VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Raar dat de backup in hetzelfde subnet zit als www.voiptigersip.com. Als de router er dus uit ligt, is de backup ook weg. Of heb ik het mis?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VoipTigerJelle
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 sep 2012, 11:51
Bedankt: 1 keer

De router is ontdubbeld en binnenkort komt er nog een failover op een andere locatie.
VoipTigerJelle
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 sep 2012, 11:51
Bedankt: 1 keer

petrol242 schreef:Ik heb momenteel een voip account voor inkomend verkeer bij Edpnet. Als ik dat niet had genomen had ik sowieso voor de raw copper moeten betalen, dus eigenlijk zit ik wat dat betreft goed en heb ik mijn nummer kunnen behouden. Voor de uitgaande gesprekken gebruik ik één van de betamax providers. Deze laatse biedt uitstekende kwaliteit. Wij bellen veel buiten Europa, dus hebben we veel gratis minuten naar Europese landen, America en Australië. Dus denk ik niet dat ik voordeel doe bij voiptiger.

Voor mensen met een vaste lijn bij Telenet of Belgacom daarentegen bieden jullie wel een uitstekend alternatief om gesprekskosten naar beneden te halen, dus denk ik dat jullie doelgroep daar een beetje ligt.

Die noodnummers vormen wel een probleem voor jullie. Dat houdt momenteel veel mensen tegen om op voip over te schakelen denk ik. Hoewel ik bij Edpnet de noodnummers wel kan bellen. In mijn voiptelefoon staan die nummers dan ook geprogrammeerd om Edpnet als uitgaande voip te gebruiken.

Ik vind het fantastisch dat jullie voip mee van de grond tillen in dit land. Mochten jullie de gratis belminuten aanbieden zoals de betamax providers zou ik overstappen, maar dat ligt begrijpelijk moeilijk voor jullie.

Veel succes en ga op jacht bij die vaste lijn bellers :beerchug:
Bedankt.
Let wel op: (1) Voipcheap rekent af per minuut en niet per seconde. (2) Bovendien voor bellen naar mobiele nummers, waar meestal het verschil wordt gemaakt, is Voipcheap duur. Voorbeeld: België mobile is 12 cent/minuut met Voipcheap en 5cent/minuut bij Voiptiger. Nederland mobile is 10 cent/minuut met Voipcheap en 5 cent/minuut bij Voiptiger. Tarieven ex btw.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ja, maar niemand gebruikt VoipCheap voor mobiel, maar bijvoorbeeld: Ik vind 5 cent/min voor mobiel (BE, NL) wel competitief ... als daar goede kwaliteit tegenover staat.
Laat het ons echter in deze topic niet over Betamax hebben maar over VoipTiger ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Hebben jullie geen kleinere bedragen dan 10€? Zoek iets voor in het buitenland, waar ik dus al een hele eind zou komen met bijvoorbeeld 5€ :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Blijkbaar moet je het volledige internationaal nummer vormen om te bellen ? Dus 016/123456 werk niet, 003216123456 wel ? Da's toch wel een serieus nadeel.

Daarenboven krijg ik er hier geen spraak door :?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

philippe_d schreef:Ja, maar niemand gebruikt VoipCheap voor mobiel, maar bijvoorbeeld: Ik vind 5 cent/min voor mobiel (BE, NL) wel competitief ... als daar goede kwaliteit tegenover staat.
Laat het ons echter in deze topic niet over Betamax hebben maar over VoipTiger ...
Hmm bedankt voor die FreeVoipDeal! Had tot nu toe Internetcalls en dacht niet dat ik nog goedkoper kon :) Maar van 2.5 cent naar 0.5 cent...Straks ga ik moeite moeten doen om mijn €10/3 maand op te bellen :D

