Lancering Weepee TV

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik denk niet dat we WeepeeTV moeten zien als een alternatieve televisie-aanbieder.
't Is eerder concurrentie voor Yelo en TV Overal, maar dan als standalone product.
En in die zin is zo'n prijs waarschijnlijk wél te rechtvaardigen.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Dat vind ik nu net niet. Yelo & TV Overal zijn extra's bovenop de 'bestaande' TV aansluiting. Als Weepee TV een toevoeging wil zijn op traditionele TV zullen ze dus dezelfde prijsklasse als Yelo & TV Overal moeten hanteren.
Als ze zich willen positioneren als volwaardige TV aanbieder dan zullen ze ook niet duurder mogen zijn dan de bestaande aanbieders.

Bij scarlet heb je voor 11€ TV in HD met decoder en mogelijkheid tot opname. Als Weepee TV zonder opnamemogelijkheid, met een beperkt aantal zenders zonder HD komt en zonder decoder inbegrepen dan is een prijs van 10€ niet te rechtvaardigen wat mij betreft.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Ja sorry meon, maar ik heb dezelfde mening als void... Geen volwaardige TV oplossing vereist dus ook "geen volwaardige" prijs he ;)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Kan een mod die vermelding van 10 € voor 10 zenders eens nuanceren aub? ZDnet heeft dit duidelijk afgeleid uit de enquête gebaseerd op de cijfers die ze zelf eerst hebben moeten ingeven, en nu neemt iedereen dit voor waarheid aan. :bang:
Bijlagen
WeePee TV enquete.PNG
(131.35 KiB) Nog niet gedownload
Afbeelding
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

10€ zou bij mij echt de maximum zijn. En dan alleen onder voorwaarden dat het zender aanbod groter is dan > telenet of belgacom
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Ze hebben natuurlijk ook een investering terug te verdienen. Maar 10 euro / maand is wat veel, als je als kleine speler die markt wilt openbreken. Ik denk zelf dat ze best aan 7,5 euro/maand starten (5 euro / maand zou helemaal fantastisch zijn). Daarnaast is TV krediet ook een mooi concept. Je betaalt volgens wat je gebruikt. Beetje zoals met het internet vroeger (dat nu al vlug FUP is, bij een iets hoger abonnement of mits een optie bij de goedkoopste formule).

Ik zie WeePee TV vooral als een aanvulling op mijn huidig (en volledig gratis) DVB-T kijken.

Wat ik nu mis, is dat ik geen andere zenders (vier hoofdzakelijk) kan zien. Stel nu dat ik daar gemiddeld 2u/dag naar zit te kijken (in de week, tijdens de periode van de Slimste Mens uitzendingen). En op andere periode niet meer (ik kijk enkel terug DVB-T), dan kan zo een TV krediet systeem mijn prijs zeker verder drukken.

Het idee, enkel te betalen voor wat je gebruikt (en naar je verbruik) lijkt me zeer interessant. Zeker ook om in te starten. Neem nu dat die WeePee TV niet goed werkt en je moet maandelijks 7,5 euro / maand dokken. Dan is zoiets (een niet werkende dienst) alvast veel minder erg, als je werkt met een een systeem van TV krediet. Kijk je niet (bv de dienst doet het niet of de uitzendingen interesseren je niet) gaat je geld ook niet van je rekening.

Edit: Welke prijs je moet vragen is een moeilijke evenwichtsoefening. Vraag je teveel, mis je klanten, vraag je te weinig, dek je je investeringen (of kosten) niet meer terug. Natuurlijk hoe meer klanten er bijkomen, hoe beter je die prijs (en kosten) ook weer kan drukken...

