Android tablet handgeschreven notities?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Hey iedereen,

mijn vrouw is een opleiding voor leerkracht bezig en ze krijgt daarvoor veel powerpoint presentaties (in bewerkbaar PPT formaat).
Aangezien al die powerpoints uitprinten nogal veel kost (want het zijn er veel), zelfs met een laserprinter, zouden we graag voor haar een android tablet kopen op ze zo allemaal te kunnen bekijken in de klas of tijdens het leren.
Echter zou ze graag tijdens de les handgeschreven notities willen maken op die powerpoints en dit natuurlijk bewaren. Is dit mogelijk met een android tablet? En eventueel met welk programma? Die notities erbij kunnen maken is voor haar belangrijk.
Ik heb volgens mij eens een reclame gezien waarin dat getoond werd, maar ik weet niet meer of het over een android of apple tablet ging.

Alle tips zijn welkom, waarvoor alvast bedankt :wink:
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hmm ik zou zeggen print ze uit in een copyshop? Meestal kan je de bestanden aanleveren op USB stick, 4 slides/A4 (links) met rechts stippellijntjes voor notities. Als je dat recto-verso doet kom je op 8 slides/pagina. Valt dus goed mee dan. En grote kans dat je korting krijgt als je je studentenkaart laat zien :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

De reclame die je zag was waarschijnlijk die voor de Samsung Galaxy Note. Ik ken de eigenschappen niet zo goed, maar misschien kan dit je al op weg helpen? Dat is trouwens een Android tablet/smartphone combinatie.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Thx voor de reacties, ik ga die Samsung Galaxy Note eens van kortbij bekijken en uitpluizen waardoor deze dat kan.
Ik had al gezocht via google, maar kwam er maar niet op uit.

Het printen van 8 slides op een blad is inderdaad wel een goeie manier om inkt en papier te besparen, maar laat wel nietzoveel ruimte voor notities over. Maar ik ga het haar eens voorstellen.

thx beide voor de info ;)
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

sirWard schreef:De reclame die je zag was waarschijnlijk die voor de Samsung Galaxy Note. Ik ken de eigenschappen niet zo goed, maar misschien kan dit je al op weg helpen? Dat is trouwens een Android tablet/smartphone combinatie.
En het is zo'n app van Samsung die dit kan. Het gaat wel over het maken van notities op PDF files en de mogelijkheid om deze op te slaan, maar een powerpoint presentatie opslaan als PDF file is niet moeilijk ;)

Nu nog even uitzoeken of dit enkel op de samsung note kan :-D

Thx voor de info :wink:

[EDIT]Het programma dat ik zoek is Iannotate PDF en deze kan ook powerpoint bestanden bewerken :-D , gevonden met dank aan sirWizard voor de tip :banana:
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Evernote kan in bep gevallen ook helpen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Braindamage schreef:Het printen van 8 slides op een blad is inderdaad wel een goeie manier om inkt en papier te besparen, maar laat wel nietzoveel ruimte voor notities over. Maar ik ga het haar eens voorstellen.
Niet zoveel? Dat is toch een heel pak? Als je een A4 blad voor je legt en deze vertikaal in het midden, zodat je een linker en rechterhelft hebt. Dan heb je op de linkerhelft 4 dia's onder elkaar staan, en kan je notities schrijven op de rechterhelft. Ruim genoeg lijkt mij?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Ik heb een gewone Note 1 (5.3") en ben daar zeer tevreden over. Nu te vinden aan +- 350 euro dacht ik.
Notities nemen gaat zeer vlot, alleen denk ik dat hij voor haar gebruik misschien iets te klein gaat zijn.

Je hebt ze ook in groter formaat:

Enkel wifi : http://www.tabletcenter.be/product/1779 ... -grey.html

Wifi en 3G: http://www.tabletcenter.be/product/1779 ... -grey.html

Misschien ergens anders op het web goedkoper te vinden.
Nielsvds
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

De S-pen is super goed om aantekeningen te maken, een voldoende groot, helder scherm. Ikzelf heb 2 Samsung Galaxy note smartphone speciaal voor het grote scherm, pennetje gekocht voor de Secretaris en Diensthoofd op de gemeente waar ik werk als Informaticus. Hun heb ik nog niet horen klagen, buiten de grote van de smartphone. Om zonder extern toetsen bord zelf aantekeningen te maken op een tablet is bijna onbegonnen werk. Terwijl je met speciale pen die bij de Note zit perfect kan "schrijven".
gdornez
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

http://www.smarttech.com/us/Support/Bro ... d+Software kan dit een oplossing bieden. werkt op pc, weet niet of er een tablet versie bestaat

Met vriendelijke groeten,

Geert
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Voor de prijs van zo'n tablet kan je wsl wel een aantal ppt's afdrukken. Maard e tablet kan ook ergens anders voor dienen en is sexier, natuurlijk :).
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”