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

VOiD schreef:Blijkbaar moet je het volledige internationaal nummer vormen om te bellen ?
Daarenboven krijg ik er hier geen spraak door :?
- met een test call deze namiddag heb ik gewoon mijn 056 nr gevormd (met een WeePee nr. als uitgaande clip)
- en de spraak was ook geen probleem (wel wat echo).
Ik heb naar mijn WeePee nummer gebeld, de codec bij de uitgaande call (VoipTiger) was iLBC-30, de codec bij het inkomende gesprek (WeePee) was G711 ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Let wel op: (1) Voipcheap rekent af per minuut en niet per seconde. (2) Bovendien voor bellen naar mobiele nummers, waar meestal het verschil wordt gemaakt, is Voipcheap duur. Voorbeeld: België mobile is 12 cent/minuut met Voipcheap en 5cent/minuut bij Voiptiger. Nederland mobile is 10 cent/minuut met Voipcheap en 5 cent/minuut bij Voiptiger. Tarieven ex btw.
Ik gebruik mijn voipcheap niet om naar mobiele nummers te bellen in België. Daar heb ik mijn gsm aanbod voor. Het beltegoed van voipcheap is enkel voor gesprekken naar Azië en de gratis dagen zijn voor Europa, VS (ook mobiel) en Australië waar we geregeld naar bellen. En dus speelt het geen rol of er vanaf de eerste seconde of minuut getarifeerd word. Ik herlaad ongeveer per 3 maanden 10 euro bij voipcheap en dat is het voor uitgaande gesprekken. Als ik de rekening maak, is mijn situatie nu nog altijd het voordeligst. Uiteraard ken je de details van mijn verbruik en belgewoonten niet.

Maar ik zal jullie zeker in het oog houden. En er ligt zeker een markt open voor jullie.

Edit : Ik ben eens gaan kijken naar freevoipdeal, en die zijn iets goedkoper voor mijn aziatische bestemming, maar voor de UK rekenen ze geen vrije dagen aan. Het is bij die aanbieders regelmatig uitkijken naar goeie deal :banana:
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Satsurfer, waarom was je weer van Belgian Telecom gaan lopen?
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

Rate-lijst op hun website lijkt mij zeeeeeer verdacht dezelfde te zijn dan voippro.... :roll:
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Al de tijd dat mensen hier zo te zien nemen om 'constant' te vergelijken en van aanbod of provider te veranderen...
Als het maar goed werkt en de prijzen meevallen... Ik heb geen nood aan telkens te vergelijken, hoewel ik dankzij Userbase toch wel zo m'n 'vergelijk' periodes heb :p Maar ik verlies er teveel geld aan om te blijven vergelijken... 1 telefoontje en ...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Vergelijken : het is een hobby 8)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Persoonlijk vergelijk ik elke keer als mijn krediet op is bij mijn betamax provider eens opnieuw. Dat is zo om de 3-4 maanden. En dat loopt best lekker :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Doe ik ook Goztow.
Gisteren nog wat geld op een FreeVoipdeal account gezet.
Voor 12,10€ (incl. BTW en handling fee) kan ik nu 2000 minuten bellen naar alle Belgische mobile netwerken: ongeacht wanneer (piek/dal), ongeacht naar welke operator en zonder dat het krediet vervalt. Misschien zijn er nog wat voordelen die ik vergeten ben...

[Mod Edit]
Kunnen we al verdere discussies over Betamax tarieven in de lopende Betamax topic voeren? Dit is een VoipTiger topic :)
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

[Mod Edit]
Kunnen we al verdere discussies over Betamax tarieven in de lopende Betamax topic voeren? Dit is een VoipTiger topic :)
Allicht heb ik mij ietwat verkeerd uitgedrukt of mijn standpunt niet duidelijk gemaakt. Mijn excuses alvast mocht dit zo zijn.
Doch er is hier, mijn inziens, geen discussie gaande over de diverse Betamax tarieven. Wel over de tarieven van VoipTiger in vergelijking met de concurrentie: in dit geval FreeVoipDeal. Een vergelijking die VoipTiger trouwens zélf ook maakt met de tarieven van Belgacom en Telenet...