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Je prijs moet binnen een bepaalde periode je kosten dekken. Dat noemt men een businessplan. Het kan dus niet de bedoeling zijn om na 3 maanden uit de kosten te zijn en break-even te draaien(anders richt ik morgen weepeeTV2 op - of zal misschien een naam zonder pee in kiezen;) ). Vaak wordt zoiets over meerdere jaren gespreid. Juist om zoveel mogelijk mensen aan te trekken, want een te hoge prijs schrikt onverbiddelijk af. Weepee heeft er dus alle baat bij om een zo aantrekkelijk mogelijke prijs te vragen.
Even nog over de kosten:
Je hebt enerzijds de investeringen(allerhande materiaalkosten etc) maar anderzijds de kost die de content providers (vmma, de vijver etc) vragen om hun programma's te distribueren. Ik denk dat ze daar vooral hun werk gaan mee hebben om die laag te houden en dus hun broek niet te moeten aan scheuren. Want ik vrees dat een challenger zoals weepeetv echt geen voordeeltarieven gaat krijgen.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

VOiD schreef:Yelo & TV Overal zijn extra's bovenop de 'bestaande' TV aansluiting. Als Weepee TV een toevoeging wil zijn op traditionele TV zullen ze dus dezelfde prijsklasse als Yelo & TV Overal moeten hanteren.


Tja... en Yelo is gratis (maar evenzeer een beperkt aanbod).
maxxxke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 217
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Mobistar Mobile TV tegen 5€ vind ik een goed alternatief.
Wel beperkte kwaliteit.
Maar voor die prijs ...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

die 10 € voor 10 zenders is nergens op gebaseerd, ik vind het vrij onnozel van die journalist om dat in het artikel te vermelden...enige interessante info dat het artikel bevat is de lanceringsdatum :P laat ons afwachten met conclusies te trekken tot de achttiende december

edit : blijkbaar beschikt deze journalist toch over inside information :|
Laatst gewijzigd door xenne op 07 dec 2012, 17:26, 7 keer totaal gewijzigd.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Het kan natuurlijk ook zijn dat WeePeeTV "even concurrentieel" is als hun huidige VoIP tarieven naar mobiele operatoren...
WeePeeTV is geen betamax hé.

Afin, de lancering heeft in ieder geval niet gisteren plaatsgevonden.
Daar zat ik er ook naast. :wink:
Er is dus nog hoop dat het goedkoop gaat zijn.
Het goedkoopst is het natuurlijk indien ze niet lanceren. :P
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Laat ons nu zeggen dat die 10 euro die in het artikel staat waarheid is. Dan vind ik dat goed meevallen. Telenet en Belgacom zijn enkel goedkoper in de zogenaamde packs (en bij telenet moet je nog ns dat geld erbij tellen voor de kabeldistributie, niet te vergeten). Als het een goed werkend product betreft, ben ik meteen akkoord voor die prijs. Ook al zijn het maar 10 zenders. Ik heb zowel telenet digitale tv gehad als belgacom digitale tv. Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit naar meer dan 10 zenders gekeken heb (zappen uitgezonderd). Nu heb ik gewone analoge tv thuis en t enige waar we naar kijken is de VRT, discovery channel en national geographic. Héél af en toe eens naar vier/vijf/vtm/ka2 als er een film of whatever is dat interessant kan zijn. Als ik bekijk wat ik bespaar op telefoniekosten (VoIP) en op internet dan is het nog altijd goedkoper dan een pack.

Tv Vlaanderen is uiteraard een alternatief, maar daarvoor is mijn appartement verkeerd georiënteerd (en bovendien mag ik geen schotels aan de muur gooien). Dvb-T vind ik niet echt een alternatief daar het enkel is voor de nationale zenders.

Eerlijk toegegeven : weepeetv zal pas echt interessant worden als die w-box er is en ik deze op mn tv kan aansluiten. TV kijken op een laptop, of tablet is nu ook niet echt het-van-het hé. Leuk om snel eens iets te bekijken op weg naar iets, maar ik heb toch nog altijd liever mijne tv ze :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

En een aanrekening per tijdsduur/tijdseenheid dat men kijkt: zou dat niet innovatief zijn? :-D
Dan betaalt men werkelijk voor hetgeen men "verbruikt", ongeacht naar welke kanalen men kijkt.
Geen nood om een pakket van zenders samen te stellen, etc..
En de zenders zelf worden betaald voor het aantal kijkuren dat ze de mensen daadwerkelijk kunnen boeien!
Misschien is dit voor de zenders ook een incentive om niet maar weer de zoveelste herhaling op de buis te brengen.

