Lancering Weepee TV

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef:Voor weepeetv heb je niks nodig (behalve je pc die je toch al hebt).
En jij gaat TV kijken op je PC schermp(je) ? Prima als aanvulling, maar als volwaardige oplossing ?
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

@Krisken: met de receiver van het TV Vlaanderen pakket van 299€ kan je wel opnemen, timehiften etc...

http://www.eurosatshop.be/shopping/prod ... _id=112045
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

r2504 schreef:maar: zenderaanbod? kwaliteit? daar kan je imho niks over zeggen tot het product effectief er is.
dus die 2 laat ik gewoon open, punt.
WeePee heeft officieus al laten weten dat het een beperkt zenderaanbod is aan 480i ... dat zijn dus geen geruchten, dat is realiteit.
ok, 480, ik noem dat niet noodzakelijk "ondraaglijk slechte kwaliteit", het kan voor mij goed genoeg zijn...
ligt er net aan hoe het op mijn scherm overkomt eens het er is, niet?
r2504 schreef: maar dit doen we al twintig jaar met een videorecorder.
klopt...
en dus waarom zou je dat ineens willen doen met een andere box?
90% van de mensen (zelfs die digitaal hebben) hebben vast nog een dvd recorder of hdd recorder staan.
Ik ken zelfs mensen die erover klagen dat ze "op die decoder moeten opnemen".
daarom vind ik dus het "er kan niet opgenomen worden met de w-box" een beetje een niet-argument.

vrijheid van hardware (waar zoveel over gejammerd is in belgie) + mogelijkheid tot opnemen op je bestaande toestellen...
geen nood aan opnamefunctionaliteit op de box zelf dus!

r2504 schreef: Oei... dat zijn zelfs al meer dan 20 zenders. En die "10tal euro"... je bedoelde toch ongeveer 10 euro ?
heh, me op mijn woorden pakken? :D
dat zijn idd meer dan 20 zenders, maar ik zeg dat ik "heel tevreden" zou zijn met zulk aanbod, echter ben ik ook tevreden met andere mogelijkheden.

en met 10tal euro bedoel ik: of dat nu 9,50 en 10,50 is, maakt niet zo uit: als het maar rond die prijs (of goedkoper) hangt,
voor een aanbod zoals ik hierboven aanhaalde (of dat losstaat van het pakket, maar bv pay-as-you-go is)

het was namelijk om aan te geven dat niet iedereen HD verwacht (ik ben zelfs geen fan van HD),
en dat er zo'n enorme variatie is in wat mensen willen kijken en verwachten en dergelijke,
dat je onmogelijk 1 goed product kan neerzetten voor iedereen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Splitter schreef:en dus waarom zou je dat ineens willen doen met een andere box?
Omdat we het al twintig jaar kunnen... ik wil niet achteruit maar vooruit !
Splitter schreef:90% van de mensen (zelfs die digitaal hebben) hebben vast nog een dvd recorder of hdd recorder staan.
Ik ken zelfs mensen die erover klagen dat ze "op die decoder moeten opnemen".
Gezien je oude recorder (VHS, DVD-recorder, ...) geen digitale tuner heeft kan je hem zelfs bijna niet meer gebruiken (tenzij via dubbele programmering en allerlei truukjes). Je argument dat mensen niet willen opnemen "op die decoder" is me dan ook totaal nieuw... de integratie is net een serieuze stap voorwaarts (met de enige uitzondering dat je de opnames er niet kan afhalen).
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

genoeg klanten geweten die het niet aangenaam vonden bij de overstap,
dat ze nu ineens maar die bakjes van bgc/tn moesten gebruiken ipv hun vertrouwde recorder.
ennem... al 20 jaar op 1 bakje kijken en opnemen... toch niet bij BGC en TN hun digitale tv :p
(eerst niet, dan betalend, en nu sinds een paar jaar "inbegrepen")

en ook ik wil vooruit, maar vooruit betekent voor mij ook: geen idiote afhankelijkheden.

bekijk het even zo: er zijn ook een boel mensen die de bbox2 niet geweldig vinden, en die oftewel vervangen oftewel een router achterzetten.
wel, bekijk de w-box als een optie van "als het echt niet anders kan" dan neem je die box en zet er je eigen apparatuur achter.
en als het wel anders kan, dan heb je zelf die apparatuur.

