Hallo,
Nu zaterdag is er een Medion smartphone - E3501 MD98172- in de Aldi voor €99.
Zou dit de moeite zijn als instapmodel, als kerstgeschenk voor mijn vrouw? Te bedenken dat zij niet echt een IT persoon is.
Als je in dezelfde prijsklasse zoekt vind je bijvoorbeeld de Samsung S5570, maar deze krijgt niet bepaald goede reviews.
Bedenk wel dat je bijvoorbeeld bij Medion (Aldi) 3 jaar garantie krijgt.
Bedankt.
Smartphone E3501 zaterdag in aldi
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
wat is de waarde van reviews? Heb sinds vorig jaar een galaxy mini (S5570), en deze werkt nog steeds als de beste...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 36 keer
Ja de waarde van reviews kan in twijfel getrokken worden, maar het is toch interessant om bevindingen van anderen te lezen.
Zo zie ik de melding dat dit toestel na enkele maanden begint te crashen (vastlopen) veelvuldig terugkeren.
Zo zie ik de melding dat dit toestel na enkele maanden begint te crashen (vastlopen) veelvuldig terugkeren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
hun eerste android smartphone was beperkt in geheugen... je kunt nl niet alle applicaties op SD zetten..en na een handvol applicaties was hij dus "vol" ook al stak je er een 32gbyte kaartje in en gebruikte je een "movetosd"
hun 2de android smartphone daar viel de wifi regelmatig van uit als het uit standbye modus kwam...
als je de camera activeerde dan blokkeerde de applicatie en moest je via "home" terug de applicatie herstarten
en is de sluitertijd nogal lang waardoor je vnl wazige foto's neemt
-> geen firmware update te vinden bij Medion en op vragen refereren ze om te kijken achter firmware updates...
dit is vnl een klein scherm en terug een oudere android versie wat het <100 euro maakt...
hun 2de android smartphone daar viel de wifi regelmatig van uit als het uit standbye modus kwam...
als je de camera activeerde dan blokkeerde de applicatie en moest je via "home" terug de applicatie herstarten
en is de sluitertijd nogal lang waardoor je vnl wazige foto's neemt
-> geen firmware update te vinden bij Medion en op vragen refereren ze om te kijken achter firmware updates...
dit is vnl een klein scherm en terug een oudere android versie wat het <100 euro maakt...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als je niets wil betalen moet je ook niets verwachten... zeker bij Smartphones uit de ALDI.
Wil je je vrouw dus geen levenslange afkeer van smartphones bezorgen zou ik naar iets deftigs uitkijken.
Wil je je vrouw dus geen levenslange afkeer van smartphones bezorgen zou ik naar iets deftigs uitkijken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
met die eerste smartphone niks als lof... beestje werkt goed met de bluetooth van een renault clio in tegenstelling tot een "samsung gio"
en veel "apps" hebben die toch niet nodig
als de muziek en het bellen maar lukt ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
en een groot scherm -> groot virtueel toetsenbord -> makkellijker smsen
en veel "apps" hebben die toch niet nodig
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
en een groot scherm -> groot virtueel toetsenbord -> makkellijker smsen
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 17 keer
volgens mij ziet het er een ok smartphone uit ( als instap model ) , verwacht nu niet dat hij presteerd als een Samsung galaxy s3 .bombas schreef:Nu zaterdag is er een Medion smartphone - E3501 MD98172- in de Aldi voor €99.
Zou dit de moeite zijn als instapmodel, als kerstgeschenk voor mijn vrouw? Te bedenken dat zij niet echt een IT persoon is..
SamSung Galaxy S7 Edge
Base
Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
Base
Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 36 keer
r2504 schreef:Als je niets wil betalen moet je ook niets verwachten... zeker bij Smartphones uit de ALDI.
Wel r2504 ik zal je mijn rekeningnummer doorgeven dan kan je mij meteen €100 overschrijven als jij dit niets vindt.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Neen ik begrijp wel dat je voor weinig geld ook niet veel hoeft te verwachten. Maar een smartphone van 500-700 € vind ik toch wel wat met de haren gesleurd.
Trouwens een dure wijn is niet meteen een goede wijn
![Beerchug :beerchug:](./images/smilies/icon_beerchug.gif)
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Net zoals de Skate die een tijd terug in de Aldi stond, wordt deze ook gemaakt door ZTE. Ik heb het type nog niet teruggevonden, mogelijk gaat het specifiek om een OEM-variant gemaakt door ZTE voor Medion. De Gingerbread kernel source staat in elk geval hier.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
In smartphone termen is dit niets... over iemand z'n portomonee ga ik verder niet oordelen.bombas schreef:Wel r2504 ik zal je mijn rekeningnummer doorgeven dan kan je mij meteen €100 overschrijven als jij dit niets vindt.![]()
Voor de niet technische vrouwen onder ons zou ik eerder kijken naar een Nokia 610/710... maar da's het dubbel van de prijs. Dat zijn trouwens Windows phones en volgens mij is dat voor die categorie van gebruikers een betere keuze dan Android.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 52 keer
Tot op heden nog steeds tevreden van m'n ZTE San Francisco, moet wel zeggen dat een nieuwe ROM een wereld van verschil maakt.
Heb er nog steeds de Moldovan Mile-High-Mountain-Pie ROM op staan.
En die prijzen van 3,4,5,600 of nog meer euro's ga ik nooit op tafel leggen voor een gsm.
Heb er nog steeds de Moldovan Mile-High-Mountain-Pie ROM op staan.
En die prijzen van 3,4,5,600 of nog meer euro's ga ik nooit op tafel leggen voor een gsm.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
Gohjah, ik zou toch oppassen met die extreme budgetmodellen, ik weet niet of er nog veel markt is maar de acer liquit metal was een tijdje geleden echt wel een goede koop, volledig 480x800 resolutie en redelijk goede rom support.
Ikzelf heb nog net een Google Nexus S op de kop kunnen tikken voor nog geen 250 euro maar ik vrees dat die nergens meer in stock zal zijn.
En ja 500 euro voor een GSM is er echt wel over, maar ik spendeer zo om de 5 jaar wel eens 250 euro aan mijn GSM en ben der altijd wel content van geweest.
Ikzelf heb nog net een Google Nexus S op de kop kunnen tikken voor nog geen 250 euro maar ik vrees dat die nergens meer in stock zal zijn.
En ja 500 euro voor een GSM is er echt wel over, maar ik spendeer zo om de 5 jaar wel eens 250 euro aan mijn GSM en ben der altijd wel content van geweest.
- Loeri
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
- Bedankt: 26 keer
De eerste medion smartphones hebben idd zonder SD kaart weinig geheugen voor apps, maar hey ik kreeg er een gratis 4gb SD kaartje bij! En tot nu toe is dit ding nog nie gecrashed, alleen een klein beetje stof onder het scherm.
Het is een smartphone en het doet wat het moet doen!
Verstuurd van mijn MEDION LIFE P4310 met Tapatalk
Het is een smartphone en het doet wat het moet doen!
Verstuurd van mijn MEDION LIFE P4310 met Tapatalk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
werkt even goed als ene van 700 euro als het voor wat mails en calendar en wat surfen en angry birds is.
wel wat trager en wat minder goed scherm, als je daar mee kan leven is er niks mis mee.
wel wat trager en wat minder goed scherm, als je daar mee kan leven is er niks mis mee.