iPhone 5 en LTE

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
lowieken
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 nov 2012, 12:44
Bedankt: 25 keer

Maar als het niet in iOS 6.1 zit, waar gaat het dan wél inzitten?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

lowieken schreef:Maar als het niet in iOS 6.1 zit, waar gaat het dan wél inzitten?
De nieuwste versie van ofwel de specifieke carrier settings voor Proximus, of de algemene carrier settings waar Proximus ook in opgenomen zit, zal gewoon nog niet in deze 6.1b3 zitten. Carrier versie in 6.1b3 is ook nog gewoon "Carrier 13.0".
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Ik veronderstel dat je al naar de Settings -> General -> About pagina bent geweest om te zien of er een Carrier update wordt uitgevoerd? Aangezien je zelf al zegt wat de Carrier versie is. Door daar naartoe te gaan gaat hij normaal de recentste versie wel downloaden. Connecteren via iTunes dacht ik dat dat ook doet.

Mij lijkt het vreemd dat het bij sommige personen wel zou werken en bij anderen niet :s
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

bollewolle schreef:[...] Mij lijkt het vreemd dat het bij sommige personen wel zou werken en bij anderen niet :s
Ik denk dat we dat met een vrachtwagen met 8 assen gevuld met zout moeten bekijken... Ik heb van niemand al gehoord dat het werkt op iOS6.1b3, alleen "via-via" en losse-flodder-forumposts...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Haha, nice analogy :D
tripkip
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 jan 2011, 13:53
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 22 keer

Lectuur: http://www.iphone3gsystem.fr/70957/swis ... isponible/

Nog interessant: http://supportcommunity.swisscom.ch/t5/ ... m-p/142340

Kijk, waar ik voor vrees:
In januari komt 6.1 uit, Swisscom en enkele andere operators zullen dan LTE kunnen gebruiken met hun iPhone 5.
Proximus heeft geen flauw idee van dit process om hun netwerk door Apple te laten testen en wij vallen dus uit de boot.
Als we niet de support krijgen in 6.1 zal het maaaaanden duren tot we mogelijk in een volgende iOS update de nodig ondersteuning voor LTE op het Proximus netwerk krijgen.

Los van het feit of we de manier van werken van Apple goed- of afkeuren, vind ik dat Proximus niet genoeg moeite doet om:
- Het probleem beter te communiceren naar de klant
- Hier iets aan te doen!
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Waarom moeten Proximus / Belgacom tijd steken in iets waarvan het probleem niet bij hen ligt?
Het netwerk werkt, en naar gelang de tests die we hebben gezien zelfs zeer goed.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Inderdaad. Apple doet niet eens de moeite om te antwoorden op vragen van niet-partner netwerken. Enkele jaren geleden had Mobile Vikings bv. een ipcc-file met carrier settings (APN's, logo, servicenummers, enz.). Vanaf iOS 4.0 moesten ipcc-files echter gesigneerd worden door Apple. Mobile Vikings heeft daar toen een aanvraag voor ingediend waar nooit een antwoord op gekomen is.
tripkip schreef:- Het probleem beter te communiceren naar de klant
Indien Proximus daadwerkelijk in onderhandeling zou zijn met Apple voor de activering van LTE, dan mogen ze daar zelfs geen details over geven. Apple heeft non-disclosure agreements voor alles...
crezzeke225
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 nov 2012, 15:47
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 24 keer

ik heb vernomen dat veel 6.1 beta 3 users al op het 4g zitten.
Bron :

http://www.zdnet.be/news/145759/apple-a ... -proximus/



met de hoop van zegen hebben we dit binnenkort :)
Internet - Fibernet
Telefonie - Freephone europe
Televisie - Telenet digital tv
Mobile - Telenet King


Afbeelding
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

ZDNET is nu ook niet meteen de meest betrouwbare bron..
Ook over de objectiviteit omtrent Apple van de redacteur heb ik zo mijn vraagtekens, hij heeft laat ons zeggen nogal de neiging Apple vurig te verdedigen in discussies :-D
One more thing: Tom: Ik ga je naam op mijn prikbord hangen. Ik zal nooit bij jou aankloppen voor een webdesign (of eender wat webgerelateerd) en een block heb je alvast op Twitter. Hopelijk komen wij elkaar nooit meer tegen - virtueel of in limburg.
Maar goed, volgens info, hier ook op dit forum, blijkt dat 4g toch nog niet mogelijk is voor gebruikers van de iPhone 5.
Het enige bewijs dat 4g wel beschikbaar is,is een speedtest van een onbekende bron. Oordeel zelf maar wie je gelooft :wink:
pieterjan
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 okt 2012, 19:40
Locatie: Hoegaarden

Ikzelf heb ook iOS 6.1 beta 3 op m'n iPhone 5 staan.
Heb zowel in Antwerpen als Leuven getest, uiteraard nog géén LTE
Internet - Telenet Fibernet 60
Mobiel - Generation Connect
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Natuurlijk zijn er iPhone 5's op het 4G netwerk. Met een buitenlandse SIM-kaart van een provider die 4G heeft die bij Apple ondersteund is bijvoorbeeld, heb je al een mooie uitleg om dat te verklaren lijkt me.