mogelijkheid tot innovatie: weepee maakt die box, je kan dus kijken naar hun aanbod als je geen nieuwe tv of pc hebt (ahum, ok, zonder pc heb je wss ook geen internet, maar soit)

MAAR, ieder ander fabrikant / persoon staat vrij om ZELF een BETERE box te maken (dualtuner, opnamefunctie, NAS ingebouwd, ...)

het is natuurlijk een ieder-voor-zich verhaal van wat je zelf verkiest, maar als je niet verplicht bent om die box te nemen,
en je hebt manieren om toch op te nemen (maar dan gewoon niet op die box), is het helemaal geen enkel probleem.
als er nu zou gezegd zijn, door die box kan je NIET opnemen, niet op de box en niet op een ander toestel,
dan had ik met je eens geweest.


<sarcasme>
je hebt hoop ik toch geen mediaspeler en nas bij je thuis staan he r2504?
want goh, als je zou kunnen opnemen op de w-box, dan zijn die dingen uitermate nutteloos
</sarcasme> ;)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Splitter schreef:<sarcasme>
je hebt hoop ik toch geen mediaspeler en nas bij je thuis staan he r2504?
want goh, als je zou kunnen opnemen op de w-box, dan zijn die dingen uitermate nutteloos
</sarcasme> ;)
Ik heb inderdaad een NAS en XBMC staan... maar gebruik die voor veel meer dan video alléén (muziek en foto's).

Nutteloos zal hij dus zeker niet worden... maar keep-on-dreaming dat je zal kunnen opnemen (ik twijfel er nog sterk aan).
Splitter schreef:MAAR, ieder ander fabrikant / persoon staat vrij om ZELF een BETERE box te maken (dualtuner, opnamefunctie, NAS ingebouwd, ...)
De toekomst zal het uitwijzen...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

dromen over weepee doe ik niet hoor :)
het is zoals ik al eerder zei: ik ga hun niet verdedigen of voortrekken of wat dan ook.
als ik er zelf niet rijker mee kan worden, ga ik me er ook niet voor uitspreken ;)

veel zal afhangen van hoe snel ze een (mooi) aanbod lanceren met goede (niet noodzakelijk hd) kwaliteit,
en wat er bij de openstelling van de kabel nog zal gebeuren.
en daar zal ik ook op wachten: hun aanbod, prijsstelling, en de concurrentie.
maar het KAN een mooie speler worden op het toneel, en er is volgens mij zeker nog ruimte.

ALS het al nodig is, zou het een verluchting zijn om zelf je stb te mogen kiezen,
net zoals je ook bij TVV kan doen.
keuze van een niet-hd ontvanger zonder HDD, tot full HD ontvangers met HDD.
your choice, en laat de aanbieder erbuiten, zoals het zou moeten zijn,
en niet zoals het door BGC en TN door onze strotten geduwd is.
(dat was bij indi ook het mooie, daar had je ook veel meer vrijheid)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

krisken schreef: Laat ons nu stellen dat deze prijzen correct zijn die we hier zien...dan klopt jouw redenering toch ook niet echt? Bij tv vlaanderen is het goedkoopste pakket noem daar "basic light" en kost je 10.90 euro per maand. Echter moet je hierbij ook nog eens de kosten van de installatie bijtellen. Dit is 299 voor een volledige set (dus ik vermoed schotel, nlb's, kabels, ...) voor een decoder zonder opname functie.
Dat lijkt mij een dure installatie als het zonder opnamefunctie zou zijn, het gaat dus hier wel om een dual tuner met opnamemogelijkheid.
Dit betekent dus 1 programma bekijken en gelijktijdig 1 opnemen.
Voor zover dat nu geweten is is dat bij WeepeeTV niet mogelijk voor die 10€/maand.

Maar heel je vergelijking rammelt langs alle kanten :

1) Bij de vergelijking neem je bij TV Vlaanderen of bij Telenet decoders die wel kunnen opnemen en dus duurder zijn, maar bij WeepeeTV zeg je dan dat dat toch niet nodig is.
Als het voor jou niet nodig is, dan moet je bij de concurrentie vergelijken met toestellen die ook enkel dienen om zenders te bekijken en niet om op te nemen.
Dan heb je natuurlijk veel goedkopere setjes bij TVV, en bij Telenet kun je voor 99€ een HD digibox kopen, niets huurgeld meer nadien dan.

