Hello Proximus app/data-toegang

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

In de korte periode dat ik van Android mocht snoepen heb ik in de market de applicatie 'Hello Proximus' gevonden: een tooltje waarmee je je huidige verbruik kan meten van je mobiele Proximus-verbinding. ( http://ict.belgacom.be/en/mobileapps/help.html )

Opvallend is daarbij: dit tooltje is voor zover ik weet de ENIGE manier om die gegevens uit te lezen (via de e-Services kan je het bvb al niet opvragen (gegevens daar zijn niet correct / heeft vertraging), noch via een stercode op je toestel, noch via sms op te vragen, noch via de klantendienst, ...).

De vraag is dus: hoe of waar haalt die applicatie z'n data? Ik heb geen login/identificatiegegevens moeten ingeven.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Waarschijnlijk op basis van uw telefoonnummer icm het icc-id.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik ken er niet genoeg van om het te capturen, maar ik neem aan dat die app dus ergens uw MSISDN of zo dan via een GET of een POST naar een bepaalde URL doorstuurt en dan de gegevens in respons krijgt... Nu nog te weten komen welke URL getriggerd wordt met welke parameters eh :)
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

vandaag werd de nieuwe versie van hello gelanceerd, ziet er mooi uit...

Afbeelding
de icoontjes kan men naar eigen wens verschuiven
de icoontjes die gekleurd zijn staan geinstalleerd op de device, de andere belgacom apps kan je installeren door er op te klikken
ook een zeer handige reload functie

jammer genoeg is er structureel niets gewijzigd aan meting van het verbruik, dus je zit nog steeds met zo'n 8 uur vertraging tussen verbruik en update vd meter
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

meon schreef:Ik ken er niet genoeg van om het te capturen, maar ik neem aan dat die app dus ergens uw MSISDN of zo dan via een GET of een POST naar een bepaalde URL doorstuurt en dan de gegevens in respons krijgt... Nu nog te weten komen welke URL getriggerd wordt met welke parameters eh :)
Het probleem is dat je om de 30 dagen en identificatie via 3G moet doen, maar anders op je wifi zou je het verkeer kunnen sniffen, mits een managed switch, pc met 2 nics.
gr@g
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

De Hello app sinds gisteren ge update, sindsdien kan ik mijn verbruik niet meer raadplegen?
Nog iemand met dit probleem?

Het betreft de android app.. (Google play) :oops:

sent from my gt-i9100 using xda premium
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Ik heb wel al voorgehad dat de app enkel mijn beschikbare belminuten toonde en voor de rest niks.
Het probleem heeft zichzelf gewoon opgelost, bij u misschien dus ook. Even geduld hebben en de e services gebruiken :smile:
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Wat ik ook gemerkt heb, is dat je ééns om de 30 dagen eens via 3G moet verbinden met de Hello app. Daarna werkt het weer voor 30 dagen via WIFI.

Misschien met wat Wireshark-gegoochel krijg je wel iets te zien, als je iPhone/smartphone via WIFI verbonden is?
Als m'n iPhone nog jailbroken was, zou ik via netstat of één of andere rubbernet-achtige app op de iPhone wel wat zien denk ik.

Die vertraging van 8 uur heb ik nog niet gezien, het SMS en 3G-data verbruik update hier onmiddellijk.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Jordy1990
Premium Member
Premium Member

En je hebt een abonnement, Selder?
Toen ik ng GC had werd het verbruik ook onmiddellijk bijgewerkt. Nu met mijn Smart 20 abo, zit er vaak een dag vertraging op.. :roll:
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Toen de Hello-app nog niet bestond en je het verbruik van je abonnement enkel kon opvragen via Call Check Up (op het gratis nummer 2455) zat daar ook vertraging op dacht ik, dus volgens mij is dat altijd al zo geweest bij abonnementen.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member

Smart 20 is mijn eerste abonnement dus ik kan niet zeggen of het inderdaad vroeger ook zo was.
Ik vind het alleen vreemd dat zoeits wel lukt voor herlaadkaarten en niet voor abo's.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Dat komt omdat je verbruik op een andere manier wordt bijgehouden bij een abonnement.
Bij een herlaadkaart wordt elke actie (gesprek/sms/mms/dataverbinding/...) onmiddellijk in rekening gebracht en (indien betalend) van je belkrediet afgetrokken.
Bij een abonnement houdt het systeem een lijst bij van al je acties en op het einde van de cyclus wordt hier dan een factuur van opgemaakt.
De dienst Call Check Up zal regelmatig een tussentijdse balans opmaken, maar dit is slechts ter indicatie en hierbij wordt met bepaalde zaken geen rekening gehouden, vandaar dat het bedrag op je uiteindelijke factuur verschillend kan zijn.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Nee, allereerste versie van Generation Connect hier nog. Verbruik van data en SMS wordt onmiddellijk bijgewerkt in de app.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”