Ik zeg nu zomaar iets: 2 eurocent/uur. 8)
En in betamax termen: aangerekend per begonnen minuut.
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

WeePeeTV : Prijs en wat je ervoor krijgt zijn nog niet officieel


Bron : WeePeeTV op Facebook : http://www.facebook.com/WeePeeTV
bramvandeperre
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 feb 2011, 23:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

krisken schreef:Laat ons nu zeggen dat die 10 euro die in het artikel staat waarheid is. Dan vind ik dat goed meevallen.


Laten we daar inderdaad van uit gaan ;) WeePee zal inderdaad niks officieel bevestigen voordat ze het hebben aangekondigd. Maar ik zat er toch ook niet naast toen ik zei dat in de volgende dagen uitnodigingen zouden worden verzonden? Die zijn inmiddels de deur uit - heb er zelf één gehad.

Edit: deze emoticons even toevoegen: :roll: :lol: ik weet niks meer dan die enquête *kuch* :angel:
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Ik wil zeker en vast hun dienst en W-Box (kritisch) testen. We zullen nadien wel zien wat ik aan hun product wens te betalen ;)

Ik hoop dan wel dat tijdens de introductie er gratis of aan beperkte kostprijs getest kan worden zolang het product niet 100% klaar is.
Laatst gewijzigd door VOiD op 07 dec 2012, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

eternum schreef:En een aanrekening per tijdsduur/tijdseenheid dat men kijkt: zou dat niet innovatief zijn? :-D
Dan betaalt men werkelijk voor hetgeen men "verbruikt", ongeacht naar welke kanalen men kijkt.


Dit vind ik eigenlijk best wel een heel goed idee :)

5 eurocent/uur ben ik eigenlijk voorstander van: 6 uur tv / dag gemiddeld voor die 10 euro,
ipv 10 euro voor een bepaald zenderpakket waar je maar 2 uur / week naar kijkt ofzo
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

bramvandeperre schreef:
Edit: deze emoticons even toevoegen: :roll: :lol: ik weet niks meer dan die enquête *kuch* :angel:

Welkom editor bij ZDNET :-D
de koe zegt boe
bramvandeperre
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 feb 2011, 23:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

bambipower schreef:
bramvandeperre schreef:
Edit: deze emoticons even toevoegen: :roll: :lol: ik weet niks meer dan die enquête *kuch* :angel:

Welkom editor bij ZDNET :-D

"Geregistreerd: 28 feb 2011, 23:06"

Lang voordat ik hier werkte dus: thanks, maar ik ben een vaste stalker op de fora inmiddels ;)
adeprol
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2012, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

de mensen willen alles voor weinig precies.

Wij betalen huur voor 2 decoders bij belgacom + dan nog eens TV zelf, dat is bijna 20 euro per maand.
Wij kijken misschien 3 uur TV per week?
Opnemen doen wij nooit.

Die 2 decoders kosten 60 euro aan elektriciteit per jaar.

Als Weepee 10 euro kost (stel nu) en je kan het draaien met Samsung Smart TV (om er maar één te noemen).
Dan zou mij dit +-180 euro per jaar (10 euro/mnd + 60 euro elektriciteit) besparen.

Dus volgens mij, kan dit wel degelijk interessant zijn, misschien niet als je 6 uur per dag TV kijkt of naar 20 zenders op een avond (om het maar te overdrijven) maar er zijn ook mensen die het "TV product" veel minder gebruiken.

Dus ik kijk er in ieder geval al naar uit :)
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

als ik mijn smarttv gebruik gaat mijn tv meer verbruiken... en als varkens kunnen vliegen, kunnen we ze gratis transporteren.

De weebox zal ook wel stroom verbruiken vermoed ik?

Ook zal de beeldkwaliteit bij weepeetv minder zijn, dan bvb bij belgacom.