2) Je rekent zelfs alle hardware als "gratis", want "je hebt die toch al" bij WeePeeTV.
Dat is echt zo'n methode om jezelf rijk te rekenen.
Ik kan misschien morgen een taxibedrijf beginnen.
De auto kost niets, want "die heb ik toch al", en een telefoon heb ik ook al.
Feit is dat ook een laptop niet eeuwig meegaat, en af en toe moet vervangen worden, het kan zelfs zijn dat hij zo weinig krachtig is dat hij de streams niet goed kan weergeven.
Je laptop heeft je geld gekost, dus die is niet gratis.
Bovendien, als jij je TV beeld full screen wilt hebben, kan je die laptop op dat moment al voor niets anders meer gebruiken, en anders moet je in een venstertje kijken van het sowieso al veel kleinere laptopscherm.
Als je dan toch op die manier wilt redeneren zou het handig zijn als het systeem werkt met bijv. een smart TV, zodat je rechtstreeks op een TV kunt kijken.
Natuurlijk, dan moet je TV ook al een beetje recent genoeg zijn of je kunt die ook eerst vervangen.

3) Over het vebruik maak je je druk over dat van de settop boxen van BGC en TN.
Maar hoeveel verbruikt je laptop die je toch al hebt en zal dienen als vervanging precies ?
En het is ook nogal makkelijk om je druk te maken over een andere set top box om dan af te sluiten met "ik ga ervan uit dat de w-box..."
Je weet het dus niet, maar je gaat het wel al als waarheid verkondigen.
Ik zeg het, zo lang een product vapourware is zijn die truukjes mogelijk, maar van zodra het concreter wordt merk je dat het allemaal geen goud is dat blinkt.
krisken schreef:Goedkoper dan de concurrentie zal het dus zeker worden als je alle factoren erbij gaat tellen.
In je vergelijking was het vooral goedkoper omdat je reële kosten bij WeepeeTV wegpraat als onbestaande, en zaken die je zelf zegt dat je niet nodig hebt, wel bijrekent bij de concurrentie.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Het overgrote deel van de bevolking kijkt nog steeds TV op hun "normale TV". Diegenen die het aandurven om iets in elkaar te knutselen stoten idd al gauw op een aantal beperkingen. Ofwel neem je een TV Vlaanderen abonnement en knutsel je een mediacenter in elkaar. Heb je BGC of TN dan kan je het al vergeten.
Ofwel beperk je je aanbod en kijk je dvb-t..

Als je dan al per sé op een laptop wil kijken of een smartphone dan heb je al TV Overal en Yelo maar die kwaliteit is niet om aan te zien op een tablet of scherm van een laptop.


Nu ik hoor dat Weepee 480i streams gaat aanbieden, ken ik al veel mensen die in het vuistje lachen.


Ook al worden smart Tv's ondersteund en hebben ze een door kinderarbeid geproduceerde W-box, op een TV zal het eruit zien als analoge TV :lol:

Sommigen onder u kennen mijn pessimistische meningen maar die moeten er ook zijn niewaar ;)

Het product zal nooit aanslaan, aan welke prijs dan ook, de markt is gewoon veel te klein voor dit soort aanbod.


Weepee mag dan wel innovatief zijn, het mist profesionneel management en leiding. Kijk maar naar da filmpke, mijn slager achter de hoek steekt iets mooier in elkaar sorry.


Ik werk met hen professionneel samen ivm SIP accounts en ik vindt het sowieso al frappant dat nota bene een telefoonmaatschappij maar 3 dagen in de week telefonisch bereikbaar is. Soms nemen ze zelfs gewoon niet op.. Precies een frituur waar de frieten toevallig net op zijn. hahaha


Het is gedoemd te falen, let op mijn woorden...
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

boulder schreef: Bovendien, als jij je TV beeld full screen wilt hebben, kan je die laptop op dat moment al voor niets anders meer gebruiken, en anders moet je in een venstertje kijken van het sowieso al veel kleinere laptopscherm.
Mijn laptop staat op men schoot, zonder kabels en toch een 2de scherm op tv... draadloos
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

sardonis schreef:Het is gedoemd te falen, let op mijn woorden...
ach, dat is er in het verleden nog gezegd van bepaalde firma's...
en dan kijk je rond en zie je dat dommel nog steeds klanten heeft, dusjah :p

alles is mogelijk, maar niets is zeker :)
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Kunnen we aanwezig zijn op het launch event of is dat enkel voor journalisten ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

