Een aantal prijsstijgingen vanaf februari 2013 bij TN.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Waarom een prijsaanpassing?
Op 3 februari 2013 worden de tarieven van een aantal vaste diensten met 2.9% geïndexeerd. De andere tarieven blijven ongewijzigd. We baseren ons hiervoor op de stijging van de consumptieprijsindex, waardoor de kosten verbonden aan bepaalde dienstverleningen zijn toegenomen.
Welke tarieven worden geïndexeerd?
- Breedbandinternet, vaste telefonie en bundels: zo zal bijvoorbeeld Basic Internet €25,50 per maand kosten (in plaats van €24,95) en een Basic Shake €46,25 (in plaats van €44,95)
- Huur HD Digicorder: zal €8,20 per maand bedragen (in plaats van €8,00).
Tarief kabeltelevisieaanbod, zenderpakketten en mobiele telefonie wijzigt niet
De volgende tarieven blijven ongewijzigd:
- De prijs van het kabelabonnement,
- Alle tariefplannen voor mobiele telefonie, inclusief KING en KONG,
- Alle tarieven per minuut voor vaste telefonie,
- De prijzen van alle zenderpakketten, waaronder Sporting Telenet en PRIME.
We blijven investeren in de klant
Bij Telenet willen we onze klanten steeds de beste kwaliteit leveren door continu ons glasvezelnetwerk, producten en dienstverlening te verbeteren. De afgelopen 12 maanden hebben we verder geïnvesteerd in onze diensten en producten om de beste internet-, telefonie- en tv-ervaring te bieden. Zo werden onlangs de mobiele producten KING & KONG kort na hun lancering al verbeterd. Met Freephone Mobile bellen vaste telefonieklanten nu ook gratis naar mobiele nummers. Daarnaast kregen alle internetdiensten ook betere specificaties en heb je als internetklant gratis wifi-toegang via Telenet-hotspots en nu ook homespots. Op gebied van televisie kan je tot slot begin volgend jaar genieten van Yelo TV, de nieuwe manier van tv kijken.
Klanteninformatie en advies
Alle klanten worden vanaf 17/12 individueel per brief of per e-mail geïnformeerd. Ook op de website http://www.telenet.be/indexering kunnen klanten nagaan hoe veel de prijsaanpassing voor hen precies bedraagt. Klanten van wie het tarief wordt aangepast, kunnen kosteloos overstappen naar andere tariefplannen of hun contract stopzetten.
BRON: http://blog.telenet.be/2012/12/een-aant ... uari-2013/
Op 3 februari 2013 worden de tarieven van een aantal vaste diensten met 2.9% geïndexeerd. De andere tarieven blijven ongewijzigd. We baseren ons hiervoor op de stijging van de consumptieprijsindex, waardoor de kosten verbonden aan bepaalde dienstverleningen zijn toegenomen.
Welke tarieven worden geïndexeerd?
- Breedbandinternet, vaste telefonie en bundels: zo zal bijvoorbeeld Basic Internet €25,50 per maand kosten (in plaats van €24,95) en een Basic Shake €46,25 (in plaats van €44,95)
- Huur HD Digicorder: zal €8,20 per maand bedragen (in plaats van €8,00).
Tarief kabeltelevisieaanbod, zenderpakketten en mobiele telefonie wijzigt niet
De volgende tarieven blijven ongewijzigd:
- De prijs van het kabelabonnement,
- Alle tariefplannen voor mobiele telefonie, inclusief KING en KONG,
- Alle tarieven per minuut voor vaste telefonie,
- De prijzen van alle zenderpakketten, waaronder Sporting Telenet en PRIME.
We blijven investeren in de klant
Bij Telenet willen we onze klanten steeds de beste kwaliteit leveren door continu ons glasvezelnetwerk, producten en dienstverlening te verbeteren. De afgelopen 12 maanden hebben we verder geïnvesteerd in onze diensten en producten om de beste internet-, telefonie- en tv-ervaring te bieden. Zo werden onlangs de mobiele producten KING & KONG kort na hun lancering al verbeterd. Met Freephone Mobile bellen vaste telefonieklanten nu ook gratis naar mobiele nummers. Daarnaast kregen alle internetdiensten ook betere specificaties en heb je als internetklant gratis wifi-toegang via Telenet-hotspots en nu ook homespots. Op gebied van televisie kan je tot slot begin volgend jaar genieten van Yelo TV, de nieuwe manier van tv kijken.
