Dag userbaseleden
Onlangs heeft Telenet INDI-klanten voor een ultimatum gesteld: een digibox aanschaffen of geen digitale televisie meer. Omdat wij het niet eens zijn met de handelswijze van Telenet naar INDI-klanten toe, hebben wij besloten om ons kabelabonnement stop te zetten en over te schakelen naar Scarlet One. Wij hebben reeds internet van Scarlet.
Momenteel loopt er een actie op de website van Scarlet: 12de maand gratis en gratis installatie, decoder en wifi-modem. Komt dat mooi uit! Wij wonen echter in een ouder huis dat niet goed voorzien is van telefoon- en netwerkkabels. Er zal zeker een netwerkkabel van de kelder (daar staat de modem) naar de tv-hoek op de eerste verdieping getrokken moeten worden.
Ik heb me al geïnformeerd bij Scarlet zelf (0800 84 000 nummer). Volgens de dame die ik aan de lijn kreeg, zit het installeren van alle kabels inbegrepen in de gratis installatie. Volgens haar omvat dit ook het trekken van utp-kabels. De vrouw klonk echter verward (ik ben er zeker van dat ze niet technisch onderlegd was). Daarom wil ik het bij jullie eerst even navragen of dit effectief zo is.
Mijn concrete vraag: Omvat de gratis installatie waar Scarlet gewag van maakt ook het trekken van kabels?
Vriendelijke groeten
FezzFest
Wat houdt "gratis" juist in?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 47 keer
Je had beter naar kwaliteitsopvolging bij Telenet gebeld.
Ik werd ook voor het Indi-ultimatum gesteld. Na een telefoontje naar kwaliteitsopvolging, kreeg ik van Telenet 6 maand gratis huur voor m'n reeds bestaande Telenet HD recorder én gratis vervanging van m'n oude Indi HD recorder en SD decoder door Telenet hardware. Commercial Swap...
P.
Ik werd ook voor het Indi-ultimatum gesteld. Na een telefoontje naar kwaliteitsopvolging, kreeg ik van Telenet 6 maand gratis huur voor m'n reeds bestaande Telenet HD recorder én gratis vervanging van m'n oude Indi HD recorder en SD decoder door Telenet hardware. Commercial Swap...
P.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
De kabel wel ja, maar er zijn enkele voorwaarden:
1) enkel de (korte) utp kabel die bij de router zit is gratis en het is geen garantie dat de technieker genoeg kabel bij heeft (normaal wel maar ge weet nooit)
2) ze boren geen gaten, dus als er een kabel door de vloer moet getrokken worden zal het gat al aanwezig moeten zijn. Dan kan je het evengoed zelf doen eigenlijk
De gratis installatie is de router plaatsen en aansluiten op het toegangspunt, de router configureren (pure basis, dus account invoegen voor internet en telefoon) en eventueel een paar computers laten verbinding maken met het wifi netwerk (of gewone netwerk).
1) enkel de (korte) utp kabel die bij de router zit is gratis en het is geen garantie dat de technieker genoeg kabel bij heeft (normaal wel maar ge weet nooit)
2) ze boren geen gaten, dus als er een kabel door de vloer moet getrokken worden zal het gat al aanwezig moeten zijn. Dan kan je het evengoed zelf doen eigenlijk

De gratis installatie is de router plaatsen en aansluiten op het toegangspunt, de router configureren (pure basis, dus account invoegen voor internet en telefoon) en eventueel een paar computers laten verbinding maken met het wifi netwerk (of gewone netwerk).
Laatst gewijzigd door MClaeys 11 dec 2012, 15:22, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Het zou teveel werkuren vragen, dan krijgt ge van die mensen die hun halve kot laten bekabelen bij de gratis installatie
dus langs een kant wel logisch 
Als gaten boren niet mag/kan, eventueel een AVadapter overwegen? (netwerk via stopcontact).

Als gaten boren niet mag/kan, eventueel een AVadapter overwegen? (netwerk via stopcontact).
- FezzFest
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 16 keer
Dat heb ik al geprobeerd (PC met ps3 mediaserver op gelijkvloers --> devolo dlan --> ps3 op eerste) en die snelheid laat te wensen over (als alle omgevingsapparatuur afstaat, haal ik +/-10Mbps, dat met adapters die zogezegd 200Mbps halen). Zo'n verbinding via het elektriciteitsnetwerk vind ik ook maar een "quick & dirty" oplossing
. Dan zal ik zelf wel de nodige kabels aanleggen. Bedankt voor de tip iig.

- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Kabel leggen is inbegrepen binnen de mate van het redelijke. Vraag dus niet om van de kelder naar het derde verdiep een kabel te trekken. Normaal is het 20 meter met max één horizontale doorboring. En je moet normaal ook een vrijstelling tekenen voor eventuele schade bij doorboring.