omschakelingen van ADSL naar VDSL2 gratis

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Blijkbaar worden er door Belgacom massaal omschakelingen uitgevoerd van ADSL naar VDSL2.
Per telefoon wordt men gecontacteerd.
De installatie wordt thuis ook gratis uitgevoerd.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

klopt, maar het is meer een "omschakeling" dan een installatie - dus in veel gevallen is er niet veel aan te passen,
tenzij de binneninstallatie nog van "in de tijd van toen" is en er geen ntp(2007) aanwezig is.
anders is het in principe gewoon omschakelen op de ROP en (als er nog geen bbox2 is) de modem vervangen.

dus, veel houden deze omschakelingen niet in, maar het is natuurlijk fijn voor klanten,
en zorgt er tegelijk voor dat het stenen tijdperk van adsl op zijn einde loopt :)
(nouja, behalve dan in half wallonie ofzo :p )
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ik veronderstel toch als ze zeggen aan de telefoon gratis, dat dan de BBOX2 en de NTP2007 plaatsen toch gratis zal zijn voor ADSL klanten die dit nog niet hebben, aangezien ze spreken van een BGC technieker die aan huis komt om de omschakeleing te doen.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

klopt ook: het leveren van een bbox2 is gratis (komt in huur aan 0 euro)
alsook het plaatsen van de ntp2007 (wat eigenlijk het eindpunt is van BGC hun verantwoordelijkheid).
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Omschakelen naar VDSL2 gebeurt "gratis", 't is te zeggen:

Wens je een upgrade naar VDSL2 in DIY, dan betaal je enkel het versturen van de Bbox met Taxipost (ongeveer 6 euro) en indien nodig komt er een technieker langs om een aansluitpunt te plaatsen. De modem wordt zelf geïnstalleerd door de klant. Uiteindelijk is zoiets gewoon plug-en-play, want nadat de technieker is langsgekomen, moet het gewoon allemaal werken.

Kiest de klant ervoor om alles te laten installeren door een technieker (vroeger de zogezegde Mono, Duo of Quatro installation), dan betaalt de klant natuurlijk wel (99 euro).

Leuk om weten: moeten er laswerken gebeuren bij de klant, dan zijn die laswerken ook gratis.
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Doen EDPNet enzo hier ook aan mee? En gratis is toch ook niet echt gratis, want je zit toch altijd op een duurder abonnement dan?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Op het bevriend forum lees ik ook het volgende:

Beste,

de omschakeling waarvoor u een telefoontje kreeg zijn door Belgacom geplande werken om u op het beste netwerk aan te sluiten.
Uw huidige telecom situatie blijft onveranderd.
Deze geplande omschakeling is volledig gratis.
De technieker die aan huis komt zal GRATIS het nieuwe aansluitpunt plaatsen en een nieuwe VDSL2 modem die u gratis in bruikleen ontvangt.

Deze werken hebben niets te zien met een aansluiting van een nieuwe internetverbinding en of TV aansluiting waarbij de klant zijn omvorming zelf kan en mag uitvoeren.

muisje
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Fliz schreef:Doen EDPNet enzo hier ook aan mee? En gratis is toch ook niet echt gratis, want je zit toch altijd op een duurder abonnement dan?
Omschakelen naar VDSL2 impliceert NIET dat je meer gaat betalen of een hoger abonnement moet nemen. Internet Start heeft evengoed recht op VDSL2 als Internet Maxi.

De modem wordt verstuurd naar de klant (of kan hij afhalen in een Kiala punt) en wordt NIET meegenomen door de technieker als het DIY is. De technieker neem wèl de modem mee als het een betalend installatie is.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Lord Utopia schreef:
Fliz schreef:Doen EDPNet enzo hier ook aan mee? En gratis is toch ook niet echt gratis, want je zit toch altijd op een duurder abonnement dan?
Omschakelen naar VDSL2 impliceert NIET dat je meer gaat betalen of een hoger abonnement moet nemen. Internet Start heeft evengoed recht op VDSL2 als Internet Maxi.
is bij belgacom zo ja, bij EDPNet is de situatie natuurlijk anders, en betaal je afhankelijk van gekozen internetformule. 't zal daar dan ook aan de klant zijn om het initiatief te nemen om over te schakelen (indien beschikbaar)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Inderdaad, xenne. Omdat VDSL2 een andere abonnementsformule is.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Lord Utopia schreef: De modem wordt verstuurd naar de klant (of kan hij afhalen in een Kiala punt) en wordt NIET meegenomen door de technieker als het DIY is. De technieker neem wèl de modem mee als het een betalend installatie is.
hier zit je een beetje mis te denken: het gaat hem hier over omschakelingen, GEVRAAGD door BGC.
Dus niets van nieuwe installatie of aanpassingen gevraagd door de klant.
Belgacom kiest klanten uit, belt ze op, maakt een afspraak.