Geen goed artikel als je het mij vraagt.

De auteur heeft me trouwens ook geblockt op Twitter, na een discussie over het nut van cola-automaten die briefjes van €50 zouden moeten aanvaarden...
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Dat heb je als een "journalist" een volledig artikel baseert op één (waarschijnlijk valse) screenshot die ergens op een forum geplaatst is, zogezegd door een vriend. Behalve die ene screenshot (die al geplaatst was nog vóór iOS 6.1 beta 3 uitgebracht was) heb ik enkel nog maar berichten gelezen van mensen bij wie het niet werkt (ook niet op iOS 6.1b3). Ook bij mij werkt het niet. Zelf onderzoek doen en alle bronnen verifiëren zijn journalistieke principes die helaas al lang in de vergetelheid verdwenen zijn. Die Bram Vandeperre is inderdaad een speciaal figuur (letterlijk en figuurlijk). Mensen aanvallen en blokkeren omdat ze een andere mening hebben, waar ben je dan in vredesnaam mee bezig...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

crezzeke225 schreef:ik heb vernomen dat veel 6.1 beta 3 users al op het 4g zitten.
Bron: http://www.zdnet.be/news/145759/apple-a ... -proximus/
Gelieve deze topic toch eens na te lezen
Het zdnet "artikel" (een verzameling van forum geruchten) werd hier al gepost op 4 december !!!
tripkip schreef:Kijk, waar ik voor vrees:
In januari komt 6.1 uit, Swisscom en enkele andere operators zullen dan LTE kunnen gebruiken met hun iPhone 5. Proximus heeft geen flauw idee van dit process om hun netwerk door Apple te laten testen en wij vallen dus uit de boot.

Als we niet de support krijgen in 6.1 zal het maaaaanden duren tot we mogelijk in een volgende iOS update de nodig ondersteuning voor LTE op het Proximus netwerk krijgen.
Vanwaar komt het "gerucht" nu plots vandaan dat Apple dit eerst moet testen ?
En zo komt dit Forum vol te staan met geruchten, en worden er zelfs ganse discussies over gevoerd :(.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

philippe_d schreef:Vanwaar komt het "gerucht" nu plots vandaan dat Apple dit eerst moet testen ?
Is nochtans ook al eerder in dit topic gepost geweest :-D Swisscom heeft laten weten dat Apple eerst tests uit moet voeren alvorens ze toegang verlenen tot LTE op de iPhone 5. Geen gerucht dus, door een provider officieel bevestigd

Bron & in google "iphone 5 lte swisscom".
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dat heb ik ook gelezen.
  • a) Swisscom heeft laten weten dat "Apple will provide a software update in due course" (niets over testen ...)
    b) Apple geeft geen commentaar: "Telecoms.com requested comment from Apple but had received no reply"
    c) Dat het te maken heeft met een "testing policy" komt noch van Apple, noch van Swisscom, maar van een zekere "Bengt Nordstrom, founder and CEO at industry consultancy NorthStream" (wat weet die hiervan?)
Ik klasseer dit onder de noemer "geruchten", die een volledig eigen leven gaan leiden (incl. op Zwitsere Fora :()
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 17 mei 2005, 15:13
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

voor de iphone liefhebbers

http://pocketnow.com/2012/12/11/ios-6-u ... -jailbreak

na een jailbreak kunnen ze mss zelf LTE activeren ?
SamSung Galaxy S7 Edge

Base

Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

De jailbreak zal in elk geval niet van die mannen komen.