De Topic starter heeft bovendien toch ook expliciet het volgende gesteld:
VoipTigerJelle schreef:Wat vinden jullie van ons nieuw VoIP product: http://www.voiptiger.com ? Alle kritiek en suggesties zijn zeer welkom.
Ik ga ervan uit dat de prijszetting één van de items is die besproken zouden moeten kunnen worden.
En indien er nog goedkopere tarieven dan die van VoipTiger bestaan deze minstens vergeleken mogen worden met hun tarieven.
Wel, moderatoren, ik ben van mening dat hun tarieven naar Belgische mobiele netwerken ongeveer tienmaal duurder zijn dan die van FreeVoipDeal.
Dus ja, daar heb ik toch wel een puntje van kritiek over...
  • Onderstaand de huidige tarieven (excl. BTW!) per minuut van VoipTiger naar Belgische mobiele netwerken:
    Afbeelding
    Bron: VoipTiger's Uitzonderlijke beltarieven.
  • En hieronder het huidige tarief per minuut van FreeVoipDeal naar Belgische mobiele netwerken met in de linker kolom het tarief exclusief BTW en in de rechterkolom het tarief inclusief BTW:
    Afbeelding
    Bron: Rates FreeVoipDeal
Dat is zoals men kan zien een verschil van ongeveer tien. Nietwaar?

Verder heb ik nog volgende suggestie/vraag/voorstel voor VoipTiger aangaande bovenvermelde: is het mogelijk om ook een kolom te voorzien met het bedrag inclusief BTW? Dat is met name erg handig voor de Belgische particuliere eindgebruiker om exact te weten wat de gesprekken voor hem of haar uiteindelijk gaan kosten. Tevens maakt dit een vergelijking met de concurrenten alvast eenvoudiger.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Het is trouwens ook wettelijk verplicht...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

eternum schreef:Ik ga ervan uit dat de prijszetting één van de items is die besproken zouden moeten kunnen worden.
Natuurlijk :-D
Mijn Mod Break was niet zozeer voor jou bedoeld, maar de laatste posts begonnen te gaan over het vergelijken van een Betamax met de andere, en dat kan beter in de Betamax topic. Sorry voor het misverstand.
Maar Betamax vergelijken met VopTiger kan gerust hier ...
eternum schreef: ik ben van mening dat hun tarieven naar Belgische mobiele netwerken ongeveer tienmaal duurder zijn dan die van FreeVoipDeal. Dus ja, daar heb ik toch wel een puntje van kritiek over...
Je vergelijking gaat natuurlijk op, die FreeVoipDeal tarieven naar Belgsiche GSM zijn spectaculair laag (en niemand begrijpt hoe dit mogelijk is, gezien de GSM providers elkaar véél hogere kosten aanrekenen voor terminatie van gesprekken op hun netwerk)

Maar als je VoipTiger vergelijkt met gelijk welk andere Belgsiche providers, zowel VoIP als vaste lijn, dan is 6 cent/min (BTW in) - zonder connectie, afgerekend per seconde - toch het goedkoopste tarief wat ik al gezien heb (met uitzondering van gratis belminuten inbegrepen in sommige tariefplannen).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ze focussen duidelijk op een zakelijk publiek, vandaar de excl. BTW prijzen. En inderdaad, dan vallen die beltarieven laag uit, maar vraag ik me af wat ze hier komen zoeken ?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Ik ga akkoord dat ze duidelijker hun prijzen moeten afficheren incl. BTW voor particulieren. Maar ik vind het ook zeer positief dat ze zich hier op het forum kenbaar maken en vragen beantwoorden !
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Dfrog schreef:Satsurfer, waarom was je weer van Belgian Telecom gaan lopen?
oei, da's ook lang geleden dat ik U gezien heb :-D

moet ff goed nadenken: was gaan lopen voor echo dacht ik & regematig internetonderbrekingen, en altijd maar beloven dat het in orde kwam.
2 jaar na datum stuurden ze mij nog een factuur van 0,2 € voor een vergissing in hun afrekening (alle klanten). Niet betaald.

