Win8pro x64: Problemen met cisco ip communicator 8.6.2
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
voor thuis gebruik is windows8 pro 64 bit zekers nog te doen maar wanneer ik via thuis werk via vpn heb ik constant problemen met cisco ip communicator 8.6.2, is dit probleem voor iemand bekend ?
Laatst gewijzigd door TiTanium 08 dec 2012, 23:59, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Topic titel verduidelijkt.
Reden: Topic titel verduidelijkt.
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 363 keer
- Bedankt: 174 keer
Tja, da's altijd het issue met nieuwe OS'en. De vendors moeten hun softwareversies aanpassen en dat neemt zijn tijd. Terwijl ze al aan het testen zouden moeten zijn sinds Windows 8 RTM is, maar de meeste vendors gaan ervan uit dat de gemiddelde enterprise klant nog even wacht met het migreren van zijn PC-park. (en dat is ook het geval)
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
Die vendors pushen maar al te graag hun eigen clients, en de gebruiker is er de dupe van. Als IT consultant mag je dan voor elke klant een aparte client installeren, want die hebben niet allemaal dezelfde vendor.
Voor Cisco AnyConnect bestaat er bijvoorbeeld een betere client op Ubuntu, genaamd openconnect (3rd party).

Voor Cisco AnyConnect bestaat er bijvoorbeeld een betere client op Ubuntu, genaamd openconnect (3rd party).
-
- Member
- Bedankt: 2 keer
Je kan perfect gebruik maken RDP sessie (extern bureaublad) om in te loggen op het bedrijfsnetwerk. Ga hiervoor naar start, alle programma's, verbinding met extern bureaublad. Zelf gebruik ik nog geen windows 8. Maar dat moet er ook inzitten. Zo kan je ook een VPN verbinding opzetten. Dus je hebt echt geen andere software nodig.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Wow... een bedrijf dat zomaar RDP openzet naar de buitenwereld... lekker secuur 

-
- Member
Ik bedoel wel een SSL sessie opbouwen. Het SSL certificaat implementeren op de client computer en enable in de server roles op je windows 2008 server eerst
Natuurlijk niet open en bloot via de 80 poort, maar via poort 443. Ik had het moeten vermelden, maar McClaes zijn vraag was of er geen tool in Windows aanwezig is.
Natuurlijk niet open en bloot via de 80 poort, maar via poort 443. Ik had het moeten vermelden, maar McClaes zijn vraag was of er geen tool in Windows aanwezig is.
Laatst gewijzigd door TiTanium 09 dec 2012, 19:05, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Fullquote: Indien u op de laatste post wil antwoorden moet je deze niet volledig overnemen.
Reden: Fullquote: Indien u op de laatste post wil antwoorden moet je deze niet volledig overnemen.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Je hebt trouwens een SSTP client in Windows... iets wat ik al enkele maanden gebruik (werkt prima en gaat over HTTPS, dus door alles door).Nielsvds schreef:maar McClaes zijn vraag was of er geen tool in Windows aanwezig is.
-
- Member
Bedankt, voor de tip. Om een remote desktop (vpn) op te zetten wordt er gebruik gemaakt van een certificaat.r2504 schreef:Je hebt trouwens een SSTP client in Windows... iets wat ik al enkele maanden gebruik (werkt prima en gaat over HTTPS, dus door alles door).Nielsvds schreef:maar McClaes zijn vraag was of er geen tool in Windows aanwezig is.
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Ik doelde meer op de "Connect to a workplace" feature, die gebruikte ik in Windows 7 en ik zie dat deze in Windows 8 ook gewoon aanwezig is (in tegenstelling tot ad-hoc). Daar zit dus de mogelijkheid tot het instellen van een VPN in Windows (in netwerkcentrum nieuwe verbinding maken). Op het moment van mijn vorige post zat ik niet op mijn laptop dus was ik niet zeker of de feature nog aanwezig was