Pittige discussies, daar hou ik wel van :)

Even een verduidelijking over de soft launch van 18 december. Dat wordt een werkende manier om TV te kijken, op quasi élk toestel verbonden met het internet. Er zijn geen franjes of extraatjes. Wij hebben dat altijd gezien als een aanpak op lange termijn en er zit dan ook nog heel wat in de pipeline.

Denk maar niet dat 18 december het eindpunt is. En jullie feedback op dit forum wordt door ons zeker ter harte genomen. Negatieve feedback is ook welkom, daar leren we uit.

Hoe kijken jullie eigenlijk TV? En wat vinden jullie van de huidige abonnementsformules?
Laatst gewijzigd door weepeechris 15 dec 2012, 21:47, in totaal 1 gewijzigd.
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

VOiD schreef:Kunnen we aanwezig zijn op het launch event of is dat enkel voor journalisten ?
We hebben de userbase redactie alvast uitgenodigd :) Het is overigens de bedoeling om die lancering te livestreamen.

Ik plan na de lancering een livechat-sessie. Interessant voor jullie?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

weepeechris schreef: Denk maar niet dat 18 december het eindpunt is. Het is een bescheiden begin. En jullie feedback op dit forum wordt door ons zeker ter harte genomen. Negatieve feedback is ook welkom, daar leren we uit.
gevaarlijk... de consument tegenwoordig verwacht, dat als een product beschikbaar komt, het ook al de mogelijke pluimen bevat...
weepeechris schreef:Hoe kijken jullie eigenlijk TV? En wat vinden jullie van de huidige abonnementsformules?
zoals eternum eerder hier aanhaalde zou de ideale formule zijn: pay-as-you-go:
dus geen zenderaanbod dat vastligt met een prijs, maar een bepaalde prijs / uur dat je een zender kijkt,
ongeacht de zender.

hier thuis zit er wel wat variatie in:
hier kijken we zowel op de tv met de decoder van BGC (en nemen we soms ook op),
alsook op de pc (groot genoeg scherm voor de afstand die je ervanaf zit)

veel zal uiteindelijk blijven afhangen van het doelpubliek, de prijs, en wat we krijgen voor die prijs.

mijn vrees is gewoon dat er TE weinig, TE traag gelanceerd zal worden, en dat hetgene dat er dan komt,
mogelijks niet innovatief genoeg is.

het "overal waar je wil tv kijken op het toestel dat je wil" klinkt allemaal leuk, maar als het erop neerkomt
dat je dan gewoon een soort tv vlaanderen met internetconnectie hebt, aan volwaardige prijzen.... mwoah.
weepee moet zeker ook daar rekening mee houden: hoewel je "overal" kan kijken, moet je internet hebben.

als je me kan garanderen (ik zeg dus GARANDEREN) dat je over 3g een DEFTIGE kwaliteit kan hebben,
en dat het verbruik niet te hoog ligt (het is en blijft duur, mobiele data) dan heb ik er ZEKER interesse in.

voor hier thuis, ik zie niet dadelijk in waarom ik uit het pack van BGC zou stappen, of een extra tv provider neem,
tenzij het aanbod (en vooral de manier van aanrekenen) interessant zijn.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Zeker leuk zo'n livechat :-D Ik ga zeker en vast de livestream volgen dus zorg dat het technisch in orde is :angel:

Mischien kunnen we hier al een lijstje met vragen samenstellen ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