Dus je krijgt geen evenwaardig produkt, en dat moet je zien in de prijs.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

bramvandeperre schreef: ik weet niks meer dan die enquête *kuch* :angel:

oké dan, ik heb je blijkbaar onderschat .... voor mij te duur jammer genoeg, zeker als bijkomende kost (want belgacom tv zou ik voorlopig toch moeten houden omdat ik nog altijd graag tv kijk op een tv scherm en ook veel uitgesteld kijk, dingen die bij weepee tv in het begin niet mogelijk zullen zijn veronderstel ik + geen HD.... ). met 10 zenders kom ik wel toe, dat wel...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
adeprol
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2012, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

bambipower schreef:als ik mijn smarttv gebruik gaat mijn tv meer verbruiken... en als varkens kunnen vliegen, kunnen we ze gratis transporteren.

De weebox zal ook wel stroom verbruiken vermoed ik?

Ook zal de beeldkwaliteit bij weepeetv minder zijn, dan bvb bij belgacom.

Dus je krijgt geen evenwaardig produkt, en dat moet je zien in de prijs.


maar dat is het nu net. De weebox (of hoe het ding ook heet) is iets EXTRA en helemaal niet nodig om TV te kijken.
Dit is voor mensen die geen Smart TV ed. hebben.

Akkoord dat de prijs minder moet zijn dan Belgacom of Telenet (wat toch al snel meer dan 20 euro is) ok je krijgt een "pack" korting maar niet iedereen heeft dezelfde internet provider als hun TV provider. Dus nu zal je ook de mogelijk hebben om te switchen naar alternatieve providers (en ook daar nog eens op besparen) maar we zien wel, nog even wachten! ;)
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Zou het een ballonetje betreffen?
Kijken hoe de meute gaat reageren op een prijs van 10€? :twisted:
Bij een storm van protest laten we de prijs een beetje zakken. :angel:
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Wij betalen huur voor 2 decoders bij belgacom + dan nog eens TV zelf, dat is bijna 20 euro per maand.
Wij kijken misschien 3 uur TV per week?

Mischien heb je dan geen 2 TV's nodig :idea:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef:Laat ons nu zeggen dat die 10 euro die in het artikel staat waarheid is. Dan vind ik dat goed meevallen.


Zelfs voor 1 euro vind ik het te duur... nogmaals, geen opnames/timeshiften... gewoon nutteloos dan voor mij.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

r2504, je bent wel een beetje de negatieve aan het spelen he :p

als het via pc kan spelen, waarom zou je dan in godsnaam een box of dergelijke nodig hebben ervoor?
je neemt een smarttv, een android-tv-stick-ding, een mediaplayer, of gewoon een pc die aan je tv hangt,
en je neemt rechtstreeks op je netwerk op!

dat je niet kan opnemen op hun box, dat interesseert me echt van de ballen:
1) omdat ik het in principe amper gebruik
2) omdat, als je op elk (pc) toestel hun aanbod kan gebruiken, je ook op 100 manieren kan opnemen.

en vergeet overigens niet dat je in het begin bij TN & BGC ook NIET kon opnemen!!!
dus niet zo verwend doen, en al zeker niet als je goed genoeg in staat bent om rond dit "probleem" omheen te werken :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Splitter schreef:r2504, je bent wel een beetje de negatieve aan het spelen he :p


Waarom... ik tracht me het publiek voor te stellen... ofwel zie je het als volwaardige TV oplossing (en dan ontbreekt er vanalles, zowel zenders, kwaliteit als de vermelde timeshift/opnames), ofwel zie je het als aanvulling op een bestaand aanbod van Belgacom Telenet. Volgens mij krijg je in geen van beide scenario's dit verkocht aan 10 euro.

Splitter schreef:als het via pc kan spelen, waarom zou je dan in godsnaam een box of dergelijke nodig hebben ervoor?
je neemt een smarttv, een android-tv-stick-ding, een mediaplayer, of gewoon een pc die aan je tv hangt,
en je neemt rechtstreeks op je netwerk op!