dan uit miserie naar edpnet voip gestapt met plus pack. Maar dat was weer huilen met de pet op. delays van >400 ms.
voip-guru Philippe heeft dit ook zelf aan de lijve getest :-D

zowel edpnet als belgian-telecom gebruiken colt-telecom, wat volgens weepee uitstekend netwerk is (gebruiken dit ook)

dan naar weepee overgeschakeld. Da's voor mij voorlopig de beste keuze voor inbound. outbound betamax gebruikt, maar kwaliteit is zo verschillend (van zeer goed tot barslecht). En als de vrouw klaagt, moet ik wel asap reageren.

Nu OVH en vind dat de kwaliteit ook niet zo super. soit, ga hier niet verder over praten, want zitten in topic van voiptiger...

als voiptiger géén echo garandeert -want dat haat ik ondertussen- zou ik wel overschakelen van ovh. :oops:
heb wel 1 FWD account bij weepee, en 2 SIP-accounts....(1 smartphone + 1 fritzbox). Da kost mij dus minstens 36 €/jaar, dan zie ik het nut er niet van...

noodnummers bel ik -in noodgeval, omdat ik nie anders kan :-D - via edpnet.

wel goed dat je uw nr. kan meesturen. Betaal je dan ook een kost. (die 36 €)?

update: Nu ik Belgian-Telecom op hun site zie, is mijn goesting over :cry:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

WeePee gebruikt Colt? Dat zal een aansluiting zijn die op non-active staat dan toch?
Ik zie traceroutes vanuit WeePee altijd gaan via ofwel BNIX (als ze met de tegenpartij een peeringcontract hebben) ofwel hun transitpartners Level3 en Cogent.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Heeft toch niets met traceroutes te maken?
Als we over Colt praten spreken we over een telefonie transit partner, dat kan je toch niet zien op een traceroute ??

[sorry - hoe WeePee functioneert is eigenlijk compleet off-topic hier]
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Sorry, ik had het op Colt als internet transit. Ze doen inderdaad ook telefonie.
Maar bvb in gent heeft Colt een pakje fibers liggen onder de straten :)

Mijn fout dus!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Jurgen7002
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 nov 2011, 10:53
Bedankt: 1 keer

Zijn er ondertussen mensen die Voiptiger hebben kunnen testen en hun ervaringen willen delen ivm de geluidskwaliteit? Meer specifiek ben ik ook geinteresseerd in mensen die Voiptiger via een B-box2 gebruiken al dan niet met een ip-phone of klassieke telefoon met ATA.
Jeff_V
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 nov 2012, 14:43

satsurfer schreef:
update: Nu ik Belgian-Telecom op hun site zie, is mijn goesting over :cry:
Inderdaad... en als je het btw nummer na kijkt komt dit overeen met dat van Belgian Telecom...

Verder is de die voip tiger app is een rebrand van csipsimple... en werkt de link voor de apple itunes app niet...
f0xbe
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 feb 2012, 16:12
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 5 keer

Ik ga nu voor op kantoor deze Belgische provider uittesten. We ondervinden de laatste tijd veel problemen met betamax.
Bovendien kunnen we nu terug heel onze ISDN reeks als caller id instellen terwijl er bij betamax maar maximum 5 per account in kunnen.

De tijd vooraleer de telefoon overgaat bij de correspondent lijkt in ieder geval al veel korter dan bij betamax, dat is alvast een leuke eerste indruk.
Ik zal mijn verdere bevindingen hier posten.
Jurgen7002
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 nov 2011, 10:53
Bedankt: 1 keer

Hier alvast een aantal bevindingen na een korte testperiode van één maand als particuliere klant. Mijn set-up is simpel: Draadloze ip-telefoon (Grandstream) aangekocht bij Voiptiger en verbonden met netwerkkabel op de B-box2. Ik gebruik hun dienst enkel voor uitgaand met geverifieerd gsm nummer.