weepeechris schreef:Hoe kijken jullie eigenlijk TV? En wat vinden jullie van de huidige abonnementsformules?
Wij kijken momenteel TV via TVVlaanderen, omdat het de goedkoopste is en wij toch niet super veel TV kijken. €130 per jaar.
Wij kijken tv via een Beamer, de ontvanger van TVV is hierop aangesloten. Om films te kijken sluiten we de laptop aan. Voor de audio heb ik een home cinema aangesloten op de laptop.
TV via internet zou hier dus eigenlijk wel goed passen. Dan kan die ontvanger van TVV ook weg en hebben we enkel nog de laptop, luidsprekers op kast en een stukje vrije muur nodig.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Bij mij zal telenet er voor thuis ook niet snel uitvliegen. En zeker omdat alles in een pack zit en daardoor de prijs wel gedrukt is. Hier is het vooral om ergens anders dan thuis tv te kunnen kijken (ben vrachtwagenchauffeur). Bv via homespot of als het verbruik niet te hoog ligt via 3g. Daarom vind ik zoiets als 5€ per maand zoals tv overal van bgc of dat van mobistar dat ook 5€ per maand kost ideaal. Als het veel meer gaat kosten ga ik toch afhaken. En zeker als er de de vtm enzo niet bijzit. Dus bij mij is het niet zozeer om op tv te kunnen kijken aangezien mijn 17" laptopscherm waarschijnlijk het grootste zal zijn waar ik ooit op zal kijken.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

krisken schreef:Voor weepeetv heb je niks nodig (behalve je pc die je toch al hebt)..
krisken schreef:Overigens : kan je belgacomtv nemen zonder een ander product van belgacom (analoog, internet, ...)? De laatste keer dat ik het opzocht alvast niet. Bij belgacom mag je de prijs van de analoge lijn (19 euro ongeveer) nog ns optellen bij je digitale tv (ook nog eens 8 euro). Kom je aan 27 euro uit dus.
Kan je dan Weepee TV nemen zonder Internet ? Telenet Basicnet aan 20€ + Weepee aan (mogelijk) 10€ zit je dus aan 30€. Daar gaat je theorie...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

krisken zijn berekening klopt zowiezo al niet...
die 8 euro voor de tv gaat enkel op in een pack, niet als je enkel de tv wil.
Zelfs zonder vaste lijn of internetabonnement geniet u van Belgacom TV aan € 27,35/maand + € 7/maand voor de huur van de decoder.
dussem, bgc tv is ABSOLUUT niet goedkoop zonder een pack :)
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

weepeechris schreef:Hoe kijken jullie eigenlijk TV? En wat vinden jullie van de huidige abonnementsformules?
Op een (niet-smart) LCD TV. Momenteel BGC TV (in een pack met internet) en eigenlijk wel best tevreden van. Vermits de madam Franstalig is kijken we dus veel naar Franstalige en Nederlandstalige zenders.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

weepeechris schreef:Hoe kijken jullie eigenlijk TV? En wat vinden jullie van de huidige abonnementsformules?
Tot voor onze verhuis eind september hadden we een Basic Shake van Telenet, met internet, telefonie en digtale tv.
Omdat dit ons rond de 70 euro kostte (met kabelkost erbij), besloten we geen verhuis te regelen bij Telenet, maar alles op te zeggen en opnieuw klant te worden na de verhuis. We zouden dan enkel internet nemen (Basic Internet voor 25 euro).
Als je als jongere een huis koopt, dan is het verschil tussen 70 en 25 euro wel groot, elke euro telt...

We keken toch al niet zo veel tv, en als we al keken, was het nog vaak naar de VRT.
Daarom besloten we enkel internet te nemen bij Telenet, TV via DVB-T en telefonie via WeePee (zodat onze ouwkes nog kunnen bellen op de vaste lijn)

Maar omdat we nu toch het gevoel krijgen dat we af en toe eens iets anders willen zien dan 3 VRT zenders, zou WeePeeTV een welgekomen extraatje kunnen zijn.
Voor deze extra "luxe" willen we uiteraard niet zot veel betalen.

Ik ga het nu toch maar toegeven: ik kijk al 2 maanden naar WeePeeTV via de Samsung App op mijn Smart TV. Ik ben geen beta-tester, heb gewoon via via wat info losgekregen en de boel werkend gekregen.
En ik kan sommige mensen hier al gerust stellen: als de beeldkwaliteit van deze testzenders (zoals de Nederlandse openbare omroepen) hetzelfde gaat zijn in de softlaunch, dan ben ik al heel tevreden.
Op mijn 40" tv, vanop 3 meter afstand, zie ik geen verschil met de DVB-T zenders.
Dus analoge kwaliteit toestanden zijn het zeker niet! Hetwelke dan wel is (480i, 576i), dat weet ik niet.