Eerst zien... ik betwijfel sterk of je zal kunnen opnemen.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

r2504 schreef:Eerst zien... ik betwijfel sterk of je zal kunnen opnemen.


dat dus !!!

ik ga zeker geen voorstander zitten spelen van weepee (heb momenteel geen enkel product van hun, dus why should i)
maar: zenderaanbod? kwaliteit? daar kan je imho niks over zeggen tot het product effectief er is.
dus die 2 laat ik gewoon open, punt.

dus het enige wat er zou "ontbreken" is een opnamefunctie.
en ik herhaal mezelf: waarom zou dat zo absoluut nodig zijn?
omdat we allemaal verwende klojo's geworden zijn sinds digitale tv?

vroeger mocht je al blij zijn als je vhs niet naar de zak was na je opname (leuke tijden toch, met een pen even terug opwinden),
en nu zou het ineens broodnodig zijn dat je kan opnemen en pauzeren? pff, don't joke.

het is een leuke MOGELIJKHEID, ja.
maar is het nu absoluut noodzakelijk om dat te hebben?
er zijn nog steeds meer als genoeg mensen met tvv ZONDER een decoder die een HD heeft, dus die kunnen het ook niet.
mensen die van INDI afkomen, same thing.
mensen met een digibox, alweer, same thing.

en alweer: in het begin kon je het bij BGC en TN ook niet, en toen was het EXTRA betalend, en NU is het "standaard" ja.
(moest je eens weten hoeveel beperkingen er nog zijn voor duizenden klanten!)


als weepee in de beginfase komt, en ik onthou me van oordelen TOT HET ER IS, dan is van belang:

- KWALITEIT
- ZENDERAANBOD
- PRIJSSTELLING
- WAT JE KRIJGT VOOR DIE PRIJS (en op WELKE MANIER je het krijgt)

wil je opnemen en gaat dat niet met hun box?

1) dan vind ik het hypocriet, want iedereen zeikt continue dat je een digicorder/decoder/... nodig hebt terwijl hun tv het aankan,
en dan zou je die verplichting eens niet hebben, is het weer niet goed "want dan kan je niet opnemen"
en
2) blaas het stof van je dvdrecorder af en sluit die aan! :)

wat ook heel mooi zou zijn trouwens, zou zijn als weepee de box een coax uitgang geeft zodat de tv dit als 'analoog' beschouwt.
ok, niet voor de "experts", maar voor de oudere generatie die gewoon hun zenders wil zonder iets bij te leren.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Als ik een W-Box zou moeten aanschaffen en er is geen deftig HD aanbod vind ik het al zeker niet de moeite.


Met HD aanbod bedoel ik:

EEN HD
CANVAS HD
VIER HD
VIJF HD
VTM HD


Als deze zenders erin zitten aan een deftige bandbreedte en er is opname mogelijkheid naar een USB schijf of zo, laat ik direct mijn TV Vlaanderen abonnement vallen!

Nog mooier zou een HD pack zijn met NED 1 2 3 in HD erbij en eventueel nog Eurosport of Discovery en National Geographic.

Hier zou ik met plezier 15€ per maand voor betalen!
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

kijk, op dat vlak is het dus moeilijk een aanbod samenstellen,
en zou het idee van eternum alweer ideaal zijn.

ikzelf heb namelijk geen enkele boodschap aan HD kanalen.

1) omdat het vaak toch nog niet in HD opgenomen is, en dus basically gewone SD is
2) als het wel in HD opgenomen is, heb ik altijd het gevoel dat alles rondom de mensen "te fake" is,
en daar valt ook niet meer van te genieten.

ik zou persoonlijk zeer tevreden zijn met dit aanbod:

- een
- vtm
- vier
- 2be
- ned 1,2,3 (en moest het ooit in .be mogen uitgezonden worden, rtl4 en veronica)
- national geographic
- discovery channel
- syfy
- 13th street
- ard, zdf, wdr
- cartoon network
- nickelodeon
- bbc 1 & 2
- france 1, 2, 3 + ab3 en ab4

en zou hier ook zonder probleem een 10tal euro voor betalen / maand, opname functie of niet :)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

r2504
dat moet ieder voor zich uitmaken hé. Ik kan ook niet opnemen of uitgesteld kijken etc als ik via telenet analoog kijk :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Splitter schreef:maar: zenderaanbod? kwaliteit? daar kan je imho niks over zeggen tot het product effectief er is.
dus die 2 laat ik gewoon open, punt.