Die afspraak houdt dan in dat een technieker komt, GRATIS, om een ntp te plaatsen (indien nog niet aanwezig), je om te schakelen van adsl naar vdsl,
en eventuele aftakkingen te verwijderen zodat de lijn optimaal functioneert.
Er worden geen wijzigingen gedaan (product verandert niet, komt niets bij en valt niets weg)

enkel de technologie zal in deze instanties worden aangepast, dus is er ook geen sprake van "diy" gezien dit enkel betrekking heeft op installaties.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

En als die persoon nog geen BBOX2 heeft, brengt de technieker die dan mee?
ik veronderstel van wel en zonder bijkomende kosten
(0 euro huurprijs)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Splitter schreef:Die afspraak houdt dan in dat een technieker komt, GRATIS, om een ntp te plaatsen (indien nog niet aanwezig), je om te schakelen van adsl naar vdsl,
en eventuele aftakkingen te verwijderen zodat de lijn optimaal functioneert.
Er worden geen wijzigingen gedaan (product verandert niet, komt niets bij en valt niets weg)
als ik het goed begrijp komt dat overéén met een volledige installatie die normaal 99 euro kost...

en wat dan met de klant die zelf het initiatief neemt om over te schakelen? moet die nog altijd 29 euro betalen voor het VDSL2 aansluitingspunt en de splitter?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dat zal wel zo zijn want als er iemand opgebeld wordt voor één of ander promotie dan wilt dit niet zeggen dat het voor iedereen is.

Anders zouden ze u niet opbellen en zou dit algemeen op hun Site vermeld staan veronderstel ik.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Splitter schreef: hier zit je een beetje mis te denken: het gaat hem hier over omschakelingen, GEVRAAGD door BGC.
Dus niets van nieuwe installatie of aanpassingen gevraagd door de klant.
Belgacom kiest klanten uit, belt ze op, maakt een afspraak..
Dat is dan inderdaad een andere situatie. Dan heb ik de TS verkeerd begrepen.

Maar voor de rest geldt mijn uitleg nog steeds.
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

jackho schreef:En als die persoon nog geen BBOX2 heeft, brengt de technieker die dan mee?
ik veronderstel van wel en zonder bijkomende kosten
(0 euro huurprijs)
Als je nog beschikt over een Bbox, zal de technieker gratis een bbox2 leveren. (je huurt dan zogezegd de modem aan 0 euro)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

xenne schreef:als ik het goed begrijp komt dat overéén met een volledige installatie die normaal 99 euro kost...

en wat dan met de klant die zelf het initiatief neemt om over te schakelen? moet die nog altijd 29 euro betalen voor het VDSL2 aansluitingspunt en de splitter?
een volledige installatie houdt ook in de configuratie van pc en/of tv.
in het geval van een door belgacom gevraagde switch naar vdsl is het enkel een nieuwe modem (indien het nog geen bbox2 is),
en het aansluiten van de pc (indien dit over wifi is, gezien het paswoord en de ssid veranderen)

hmm, op zich heb je dus wel gelijk in dat de omschakeling overeenkomt met een full install van een internet-only lijn,
maar gezien een installatie een volledig nieuwe klant betreft (dus nieuwe situatie opmaken, administratie, aansluiten, blablabla) vs het enkel veranderen van technologie, vind ik het toch nog steeds niet helemaal te vergelijken.

en klanten die zelf het initiatief nemen... goh, goede vraag.
ik vermoed eigenlijk inderdaad van wel
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

je moet het niet vermoeden het is gewoon zo.
Gebruikersavatar
Droes
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 nov 2012, 23:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 21 keer

Belgacom technieker hier, ik heb de voorbije maand al geregeld adsl naar vdsl overschakelingen gedaan, bijna 1 of 2 per dag. Iedere keer staat er op het werkbevel, enkel NTP aansluiting en splitter zijn gratis, natuurlijk wordt de modem ook gratis geplaatst aangezien het anders niet zou werken. Ik heb iedere keer ook de toestellen van de klant op de nieuwe wifi geconfigureerd.

