Een anoniem reclamebord met een complex wiskundig vraagstuk, geplaatst in het hart van het Amerikaanse technologiecentrum Silicon Valley, moet studiebollen ertoe bewegen bij Google te gaan werken.
Op het billboard wordt gevraagd naar een tiencijferig priemgetal. De oplossing, 7427466391.com, verwijst naar een webpagina waar wederom gevraagd wordt een mathematisch vraagstuk op te lossen. Ook hier staat nergens vermeld dat het om een actie van Google gaat.
Pas als ook de tweede wiskundesom is opgelost wordt de knappe kop doorgestuurd naar een pagina van Google Labs, het onderzoeks- en ontwikkelingsinstituut van Google.
Op de webspagina van deze afdeling staat vervolgens de tekst: "Wat we hebben geleerd toen we werkten aan Google is dat het makkelijker is om te vinden waar jij naar zoekt dan om jou te vinden. Wij zoeken de beste techneuten van de wereld en daar ben je dan."
Bron : Telegraaf
Google lokt studiebollen
- foxxy girl
- Pro Member
amai, heb het tweede vraagstuk eens bekeken, wa moete daar van maken zeg.
f(1)= 7182818284
f(2)= 8182845904
f(3)= 8747135266
f(4)= 7427466391
f(5)= __________
lost het maar op zeggen ze dan.
f(1)= 7182818284
f(2)= 8182845904
f(3)= 8747135266
f(4)= 7427466391
f(5)= __________
lost het maar op zeggen ze dan.
groetjes foxxy
- foxxy girl
- Pro Member
Spock schreef:34493576 ?
niet juist, heb het even nagekeken, maar dat is het niet, hoe kom je er trouwens aan?
groetjes foxxy
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
596....435
Om de fun er wat in te houden heb ik er 4 cijfertjes uit gelaten
- foxxy girl
- Pro Member
r2504 schreef:596....435
daar heb je gelijk in, maar ik zou toch wel willen weten hoe je zoiets oplost
(twee minuutjes met google, en je vind wel een link naar de laatste pagina) niet dat dat me intereseert.
groetjes foxxy
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
foxxy girl schreef:daar heb je gelijk in, maar ik zou toch wel willen weten hoe je zoiets oplost
Het heeft allemaal met de eerste vraag te maken... priemgetallen dus.
Verder is het zoeken naar verbanden... hoe onlogisch het vierde cijfer ook lijkt, het heeft toch een relatie met de eerste drie... al is hun relatie op zich met elkaar wel duidelijker.
- foxxy girl
- Pro Member
ooit zal ik het snappen!!!
groetjes foxxy
- foxxy girl
- Pro Member
nee, anders zou ik niks van dit forum snappen, nu nog een beetje
maar wiskunde is niet men sterkste vak, kweet nog net wat een priemgetal is,
maar toch bedankt voor het complimentje hoor
maar wiskunde is niet men sterkste vak, kweet nog net wat een priemgetal is,
maar toch bedankt voor het complimentje hoor
groetjes foxxy
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Oh maar blond zijn doet heus geen pijn. Maar tis maar dat gisteren in het Nieuwsblad stond dat de universiteit van weetiknogveel concludeerde na duizenden test dat blondines inderdaad minder presteerden wanneer ze de hele tijd blondinejokes moesten aanhoren. Zelf denk ik dat dit zelf een slechte wetenschappelijke blondinejoke is.
En als je dan toch niet blond bent, waarom staat er dan een bassin water onder je computertafel? Om beter te kunnen surfen?
Grapje
Sorry, Tinne.
En als je dan toch niet blond bent, waarom staat er dan een bassin water onder je computertafel? Om beter te kunnen surfen?
Grapje
Sorry, Tinne.
- foxxy girl
- Pro Member
Spock schreef:Oh maar blond zijn doet heus geen pijn. Maar tis maar dat gisteren in het Nieuwsblad stond dat de universiteit van weetiknogveel concludeerde na duizenden test dat blondines inderdaad minder presteerden wanneer ze de hele tijd blondinejokes moesten aanhoren. Zelf denk ik dat dit zelf een slechte wetenschappelijke blondinejoke is.
Grapje
Sorry, Tinne.
stel nu dat ik wel blond was geweest...
groetjes foxxy
- foxxy girl
- Pro Member
Spock schreef:Dan had je geluk. Dan was je een blondje die Userbase-items snapte en zo hadden we er nog geen
en zo zal het dus nog even blijven ook. vrij logisch niet?
groetjes foxxy