Klanteninformatie en advies
Alle klanten worden vanaf 17/12 individueel per brief of per e-mail geïnformeerd. Ook op de website http://www.telenet.be/indexering kunnen klanten nagaan hoe veel de prijsaanpassing voor hen precies bedraagt. Klanten van wie het tarief wordt aangepast, kunnen kosteloos overstappen naar andere tariefplannen of hun contract stopzetten.
BRON: http://blog.telenet.be/2012/12/een-aant ... uari-2013/
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Dat illustreert toch ook gewoon hun quasi-monopolie ? Ik ken toch echt geen andere hi-tech sector/dienst waar ze effen de prijzen gaan verhogen om de inflatie te volgen. Stel je voor: iPad vanaf januari €10 duurder... Je GSM-abonnement vanaf januari 2% duurder... etc...
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Meestal komen investeringen voort uit reeds eerder gemaakte winst bij geldende voorwaarden. Hier gewoon uit rechtstreeks uit de zakken van de klanten. Ahja wat baten kaars en bril."We blijven investeren in de klant"
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 52 keer
Tja, geef ze es ongelijk als *knip* mensen dit blijven slikken.
Eens de bakskes tegen de muur hangen, durven ze niet meer terug die arme schaapjes.
Eens de bakskes tegen de muur hangen, durven ze niet meer terug die arme schaapjes.
Laatst gewijzigd door TiTanium 07 dec 2012, 19:32, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Overtreding: Aanval/schelden op klanten van een ISP.
Reden: Overtreding: Aanval/schelden op klanten van een ISP.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Wij zoeken steeds naar prijs / kwaliteit het goedkoopste;
Geef mij eens een alternatief?
Ik wil:
snel kabel internet, geen dsl *knip* meer.
digi tv + opnamemogelijkheid.
Geef mij eens een alternatief?
Ik wil:
snel kabel internet, geen dsl *knip* meer.
digi tv + opnamemogelijkheid.
Laatst gewijzigd door TiTanium 07 dec 2012, 19:38, in totaal 2 gewijzigd.
Reden: Overtreding: Bashing
Reden: Overtreding: Bashing
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Modbreak:
a VS b discussie gaan we niet doen.
Bij deze vraag ik ook om ontopic te blijven!a VS b discussie gaan we niet doen.
Laatst gewijzigd door TiTanium 07 dec 2012, 19:37, in totaal 2 gewijzigd.
Reden: Offtopic
Reden: Offtopic
de koe zegt boe
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
Ik denk net dat het goed zou zijn om producten objectief met elkaar te vergelijken, door deze prijsstijging. Zoals hierboven aangehaald is de prijs/kwaliteit verhouding nog het belangrijkst. Als ik thuis het internet via Telenet aan 40-50 Mbps werkelijke snelheid met de ADSL verbinding bij mijn vriendin haar thuis van 4Mbps weet ik wel wat te kiezen...
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
jordy: in perspectief, echter, heb je ook het omgekeerde.
plaatsen waar je dankzij de "fair use" of een overvolle node maar rond de 20 zit,
terwijl je buurman met edpnet aan 50 aan het downloaden is
plaatsen waar je dankzij de "fair use" of een overvolle node maar rond de 20 zit,
terwijl je buurman met edpnet aan 50 aan het downloaden is
-
- Premium Member
Inderdaad, ik wou ook maar een voorbeeld toepasbaar op mijn eigen situatie aanhalen. Daarom dat een objectieve discussie hier wel op zijn plaats zou zijn om tot een globale vergelijking tussen de ISP's te komen..
Ter zijde: 20 Mbps vind ik nog aanvaardbaar maar met 4 mbps laadt de browser, bij zware sites, soms geen foto's. Met als gevolg allemaal blauwe klikbare woorden onder elkaar, leuk is dat..
Ter zijde: 20 Mbps vind ik nog aanvaardbaar maar met 4 mbps laadt de browser, bij zware sites, soms geen foto's. Met als gevolg allemaal blauwe klikbare woorden onder elkaar, leuk is dat..