Alleen maar sitetraffic creëren, meer doen ze niet.
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 17 mei 2005, 15:13
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

Dreamjb.com ken ik niet , kan er dus niet over oordelen.
SamSung Galaxy S7 Edge

Base

Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

iOS 6.1 beta 4 is zopas uitgebracht. Deze bevat nieuwe (algemene) aanbiederinstellingen (Carrier 13.1), maar helaas nog steeds geen ondersteuning voor het LTE-netwerk van Proximus...
tripkip
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 jan 2011, 13:53
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 22 keer

Zeker dat je de APN instellingen niet kwijt was door de update?
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Toch wel. Die APN-instellingen moet je sowieso opnieuw ingeven na elke update. Ik vermoed dat dat een soort pesterij is naar klanten van niet-partnernetwerken toe, want alle andere instellingen blijven er wel gewoon in staan.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Over APNs gesproken, heeft er nog iemand last van dat zijn iPhone op Proximus af en toe de APN en MMS instellingen vergeet. Ik heb het nu 2x gehad op nog geen 2 weken geen tijd. Geen updates gedaan of wat dan ook... Zelfs telefoon niet aan/uit gezet (of Airplane mode).
Nooit gehad bij Mobistar, dit probleem.
tripkip
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 jan 2011, 13:53
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 22 keer

Ja dat prpbleem heb ik ook wel eens af en toe. Heeeel erg lastig.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TheV
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jul 2012, 15:03

powaq schreef:Over APNs gesproken, heeft er nog iemand last van dat zijn iPhone op Proximus af en toe de APN en MMS instellingen vergeet. Ik heb het nu 2x gehad op nog geen 2 weken geen tijd. Geen updates gedaan of wat dan ook... Zelfs telefoon niet aan/uit gezet (of Airplane mode).
Nooit gehad bij Mobistar, dit probleem.
Same here.
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
Twitter: tendonsie
Locatie: Wervik, België
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

Die settings vergeet hij na elke update, en soms af en toe vergeet hij het ook als je even per ongeluk switchte naar ander netwerk.

Ik heb gewoon een screenshot van de setting altijd in mijn fotoalbum zitten :)
Ik raad je aan dit ook gewoon te doen.
Lacroix
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:58

Een screenshot? Wat moet jij dan allemaal ingeven?

Is het niet alleen "internet.proximus.be" ? :-)

Ik kwam overigens net hier op het forum een kijkje nemen of er nog mensen hier last van hadden.. want hier vergeet hij ook af en toe (niet alleen na een update) zijn APN settings... en ja das behoorlijk irritant.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Lacroix... Als je alleen internet wil is dat het enige ja, voor mms zijn het iets meer settings ;-)

(genoeg om niet vanbuiten te kunnen leren voor die paar keer dat je het nodig hebt :P )
lowieken
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 nov 2012, 12:44
Bedankt: 25 keer

Hoe zit het, kunnen we nu al op LTE met onze iPhone 5?

Jezusmoedermariaindenhogenhemel
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Integendeel, het schijnt zelfs dat de laatste beta van iOS 6.1 (beta 4) de LTE support in Denemarken weer niet meer aanwezig is.
lowieken
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 nov 2012, 12:44
Bedankt: 25 keer

Modbreak:
Deze actie is niet toegelaten!
Moeten we dan niet stilaan de koppen bijeensteken om een militaire actie tegen Apple te ondernemen?
Het minste wat we kunnen doen is toch de Applestore in Rotterdam gaan kort en klein slaan, vind ik.
lowieken
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 nov 2012, 12:44
Bedankt: 25 keer

Dat was maar om te lachen hoor, mod. We kunnen Apple veel meer pijn doen met een economische boycot.
pieterjan
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 okt 2012, 19:40
Locatie: Hoegaarden

iemand die kan testen of het werkt op 6.0.2?
Internet - Telenet Fibernet 60
Mobiel - Generation Connect
TheV
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jul 2012, 15:03

6.0.2 still Carrier 13.0 and no LTE switch.
Absolut Kevin
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2004, 14:07
Locatie: Hoegaarden
Contacteer:

IOS 6.1 beta 4 heeft carrier 13.1.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

iOS 6.0.2 geen 4G in Haasrode of Leuven. iOS 6.1b4 nog niet geïnstalleerd, maar hoor van iedereen dat het zelfs met Carrier 13.1 niet werkt. Wachten op carrier 13.2 zeker...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
JanVdE
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 sep 2012, 11:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Of Carrier 26.4
lowieken
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 nov 2012, 12:44
Bedankt: 25 keer

Of gewoon blij zijn met 3G. Dat is toch ook al snel he
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

selder schreef:iOS 6.0.2 geen 4G in Haasrode of Leuven. iOS 6.1b4 nog niet geïnstalleerd, maar hoor van iedereen dat het zelfs met Carrier 13.1 niet werkt. Wachten op carrier 13.2 zeker...
6.1b4 hier, en zoals je zelf al aanhaalt, ook geen 4G, ach, we zien wel :)
lowieken
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 nov 2012, 12:44
Bedankt: 25 keer

Volgende keer gewoon geen iPhone kopen jongens. Ik denk dat we dat nu wel geleerd hebben?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”