Wat wel mag verbeteren is het zappen tussen de zenders, dat gaat gevoelsmatig veel te traag...
Ik kan timeshiften, hoe lang exact weet ik niet, toch al ettelijke minuten geprobeerd, maar of dit in het geheugen van mijn tv of op de servers van WeePee wordt geregeld is mij onduidelijk.
Moesten de ontwikkelaars van deze app nog een functie kunnen inbouwen dat extern geheugen via USB kan aangesproken worden om opnames te maken, zou dat helemaal super zijn!

Als "sneaky tester" kijk ik alvast uit naar wat ze gaan launchen op 18 december! :bdaysmile:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Tim.Bracquez schreef:
boulder schreef: Bovendien, als jij je TV beeld full screen wilt hebben, kan je die laptop op dat moment al voor niets anders meer gebruiken, en anders moet je in een venstertje kijken van het sowieso al veel kleinere laptopscherm.
Mijn laptop staat op men schoot, zonder kabels en toch een 2de scherm op tv... draadloos
Om te beginnen zal dat al zo goedkoop niet zijn, tenminste als het goede kwaliteit is, past alleszins al niet in het "ik had die goedkope laptop toch nog liggen" verhaal.
Maar er is meer dan beeld alleen, je moet er ook zeker van zijn dat het enige geluid dat naar je TV gaat dat van de TV speler applicatie is (of als het binnen een browservenster is er niets anders geluid maakt).
Een chatvenster, allerlei systeemgeluidjes, of een applicatie die zijn venster op het tweede scherm (dus de TV) dumpt kunnen de pret verstoren.
Je PC mag ook niet te zwaar belast worden, een virusscanner kan voor een hik in de video zorgen.
Ik vind dit niet uit, ik heb voordat ik met digitale TV begon, eerst een paar jaar via Windows Mediacenter gekeken met een state-of-the-art PC (analoge kabelTV met hardware compressie Hauppauge PVR250 kaarten).
Er waren nogal wat van mijn kennissen die ook zo'n systeem wilden bouwen, en altijd weer dat verhaal van "goh, ik heb die PC toch nog staan", of "ik gebruik die PC ook nog wel voor TV erbij".
Maar altijd kwam het erop uit dat de PC eigenlijk moest gereserveerd worden voor die taak alleen omdat er anders van alles misgaat.

EDIT:
sardonis schreef:Ook al worden smart Tv's ondersteund en hebben ze een door kinderarbeid geproduceerde W-box, op een TV zal het eruit zien als analoge TV :lol:
Ik denk daarom dan ook dat WeePeeTV geen concurrent voor klassieke TV kan zijn, maar eerder in een niche past die wel aan het groeien is, namelijk die van het tweede scherm.
Blijkbaar zijn er in veel gezinnen kinderen/tieners die vaak niet meer op de TV kijken maar op hun iPad kijken.
Als 40'er spreekt mij dat absoluut niet aan, maar er is bljkbaar een publiek voor.
Probleem lijkt mij alleen dat ik de ouders van zo'n gezin niet direct op de WeepeeTV manier zie kijken, en als die dus al via Telenet of Belgacom kijken, waar ze dan goedkoop YeloTV of TV Overal hebben, hoeveel kans heeft WeePeeTV dan nog ?
Laatst gewijzigd door TiTanium 08 dec 2012, 23:50, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Dubbeltjes allemaal samen gezet, volgende keer graag de knop "wijzig" gebruiken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Misschien moet WeePee ook maar eens vertellen of je zal kunnen opnemen (al dan niet met eigen hard/software) of dat er wel degelijk restricties zullen zijn ?

Hoeveel streams ga je dan simultaan kunnen binnen krijgen... onbeperkt (volgens je bandbreedte) of toch een beperking ?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@weepeechris

Wij kijken hier naar FTA satellietzenders, aangevuld met TVV à 11,00 €/maand, DATAstream en timeshift inbegrepen! En ALLE zenders te bedienen met één afstandsbediening...
FTA satellietontvangst zal hier blijven, maar misschien aangevuld met weepeeTV op voorwaarde dat ik per view, uur of zender kan betalen. Verder hoop ik dit dan te kunnen ontvangen (en betaalbaar houden) via 4G netwerk.
Laatst gewijzigd door wied 09 dec 2012, 15:40, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Ik kijk enkel DVB-T met mythtv, en zou graag ook WeepeeTV langs daar laten passeren. Een voorwaarde is dat dat niet kunstmatig wordt tegengehouden of bemoeilijkt. Pay-per-view is geen voorwaarde. Een beperking op het aantal simultane streams zou een nadeel zijn.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Splitter schreef: en dan kijk je rond en zie je dat dommel nog steeds klanten heeft, dusjah :p
En waarom zou dommel geen klanten meer hebben, ze hebben met cityline prijs/kwaliteit het allerbeste aanbod van Belgie en omstreken ...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Nu hoor je niet zoveel klachten meer met dommel, en als het werkt dan werkt het ook.