WeePee heeft officieus al laten weten dat het een beperkt zenderaanbod is aan 480i ... dat zijn dus geen geruchten, dat is realiteit.

Splitter schreef:dus het enige wat er zou "ontbreken" is een opnamefunctie.
en ik herhaal mezelf: waarom zou dat zo absoluut nodig zijn?
omdat we allemaal verwende klojo's geworden zijn sinds digitale tv?


Dat is iets wat iedereen voor zichzelf moet beslissen... maar de meeste mensen die ik ken (en dat zijn heus niet allemaal Tweakers maar wel een vrij representatieve groep) kijken 75% of meer van hun tijd naar opgenomen programma's. Noem het verwende klojo's (al zou ik dat eerder schrijven van iemand die komt zeuren omdat hij niet onbeperkt kan downloaden), maar dit doen we al twintig jaar met een videorecorder.

Splitter schreef:ik zou persoonlijk zeer tevreden zijn met dit aanbod:


Oei... dat zijn zelfs al meer dan 20 zenders. En die "10tal euro"... je bedoelde toch ongeveer 10 euro ?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Zoals bij elke vapourware is het voor vel mensen een ontgoocheling wanneer het een concreet product wordt.
Heel de vapourware periode kan iedereeen dromen van zijn ideale WeepeeTV, maar natuurlijk kunnen al die verwachtingen van al die mensen, die dan nog vaak tegenstrijdig zijn, niet allemaal waargemaakt worden.

Zou dit iets voor mij zijn ?
Duidelijk niet.
Kwaliteit is voor mij het belangrijkste, ik zie nu eindelijk dat bijna alle kanalen die ik meest bekijk in HD beschikbaar zijn, dan zie ik mij niet weer terugschakelen naar een lage kwaliteitsversie van die zenders.

Prijs dan ?
Rond de 10€/maand voor 10 zenders, dat ligt toch wel heel dicht in de buurt van de prijs van het laagste pakket van TV Vlaanderen, je hebt dan ook nauwelijks HD zenders, maar je kunt wel opnemen.
Zelf zou ik met 10 zenders trouwens nooit toekomen, ik denk dat ik er zo'n 20 heb waar ik regelmatig naar kijk, dus als elke bijkomende zender dan nog eens 1€ kost, dan zou ik aan 20€/maand zitten, dat is meer dan ik nu betaal bij Telenet voor het basisaanbod, waar bijna al die zenders al inzitten, een aantal haal ik dan nog van satelliet (het Freesat aanbod).
Een prijsbreker kun je WeepeeTV dus niet noemen, tenzij die prijzen dus niet correct zouden zijn.

Mogelijkheden ?
Het enige voordeel van WeepeeTV lijkt mij het overal principe, doordat het niet gebonden is aan uw thuislocatie of de internetprovider die je aan het gebruiken bent.
Niet kunnen opnemen lijkt mij niet meer van deze tijd, wie vergelijkt met de videorecorder verglijkt met technologie van de jaren '70-'80.
Die liggen toch wel al 30 jaar achter ons. Als je een vergelijking maakt voor een nieuwe dienst op product die je eventueel zou kopen moet je toch vergelijken met wat er NU op de markt is, anders ben je jezelf aan het bedriegen.
Meerdere opnames tegelijk kunnen maken en ondertussen naar iets anders kijken (live of opname) is iets wat ik voortdurend doe.

