GPRS timeouts (Simyo)

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
DrLex
Starter
Starter

Ik gebruik Simyo als operator en heb nog een redelijk primitieve GSM die enkel GPRS en WAP ondersteunt. Dat volstaat echter voor de paar simpele webpagina's die ik meestal bezoek.

Sinds enkele maanden moet ik echter meerdere keren opnieuw proberen een verbinding te maken eer webpagina's doorkomen. Ik krijg soms tot tien keer "Request timeout", zeer irritant. Op het verbruiksoverzicht kan ik zien dat er telkens wel data doorgestuurd wordt (192 bytes), dus er is wel degelijk connectie met Simyo, maar zij sturen gewoon geen data terug. Vroeger werkte dit allemaal vlot en ik heb niks veranderd.
Recent hebben ze ook toegang tot webservers geblokkeerd op alle poorten behalve de standaard 80 en 443 (“uit veiligheidsoverwegingen” die volgens mij op niks slaan), en ik heb de indruk dat die verandering samen is gevallen met het moment dat de timeouts begonnen optreden.

Zijn er nog mensen die problemen hebben met GPRS, bij Simyo of andere providers?

Als dit zo doorgaat ga ik zoeken naar een alternatieve provider, heeft iemand suggesties voor een provider die een prepaid heeft met een datakost van niet veel meer dan €0.5 per megabyte?
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Kan het zijn dat die pagina's niet meer bestaan (wap pagina's)? Momenteel kan je voor smartphones erg makkelijk pagina's schrijven (inclusief php/html/...). Echter had je voor wap-pagina's een andere scripttaal nodig dacht ik...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
DrLex
Starter
Starter

Het heeft niets met de pagina's zelf te maken. Als een pagina niet bestaat zou ik wel een 404 error krijgen, geen connection timeout. En de meeste pagina's die ik bezoek zijn eigen maaksels op mijn eigen server, dus ik weet dat ze werken. Bovendien krijg ik ze altijd wel open als ik lang genoeg opnieuw blijf proberen.
Het is gewoon een roulette, soms lukt het van de eerste keer, soms kost het 10 pogingen. Maar ik zie elke poging wel staan in mijn gebruiksverleden op de Simyo-site.
DrLex
Starter
Starter

Na het uittesten van 3 andere GSMs die exact hetzelfde probleem vertoonden en een hoop weinig nuttige mails van de Simyo helpdesk, heb ik een Scarlet Mobile prepaid kaart besteld. Resultaat: nog geen enkele timeout gehad en een veel vlottere verbinding, en dat aan 1/5e van de prijs per kB. Ze blokkeren ook geen toegang tot webservers op poorten buiten 80 en 443. Hun helpdesk is ook stukken responsiever en geeft niet de indruk door één overwerkte persoon bemand te zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”