Outage EDPnet 23-11-2012 OVL & WVL: van 50/6 naar 30/6
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 11 keer
Beste Fdgroote,
Je ben niet de enigste blijkbaar.
Na de vorige outage ben ik ook verzet geweest van 50/6 naar 30/6.
Bellen heeft geen zin ze hebben voor alles een uitleg om toch maar niets te doen.
Ze zeiden tegen mij dat ik in een test periode van 50/6 mij bevond, en die test was blijkbaar super.
ik kon downloaden aan 5.4 mb/s :'(
Ik zeg niet dat het allemaal de fout is van edpnet, Belgacom is de grote schuldige die doen niets.
Je ben niet de enigste blijkbaar.
Na de vorige outage ben ik ook verzet geweest van 50/6 naar 30/6.
Bellen heeft geen zin ze hebben voor alles een uitleg om toch maar niets te doen.
Ze zeiden tegen mij dat ik in een test periode van 50/6 mij bevond, en die test was blijkbaar super.
ik kon downloaden aan 5.4 mb/s :'(
Ik zeg niet dat het allemaal de fout is van edpnet, Belgacom is de grote schuldige die doen niets.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Door de netwerkproblemen zal dat zijn, gewoon wachten tot DLM de lijn bekijkt. Zie niet in waarom dat de schuld van Belgacom is, zo werken ze al lang, veel praktischer dan manueel.
Sent from my Lumia 900 using Board Express
Sent from my Lumia 900 using Board Express
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
Ik ben van mening dat noch edpnet, noch belgacom hier "grote schuldigen" zijn.
50/6 is voor zover ik weet geen "provisioning" profiel, maar enkel toegekend door DLM.
wat zoveel wil zeggen dat je een provisioned profiel hebt van 30/6 dat een "fallback" is als DLM zegt dat de lijn niet goed is.
indien de lijn wel goed is, zal DLM je na verloop van tijd ook gewoon terug op 50/6 zetten, en dan kan je (bij edpnet) ook terug aan die snelheid downloaden.
wanneer dat zal gebeuren, we hebben er het raden naar.
maar check ook zeker even met de vdsl tool dat je lijn niet slechter geworden is.
waar ik zoal bij denk bij outages (stroom/netwerk/...) zijn: modem die slechter geworden is, poort die slechter geworden is.
verder zijn er ook altijd factoren andere gebruikers op de lus, slechter wordend koperpaar, ...
in principe, als je lijn nog steeds goed genoeg is, en er is geen grote storing in de lus, zal je door DLM ook terug naar 50/6 gaan,
en ik dacht dat dat ergens tussen de 6 & de 9 weken ligt na de eerste positieve controle (na de fallback op 30/6, that is)
EDP kan wel je lijn "openzetten" dat je kan downloaden aan de snelheid dat je synct, maar again,
ik geloof niet dat ze zelf ook 50/6 kunnen provisionen (omdat het geen provisioning profiel is)
en gezien het geen provisioning profiel is, kan BGC je daar ook niet op zetten, enkel DLM.
50/6 is voor zover ik weet geen "provisioning" profiel, maar enkel toegekend door DLM.
wat zoveel wil zeggen dat je een provisioned profiel hebt van 30/6 dat een "fallback" is als DLM zegt dat de lijn niet goed is.
indien de lijn wel goed is, zal DLM je na verloop van tijd ook gewoon terug op 50/6 zetten, en dan kan je (bij edpnet) ook terug aan die snelheid downloaden.
wanneer dat zal gebeuren, we hebben er het raden naar.
maar check ook zeker even met de vdsl tool dat je lijn niet slechter geworden is.
waar ik zoal bij denk bij outages (stroom/netwerk/...) zijn: modem die slechter geworden is, poort die slechter geworden is.
verder zijn er ook altijd factoren andere gebruikers op de lus, slechter wordend koperpaar, ...
in principe, als je lijn nog steeds goed genoeg is, en er is geen grote storing in de lus, zal je door DLM ook terug naar 50/6 gaan,
en ik dacht dat dat ergens tussen de 6 & de 9 weken ligt na de eerste positieve controle (na de fallback op 30/6, that is)
EDP kan wel je lijn "openzetten" dat je kan downloaden aan de snelheid dat je synct, maar again,
ik geloof niet dat ze zelf ook 50/6 kunnen provisionen (omdat het geen provisioning profiel is)
en gezien het geen provisioning profiel is, kan BGC je daar ook niet op zetten, enkel DLM.
- Joachim
- ISP Staff
- Twitter: jslabbaert
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 382 keer
Het veranderen van profiel, en de outage hebben niks rechtstreeks met elkaar te maken. Bij een outage zou het wel kunnen gebeuren dat iemand zijn modem vaak herstart, en dit kan leiden tot een slechte DLM score.
Best gewoon even een helpdesk ticket openen om de lijn opnieuw te laten testen.
Best gewoon even een helpdesk ticket openen om de lijn opnieuw te laten testen.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
Nou, Joachim....
<muggenzift>
outage => modem herstart vaak
modem herstart vaak => slechte DLM score
slechte DLM score => lager profiel
DUS: outage => lager profiel
want zonder outage zou de modem niet rebooten, en krijg je geen slechte DLM score
</muggenzift>
just having fun
<muggenzift>
outage => modem herstart vaak
modem herstart vaak => slechte DLM score
slechte DLM score => lager profiel
DUS: outage => lager profiel
want zonder outage zou de modem niet rebooten, en krijg je geen slechte DLM score
</muggenzift>
just having fun