Ik zal dus geen klant worden, maar ik had ook nooit gedacht dat dit product een oplossing voor mij ging zijn.
Feitelijk snap ik niet dat mensen enerzijds een supergroot scherm kopen, liefst 55" en meer en het moet allemaal in de beste HD kwaliteit zijn liefst met een gesofisticeerd surround systeem, om dan uiteindelijk op het piepkleine schermpje van hun smartphone in een beeld in lage kwaliteit zitten te bekijken, vergezeld van het geluid van in het beste geval mini stereo luidsprekertjes.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik heb zo ergens de indruk dat de "grote" Weepee te snel af zijn aan het zijn, met hun eigen "overal" principes. OK, die zijn minder flexibel maar toch...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

boulder schreef:Niet kunnen opnemen lijkt mij niet meer van deze tijd, wie vergelijkt met de videorecorder verglijkt met technologie van de jaren '70-'80.
Die liggen toch wel al 30 jaar achter ons. Als je een vergelijking maakt voor een nieuwe dienst op product die je eventueel zou kopen moet je toch vergelijken met wat er NU op de markt is, anders ben je jezelf aan het bedriegen.


Zorgden vroeger de kabelverdelers ervoor dat je kon opnemen? Neen, maar daar kon je wel zelf voor zorgen door een VHS recorder te kopen. Als je toen meer wou opnemen, moest je maar wat kasettes bijkopen. Als je recorder kapot was, was je niet al je opnames kwijt, ... Als nu de harde shijf van je digicorder vol is heb je PECH. De enige die nu toelating heeft om te innoveren zijn BGC en TN. En aangezien daar niet veel concurrentie tussen zit, zijn die niet echt aan het innoveren.

Als weepee een ongeëncrypteerde stream aanbiedt, kan je met een gratis tool dat met je computer gewoon opnemen. Of waarom niet gewoon met een app op je smarttv naar een USB harde schijf? Wanneer we niet meer gebonden zijn aan de contentprovider kunnen we veel meer innovatie verwachten dan wat er nu is. Dat zagen we al in de tijd van de analoge kabel, maar dat is de kop in gedrukt door TN. Omdat nu de consument (hoe kortzichtig ook) een branded settop-box verwacht, zal weepee die ook moeten leveren om het te laten aanslaan. Maar ze openen misschien wel terug de weg naar een gezonde marktwerking zoals die er 30 jaar geleden wel was.

Als weepee interessante zenders ongecodeerd uitzendt, heb ik er zeker 10 Euro voor over.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

En dan zwijgen we maar over de slingbox hee :-)
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

depeje schreef:Als weepee een ongeëncrypteerde stream aanbiedt, kan je met een gratis tool dat met je computer gewoon opnemen. Of waarom niet gewoon met een app op je smarttv naar een USB harde schijf?

Tja, ik vind kwaliteit ook heel belangrijk, maar ben echt wel vertrouwd met het ongeëncrypteerd aanbod en de voordelen daarvan.
Van de VRT neem ik altijd op Dreambox op, omdat ik het dan nadien kan bewaren tot ik tijd heb om het te bekijken.
Ook het BBC aanbod bekijk ik altijd op satelliet, omdat dat dan ongeëncrypteerd is.

Maar het is niet echt noodzakelijk om ongeëncrypteerd uit te zenden, omdat je het zou kunnen bewerken nadien.
Het volstaat dat je een encryptie hebt waarbij de box en de kaart (als er al een is...) niet aan elkaar gekoppeld zijn.
Met TV Vlaanderen kun je dus als je niet de officiële apparatuur gebruikt de geëncrypteerde opnames decrypteren, en dan is het eindresultaat hetzelfde als het ongeëncrypteed was geweest.
Daar zijn dan wel HD zenders te krijgen, en op satelliet vind je er nog een pak extra die gratis te ontvangen zijn.
Het is ook geen probleem om één kanaal op te nemen en tegelijk een ander te bekijken.
Ik weet niet of dat zo eenvoudig zal zijn bij WeepeeTV, de kwaliteit zal er ook lager liggen.

depeje schreef:Als weepee interessante zenders ongecodeerd uitzendt, heb ik er zeker 10 Euro voor over.

Ongeëncrypteerd vind ik ideaal, maar van mij mag men wel encrypteren, als het maar een codering is waarvoor je niet de 'officiële' apparatuur nodig hebt.
En dat systeem bestond al jaren.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

boulder schreef:En dan zwijgen we maar over de slingbox hee :-)


Dat is inderdaad wara ik het over heb. Dat apparaat zou nog 1000x gebruiksvriendelijker kunnen zijn als het een recorder geïntegreerd had, maar die innovatie is in België verboden.