Het is inderdaad zo, wanneer je zelf een overschakeling van adsl naar vdsl vraagt, dat dit betalend is. MAAR als je van abonnement verandert dan wordt dit automatisch gratis gedaan. Ook als je op adsl zit en je klaagt bij de klantendienst omdat je traag internet hebt kan je een gratis overschakeling regelen.
Afbeelding
KurtVdV
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2012, 13:57
Bedankt: 2 keer

Tot nu toe zit ik op een ADSL 9/0.5 Mbps profiel. Ik heb enkel vaste telefonie + internet bij Belgacom.
Sedert een 2-tal weken krijg ik via lijntest.be als resultaat 30/6 Mbps en volgens de BelgacomTV site kan ik 3 HD tv's aansluiten.
Ik belde eergisteren naar 0800/22800 en daar wisten ze niet of een omzetting naar een 30/6 profiel al mogelijk is. Het kan zijn dat ik moet wachten op een brief van Belgacom waarin ze dit vermelden, klopt dit?
Een BBOX2 + installatiekit heb ik reeds in m'n bezit.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

als de kit reeds in bezit hebt, en de aansluiting bij jou thuis is eenvoudig (ie: je kan de ntp aansluiten waar de lijn binnenkomt, alsook de modem),
dan zou ik dit reeds doen.

je kan dan desnoods naar belgacom bellen en zeggen dat je binneninstallatie reeds klaar is voor vdsl2,
maar dat het signaal nog moet worden omgezet aan hun kant.

in principe kan dit ertoe leiden dat een technieker het sneller meepikt, omdat er enkel een jumpering moet worden uitgevoerd,
en dat kan vaak tussen klanten door nog even gedaan worden.

of ze je hiervoor gaan aanrekenen (omdat jij vragende partij bent, en niet bgc), heb ik geen idee van.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

KurtVdV schreef:Sedert een 2-tal weken krijg ik via lijntest.be als resultaat 30/6 Mbps en volgens de BelgacomTV site kan ik 3 HD tv's aansluiten.
Ik belde eergisteren naar 0800/22800 en daar wisten ze niet of een omzetting naar een 30/6 profiel al mogelijk is. Het kan zijn dat ik moet wachten op een brief van Belgacom waarin ze dit vermelden, klopt dit?
als je moet wachten op een brief kun je lang wachten denk ik, als je dat resultaat krijgt zal het wel al beschikbaar zijn, dus ik zou nog eens terug bellen en hopelijk krijg je dan iemand die de vdsl2 activatie effectief kan aanvragen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Droes schreef:Het is inderdaad zo, wanneer je zelf een overschakeling van adsl naar vdsl vraagt, dat dit betalend is. MAAR als je van abonnement verandert dan wordt dit automatisch gratis gedaan.
Droes, je bent terug bezig met de mensen verkeerd in te lichten :-( . Zie de uitleg hierboven van Lord:
  • - een overschakeling van adsl naar vdsl (zelfs op vraag van de klant) is altijd gratis.
    - het enige wat je moet betalen (DIY installatie) is het versturen van de BBox2 (indien je nog geen hebt).
    - indien nodig komt er een technieker langs om een aansluitpunt te plaatsen (gratis).
    - alleen als de klant kiest om alles te laten installeren betaalt hij 99 eur.
Dit heeft dus niets te maken met veranderen van abonnement!
KurtVdV schreef:Ik belde eergisteren naar 0800/22800 en daar wisten ze niet of een omzetting naar een 30/6 profiel al mogelijk is.
Je moet niet bellen om te vragen "of een omzetting naar een 30/6 profiel" mogelijk is.
Jij hebt ADSL, en dat kan niet "omgezet" worden naar een 30/6 profiel, gezien dit profiel niet bestaat op ADSL.

Je moet gewoon terugbellen en VDSL2 bestellen. Er is geen reden waarom het zou geweigerd worden, als het beschikbaar is (volgens de lijntest).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Ik snap niet welke prestaties die 99 euro nu eigenlijk vertegenwoordigen. Mijn pa heeft adsl, moet naar vdsl. Aansluitpunt is zo oud als de straat, technieker moet dus zeker langskomen.