Maar in de beginfase was het net hetzelfde:
iedereen had hun twijfels (ze waren niet de eerste 'unlimited' provider die over kop zou gaan),
problemen bij alles en iedereen, amper support, ....
verder is hun eigen netwerk ook niet echt meer uitgebreid, dus hun cityline product is lang niet overal beschikbaar, ...

wat ik hiermee wil zeggen is simpelweg:

zelfs al is er twijfel over het aanbod dat weepee in de markt wil zetten, er zal vast ruimte zijn om dat te doen,
en zelfs al zou de start twijfelachtig zijn door niet te kunnen opnemen of geen hd en dergelijke,
dan nog is er genoeg kans op slagen als ze het goed aanpakken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

wied schreef:FTA satellietontvangst zal hier blijven, maar misschien aangevuld met weepeeTV op voorwaarde dat ik per view, uur of zender kan betalen.
Gezien prepaid, is het altijd "pay per view". Zoals ik het begrijp zal je kunnen betalen per dag, of per maand.
Als je het maar sporadisch wilt gebruiken, dan betaal je gewoon (via je "belkrediet"), voor één dag (voorbeeld €0.80 pd): dan krijg je de 10 zenders - die je gekozen hebt in je pakket - gedurende 24 uur.
Wil je het voor een langere periode gebruiken (méér dan 10 dagen/maand, vb op vakantie), dan betaal je voor één maand (vb €8.00) ...
PS - de hierboven genoemde bedragen zijn fictief.
wied schreef:Verder hoop ik dit dan te kunnen ontvangen via 4G netwerk.
Ja, waarom zou dat niet kunnen? Internet is internet, onafhankelijk van op welke manier het verdeeld wordt, toch?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Ik hoop maar dat het verhaal van WeePeeTV niet hetzelfde gaat worden als dat van Dommel : eerst slachtoffer worden van hun eigen succes waardoor alles in het honderd loopt, en dan de grote spelers die gewoon hun product aanpassen aan dat van WeePee omdat ze zien dat ze klanten verliezen...

En het zijn de grote spelers die nog steeds een enorm machtig wapen in handen hebben : marketing (aka reclame) waar je als kleine speler moeilijk kan tegenop boksen. Ik hoop dat Weepee hier tegen gewapend is.

Natuurlijk zijn er altijd mensen zoals ik die uit principe niet voor een grote speler kiezen en de kleintjes steunen, maar die zullen altijd in de minderheid blijven vrees ik.
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik momenteel bij BGC klant ben (tot mijn grote schaamte) maar dat is grotendeels te danken aan het feit dat ik een paar jaar geleden de hoop heb opgegeven op een deftig alternatief (buiten DVB-T en TV-Vlaanderen). Nu is die hoop er weer en ik hoop dat WeePee een zeer interessant product op de markt gaat brengen. Ik sta in ieder geval te popelen om mijn huidige provider te dumpen en terug met alles (TV-internet-mobiel) over te stappen naar de kleine spelers.
Laatst gewijzigd door MJ 09 dec 2012, 16:00, in totaal 1 gewijzigd.
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

MJ schreef:Natuurlijk zijn er altijd mensen zoals ik die uit principe niet voor een grote speler kiezen en de kleintjes steunen, maar die zullen altijd in de minderheid blijven vrees ik.
Dat is zowat per definitie :lol: . De vraag is wat je zou doen moest weepeeTV plots heel groot worden. Misschien kunnen we dat eens in de praktijk gaan testen met Mobile Vikings.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

hieraan valt niet veel meer te testen, lijkt mij. Mijn base/MV download is ongeveer verdubbeld (nu ca 2,00 mbps) sinds enkele maanden, maar de ping waardes zijn rampzalig geworden voor voip (150 à 450 ms!). Hier in antwerpen weliswaar altijd 3G signaal, maar toegang tot de masten lijkt slechter te worden met de dag...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