Kwaliteit: geen echo, geen vertraging, geen onderbrekingen ... kortweg Voiptiger garandeert kwaliteit en dat krijg je ook! Zelf heb ik een aantal streams kunnen beluisteren van mijn eigen gesprekken die Voiptiger had opgenomen en die kwaliteit was zuiver. (hoorbare kwaliteit kan verschillen van toestel tot toestel).
Persoonlijk vind ik de gesprekskwaliteit via 3G of Wifi met hun app niet altijd goed maar dat kan in mijn geval liggen aan het minder stabiele wifi-signaal van de B-box2.

Prijzen: Prijzen naar vaste lijn €0,015 afgerekend per seconde (voor particulieren geen btw). Prijzen naar gsm’s vind ik persoonlijk competitief (€ 0,05) en als de tarieven verder zakken naar € 0,03 voor mobile per 1/1/2013 (zoals door Jelle aangehaald heeft in een eerdere post) dan denk ik dat we hier een heel sterke speler hebben !

Helpdesk: Support enkel via email (die worden wel snel beantwoord) maar een telefonische helpdesk zou echt wel een pluspunt betekenen (ze bieden tenslotte telecom aan!). Live chat heb ik vandaag even geprobeerd maar ik kon niet binnengeraken.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

is dit beter dan OVH? qua prijs kunnen ze toch niet aan OVH sip indiduelle.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Absoluut. Wat kost mobiel bij OVH ? Voiptiger is een pak goedkoper.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Iets van een 6 cent incl. BTW als je een "pack" van 1 uur per maand neemt als ik het me goed herinner.
VoipTiger zou dan, indien de kwaliteit inderdaad zo goed is als Jurgen7002 beweert, interessanter zijn.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ik bedoel gesprekken naar vast (Europa)
99 gesprekken van 60'= 5940 min. X €0,015= 89,1 €
Dit zou je theoretisch kunnen bellen bij OVH

Bij voiptiger zou dit 89,1 € kosten, bij OVH 1,2 €. Goede vergelijking, niet?

bovendien betaal je 2,5 €/maand voor uw nr. bij weepee 0 €

waar staat dit 'pack' op de site?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Je berekening klopt niet helemaal. Bij OVH gaat het over 99 unieke nummers, dus niet 99 oproepen. Je kan perfect 500 oproepen doen zonder enige meerkost (max. 1 uur) zolang je niet meer als 99 verschillende nummers belt.

Mijn ideale combinatie:
- Inkomend: Weepee
- Vast: OVH
- Mobiel: Voiptiger

(Althans wat Belgie betreft)
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

satsurfer schreef: waar staat dit 'pack' op de site?
hierzo
3,59 EUR voor 1 uur komt uit op 5,98cent per minuut.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ik dacht dat je pack voor bellen naar fix bij voiptiger kon nemen...
Jurgen7002
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 nov 2011, 10:53
Bedankt: 1 keer

Volgens mij niet satsurfer. Vind er in ieder geval niets over terug op hun website.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

dan wel vrij duur, fix :-o
Jurgen7002
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 nov 2011, 10:53
Bedankt: 1 keer

Als je het vergelijkt met OVH wel natuurlijk. Daar kan niemand tegenop. Maar zoals eerder gezegd, biedt voiptiger uitstekende kwaliteit en dat is ook iets waard voor mij.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

bieden ze CNIP aan, en G.722 (HD voice voip), mag wel voor die prijs.
Jurgen7002
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 nov 2011, 10:53
Bedankt: 1 keer

G.722 zeker http://support.voiptiger.com/index.php? ... artlang=en maar over CNIP kon ik niets terugvinden.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”