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
ach ach, 4mbps, klaag toch niet zo!
56k, dat was pas een pure horror
(ok ok, youtube en consoorten bestonden niet, dus het was te doen voor wat er in die tijd bestond, but still)
maar idd, 4mbps is niet meer van deze tijd.
probleem is: je hebt niet overal coax, niet overal is de coax even kwalitatief.
je hebt wel overal koper, maar door afstanden en kwaliteit van de koper, soms nog meer problemen.
hoe veronderstel je een objectieve vergelijking te maken ?
je hebt een paar duizend bgc klanten aan 4mbps, maar een paar duizend edpnet klanten aan 50.
je hebt een hoop telenet klanten aan 30, en een pak aan 100 bij numericable.
etc etc...
het gaat niet echt op om een "objectieve" vergelijking te maken, als het geheel van zoveel factoren afhangt.
56k, dat was pas een pure horror
(ok ok, youtube en consoorten bestonden niet, dus het was te doen voor wat er in die tijd bestond, but still)
maar idd, 4mbps is niet meer van deze tijd.
probleem is: je hebt niet overal coax, niet overal is de coax even kwalitatief.
je hebt wel overal koper, maar door afstanden en kwaliteit van de koper, soms nog meer problemen.
hoe veronderstel je een objectieve vergelijking te maken ?
je hebt een paar duizend bgc klanten aan 4mbps, maar een paar duizend edpnet klanten aan 50.
je hebt een hoop telenet klanten aan 30, en een pak aan 100 bij numericable.
etc etc...
het gaat niet echt op om een "objectieve" vergelijking te maken, als het geheel van zoveel factoren afhangt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Inderdaad, gelijk ge nog in een andere post zegt hangt het af van de locatie / eigen situatie. Hier gaat alles vlot, als het tijdens de drukke uren wat trager gaat, stoort me echt niet. Ik heb meestal de volle snelheid en zelden modemproblemen. Vroeger bij ADSL moest ik regelmatig de modem resetten etc, wat bij Telenet zelden nodig is. PC aanvlammen en surfen, bij ADSL was het vroeger toch anders. Ondertussen zijn die problemen misschien minder dus over de huidige toestand kan ik niet oordelen, ik spreek over mijn 2000 -> 2008 ADSL tijdperk.Jordy1990 schreef:Ik denk net dat het goed zou zijn om producten objectief met elkaar te vergelijken, door deze prijsstijging. Zoals hierboven aangehaald is de prijs/kwaliteit verhouding nog het belangrijkst. Als ik thuis het internet via Telenet aan 40-50 Mbps werkelijke snelheid met de ADSL verbinding bij mijn vriendin haar thuis van 4Mbps weet ik wel wat te kiezen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Iedere situatie is anders.
Bij mij zijn de resultaten op Belgacom constant - dag in dag uit dezelfde hoge snelheden.
http://www.speedtest.net/result/2358728336.png
Ik lees hier over mensen die nog op 4M adsl zitten.
Wie nog op 4M adsl zit, raad ik wel aan om te controleren of VDSL mogelijk is.
via: http://www.belgacom.be/bwt/inputExtraRe ... uctName=TV
Hoe meer TV's aansluitbaar of beschikbaar in HD, hoe hoger de beschikbare snelheid zal zijn.
Snelheden zijn nu veel beter dan in adsl tijdperk !
Bij mij zijn de resultaten op Belgacom constant - dag in dag uit dezelfde hoge snelheden.
http://www.speedtest.net/result/2358728336.png
Ik lees hier over mensen die nog op 4M adsl zitten.
Wie nog op 4M adsl zit, raad ik wel aan om te controleren of VDSL mogelijk is.
via: http://www.belgacom.be/bwt/inputExtraRe ... uctName=TV
Hoe meer TV's aansluitbaar of beschikbaar in HD, hoe hoger de beschikbare snelheid zal zijn.
Snelheden zijn nu veel beter dan in adsl tijdperk !