MJ schreef:Ieerst slachtoffer worden van hun eigen succes waardoor alles in het honderd loopt,
aan €10/10 zenders zal die stormloop nogal meevallen denk ik :wink:
het launchaanbod zal te beperkt zijn, en als bijkomende feature om op verplaatsing te kijken zal het te duur uitvallen.... misschien dat die weebox dat kan veranderen, maar we moeten nog afwachten of we die mogen testen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Een ding is zeker : goed naar de community luisteren zal cruciaal zijn voor WeePee!

Maar ik denk dat ze daar voorlopig goed mee bezig zijn...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

MJ schreef:Natuurlijk zijn er altijd mensen zoals ik die uit principe niet voor een grote speler kiezen en de kleintjes steunen, maar die zullen altijd in de minderheid blijven vrees ik.
Ik kies ook voor een kleinere speler als die voor mij een evenwaardig aanbod kan bieden, en liefst goedkoper is.
Zo zou ik ook voor Choconut gaan en niet Nutella, vermits die eerste minstens even goed smaakt en de prijs een pak goedkoper is.
Maar wat als het goedkopere product maar een klein beetje goedkoper is, minder goed smaakt en de pot maar 3/4e gevuld is ?
Dan is het voor mij toch een ander verhaal.

Zo zou ik anders wel bij Dommel zitten, maar Scarlet was voor mij goedkoper (val niet binnen de City- gebieden), en hun aanbod voldoet voor mij.
Voor GSM zit ik dan wel weer bij Simyo, een kleine nichespeler, die wel goedkoper is.
Gas en electriciteit bij de goedkoopste, enz.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
johan d
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 19 jan 2006, 12:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

@weepeechris
Ik kijk op een TV (geen smart) via een paar bierblikjes, DVB-T naar Een, Canvas en Ketnet (reclame meeeeeer dan beu).
Op de NAS (QNAP) draait TVHeadend en kan ik dezelfde DVB-T zenders opnemen en timeshiften (via een android app & EPG op de smartphone).
Ik zou Weepee interessant vinden om bvb in april naar het wereldkampioenschap snooker te kunnen kijken op BBC.

Mooiste van al zou zijn dat de NAS ook de Weepee stream zou kunnen opnemen.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

weepeechris schreef:Hoe kijken jullie eigenlijk TV? En wat vinden jullie van de huidige abonnementsformules?
Geen. Ik download wat ik wil bekijken en als het mij echt interesseert schaf ik mij de dvd/blu-ray box aan indien beschikbaar.
Kabel heb ik niet op mijn kamer, DVB-T ontvangen lukt niet of heel slechte ontvangst als ik wat goochel met de antenne, Belgacom-tv gehad heel lang geleden en is buiten gevlogen omdat het toen nog niet op punt stond (inmiddels waarschijnlijk wel).
Ik kijk wel naar streaming media via OpenElec, momenteel op de Raspberry Pi, vanaf vanavond op een zelf in elkaar geknutselde HTPC normaal (Dus please maak een XBMC plugin zodat channel swapping eenvoudig en snel kan op XBMC ;) ).
Bij voetbalmatchen zetten we met kameraden wel eens een beamer in de hof om te streamen op een beamer (als we het geluk hebben dat de match via online stream te zien is, wat niet altijd het geval is jammer genoeg).
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Zo een XBMC addon zie ik ook wel zitten.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Hoe kijken jullie eigenlijk TV? En wat vinden jullie van de huidige abonnementsformules?
uitgesteld kijken, nooit live (nooit thuis).
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

weepeechris schreef:Hoe kijken jullie eigenlijk TV? En wat vinden jullie van de huidige abonnementsformules?
Op een gewone LCD met een digicorder en een oude bak op coax in slaapkamer. Vooral uitgesteld kijken. Ik mis een tv-mogelijkheid op laptop en ipad (wegens internet=bgc, tv=telenet). Als BGC mij tv-overal zou voorstellen als optie op mijn internetabonnement of TN op hun coax, zou ik dit nemen (wat volgens mij één van jullie grootste bedreigingen vormt).
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”