Geachte,
Ik ben een zeeman en werk in een 6weken op/6 weken af systeem en zit tijdens de weken aan boord dus in het buitenland. Dan is geen enkele optie enigszins betaalbaar en stel ik het wel met een lokale simkaart. Ik zoek dus een nieuwe operator om op over te schakelen als ik 21/12 terug thuiskom met een PREPAID systeem omdat het anders geld in de vuilbak is als ik een abbo betaal waar ik toch geen gebruik van kan maken.
Ik zit nu met een goedkope gsm bij alditalk maar zou overschakelen op een smartphone met een data optie om eventueel ook VOIP via 3G te doen (is dit eigenlijk wel doenbaar of is de snelheid daar toch te slecht voor?).
Zoals ik het nu zie zit ik voor het beste 3G netwerk het best bij Proximus maar daar krijg je dan te weinig belminuten voor 20 euro bij generation connect.
Dan komt mobistar internet on mobile waar ik voor 15 euro 120 minuten krijg EN 2 gig. En dan komt Mobile vikings waar ik voor 15 euro slechts 60 belminuten krijg en 2 gig (ik ken bijna geen vikings, dus die 60 minuten per dag is niet veel waard voor mij).
Welk 3G netwerk is voor mij de beste optie?
Zie ik bepaalde opties over het hoofd (misschien die van een simpel prepaid systeem met een dan een extra data pack erbij ofzo)? Of ben ik inderdaad verplicht 1 van deze 3 te nemen?
Bij voorbaat dank
Beste prepaid voor 3G en maximale minuten
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
zoals je zegt is proximus iets duurder, maar is wel het beste netwerk....
je kan natuurlijk de goedkopere oplossingen eens uitproberen en als het netwerk te slecht uitvalt toch kiezen voor de duurdere oplossing
persoonlijk ben ik overgeschakeld van mobile vikings naar generation connect omdat het netwerk op de plaatsen waar ik veel kom een stuk beter is.
voip via 3G werkt nu meestal goed, terwijl dit vroeger bij mobile vikings (edge) onbruikbaar was.... als voip via 3G goed werkt is het gebrek aan belminuten geen factor meer natuurlijk. maar 't is afhankelijk van op welke locaties je veel zit. in limburg schijnt het base netwerk veel beter te zijn dan in oost-vlaanderen. de €5 die ik nu meer betaal spaar ik uit door voip te bellen, het belkrediet stapelt zich nu wel op maar dit kan ik omzetten in euro's door te bellen naar de bellijn
je kan natuurlijk de goedkopere oplossingen eens uitproberen en als het netwerk te slecht uitvalt toch kiezen voor de duurdere oplossing
persoonlijk ben ik overgeschakeld van mobile vikings naar generation connect omdat het netwerk op de plaatsen waar ik veel kom een stuk beter is.
voip via 3G werkt nu meestal goed, terwijl dit vroeger bij mobile vikings (edge) onbruikbaar was.... als voip via 3G goed werkt is het gebrek aan belminuten geen factor meer natuurlijk. maar 't is afhankelijk van op welke locaties je veel zit. in limburg schijnt het base netwerk veel beter te zijn dan in oost-vlaanderen. de €5 die ik nu meer betaal spaar ik uit door voip te bellen, het belkrediet stapelt zich nu wel op maar dit kan ik omzetten in euro's door te bellen naar de bellijn
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Ratface
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 64 keer
Alvast bedankt voor uw antwoord.
Ik vertoef het meeste in Oostende, Gent (mariakerke), Antwerpen en Brussel. Het geld die niet moet besteden aan voip krediet (hoe weinig dit dan ook is) is natuurlijk ook gewonnen als ik meer minuten krijg he.
En wat is de bellijn precies?
Ik vertoef het meeste in Oostende, Gent (mariakerke), Antwerpen en Brussel. Het geld die niet moet besteden aan voip krediet (hoe weinig dit dan ook is) is natuurlijk ook gewonnen als ik meer minuten krijg he.
En wat is de bellijn precies?
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
info http://betaallijn.be/Ratface schreef:En wat is de bellijn precies?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
- Ratface
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 64 keer
Die betaallijn kende ik nog niet, bedankt !
Zoals ik het nu zie neig ik naar mobistar puur door de bang for the buck, zal ik in bovenstaande 4 plaatsen een goeie 3G verbinding hebben via mobistar of ligt deze snelheid zowiezo al veel lager dan bij proximus?
Is er nu nog sprake van gecapte 3G providers in Belgie of zijn deze reeds onbestaande?
Zoals ik het nu zie neig ik naar mobistar puur door de bang for the buck, zal ik in bovenstaande 4 plaatsen een goeie 3G verbinding hebben via mobistar of ligt deze snelheid zowiezo al veel lager dan bij proximus?
Is er nu nog sprake van gecapte 3G providers in Belgie of zijn deze reeds onbestaande?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
heb net een maand Mobi* "internet on mobile" gebruikt hier in antwerpen-noord, en snelheden van amper 2 Mbps gehaald. Dit is duidelijk minder dan base/MV tegenwoordig! Ik hoop dat de komst van 4G netwerken betere prestaties zal geven, vooral voor VoIP telefonie...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
- pm
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 7 keer
maxxxke dit probleem ervaar ik precies ook! Ben jaren Base klant geweest wat goed was maar teveel Edge toen, daarna een jaar Proximus getest wat zeer goede resultaten gaf (perfect natuurlijk niet, dit bestaat niet in de telecom sector) en nu ben ik Mobistar aan het testen (deze geven mij de meeste Data met redelijk wat belminuten via "Internet on Mobile") maar moet zeggen dat ik zeer vaak problemen heb met de connectie bij Mobistar.
Kans is groot dat ik terug ga switchen naar Proximus, is idd ietsje duurder maar de moeilijke connecties bij Mobistar beginnen op mijn zenuwen te werken...
Kans is groot dat ik terug ga switchen naar Proximus, is idd ietsje duurder maar de moeilijke connecties bij Mobistar beginnen op mijn zenuwen te werken...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 14 keer
Heb je recent nog Base (Mobile Vikings of andere) getest ?
Ik moet zeggen in het begin was ik ook niet tevreden. Nu is het al veel beter. Zoveel beter zelfs dat ik het beter vindt dan Mobistar.
Ik moet zeggen in het begin was ik ook niet tevreden. Nu is het al veel beter. Zoveel beter zelfs dat ik het beter vindt dan Mobistar.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
ja, behalve de ping waardes tegenwoordig. Van 150 tot 450 ms is niet bevorderlijk voor mijn VoIP telefonie...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
- pm
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik geloof wel dat Base ondertussen nog beter is geworden, maar ik heb ze nu alle 3 getest voor meer dan 1 jaar minimum en beter dan Mobistar is niet goed genoeg. Proximus heeft voor mij de beste resultaten gegeven, kleine meerprijs (Generation Connect prepaid daar ik een zware data gebruiker ben) voor een goede connectie.
Momenteel wacht ik op de eerste LTE provider voor de iPhone 5, is dit Proximus dan switch ik en is dit Mobistar dan blijf ik nog tijdelijk bij Mobistar om hun LTE netwerk uit te testen.
Momenteel wacht ik op de eerste LTE provider voor de iPhone 5, is dit Proximus dan switch ik en is dit Mobistar dan blijf ik nog tijdelijk bij Mobistar om hun LTE netwerk uit te testen.