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Volledig akkoord. Laten we de prijs/kwaliteit objectief vergelijken met objectief cijfermateriaal:Jordy1990 schreef:Ik denk net dat het goed zou zijn om producten objectief met elkaar te vergelijken, door deze prijsstijging. Zoals hierboven aangehaald is de prijs/kwaliteit verhouding nog het belangrijkst.
http://www.bestetarief.be/
http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/p ... rvice.page?
http://telenet.be/3105/nl/thuis/consume ... ingen#tab2
http://klantenservice.telenet.be/conten ... werkbeheer
http://broadband.mpi-sws.org/transparency/results/#res
http://broadband.mpi-sws.org/transparency/glasnost.php
Alle cijfers in overweging genomen ben ikzelf beter en goedkoper af met Scarlet VDSL2 dan vorig jaar met Telenet ComfortNet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik vraag mij af waarom zoveel mensen negatief zijn?
We hebben in Belgie 'gekozen' om onze lonen te koppelen aan de index. M.a.w. Telenet zal al zijn werknemers, zijn onderaannemers, leveranciers, enz... ook meer moeten betalen. Dat deze kost wordt doorgerekend naar de klant is maar logisch vind ik. Dat is nu namelijk het obscure effect van een koppeling van de lonen aan de index.
Ik neem aan dat hier weinig mensen zijn die een aanpassing van hun loon aan de index weigeren ?
We hebben in Belgie 'gekozen' om onze lonen te koppelen aan de index. M.a.w. Telenet zal al zijn werknemers, zijn onderaannemers, leveranciers, enz... ook meer moeten betalen. Dat deze kost wordt doorgerekend naar de klant is maar logisch vind ik. Dat is nu namelijk het obscure effect van een koppeling van de lonen aan de index.
Ik neem aan dat hier weinig mensen zijn die een aanpassing van hun loon aan de index weigeren ?
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
ik denk dat de meeste mensen boos zijn dat ze een smoes gebruiken dat het is om hun netwerk te verbeteren ipv de zeggen onze aandeelhouders willen nog meer winst !!!
als het echt om te verbeteren is dan mag je geen overvolle nodes meer hebben en onbeperkt downloaden toepassen zoals het hoort.
als het echt om te verbeteren is dan mag je geen overvolle nodes meer hebben en onbeperkt downloaden toepassen zoals het hoort.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 29 keer
Hoewel ik het met de opmerking van Astralon grotendeels eens ben, toch twee bemerkingen:
1. 'De' index zijn er in de praktijk twee: de index van de consumptieprijzen en de gezondheidsindex. Het is aan die laatste dat de lonen, uitkeringen, huurprijzen, etc. worden gekoppeld. Een indexatie boven de gezondheidsindex zoals Telenet klaarblijkelijk voorneemt, betekent dus wel degelijk een netto prijsstijging.
2. Koppelingen aan de gezondheidsindex kunnen wat mij betreft, maar ergens speelt natuurlijk wel de verwachting dat nieuwe technologieën mettertijd 'oud' worden en dus goedkoper worden. Het is in die zin positief dat de prijs van het kabelabonnement niet mee in de indexering wordt getrokken, maar digitale televisie en 'gewoon' breedbandinternet (cf. ConfortNet) zijn ook niet meer zo nieuw. Ik zou dus eerder kiezen voor een cibleerde aanpak, waarbij een indexering alleen wordt doorgevoerd voor Fibernet. Da's ook geen optimaal en volkomen steekhoudend onderscheid, dat weet ik, maar 'blind' indexeren vind ik toch wel een beetje kortzichtig.
1. 'De' index zijn er in de praktijk twee: de index van de consumptieprijzen en de gezondheidsindex. Het is aan die laatste dat de lonen, uitkeringen, huurprijzen, etc. worden gekoppeld. Een indexatie boven de gezondheidsindex zoals Telenet klaarblijkelijk voorneemt, betekent dus wel degelijk een netto prijsstijging.
2. Koppelingen aan de gezondheidsindex kunnen wat mij betreft, maar ergens speelt natuurlijk wel de verwachting dat nieuwe technologieën mettertijd 'oud' worden en dus goedkoper worden. Het is in die zin positief dat de prijs van het kabelabonnement niet mee in de indexering wordt getrokken, maar digitale televisie en 'gewoon' breedbandinternet (cf. ConfortNet) zijn ook niet meer zo nieuw. Ik zou dus eerder kiezen voor een cibleerde aanpak, waarbij een indexering alleen wordt doorgevoerd voor Fibernet. Da's ook geen optimaal en volkomen steekhoudend onderscheid, dat weet ik, maar 'blind' indexeren vind ik toch wel een beetje kortzichtig.