Bij bestelling via internet MOET je kiezen tussen zelf installatie of laten installeren (99 euro). Volgens de BGC winkel is de verbinding modem - pc NIET inbegrepen in de installatie van 99 EURO :?

Aangezien plaatsen contactpunt/modem momenteel gratis is snap ik dus niet welke diensten er geleverd worden voor die 99 euro ?

En los daarvan, bij de bestelling moet je de sim kaart kiezen. Werken android tablets met een normale simkaart of een microsimkaart (ipads blijkbaar micro) ?
Laatst gewijzigd door fredo66 13 dec 2012, 10:29, in totaal 1 gewijzigd.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

hier lees ik :
Activatiekost 50 euro is momenteel gratis.
De noodzakelijke nieuwe modem VDSL2 ontvangt u gratis in bruikleen.
Wanneer u de installatie zelf uitvoerd dient u over een installatekit
zijnde aangepast VDSL2 aansluitingspunt en VDSL2 splitter te beschikken
en deze kost sedert 01 juni 29 euro.
Een installatier door een Belgacom technicus
met inbegrip van het boven vermelde kost 99 euro
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

fredo66 schreef:IEn los daarvan, bij de bestelling moet je de sim kaart kiezen. Werken android tablets met een normale simkaart of een microsimkaart (ipads blijkbaar micro) ?
de meeste android tablets werken op een normale simkaart, en er zijn echter ook die werken op microsimkaart. ipad werkt met microsim. als je nog geen tablet hebt is het natuurlijk moeilijk één te kiezen, maar je kan die achteraf natuurlijk nog altijd omruilen

kost van VDSL2 aansluitingspunt en VDSL2 splitter is nu inderdaad 29 euro, ook bij een migratie.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste KurtVdV,

Kan je me via een privébericht je klantgegevens (naam, klantnr., tel.nr., gsm nr.) bezorgen, dan kijk ik het even voor je na.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
KurtVdV
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2012, 13:57
Bedankt: 2 keer

Hallo Eva,

Bedankt voor je reactie, maar ik kan (nog) geen privéberichten versturen omdat ik een nieuw lid ben van dit forum.
Is er eventueel een mailadres waarop ik je kan bereiken?

Soit, gisterenavond nog langs onze Belgacomshop geweest (1km van mijn deur), deze persoon viel van heel hoog uit de lucht :-D :
- Hij wist niet of dit profiel in onze gemeente al mogelijk was.
- Een migratie naar VDSL kost altijd 50euro.
- Zonder BelgacomTV gaan ze me dit profiel nooit geven (ik heb internet + telefonie bij Belgacom).

Op elke locatie (dit forum, BGCshop, klantendienst) geven ze me andere info, even afwachten wat het antwoord van Eva is :wink:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Het is enorm jammer dat je overal verschillende info krijgt.
Ik zou ook liever zien dat Eva de correcte info hier plaatst, in plaats van individuele antwoorden per PB.

In ieder geval heeft het toekennen van een profiel niets, maar dan ook niets, met Belgacom TV te maken.
Op het ogenblik dat het technisch mogelijk is om je op VDSL2 te zetten, moet je VDSL2 kunnen krijgen, aan het hoogste profiel dat je lijn aankan.
En dit ook als je géén Belgacom TV hebt, en zelfs als je het goedkoopste Internet abonnement hebt (Internet Start).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ik ben er 100 % zeker van dat Eva dit in orde brengt.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

KurtVdV schreef:Op elke locatie (dit forum, BGCshop, klantendienst) geven ze me andere info, even afwachten wat het antwoord van Eva is :wink:
ergens loopt er toch iets serieus fout met de interne communicatie bij belgacom. de uitleg die je gisterenavond gekregen hebt slaat iig nergens op :nono:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dat is ook wat ik er van dacht mijn gedacht :!:

je stampt wel open deuren in !
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Vanaf 4 posts kan je PB's sturen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

