk kunnen oplossen. Belgacom TV heeft het makkelijk, die stoppen gewoon QOS op hun verbinding en multicasten het meeste.
lswaenen
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 sep 2009, 07:23
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

Vindt het (zoals vrijwel iedereen) veel te duur..

Als ik het beetje objectief bekijk.

Scarlet + tv = 46 euro.
Vergelijkbaar internet = 35 euro ?

Ik krijg daar wat tv betreft toch wel een pakske meer voor 11 euro.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Samengevat voor mij:

- Het concept is leuk en verdiend zeker een kans !!!
- Wat betreft de kostprijs, is in mijn ogen 10 EUR per maand echt te veel voor het huidige pakket.
Als ik nu al bijvoorbeeld 13,50 EUR kabel per maand moet betalen dan zou op zijn minst het aanbod van Weepee vergelijkbaar moeten zijn met zeker een gelijkaardige basisinhoud.
- De keuze van zenders deels te kiezen is zeker niet slecht, maar het mag dan niet gaan om zenders die sowieso al gratis zijn.
- De kwaliteit van de presentaties, tja, vind ik ook eens beetje een gemiste kans, maar staat uiteraard los van het product.

Wat had ik liever gezien, dat is iets in deze context:
- 5,00 EUR voor een beperkt, maar stevig basispakket zoals de commerciële+openbare BE-, NL-, FR-, EN- en DU-zenders
- 0,10 EUR extra per zender uit een grote keuze aanvullende commerciële zenders
- 0,05 EUR extra per zender uit een grote keuze aanvullende free-to-air zenders

Wat met mijn account als tester:
- Uitproberen graag, maar er 10,00 EUR voor betalen ga ik echt niet doen
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

ik betaal nu 15 euro/maand (analoog) voor 26tal kanalen tv... en met een 1 euro toestel krijg ik ook digitaal t'een en t'ander te zien... en ik kan 5 toestellen analoog aansluiten?
voorlopig bekijk ik gewoon "vtmnieuws" op m'n ipad...

ik zou hoeveel moeten betalen voor de weepeetv box om het op een van de bestaande tv's aan te sluiten?
10euro/maand voor nu 10 kanalen op m'n ipad ... is idd beetje weinig
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Eens, ik wil het gerust uitproberen en een kans geven, ik wil er zelfs die 10 euro voor betalen, maar dan wil ik wel een niet-tevreden geld terug garantie. Als het bij het echte product dan ook een hele tijd gebuffer is en de beeldkwaliteit ondermaats (Het is SD, maar dat hoeft daarom niet ondermaats te zijn) dan ben ik tenminste geen 10 euro kwijt. Een iets goedkoper tarief als je niet alle 10 zenders gebruikt zou ook wel nuttig kunnen zijn, zeker gezien het beperkte aantal zenders. Men spreekt van begin 2013 een pak meer features en zenders, maar in WeePee-tijd kan dat wel eens december 2013 worden dan. Willen ze het laten slagen (en het KAN slagen, het concept is zeer interessant) dan moeten ze met meer zenders komen en deze dan ook zo vroeg mogelijk aankondigen. Voor mijn part zeggen ze 1 januari dat 1 maart discovery channel bij het aanbod komt, als die zender er dan op 1 maart effectief is dan zou ik er als klant wel tevreden met zijn.
Dat je voor 10 euro maar 10 zenders in een pakket kan steken maakt me zelfs niet eens uit, ik kom daar zeker met toe.

Alsook, kan je met 1 account op meerdere devices tegelijk kijken? Bvb de vriendin op de tv naar 2Be en ik naar één?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

ik geef ze nog een kans met hun (aangekondigde) video on demand...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

@ iedereen, klopt de livestream was niet ok. Er bleek een probleem te zijn met de upstream. Jullie hebben gelijk, we hadden dit wat uitgebreider moeten testen.

Dit was/is een soft launch. We lanceren het product om het gaandeweg ook beter en beter te maken. Al jullie feedback over de kwaliteit van het product zelf, gaan we natuurlijk van dichtbij opvolgen.

Wat de communicatie betreft: als dat niet ok was, bied ik mijn nederige verontschuldigingen aan.

De site gaat live om 17 uur. De presentatie is gefilmd en komt online, deze avond of morgen. Het product is 15 zenders, waarvan 5 vaststaan. (VTM, Eén, Canvas, 2BE, Ketnet /OP12) en 10 die je vrij kan kiezen uit ons aanbod.

Dat aanbod wordt natuurlijk nog uitgebreid later.

Het werkt op Android (vanaf 4.04), Apple toestellen (vanaf 4 zéker), Windows en mac.
johan d
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 19 jan 2006, 12:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Kan je enkel video-on-demand (zonder de 15 kanalen ) nemen? en betalen per film?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Blijft de prijs hetzelfde indien jullie daadwerkelijk 150 kanalen in portefeuille hebben? Want nu is het toch wel een mager beestje.
Turner hoopt tegen eind 2013 wel 150 kanalen in portefeuille te hebben.
Bron.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

weepeechris schreef:VTM, 2BE, ...
Om eerlijk te zijn had ik dat absoluut niet verwacht... maar het is gewoon te weinig (aan een veel te dure prijs) !
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

@johan d Het is de bedoeling dat het film VOD aanbod als optie bovenop WeepeeTV komt

@eternum voor basiskanalen blijft dat hetzelfde ja. Uiteindelijk kies je daar dan zelf 10 kanalen uit.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

je ontwijkt wel alle commentaren over de te dure prijs op een zeer voortreffelijke manier moet ik zeggen.

Dus hier dan nogmaals....... De prijs is er gewoon teveel aan. 10€ voor dit is om te lachen sorry hoor.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”