-
- Elite Poster
Ben je daar zeker van dat Telenet dit doet? Misschien is de gezondheidsindex wel gestegen met 2,9% sedert de laatste prijsstijging?johann schreef:indexatie boven de gezondheidsindex zoals Telenet klaarblijkelijk voorneemt
Telenet levert in hoofdzaak diensten en die worden alleen maar duurder, net omwille van de loonsverhoging ten gevolge van de index.johann schreef:
Koppelingen aan de gezondheidsindex kunnen wat mij betreft, maar ergens speelt natuurlijk wel de verwachting dat nieuwe technologieën mettertijd 'oud' worden en dus goedkoper worden.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
De opmerking van Astralon klopt misschien voor de bakker om de hoek waarbij de prijs van grondstoffen, energie en arbeid pakweg voor 80% doorwegen in de broodprijs. Maar die redenering klopt helemaal niet voor een telecomgigant die eigenlijk gewoon tolgeld vraagt om wat elektrische of optische pulsen over een kabel te mogen versturen. (Nota bene, terwijl de efficiëntie van dataverwerkende systemen exponentieel toeneemt en de kosten dus globaal gezien elk jaar dalen)
Na het bekijken van de cijfers, stel ik dus logischerwijs vast dat Telenet voornamelijk last heeft van dalende kosten:
Hun marge is de eerste 9 maanden van 2012 gestegen van 53,3% naar 53,8%
De bedrijfsinvesteringen zijn de eerste 9 maanden van 2012 gedaald van 36% naar 23%
bron: http://hugin.info/136600/R/1650488/532238.pdf
Wellicht worden velen een beetje ambetant dat Telenet nu 2,9% meer wil van de consument, terwijl in hun financiële verslaggeving voor de aandeelhouders geen spoor van stijgende kosten terug te vinden is. Integendeel.
Na het bekijken van de cijfers, stel ik dus logischerwijs vast dat Telenet voornamelijk last heeft van dalende kosten:
Hun marge is de eerste 9 maanden van 2012 gestegen van 53,3% naar 53,8%
De bedrijfsinvesteringen zijn de eerste 9 maanden van 2012 gedaald van 36% naar 23%
bron: http://hugin.info/136600/R/1650488/532238.pdf
Wellicht worden velen een beetje ambetant dat Telenet nu 2,9% meer wil van de consument, terwijl in hun financiële verslaggeving voor de aandeelhouders geen spoor van stijgende kosten terug te vinden is. Integendeel.
-
- Elite Poster
@raf1, ik weet dat je geen Telenet fan bent (ik ook niet) maar wel graag alles vermelden hé.Astralon schreef:De bedrijfsinvesteringen zijn de eerste 9 maanden van 2012 gedaald van 36% naar 23%
In 2011 zaten de kosten voor de 3G licentie en het voetbalcontract in de investeringen.
Rekenen we die niet mee dan stijgt zelf de procentuele investeringen van 20% naar 23%.
-
- Premium Member
Proberen kan nooit kwaad he Maar het is de bedoeling om even de verschillende abo's van TN en BGC naast elkaar te plaatsen (enkel internet, geen packs dan wordt het helemaal ingewikkeld). Een aantal punten van vergelijking kunnen bv. zijn: prijs, beloofde snelheid, praktisch gemeten snelheid (adhv een aantal speedtests uitgevoerd door leden van UB? ook zeker P2P snelheden vernoemen), beschikbaarheid (bv. VDSL2 vs. ADSL), Invloed snelheid bij tegelijk surfen op meerdere laptops etc,...Splitter schreef:het gaat niet echt op om een "objectieve" vergelijking te maken, als het geheel van zoveel factoren afhangt.
Dan zou je toch tot een vrij objectieve vergelijking moeten kunnen komen, niet?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het probleem is dat er zoveel subjectieve factoren zijn... wat is bijvoorbeelde de meerwaarde van 30 Mbps tov. 20 Mbps download om maar een voorbeeld te nemen ?