jackho schreef:Ik ben er 100 % zeker van dat Eva dit in orde brengt.
Ik ben er ook zeker van dat Eva dit in orde brengt, maar daar heeft de Community geen boodschap aan, tenzij de antwoorden in het Forum komen. De statements in de de vorige topic waren:
  • Hij wist niet of dit profiel in onze gemeente al mogelijk was.
  • Een migratie naar VDSL kost altijd 50euro ???
  • Zonder BelgacomTV gaan ze me dit profiel nooit geven (ik heb internet + telefonie bij Belgacom) ???
Alléén voor het eerste punt heeft Eva de gegevens nodig van de klant, en kan ze de klant per PB antwoorden.
Voor de 2 laatste punten zou ik het op prijs stellen dat Eva hier eens en voor altijd het correcte antwoord op geeft.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Philippe ik begrijp je wel maar je zal toch het antwoord van Eva moeten afwachten
en als ze niet antwoord op het forum en de gedupeerde in kwestie wordt geholpen door haar
dan kan hij ook op het forum vertellen wat Eva als oplossing geboden heeft en zo heeft het forum er toch ook iets aan.

Maar ik weet het zou anders en beter kunnen, ik volg ook Eva een beetje via andere fora en ander wegen
en ze helpt heel veel problemen de wereld uit maar er komen niet altijd antwoorden.

Als iemand belt naar de helpdesk of via online contact formulieren Belgacom aanspreekt voor problemen dan hebben wij er nog minder aan,
een kwestie van het een beetje positief te bekijken !.

Dus we zullen maar rekenen op de 'goodwill' van Eva en hopen dat ze zoveel mogellijk feedback geeft :wink:
KurtVdV
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2012, 13:57
Bedankt: 2 keer

Zorgen dat ik snel aan 4 posts geraak zie :-D

De tegenstrijdigheden zorgen idd voor redelijk wat verwarring.
Op de Skynetblogs (http://bgctv.skynetblogs.be/#migratie2vdsl2) staat de melding dat elke migratie gratis is en blijft. In hoeverre zijn de BGC-center uitbaters hiervan op de hoogte of moeten ze ervoor zorgen dat ze zoveel mogelijk BGC-tv producten verkopen zodat het plots wel kan? Zo lijkt het mij in ieder geval.

Ik laat iets weten wanneer ik feedback ontvang.
mistertaliban
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 aug 2011, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb enkele weken geleden m'n overschakeling van ADSL naar VDSL laten doen nadat mijn blauwe aangekochte Philips modem het begeven had. Ben naar de Belgacom center in Leuven geweest en kreeg direct de installatiekit mee zonder te betalen, ook al staat er "29 euro" op de doos. De omschakeling ging 4 dagen later gebeuren. De avond dat ik de kit had alles geïnstalleerd en ook hier was het aansluitingspunt al meer dan 35 jaar oud en is dat zonder problemen gegaan. Hence, mijn ADSL verbinding was zelfs beter dan vroeger. De dag nadien een telefoon van Belgacom met de bevestiging van omschakeling en of de installatie al uitgevoerd was. Als ik wou stuurde ze nog een technieker langs om alles te controleren maar dan ging de omschakeling ook wel 2 dagen later gebeuren. De technieker was gratis dus 2 dagen later omgeschakeld. De technieker heeft het aansluitingspunt gecontroleerd en m'n snelheid. Sindsdien zit ik op een 20/2 profiel met continue uptime van 96 uur. En nog eens, alles is gratis gebeurd, heb er nul euro voor betaald, noch heb ik een nieuw jaarcontract moeten aangaan. Enkel als ik Belgacom zou opzeggen moet ik de modem inleveren.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

noch heb ik een nieuw jaarcontract moeten aangaan
logisch want jaarcontracten bestaan niet meer in de telecomwereld :wink: nieuwe telecomwet sinds oktober, etc ... die €29 had je normaal wel moeten betalen, maar daar gaan we niet moeilijk over doen ... tegenwoordig gaan de migraties wel snel precies
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

ik zou liever "soms snel" zien staan hebben :wink:
KurtVdV
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2012, 13:57
Bedankt: 2 keer

Zoals beloofd en om duidelijkheid te scheppen het antwoord van Eva:
Omschakelen naar VDSL2 is technisch mogelijk voor u.
U heeft wel nieuwe VDSL2 splitters nodig. Die komen éénmalig op 29EUR in een DIY pack.
Indien u een technieker wenst is dat éénmalig 99EUR.
De actievatiekost van 50EUR is nog steeds gratis.
Voor een eventuele omschakeling kan u steeds terecht in een verkooppunt van Belgacom of via de klantendienst op het gratis nummer 0800 22 800.
Dus gaan we seffes nog eens bellen :-)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”