Gezinnen met een slimme meter besparen ongeveer 2,6 procent meer op hun elektriciteit dan gezinnen met een klassieke meter. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van de Vlaamse netbeheerder Eandis.
Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/sli ... 302606.htm
Slimme meter bespaart 2,6 procent op energiefactuur
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-
- Pro Member
- Twitter: tendonsie
- Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
- Bedankt: 40 keer
- Contacteer:
Nja 2,6 procent, maar zit je wel continu te denken van, dit moet ik dat moment doen, en dan moet ik dat doen.
Weer extra zorg en planning in je hoofd i.p.v. gezellig rustig te zijn en er niet te hoeven over nadenken.
En wat kost het om over te schakelen?
Ook weer papier en overschakelmoeilijkheden.
Weer extra zorg en planning in je hoofd i.p.v. gezellig rustig te zijn en er niet te hoeven over nadenken.
En wat kost het om over te schakelen?
Ook weer papier en overschakelmoeilijkheden.
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
- Contacteer:
30 euro per jaar winst op een meter waarvan de invoering voor elk gezin 20 jaar lang een meerkost van 40 euro betekent... Goed bezig mannen
Ik moest gisteren eens hard lachen toen ik hun propaganda op het radionieuws hoorde.

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Op zich heeft dit ook niets met de slimme meter te zien... maar gewoon op het attent zijn van het verbruik (wat je ook kan zijn als je nu iedere dag je tellerstand zou noteren). De vraag is ook maar hoelang dit effect zal blijven duren... ik kan best begrijpen dat mensen er initieel wat gaan op letten... maar nadien ?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Het is bewezen dat je 1% bespaart door elke dag je meterstand te noteren.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Het is ook bewezen dat je veel kan besparen door te verlichten met kaarsen en door onder een deken te kruipen in de zetel in plaats van de verwarming aan te zetten. Verder kan je ook besparen op stroom en water door naar een wassalon te gaan, door je strijk te laten doen door een strijkatelier. Een andere mogelijkheid (en die was trouwens al in het nieuws): her en der langs onze wegen zijn er verlichtingspalen waar je zomaar aan de stroomdraden kan. Die dingen werken op 220V. Ook hier kan je een elektrische kookplaat op aansluiten en een menu klaarmaken. En laat nu net naast mijn huis zo een verlichtingspaal staan. Het "deurtje", wat ze openmaken met zo een driehoekige sleutel, hangt al jaaaaaaaren vastgeplakt met gewone tape. Kwestie van de tape te verwijderen en daar stroom af te gaan tappen. Geen mens die het ziet en goed voor mijn portemonnee (en mijn meter, slim of niet).
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Pro Member
- Twitter: tendonsie
- Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
- Bedankt: 40 keer
- Contacteer:
Haha als Joe de Mannen gelijk heeft, dan is het verschil dus nog maar 1,6 % ... 
Nog één post van iemand en we zitten al aan de 0 %

Nog één post van iemand en we zitten al aan de 0 %

Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Straf hé, 2,6% besparen en toch zal je energiefactuur niet dalen 
Op zich heb ik erg m'n twijfels over de duurzaamheid van de elektronica die er in zit.
Ik zie een analoge teller met gemak 20 jaar meegaan, zo'n elektronische??? Die interventies moeten ook wel betaald worden hé.
Ik zie het nog het meeste op tegen dat de energieleverancier te veel kan meekijken en extern kan ingrijpen op deze toestellen

Op zich heb ik erg m'n twijfels over de duurzaamheid van de elektronica die er in zit.
Ik zie een analoge teller met gemak 20 jaar meegaan, zo'n elektronische??? Die interventies moeten ook wel betaald worden hé.
Ik zie het nog het meeste op tegen dat de energieleverancier te veel kan meekijken en extern kan ingrijpen op deze toestellen

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Met slimme meter zal je nooit nog weten wanneer men de eindafrekeing opmaakt.
Alles in het belang van de leverancier.
Besparen door zo'n meter is gewoon zever.
Den belg is een gewoontedier en zal zelden zijn gewoontes veranderen anderzijds heb je toch steeds een minimaal aan energie nodig en dit hangt af van uw samenstelling gezin en of je nog werkt, verlof hebt of reeds op pensioen bent.
Dan spreken we nog niet van de personen die ziek thuis verblijven of personen die steeds een zekere temperatuur nodig hebben om een beetje confortabel hun dagen als cronische zieke door te komen.
Politici en onderzoeksteams hebben gemakkelijk spreken en zien nooit de werkelijke wereld en die kan soms hard overkomen hoor.
Alles in het belang van de leverancier.
Besparen door zo'n meter is gewoon zever.
Den belg is een gewoontedier en zal zelden zijn gewoontes veranderen anderzijds heb je toch steeds een minimaal aan energie nodig en dit hangt af van uw samenstelling gezin en of je nog werkt, verlof hebt of reeds op pensioen bent.
Dan spreken we nog niet van de personen die ziek thuis verblijven of personen die steeds een zekere temperatuur nodig hebben om een beetje confortabel hun dagen als cronische zieke door te komen.
Politici en onderzoeksteams hebben gemakkelijk spreken en zien nooit de werkelijke wereld en die kan soms hard overkomen hoor.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
ik heb sinds een half jaar een "flukso" geinstalleerd, hierop zie ik mijn verbruik en mijn opgewekte elektriciteit van de zonnepanelen en mijn gasverbruik. Ik heb inderdaad mijn levensstijl wat aangepast zonder te moeten inboeten aan comfort!
Volgende week installatie zonneboiler met bijverwarming via weerstand en/of bypass door gasdoorstroomboiler.
Overal LED-verlichting....
Heb ook zelf een energie-audit gedaan met verbruiksmeter.....dit alles samen heeft me zeker een energiebesparing van 15%
opgeleverd ! Ook regenwater en putwater gebruiken ipv stadswater is ook een serieuze besparing, niet enkel het water kost geld maar ook de heffing achteraf....op deze manier heb ik praktisch een "0-energie" woning
Heeft natuurlijk ook wat centen gekost, maar op een 6-tal jaar moeten de investeringen zichzelf terugbetaald hebben...
Enige kost, de pellets voor mn pelletkachel.
Volgende week installatie zonneboiler met bijverwarming via weerstand en/of bypass door gasdoorstroomboiler.
Overal LED-verlichting....
Heb ook zelf een energie-audit gedaan met verbruiksmeter.....dit alles samen heeft me zeker een energiebesparing van 15%
opgeleverd ! Ook regenwater en putwater gebruiken ipv stadswater is ook een serieuze besparing, niet enkel het water kost geld maar ook de heffing achteraf....op deze manier heb ik praktisch een "0-energie" woning

Heeft natuurlijk ook wat centen gekost, maar op een 6-tal jaar moeten de investeringen zichzelf terugbetaald hebben...
Enige kost, de pellets voor mn pelletkachel.
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be