Ik zie trouwens ook niet in wat een vergelijking met dit topic te maken heeft... zowel BGC als TN verhogen hun prijzen regelmatig op basis van de index. Het enige wat dus belangrijk is in dit alles is of jij als consument tevreden bent met de prijs/kwaliteit van je product... zoniet moet je elders kijken.
Ik zie trouwens ook niet in wat een vergelijking met dit topic te maken heeft... zowel BGC als TN verhogen hun prijzen regelmatig op basis van de index. Het enige wat dus belangrijk is in dit alles is of jij als consument tevreden bent met de prijs/kwaliteit van je product... zoniet moet je elders kijken.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
inderdaad vind het ook maar overdreven om telkens weer die 2 spelers te vergelijken. Kan dus niet. Ben je tevreden met een van deze twee, dan hoort een prijsaanpassing hier bij. Vergeet niet dat het ook al in de andere richting is geweest. En is de prijs te hoog na een aanpassing, dan kan je altijd van formule wijzigen binnen je provider en het met iets minder stellen.
-
- Premium Member
Dit maakt toch niet uit als je een objectieve vergelijking wil maken? Uit de vergelijking moet toch ook niet gezegd worden welke ISP nu de beste is, dat is persoonlijke mening en heeft dan inderdaad te maken met subjectieve factoren.r2504 schreef:Het probleem is dat er zoveel subjectieve factoren zijn... wat is bijvoorbeelde de meerwaarde van 30 Mbps tov. 20 Mbps download om maar een voorbeeld te nemen ?
Prijs/kwaliteit verandert in dit geval dus bij Telenet. Dus leek het mij interessant een vgl te maken aangezien de websites van zowel TN als BGC niet geweldig duidelijk zijn over een aantal praktische zaken zoals tot welke snelheden TN P2P downloads effectief verlaagt (min en max waarde zou interessant zijn). Blijkbaar word ik hierin niet gevolgd dus zal ik enkel nog on-topic antwoorden.Het enige wat dus belangrijk is in dit alles is of jij als consument tevreden bent met de prijs/kwaliteit van je product...
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Dit dus. Er is geen enkele reden voor een prijsverhoging op de huur van de digicorder. De meeste mensen hebben dat toestel al meer dan terugbetaald aan Telenet ...raf1 schreef:De opmerking van Astralon klopt misschien voor de bakker om de hoek waarbij de prijs van grondstoffen, energie en arbeid pakweg voor 80% doorwegen in de broodprijs. Maar die redenering klopt helemaal niet voor een telecomgigant die eigenlijk gewoon tolgeld vraagt om wat elektrische of optische pulsen over een kabel te mogen versturen. (Nota bene, terwijl de efficiëntie van dataverwerkende systemen exponentieel toeneemt en de kosten dus globaal gezien elk jaar dalen)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 29 keer
Jawel. De gezondheidsindex stond in november 2011 op 117,4 (basis: 2004=100), in november 2012 op 119,95. Met andere woorden een stijging van 2,17% Da's aanzienlijk minder dan de 2,9% prijsstijging.Astralon schreef:Ben je daar zeker van dat Telenet dit doet? Misschien is de gezondheidsindex wel gestegen met 2,9% sedert de laatste prijsstijging?johann schreef:indexatie boven de gezondheidsindex zoals Telenet klaarblijkelijk voorneemt
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Los of het nu van de gewone index is waar onze lonen aan gekoppeld zijn of van de gezondheidsindex of van nog een andere index die één of andere poltieker (euh bandiet) uit zijn duim heeft gezogen ... is het tijd om het Telenet pakket terug te herbekijken. Vaste telefonie wordt opgezet naar VOIP. Het is crisis en een mens moet besparen waar kan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Ben van mening dat men (voorlopig) beter geen vergelijkingen maakt,en afwacht totdat Belgacom zijn lijn moet openzetten voor het dig. tv aanbod van andere providers (EDPnet en Dommel,bijv.)Dit zou moeten gebeuren tegen de volgende zomer,dan kunnen we een betere kijk op de zaak krijgen,want ook Telenet,die nu nog in beroep gegaan is tegen deze uitspraak,zal volgens mij ook verplicht worden zijn netwerk open te zetten,en dat zou wel een hele verandering hier kunnen teweeg brengen.