En ik heb het uiteraard over encryptie die je er als betalende gebruiker niet af krijgt zoals bij TN. Weepee mag er uiteraard voor zorgen dat er niet zwart gekeken wordt. Over het internet is dat simpel: authenticatie en ssl.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

boulder schreef:Prijs dan ?
Rond de 10€/maand voor 10 zenders, dat ligt toch wel heel dicht in de buurt van de prijs van het laagste pakket van TV Vlaanderen, je hebt dan ook nauwelijks HD zenders, maar je kunt wel opnemen.
Zelf zou ik met 10 zenders trouwens nooit toekomen, ik denk dat ik er zo'n 20 heb waar ik regelmatig naar kijk, dus als elke bijkomende zender dan nog eens 1€ kost, dan zou ik aan 20€/maand zitten, dat is meer dan ik nu betaal bij Telenet voor het basisaanbod, waar bijna al die zenders al inzitten, een aantal haal ik dan nog van satelliet (het Freesat aanbod).
Een prijsbreker kun je WeepeeTV dus niet noemen, tenzij die prijzen dus niet correct zouden zijn.

Laat ons nu stellen dat deze prijzen correct zijn die we hier zien...dan klopt jouw redenering toch ook niet echt? Bij tv vlaanderen is het goedkoopste pakket noem daar "basic light" en kost je 10.90 euro per maand. Echter moet je hierbij ook nog eens de kosten van de installatie bijtellen. Dit is 299 voor een volledige set (dus ik vermoed schotel, nlb's, kabels, ...) voor een decoder zonder opname functie. Ofwel 412 euro voor een complete set inclusief decoder met opnamefunctie. Ik weet overigens dat je deze hardware niet moet kopen en je ook andere hardware kan nemen, maar daar ken ik de prijs/kwaliteit niet van. Anyway : je moet dit ook bijtellen in jouw prijs! Voor weepeetv heb je niks nodig (behalve je pc die je toch al hebt). De prijs van de w-box is nog af te wachten...

En telenet kost jou net iets meer dan 20 euro per maand! Afhankelijk van de regio waar je woont eigenlijk...
Je digicorder kost je 8 euro per maand maar je moet er ook nog eens de analoge tv bij optellen! Voor mijn postcode (9820) is dit 15.20 euro. Dat maakt samen al 23.20 euro per maand! Dat is dus ruim meer dan de vooropgestelde 10 euro van weepee. Akkoord voor kwaliteit moet je betalen (HD etc), 't is maar wat je belangrijk vind, en dat moet ieder voor zich uitmaken.

Overigens raar dat ik bij de telenetwebsite overal de mogelijkheid krijg om mijn kabelkost maandelijks te betalen (http://telenet.be/2720/nl/thuis/overlay ... 9&type=dtv) maar nergens voor dit jaarlijks te doen? Vroeger kon je toch voor +/- 170 a 180 euro per jaar betalen? Nu niet meer?

Overigens : kan je belgacomtv nemen zonder een ander product van belgacom (analoog, internet, ...)? De laatste keer dat ik het opzocht alvast niet. Bij belgacom mag je de prijs van de analoge lijn (19 euro ongeveer) nog ns optellen bij je digitale tv (ook nog eens 8 euro). Kom je aan 27 euro uit dus.

Ook moet je eens kijken wat je decoder (telenet, belgacom, tv vlaanderen) verbruikt aan stroom. Daar ze er op de enquete vragen of je pc nog een vrije HDMI poort heeft EN (!!!) een vrij USB poort, ga ik er van uit dat de w-box op de stroom van een USB connector kan werken. Vermoedelijk zal dit iets zijn zoals een raspPI dus, en dergelijke dingen gebruiken amper stroom!

Goedkoper dan de concurrentie zal het dus zeker worden als je alle factoren erbij gaat tellen. Qua kwaliteit en zenderaanbod moeten we dus wachten tot 18 december. Pas dan kunnen we conclusies trekken met de feiten die we hebben. Nu is het puur op giswerk...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”