Wat houdt "gratis" juist in?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer
Provider

Dag userbaseleden

Onlangs heeft Telenet INDI-klanten voor een ultimatum gesteld: een digibox aanschaffen of geen digitale televisie meer. Omdat wij het niet eens zijn met de handelswijze van Telenet naar INDI-klanten toe, hebben wij besloten om ons kabelabonnement stop te zetten en over te schakelen naar Scarlet One. Wij hebben reeds internet van Scarlet.

Momenteel loopt er een actie op de website van Scarlet: 12de maand gratis en gratis installatie, decoder en wifi-modem. Komt dat mooi uit! Wij wonen echter in een ouder huis dat niet goed voorzien is van telefoon- en netwerkkabels. Er zal zeker een netwerkkabel van de kelder (daar staat de modem) naar de tv-hoek op de eerste verdieping getrokken moeten worden.

Ik heb me al geïnformeerd bij Scarlet zelf (0800 84 000 nummer). Volgens de dame die ik aan de lijn kreeg, zit het installeren van alle kabels inbegrepen in de gratis installatie. Volgens haar omvat dit ook het trekken van utp-kabels. De vrouw klonk echter verward (ik ben er zeker van dat ze niet technisch onderlegd was). Daarom wil ik het bij jullie eerst even navragen of dit effectief zo is.

Mijn concrete vraag: Omvat de gratis installatie waar Scarlet gewag van maakt ook het trekken van kabels?

Vriendelijke groeten

FezzFest
iamborg
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 47 keer
Provider

Je had beter naar kwaliteitsopvolging bij Telenet gebeld.

Ik werd ook voor het Indi-ultimatum gesteld. Na een telefoontje naar kwaliteitsopvolging, kreeg ik van Telenet 6 maand gratis huur voor m'n reeds bestaande Telenet HD recorder én gratis vervanging van m'n oude Indi HD recorder en SD decoder door Telenet hardware. Commercial Swap...

P.
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Provider

Bedankt voor de tip, maar wij willen geen klant meer zijn bij Telenet.
Weet jij wat de gratis installatie bij Scarlet juist inhoudt?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer
Provider

De kabel wel ja, maar er zijn enkele voorwaarden:
1) enkel de (korte) utp kabel die bij de router zit is gratis en het is geen garantie dat de technieker genoeg kabel bij heeft (normaal wel maar ge weet nooit)
2) ze boren geen gaten, dus als er een kabel door de vloer moet getrokken worden zal het gat al aanwezig moeten zijn. Dan kan je het evengoed zelf doen eigenlijk :)

De gratis installatie is de router plaatsen en aansluiten op het toegangspunt, de router configureren (pure basis, dus account invoegen voor internet en telefoon) en eventueel een paar computers laten verbinding maken met het wifi netwerk (of gewone netwerk).
Laatst gewijzigd door MClaeys 11 dec 2012, 15:22, in totaal 1 gewijzigd.
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Provider

Dat verwachtte ik al. Het verhaal van de Scarletdame leek te mooi om waar te zijn (volgens haar dus ook gaten boren).
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer
Provider

Het zou teveel werkuren vragen, dan krijgt ge van die mensen die hun halve kot laten bekabelen bij de gratis installatie :D dus langs een kant wel logisch :)
Als gaten boren niet mag/kan, eventueel een AVadapter overwegen? (netwerk via stopcontact).
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Provider

Dat heb ik al geprobeerd (PC met ps3 mediaserver op gelijkvloers --> devolo dlan --> ps3 op eerste) en die snelheid laat te wensen over (als alle omgevingsapparatuur afstaat, haal ik +/-10Mbps, dat met adapters die zogezegd 200Mbps halen). Zo'n verbinding via het elektriciteitsnetwerk vind ik ook maar een "quick & dirty" oplossing :twisted:. Dan zal ik zelf wel de nodige kabels aanleggen. Bedankt voor de tip iig.
Nox
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

15m UTP is normaal gezien inbegrepen bij de installatie.. Zeker vragen aan de tech.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

Kabel leggen is inbegrepen binnen de mate van het redelijke. Vraag dus niet om van de kelder naar het derde verdiep een kabel te trekken. Normaal is het 20 meter met max één horizontale doorboring. En je moet normaal ook een vrijstelling tekenen voor eventuele schade bij doorboring.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer
Provider

Als je de nodige kabels zelf kunt leggen , doen . Heb ik zelf ook gedaan omdat de router op een andere plaats staat dan de modem . Ik heb alles zelf getrokken en de tech alle utp stekkertjes erop gezet . De installatie voor internet heeft amper 30 minuten geduurd .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”