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
dat zou wel een hele verandering hier kunnen teweeg kunnen brengen.
Ik wil mijn oprit ook voor iedereen openstellen hoor.. eens denken aan de voorwaarden.
Ik wil mijn oprit ook voor iedereen openstellen hoor.. eens denken aan de voorwaarden.
“Insanity is my only means of relaxation "
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Yeps en zoals hier na 2 jaar digicorder kapot krijg ik opnieuw een oud model mee ... dan maken ze reclame is hun e-mail voor 2013 met yelo TV maar dat zal niet lukken met oude digi !!Mantis schreef:Dit dus. Er is geen enkele reden voor een prijsverhoging op de huur van de digicorder. De meeste mensen hebben dat toestel al meer dan terugbetaald aan Telenet ...raf1 schreef:De opmerking van Astralon klopt misschien voor de bakker om de hoek waarbij de prijs van grondstoffen, energie en arbeid pakweg voor 80% doorwegen in de broodprijs. Maar die redenering klopt helemaal niet voor een telecomgigant die eigenlijk gewoon tolgeld vraagt om wat elektrische of optische pulsen over een kabel te mogen versturen. (Nota bene, terwijl de efficiëntie van dataverwerkende systemen exponentieel toeneemt en de kosten dus globaal gezien elk jaar dalen)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
Heeft Telenet zijn prijzen dan verhoogd in november 2011? Ik kan daar namelijk niets van terugvinden?johann schreef:Jawel. De gezondheidsindex stond in november 2011 op 117,4 (basis: 2004=100), in november 2012 op 119,95. Met andere woorden een stijging van 2,17% Da's aanzienlijk minder dan de 2,9% prijsstijging.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
http://www.tovanet.be/2011/07/kabeltele ... t-duurder/
Telenet heeft aangekondigd de prijzen van kabeltelevisie vanaf 9 oktober te verhogen. Ook bepaalde internetabonnementen worden vanaf 16 augustus duurder. De prijsstijging is volgens Telenet nodig door de stijging van de index der consumptieprijzen.
de koe zegt boe
Als ze de huurprijs van hun digicorders opslaan zouden ze er eerst beter voor zorgen dat alles werkt zoals het hoort. Sinds de update van april verliezen klanten die bepaalde types LG TVs hebben aan aanzienlijk deel van hun beeld (op mijn 42" schat ik dit op zo'n 10cm). Dit wordt het meest zichtbaar in de menu's van de digicorder, waar je de eerste letter van de menu items gewoon verliest, maar ook bij het gewone TV beeld is er een stuk verdwenen (zender logo's plakken tegen de rand).
Telenet erkent het probleem maar de helpdesk weigerde er een officiele case voor aan te maken. Nu zijn we meer dan zes maand verder en er beweegt nog niets.
Ik wil niet méér betalen voor iets waar ik geen volledige voldoening over heb. Als is het maar 20 cent.
@Charlotte: Heeft u hier een update over?
Steven
Telenet erkent het probleem maar de helpdesk weigerde er een officiele case voor aan te maken. Nu zijn we meer dan zes maand verder en er beweegt nog niets.
Ik wil niet méér betalen voor iets waar ik geen volledige voldoening over heb. Als is het maar 20 cent.
@Charlotte: Heeft u hier een update over?
Steven
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Lijkt me een reden voor een klacht bij de economische inspectie ?johann schreef:Jawel. De gezondheidsindex stond in november 2011 op 117,4 (basis: 2004=100), in november 2012 op 119,95. Met andere woorden een stijging van 2,17% Da's aanzienlijk minder dan de 2,9% prijsstijging.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik wil daar (terzijde) toch even bij vermelden dat ik, vroeger bij UPC zijnde (voor Telenet dat overnam), in bijna 10 jaar nooit, maar dan ook nooit, een index aanpassing heb gehad op mijn factuur. Die is altijd 45,86 euro geweest voor internet met 40gb downloadlimiet, van 1999 tot overname.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]